Zoals ik in mijn voorstellingsdrondje al aangaf wil ik nu echt naar digitaal.
Voor mezelf de volgende zaken op een tijtje gezet. Mijn vraag is nu of dit allemaal klopt.
Heb een laptop waarop ik Koploper wil installeren.
Een Intellibox IR heb ik ook ondertussen in bezit.
Moet nu diverse decoders aanschaffen en wil via netwerkkabel communiceren.
Voor de lok,s decoder met lastregeling?? Welk merk past in de kleinste N-schaal??
Terugmelding met stroomdetectie. Is de BMD16N SD van Rosoft dan de juiste?
Schakel/wisseldecoder ook van Rosoft, welk type?
Voor extra voeding is een eigenbouw dan voldoende?
Wanneer moet er een extra booster bij komen?
Wie reageert?
Diverse digitale vragen
Re: Diverse digitale vragen
Decoders Kuehn N025 of N045
RoSoft heeft als bezet/terugmelder de s88SD16-n in zijn programma
Wisseldecoders de WDD.
Een booster is nodig als er meer dan 3A aan vermogen wordt verbruikt.
En wat voor eigen bouw voeding is dat dan en waar wil je die voor gebruiken?
Als het voor de IB is dan kun je daar het beste een standaard trafo voor aanschaffen van 16V 70VA.
Mvg
Wim.
RoSoft heeft als bezet/terugmelder de s88SD16-n in zijn programma
Wisseldecoders de WDD.
Een booster is nodig als er meer dan 3A aan vermogen wordt verbruikt.
En wat voor eigen bouw voeding is dat dan en waar wil je die voor gebruiken?
Als het voor de IB is dan kun je daar het beste een standaard trafo voor aanschaffen van 16V 70VA.
Mvg
Wim.
Hallo Wim,
Hartelijk dank voor je antwoorden.
De Wisseldecoders WDD? Welk merk is dat of is deze ook via Rosoft te verkrijgen.
De voeding is voor verlichting en mogelijk extern voor wisselschakeling, seinen, overwegen en voor de IB enz. Voeding 16 V 10 A, zoiets als Huib Maaskant een voorbeeld op de site heeft staan.
Hartelijk dank voor je antwoorden.
De Wisseldecoders WDD? Welk merk is dat of is deze ook via Rosoft te verkrijgen.
De voeding is voor verlichting en mogelijk extern voor wisselschakeling, seinen, overwegen en voor de IB enz. Voeding 16 V 10 A, zoiets als Huib Maaskant een voorbeeld op de site heeft staan.
-
PeeWee of hoe je mag heten,
Hier en op het net is zoveel te vinden wat er mogelijk is. Rosoft heeft bijna alles voor DCC dus voor IB bediening m.u.v. locdecoders. Wat je wil zal je zelf moeten invullen
Hier en op het net is zoveel te vinden wat er mogelijk is. Rosoft heeft bijna alles voor DCC dus voor IB bediening m.u.v. locdecoders. Wat je wil zal je zelf moeten invullen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek