het is een mm of 3HTteG schreef:Andy geen last van. Ik heb het uitgerold op een dikte van ongeveer 2 mm. Wellicht dat het dat kan zijn?
Groet Henk
wat doe ik verkeert
andy
het is een mm of 3HTteG schreef:Andy geen last van. Ik heb het uitgerold op een dikte van ongeveer 2 mm. Wellicht dat het dat kan zijn?
Groet Henk
Dat klopt helemaal.Schachbrett schreef:Hallo Martin,
Je moet ook eerst de klei bevestigen op de ondergrond of tunnelportaal waar het moet komen.
Dus meteen de klei met houtlijm en al bevestigen op de ondergrond.
Daarna ga je pas de kerven en de naaden van het gesteente in de klei bewerken.
Doe je het niet op deze manier dan duw je al je werk kapot als je het op de ondergrond aanbrengt.
Succes !!!
Gr Chris
Ik wip gelijk even naar het andere deel van Zwitserland.HTteG schreef:Andy,
ik heb twee foto's geplaatst op mijn topic.
Kun je het resultaat zien.
Groet Henk
Beste Henry.henry schreef:martin ik kan wel zeggen wat mooi maar ik denk dat je meer aan een goede tip hebt,
begin, als je de klei hebt geplaatst op de juiste plek, eerst met het ronde gedeelte om de boog.
vandaaruit kun je dan netjes de steentjes recht maken want dit is gewoon zonde en als ik jouw was zou ik dit nog ff aanpassen.
succes
gr henry
.evo schreef:Martin, hoe ga je nou in die tunnel ballasten? Ik doe dat voor het wegzetten van het portaal, dan kun je er beter bij.
martin ik ben niet zo op het zelfmaken met klei of gips, dit is niet mijn ding maar als je iets maakt probeer dan vooraf te kijken of je later niks vergeten zal.mdedeugd schreef:Beste Henry.henry schreef:martin ik kan wel zeggen wat mooi maar ik denk dat je meer aan een goede tip hebt,
begin, als je de klei hebt geplaatst op de juiste plek, eerst met het ronde gedeelte om de boog.
vandaaruit kun je dan netjes de steentjes recht maken want dit is gewoon zonde en als ik jouw was zou ik dit nog ff aanpassen.
succes
gr henry
Even wat vragen van een beginner als ik, aan jou.
Jij hebt er tenslotten veel meer kijk op, dan ik, is mijn tekort koming.
maar ik wil dit dol graag ook leren...
Daar dit voor mij de eerste keer is.
Daarom wil ik best eerst goede info bij elkaar vinden, voor ik verder ga.
Welk gereedschap gebruik je daar het best voor ?
Ik heb er diverse soorten voor, wat gereedschap aangaat.
Dus dat is geen punt bij Karwei
Hoe heb jij bij jou die tunnelportalen gefabriceert.?
Heb je daar mischien ook een werk beschrijving van.?
En als de klei al droog is, kun je het dan opnieuw weer nat maken om het te corrigeren?
Martin de Deugd
Hallo Joost.FidOo schreef:He martin ff een vraag/opmerking.
Ligt je ballast al vast? Of nog niet want anders is het nog al een rot klus.