Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Bericht door Jeroen »

Dat bedoel ik, is gewoon kansloos. Niet dat jouw lok kansloos is, maar al die Trix-dingen hebben hetzelfde gezeik. Vastsolderen is prima natuurlijk, en naast een goede oefening een perfecte verbinding. Maar even voor de goede orde: het is níet de bedoeling van de fabrikant.

Ik heb er net een nieuwe minitrix-lok bij, en toevallig propten ze bij de winkel een decoder (die ik zelf had gerepareerd; de 'pootjes' er weer aan vastgesoldeerd) erin, en hoppa: hij reed.

Het kan wel, maar het is mazzel hebben. Bij 90% van de Trix loks heb ik ze allemaal vastgesoldeerd.

J

PS: om dit te oefenen doe ik trouwens het volgende: je krijgt uiteraard bij een nieuwe loc zo'n analoog printje wat je eruit haalt als je 'm wilt digitaliseren. Probeer hier de pootjes hiervan los en weer vast te solderen. Zo'n analoog printje kost niks, en je kunt de ervaring misschien ooit eens gebruiken bij een echte decoder. Dan is je decoder niet meteen useless als je, zoals ik, weer eens lomp met de soldeerbout bent geweest.


Afbeelding

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Bericht door marco »

Is toch eigenlijk belachelijk dat de schnitstelle zo slecht is bij minitrix nu nog steeds gebruiken ze dezelfde ..... schnitstelle. :D


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Bericht door Rob Fongers »

Marco,

Je kan ze het eigenlijk niet kwalijk nemen. Vanuit het Minitrix oogpunt werkt het gewoon met een selectrix decoder. Als je het op de keeper beschouwd hebben ze allemaal een vergelijkbaar probleem. Bij de Class 66 van Kato kan die er ook niet zo in. Lees net van RobertNm dat hij Fleischmann Traxx lastig vind, omdat hij Selectrix heeft terwijl het voor mij eigenlijk de beste is.

Een beetje inventiviteit is wel nodig, als je de afmetingen bekijkt verbaas ik me nog steeds dat het allemaal lukt in zo een kleine ruimte. Wat plaats betreft heeft de Minitrix eigenlijk de beste bereikbare bruikbare plaats t.o.v. alle andere locs

Grtz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6096
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Bericht door shoven »

Eens. Ik heb maar 2 loks die probleemloos de decoder erin hebben, die hadden er een af fabriek.
Wat wel een punt is, is de ruimte die soms wel erg beperkt is. Ik heb net een Kuehn N025 in een Kato Class 66 gezet (gisteren gescoord in Houten :D ). Hoewel hij een mooi stekkertje heeft, heb ik toch een draadjes-decoder aan de stekker gezet, zodat de decoder onder de print kan en het licht niet blokkeert. Daarbij het stekkertje van het analoog printje hergebruikt. Maar dit was de eerste lok die een beetje fatsoenlijke hoeveelheid ruimte had voor de decoder.
Maar goed, als je geen zin hebt in dit gedoe, kun je natuurlijk ook de 23 euri extra uitgeven voor de Trix decoder... (ik dus niet, dan maar de soldeerbout erin en gaat er af en toe een decoder naar de eeuwige jachtvelden)

Bovendien: bij sommige loks is de ruimte zo krap dat je echt geen millimeter over hebt en blij bent als de kap klik zegt als je hem erop duwt. Ik snap niet dat dat niet beter wordt gedaan. Kato kan het, nu de rest nog.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6096
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Bericht door shoven »

Vraagje: heeft er iemand ervaring met decoders van Hornby en/of Bachmann? Die dingen worden voor 11 pond aangeboden op het moment. Is het wat?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Bericht door Rob Fongers »

Steven,

De berichten in het verleden waren niet positief. Hoorde van een leverancier dat ze hun leven??? gebeterd hadden. Maar ik probeer het gewoon niet omdat ik een goeieeee heb

Grtz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Paul
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 17:33
Locatie: Rockanje

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Bericht door Paul »

Hallo Steven,

Ik heb ervaring met de hornby...............NIET KOPEN......prut
Draden laten los van print enz.
Beter wat meer uitgeven.

groet Paul


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2122
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Bericht door Robert_N-Nm »

R Fongers schreef: Lees net van RobertNm dat hij Fleischmann Traxx lastig vind, omdat hij Selectrix heeft terwijl het voor mij eigenlijk de beste is.
Even wel beschouwd, de flm Traxx rulezzz. Ik heb er inmiddels 6 varianten van (en de 7e is besteld). Het probleem wordt niet zozeer door het protocol veroorzaakt alswel door het feit dat de bandkabel gewoon niet gaat passen door de constructie van het chassis en de kap. Met de bandkabel kan je gewoon niet oversteken van links (schnittstelle) naar rechts (ruimte voor decoder).

Voor dit soort situaties heb je wel Sx-decoders met draad en flm-6 pins stekker (Müt) maar ik moet er voor naar Gouda. En dan is het nog pielen met de draadjes die het chassis oversteken als je die inbouwt.

Maar goed wel beschouwd op constructie:

DHL-100/160 met bandkabel:
Zeer geschikt voor minitrix-loks, class 66 van kato, G2000 van Mehano fleischmann loks zonder chassis oversteek (Re 450, ICE-T, Ae 6/6). Minder geschikt voor FLM Herkules en Desiro (ontstoringselementen verwijderen!!) en ongeschikt voor BR 185, 146, 145, 194 en Re 4/4 421 van fleischmann vanwege chassis constructie.

DHL-100/160 met draden en 6 pins:
Niet geschikt voor minitrix schnittstelle, minder geschikt voor Re 450, ICE-T, Ae 6/6, herkules en Desiro van fleischmann. Geschikt voor TRAXX-en (185, 146, 145) Re 4/4 421en Duitse krokodil van Fleischmann.

DHL-100/160 met alleen flexibele draden:
Oudere loks zonder schnittstelle en/of loks met soldeer schnittstelle zoals de Hobbytrain Taurus.

Rijeigenschappen van de decoders ben ik zeer tevreden over. De prijs is erg variabel. Ik koop liever geen decoders van Trix zelf omdat ze inderdaad erg duur zijn. De decoders van viessmann Müt, Rautenhaus en Viessmann zijn echter wel fatsoenlijk geprijsd. De Viessmann DHL-100/160 heb je al vanaf een eurotje of 35. Dus das al weer €15,- goedkoper als de trix zelf.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Bericht door Jos »

Robert,

Ik had dit probleem met die bandkabel ook bij 1 lok. Ik heb met een scherp hobbymesje gewoon alle draden los van elkaar gesneden en toen kon ik probleemloos door het frame heen. Recht uit de verpakking is die bandkabel nog keurig recht en dus prima te snijden zonder het blankleggen van draden.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2122
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoi,

In principe kan je de draden wel los snijden van elkaar. Echter gezien de dikte van de minitrix draden in de bandkabel zal je alsnog de boel moeten slopen omdat de kap niet past.

Ach binnenkort moet ik maar eens gaan kijken hoe ik m'n Arnold RBe 4/4 540 kan ombouwen. Daar moet al heeel lang een decoder in.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Tonh
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 dec 2008 20:36
Locatie: Groningen

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Tonh »

H@Ns schreef:Hallo,
Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen die jullie hiermee hebben?
groetjes,
Hans
Hmm, niet te best.
M'n oude BR103 van Arnold uit de jaren 70 heeft inmiddels een nieuwe motor.
De stroomafname in de lok is verre van ideaal,(slecht dus) en de rails(Peco55) is, achteraf gezien , erg "vuil" (nieuw neergelegd, 2 jaar niet bereden).
De Lok (BR103) voorzien van een Zimo MX620 en gaan rijden. De Zimo heeft (achteraf) gezien de bovenstaande omstandigheden, het niet overleefd. (mijn eigen schuld)
Recent een Kuehn N025 aangeschaft en ingesoldeerd.
Nu begint het:
De loc is met Decprog en Prolok niet te programmeren. Het gele ledje blijft knipperen en de zoemer staat te "knetteren".
Ligt het misschien aan de stroomafnameperikelen? (alle stoomafnamepunten zijn inmiddels wel schoongemaakt)
Dan maar de tweede (nieuw uit het zakje) direct op de Decprog aangesloten: zelfde resultaat.
Volgende poging: de loc op het programmeerspoor gezet en met de Twin-Center de decoder benaderen.
Werkt zoals het hoort, netjes CV1 ingesteld, uitgelezen, motorfrequentie idem dito, etc.
Laat ik het niet te lang maken, want in de vele draadjes hier kom ik alle varianten tegen die ik ook gezien heb.
Lichtje aan, geen reactie ook, niet te besturen, spanningloos zetten en bij de volgende poging rijdt de loc, maar geen verlichting????
Mooi, dan maar even rigoreus: wielstellen onder de loc vandaan en de aansluitdraden direct op de print gesoldeerd.
Daar lig-tie dan : kaal en wielloos, maar...geen spanningtoevoerproblemen.
Eerst even heel voorzichtig op het programmeerspoor, perfect, alles werkt zonder foutmeldingen.(lezen schrijven, noem maar op)
Dan maar op de baan aangesloten en aansturen met de TC.
Hee verhip, de motor draait en de frontverlichting werkt ook, ja, achteruit ook, zou het dan toch.....?.
Dan maar even een duurtest voor de "nieuwe" motor. Na 1 minuut stopt de motor en het licht gaat uit.
Ik weet niet of de Kuehn N025 het begeven heeft, want er is geen enkele reactie meer op de commando's van de TC.
Morgen zal ik hem nog even op het programmeerspoor zetten want nu ben ik wel even klaar mee.

Wat ik hiermee aan wil geven is dat ik de Kuehn N025 onbetrouwbaar vindt.
Zo werkt het gedeeltelijk, dan weer helemaal en dan weer helemaal niet.
De Zimo is door mijn onwetendheid overleden, maar de "oude" BR01, waar ik ook zelf de Zimo MX620 ingebouwd heb, rijdt zoals het hoort.
De Kuhn N025 krijgt bij mij een onvoldoende.
Ik heb nog een nieuwe liggen voor de liefhebber.(krijg je die andere er gratis bij)
Groet
Ton



Wim Ros

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Wim Ros »

Hi,

8 x LE077XF daarvan is er nog eentje heel, rest heeft de geest gegeven.

5 x Kuehn N025
7 x Tran DCX74
2 x Zimo MX62

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Tonh
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 dec 2008 20:36
Locatie: Groningen

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Tonh »

Wim Ros schreef:Hi,

8 x LE077XF daarvan is er nog eentje heel, rest heeft de geest gegeven.

5 x Kuehn N025
7 x Tran DCX74
2 x Zimo MX62

Mvg
Wim.
Hallo Wim,
Ik neem aan dat dit al je uitval is?
Kun je aangeven wat het uitvalpercentage is?
Dat lijkt me een mooi gegeven om zo de meest betrouwbare decoder te kunnen selecteren.
Thanks
Ton



Wim Ros

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Wim Ros »

Ton,

De LE077XF wordt al jaren niet meer gemaakt, dus het is helemaal niet meer relevant.

Verder werken de andere decoder gewoon goed, zolang ik geen stommiteiten uithaal.

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Rob Fongers »

Ben een paar keer vreemd geweest maar houd het voorlopig toch weer op N025 gewoon omdat deze gewoonweg een probleemloze decoder is en gunstig in prijs


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3924
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Jeroen »

Ik ben het helemaal met Wim eens: het meeste gezeik wat ik met decoders heb gehad was dankzij mijn eigen toedoen. Overigens was dat in mijn prille digitale-inbouw-begin. Tegenwoordig heb ik er wat handigheid in (mag ook wel met 40 digi-loks :mrgreen: ). Ondanks dat ik de Uhlenbrock 73400 nu niet meer zal aanschaffen rijden ook loks voorzien van die decoder hier goed en soepel rond, maar dat was niet zonder de hulp van medeforummers!

Wat rijdt hier zoal?

-ESU Lokpiloten
-Lenz Silver Mini (......)
-UB 73400
-Kühn N025
-Tran DCX 74/75
-D&H DHL100 (Selectrix)

De Zimo moet ik nog proberen, maar ook hier hoor ik goede verhalen over.

J


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6096
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door shoven »

Hier rijdt van alles rond. Alles DCC (what else?).

18x Kuehn N025/N025P
1x Tran DCX74
1x decoder van http://www.cmlelectronics.co.uk/ (zit in de Kof II ingebakken??) takke-ding
1x decoder af-fabriek Minitrix
1x ??? (geen idee, moet kap nog open maken)
1x Arnold ... (bijna defect)

De Kuehns doen het prima tegen een goede prijs. Ik heb vandeweek 2 Hornby R8249 decoders besteld om te proberen. Of het was is weet ik nog niet, maar ze zijn belachelijk goedkoop (9 pond), dus eventueel nog in te zetten als functiedecoder als het niet veel soeps is, ik zie wel.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Tonh
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 dec 2008 20:36
Locatie: Groningen

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Tonh »

Vervolg,
Inmiddels weer wat ervaringen rijker en een illusie armer.
De lok weer rijdend gekregen, dus vort met de geit.
Ongeveer 1 meter een plotselinge halt. Niet meer voor- of achteruit te krijgen.
Dan maar weer op het programmeerspoor om te zien wat er gebeurt is met de CV's.
Nou, die staan inmiddels weer terug op de fabrieksinstellingen
De loc rijdt inmiddels, met de Kuehn in de fabrieksinstellingen. maar geen frontseinverlichting.
Ik laat het maar even zo en blijf erbij, dat de N025 bij mij geen vertrouwen gewekt heeft.

Groet
Ton



FidOo
Berichten: 5843
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door FidOo »

Ton ga er maar vanuit dat het niet perse ligt aan de decoder. Misschien heeft er kortsluiting plaats gevonden. Ik heb 20 loks digitaal waarvan de meeste met kuehn n025 decoders. Heb ook een tran dcx75. Verder een trix en een lenz. En miss nog een andere maar die was al digitaal en geen idee wat erin zit.

Heb geen problemen met de kuehn decoders behalve door eigen toedoen. 1x dat de verlichting er na een meter mee stopte en niet meer werkt maar of dit nou aan de decoder ligt weet ik niet. Dus deze gaat in een verlichtingloze lok. En de trix heeft ze motor aansturing verloren. Dus deze gaat als functiedecoder aan het werk.

ik had eigenlijk alleen gezeur met de trix. Deze maakte een hoogfrequent geluid. Maar verder werkte hij perfect.

Verder heb ik ook een n045 ingebouwd. Deze is alleen nog niet rijdend. Maar voor 28 euro en zijn kleinere afmetingen en 4 uitgangen is het misschien een goed alternatief voor de tran. En zelfs de n025 als je verlichting in de lok of treinstel wilt.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Robboz
Berichten: 184
Lid geworden op: 08 mei 2010 19:01
Locatie: Heerhugowaard

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Robboz »

Ik heb de volgende decoders rondrijden:
Lenz LE077XF
Uhlenbrock 73400
Tran DCX75

De Lenz'en geven tot dusver geen problemen; dus gewoon even afwachten wat ze doen.
Over Uhlenbrocks ben ik prima tevreden; ze zijn alleen wat achterdochtig met de kortsluitdetectie van de verlichting.
Maar de Tran is voor mij toch de winnaar. Door de kleine afmetingen zijn ze overal in te bouwen en ze zijn maar aan één kant "bebouwd", waardoor ze lekker vast te zetten zijn.
De rij-eigenschappen zijn meer dan voortreffelijk en ze beschikken over oneindig veel mogelijkheden qua instellingen (niet dat ik die allemaal gebruik....)

Ik wil nog wel even de Kühn N45 proberen. Ook heel klein en rond de 26 eur.

Groet
Rob


Gek op stoom!
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Marcel »

Momenteel heb ik 3 digitale locs:
BR03 van Minitrix met Lenz Mini Gold dec.
V200 van Roco met Lenz Mini Gold dec.
Deze lopen zeer mooi,decoders werken perfect.

Zwarte Anna van Fleischmann met Tran DCX75 dec.
Stroomafname door loc en doorverbonden rijtuig voor betere stroomafname,decoder werkt goed.

Binnenkort word de V60 (motor met vliegwiel) van Minitrix voorzien van Tran decoder.
Voorlopig blijf ik bij Tran decoders daar deze goedkoper zijn dan Lenz,ze hebben allebij dezelfde eigenschappen zoals cruise control wat onmisbaar is bij afdalingen.


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Jos »

Even naar mijn decoders gekeken:

1 Flm 6859
4 Tran DCX74zD
10 Tran DCX75
8 Lenz 077XF
4 Lenz 010
6 Lenz 011
10 Uhlenbrock 73400/410
15 Rautenhaus 830
8 Rautenhaus 831
25 Kuehn 025
4 Minitrix 66835
10 Minitrix 66836

En nog een aantal af fabriek ingebouwde decoders.

Uhlenbrock en Lenz koop ik niet meer.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6096
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door shoven »

Jos schreef:Even naar mijn decoders gekeken:

1 Flm 6859
4 Tran DCX74zD
10 Tran DCX75
8 Lenz 077XF
4 Lenz 010
6 Lenz 011
10 Uhlenbrock 73400/410
15 Rautenhaus 830
8 Rautenhaus 831
25 Kuehn 025
4 Minitrix 66835
10 Minitrix 66836

En nog een aantal af fabriek ingebouwde decoders.

Uhlenbrock en Lenz koop ik niet meer.

Groetjes,
Jos
En ik vind dat ik er al zoveel heb rondrijden met 23 stuks... mooi wagenpark hoor Jos. :)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Robboz
Berichten: 184
Lid geworden op: 08 mei 2010 19:01
Locatie: Heerhugowaard

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Robboz »

Hallo iedereen,

Gisteren twee Kühn N45 ingebouwd in een Minitrix E44 en een Arnold BR89. Redelijk kleine decoders (11,7 x 8,9 x 2,4 mm) dus makkelijk te plaatsen.
Er zit een heel uitgebreide gebruiksaanwijzing bij in de vorm van een net boekje (24 pagina's!) waarin ook een tabel is opgenomen met de fabrieksinstellingen waarnaast ruimte is gereserveerd om de eigen instellingen te noteren.
De instelmogelijkheden zijn vergelijkbaar met die van de Tran DCX75, en er zitten 4 functies op. Twee bekabelde die meestal voor het licht gebruikt zullen worden en twee soldeerpunten aan de achterzijde van de decoder. Ook een Susi-aansluiting ontbreekt niet. Programmering tijdens bedrijf is mogelijk. Er zit ook een kleine "stromspeicher" in, zodat bij een kleine stroomonderbreking de loc gewoon doorrijdt zonder weer opnieuw snelheid te maken.
De aansturing van de motor kan voor oudere motoren op 120 Hz worden ingesteld (CV9) en standaard staat in CV29 de aansturing voor Railcom aan, dus die moet nog even uitgezet worden........
De loopeigenschappen van de locs zijn fantastisch, kortom een prima alternatief voor de Tran DCX75 en dat voor eur 26,50......
Het is alleen afwachten hoe ze het blijven doen, maar dat zien we dan wel weer.
Groet,
Rob


Gek op stoom!

Modelspoorbarry
Berichten: 349
Lid geworden op: 08 okt 2009 19:11
Locatie: Hart van Overijssel

Re: Welke decoders gebruiken jullie en wat zijn de ervaringe

Bericht door Modelspoorbarry »

Hans,

Vraag aan jou: jij hebt dit draadje gestart met jouw vraag. Echter zie ik daarna geen enkele reactie meer van jou.

Kun jij aangeven wat de bedoeling van jouw vraag was??

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche IV t/m VI / iTrain 5.1 Pro (W10 64-bit) / ECoS / LokPilot / Kuehn / LDT / BMD16N-SD / OC32
Plaats reactie