Hookies schreef:Als je het buitenste spoor echt alleen als dalend gebruikt, kan er geen een trein aan de bovenkant van je station komen. In dit plan zijn je bovenste drie sporen van het station nutteloos of je moet van spoor 4 weer achteruit draaien via de wissel naar spoor 3. Een overloopwissel moet je zeker voor het station maken om de bvenste drie sporen te kunnen gebruiken.
Er komt immers nooit vanaf de rode wissel een trein die rechtsaf slaat naar het station. Het is immers een wissel in een dalend traject.
Mvg,
Martin
Dit vroeg ik mij ook al af...
Maar daarnaast heb je toch maar 1 spiraal en dus maar 2 aansluitingen en niet 4 zoals in dit ontwerp?!
Je bent het je zelf denk ik echt veeeeel moeilijker aan het maken dan nodig is...
je moet nog steeds terug naar het hondebot principe...
Als je nu eens het volgende doet... maak een schets (op papier o.i.d.) van je bovenste baandeel. (dus wat we op het laatste plaatje zien.)
Teken daarin de 2 aansluitingen van je spiraal waar deze straks in de werkelijkheid komen te liggen. dus inderdaad rechter spoor is stijgend en linker spoor is dalend.
vanaf daar is het enige wat je moet doen. deze 2 met elkaar verbinden in een lus vorm.
Uiteraard wil je geen saaie lus. Dus wat je nu gaat doen is je gaat die lus interessant maken om naar te kijken.. dus een station er in zetten e.d.
that's it!