Begin bouw Bonn

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
rower

Begin bouw Bonn

Bericht door rower »

Ben dit weekend begonnen met mijn schaduwstation op de tafel aan het vastleggen.
Deze tafel moet dalijk onder de hoofdtafel komen, hoe ik boven kom ben ik nog niet over uit.
Ben van plan om mijn station net als Bonn te bouwen en dan bedoel ik het sporenplan, maar goed hier alvast het begin en zo kan je ook alvast de ruimte zien.
Ik zal niet snel gaan met de bouw vanwege druk met werken en ook mijn budget is niet zo hoog maar met steeds kleine beetjes kom je ook een eind.
Ik zal het straks aan gaan sturen met koploper heb al een bezetmelder en wisseldecoder in mijn bezit dus als de sporen liggen kan ik gaan testen.
Afbeelding Afbeelding

Jos

Re: Begin bouw Bonn

Bericht door Jos »

Succes en veel plezier met het bouwen.

Groetjes,
Jos

Michiel

Bericht door Michiel »

Dat gaat een gigantische baan worden! Het station van Bonn zal wel niet klein zijn. Heb je daar een sporenplan van? Dan hebben we een idee waar je naartoe werkt. In elk geval is het een enorme uitdaging.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =20&t=2372

Hoi Rower.
Je bent al lekker begonnen :o :o :o
Je tafels zien er fantastisch netjes uit, complimenten. ;)
Vraag...
Wordt deze modelbaan nu gebouwt volgens die schets die je in Baanplan liet zien. ?
Ben wel benieuwt hoe het er uit gaat zien. ;)
Sucses
Martin de Deugd

Onderwerp starter
rower

Bericht door rower »

De baan word ongeveer gebouwd zoals in de schets stond heb al wel wat aanpassingen maar die staan in me hoofd, ik ben nou eenmaal iemand die vanalles vast legt in gedachte en het dan uitwerk.
Ik heb het sporenplan van het station Bonn via Google earth gevonden ik heb het dan wel alleen over de sporen die rondom de peronnen zijn dus niet het rangeergedeelte wat ervoor zit dan zal ik een ruimte nodig hebben die 2 keer zo groot is als dit.

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

rower schreef:De baan word ongeveer gebouwd zoals in de schets stond heb al wel wat aanpassingen maar die staan in me hoofd, ik ben nou eenmaal iemand die vanalles vast legt in gedachte en het dan uitwerk.
Ik heb het sporenplan van het station Bonn via Google earth gevonden ik heb het dan wel alleen over de sporen die rondom de peronnen zijn dus niet het rangeergedeelte wat ervoor zit dan zal ik een ruimte nodig hebben die 2 keer zo groot is als dit.
Hallo Rower ;)
Tja, als er niet meer ruimte is, dan houdt het op, zo is dat maar net. ;)
Ah, Maar ik moet wel eerlijk bekennen, tis beslist geen kleine krappe ruimte.
Alleen wat hoog opbouwen is het wat beperkt, nadeel van puntdak.
Ik heb bij mij wel ruimte weten te winnen door een dakkapel.
Tis best leuk, nu jij ook eindelijk kunt gaan bouwen, dat staat voorop.
En je doet ook het meeste uit het hoofd, dat heb ik ook meest gedaan.
En zie het resultaat, dat kan jij ook, vast en zeker, en mischien nog veel beter dan ik. :D
Nou veel plezier dan maar met uitbedenken hoe je jou modelbaan gestalte gaat geven.

Groetjes van modelspoor collega.

Martin de Deugd

Onderwerp starter
rower

Bericht door rower »

Bedankt voor de complimenten, ben er alleen wel achter gekomen dat spoor recht leggen best moeilijk is.
gelukkig is dit maar mijn schaduwstation en ben al bezig geweest met vastgezette rails los te halen om een aantal zaken te verbeteren maar dat is ook wel leuk zodoende leer je.
Als het klaar is zal ik weer een foto neerzetten.

Plaats reactie