Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
hoi lammert
dat ligt er allemaal al netjes bij
Gr andy
dat ligt er allemaal al netjes bij
Gr andy
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hoi Fred,
Even gekeken op jouw link en gelezen hoe jij in de weer was met tegellijm. Zelf ben ik gaan knutselen met grondverf die ik heb laten opkleuren naar grijze straattegels. Werkt ook prima zeker als je het strooisel op de natte verf laag strooi. De bomen zet ik vast met doorzichtige lijmspray, die ik daarna met nog wat verf opfleur.Foto's hiervan volgen binnenkort.
gr Lammert
Even gekeken op jouw link en gelezen hoe jij in de weer was met tegellijm. Zelf ben ik gaan knutselen met grondverf die ik heb laten opkleuren naar grijze straattegels. Werkt ook prima zeker als je het strooisel op de natte verf laag strooi. De bomen zet ik vast met doorzichtige lijmspray, die ik daarna met nog wat verf opfleur.Foto's hiervan volgen binnenkort.
gr Lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hallo Lammert,
Ik heb je hele topic doorgelezen en moet zeggen dat ik ook heb zitten kwijlen bij dit ontwerp op anyrail ik vind het een erg mooi ontwerp en jij breid hem nog uit ook.
Veel succes met de bouw en ik blijf je ook volgen
Ik heb je hele topic doorgelezen en moet zeggen dat ik ook heb zitten kwijlen bij dit ontwerp op anyrail ik vind het een erg mooi ontwerp en jij breid hem nog uit ook.
Veel succes met de bouw en ik blijf je ook volgen
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hoi Nico en Bert,
Leuk dat jullie mij volgen in deze topic .Ga dit weekeinde weer aan de slag en hoop zondag avond weer nieuwe resultaten in mijn topic te plaatsen
Leuk dat jullie mij volgen in deze topic .Ga dit weekeinde weer aan de slag en hoop zondag avond weer nieuwe resultaten in mijn topic te plaatsen
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Zo, gisteren de bovenrails vast gezet met schroefjes ,wel zo slim geweest om de gaatjes eerst voor te boren , scheelt je een hoop werk en afgebroken kopjes . Er toch zo'n 60 in gedraait, om er een van te krijgen.Vandaag gaat het opkleuren beginnen, mits er geen gasten komen natuurlijk, want dan wordt het bieren en niet treinen
Gr Lammert
Gr Lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Zo het inkleuren is begonnen, best moeilijk voor zo'n antieschilder als ik.
Kijk en geef maar wat tips ze zijn altijd welkom. gr Lammert
Kijk en geef maar wat tips ze zijn altijd welkom. gr Lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Lammert, ik zou eerst nog wat meer vorm in de PUR bergen snijden en dan met wat gips eroverheen voordat je gaat schilderen. Dit geeft een veel natuurlijker effect.
Kijk eens hier naar voor een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=fuOJNAAF ... 2&index=41
Kijk eens hier naar voor een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=fuOJNAAF ... 2&index=41
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hallo Edwin,
Dat is een mooi filmpje en mooi om te zien hoe die man het doet
Dat is een mooi filmpje en mooi om te zien hoe die man het doet
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
lammert ik kan wel zeggen wat mooi wat mooi zoals menige doet maar daar ben je niet mee gebaad vindt ikzelf.
je vraagt om een mening en dus daar komt ie
ik zou bij jouw mooi aangelegde baan meer aandacht besteden aan deze bergen omdat het straks een geheel moet worden.
deze bergen maken het totaalplaatje niet mooier dan hij eigenlijk is.
ik zou eens ruw door de pur heen razen en dan met gips of roodband het geheel afwerken,
dan pas beginnen met kleuren en besgroeiing.
je zult zien dat het resultaat er dan ook naar is, maar nogmaals dat is mijn mening en als jij het zo voldoende vindt dan is het natuurlijk ook best
veel plezier henry
je vraagt om een mening en dus daar komt ie
ik zou bij jouw mooi aangelegde baan meer aandacht besteden aan deze bergen omdat het straks een geheel moet worden.
deze bergen maken het totaalplaatje niet mooier dan hij eigenlijk is.
ik zou eens ruw door de pur heen razen en dan met gips of roodband het geheel afwerken,
dan pas beginnen met kleuren en besgroeiing.
je zult zien dat het resultaat er dan ook naar is, maar nogmaals dat is mijn mening en als jij het zo voldoende vindt dan is het natuurlijk ook best
veel plezier henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hoi Lammert.
Even een paar vragen voor jou.
Wat voor land wil je uit gaan beelden op deze baan.?
Heb je al wat ondersteunende info. ?
Zoals wat foto,s.
Martin de Deugd
Even een paar vragen voor jou.
Wat voor land wil je uit gaan beelden op deze baan.?
Heb je al wat ondersteunende info. ?
Zoals wat foto,s.
Martin de Deugd
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hoi Martin,
Ik heb geen land om na te maken.
Het verhaal achter mijn baan is een groot eiland in de jaren 50/70 met een haven overslag, dat het achterland bediend en waarin delf-stoffen de belangrijkste uitvoer is.
Op de tip van Hendry om het pur even lekker grof aan te pakken kan ik alleen maar zeggen, dat gaat niet want de pur laag is maar 1centimeter dik.
En de tip van gips kan ik zeker toepassen maar daar staat tegenover dat ik de baan dan met een vocht produkt moet bewerken. Hiermee heb ik in het verleden bij mijn HO baan veel problemen ondervonden.
Toch bedankt voor jullie tips en ik hoop dat jullie wat aan mijn antwoorden hebben.
gr Lammert
Ik heb geen land om na te maken.
Het verhaal achter mijn baan is een groot eiland in de jaren 50/70 met een haven overslag, dat het achterland bediend en waarin delf-stoffen de belangrijkste uitvoer is.
Op de tip van Hendry om het pur even lekker grof aan te pakken kan ik alleen maar zeggen, dat gaat niet want de pur laag is maar 1centimeter dik.
En de tip van gips kan ik zeker toepassen maar daar staat tegenover dat ik de baan dan met een vocht produkt moet bewerken. Hiermee heb ik in het verleden bij mijn HO baan veel problemen ondervonden.
Toch bedankt voor jullie tips en ik hoop dat jullie wat aan mijn antwoorden hebben.
gr Lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hoi Lammert
Ik wil mij er niet mee bemoeien.
Maar ik wil best even een tip aan jou geven, als je dat goed vindt.
Want ik lees dit zo mee, en ik lees je angst voor vochtproblemen.
Optie
De tafels eerst eens te voorzien van een simpel laagje verf.
Dan zal je veel minder last hebben met vocht dat in de ondergrond trekt.
En daar voor problemen kan zorgen.
Kijk maar wat je er mee doen kunt.
Sucses.
Martin de Deugd
Ik wil mij er niet mee bemoeien.
Maar ik wil best even een tip aan jou geven, als je dat goed vindt.
Want ik lees dit zo mee, en ik lees je angst voor vochtproblemen.
Optie
De tafels eerst eens te voorzien van een simpel laagje verf.
Dan zal je veel minder last hebben met vocht dat in de ondergrond trekt.
En daar voor problemen kan zorgen.
Kijk maar wat je er mee doen kunt.
Sucses.
Martin de Deugd
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Ik heb nog een idee eventueel de tafel eerst afplakken met plastic folie en zo het vocht opvangen???
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hoi Martin en Nico,
Jullie tips klinken redelijk maar er zitten een paar addertjes onder het gras . Ten 1e is de toplaag van mijn tafel gemaakt van isoleerende platen,die water afstoten, dus het vocht vloeit gewoon over de gehele tafel heen . Ten tweede ligt de baan hierop al vast gelijmd en de baan ligt dicht tegen de pur bergen aan . Ik besef zelf achteraf dat dat niet de slimste manier was , maar ik wilde eindelijk eens rijden met de treintjes . Vandaar dat ik dus liever nu niet meer met vocht wil werken.
gr Lammert
Jullie tips klinken redelijk maar er zitten een paar addertjes onder het gras . Ten 1e is de toplaag van mijn tafel gemaakt van isoleerende platen,die water afstoten, dus het vocht vloeit gewoon over de gehele tafel heen . Ten tweede ligt de baan hierop al vast gelijmd en de baan ligt dicht tegen de pur bergen aan . Ik besef zelf achteraf dat dat niet de slimste manier was , maar ik wilde eindelijk eens rijden met de treintjes . Vandaar dat ik dus liever nu niet meer met vocht wil werken.
gr Lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hoi Lammert,
Gips vloeit niet hoor, als het dat wel doet dan doe je het verkeerd. Voor deze toepassing (scenery maken) moet het veel stijver zijn, net als bij een stukadoor. Als het vloeibaar is kun je er mallen mee vol gieten, maar dat wil je niet.
Als je dan toch bang bent voor vocht dan moet je gewoon voldoende keukenrol bij de hand houden, dat zuigt het vocht binnen no-time op. Zeker als je iemand hebt die je even kan helpen (een maatje of vader) dan heb je niets te vrezen. En anders gewoon eerst even oefenen op een stukje afvalplank.
En dat je eerst even wilt rijden, dat snappen we allemaal!!
groeten,
Maarten
Gips vloeit niet hoor, als het dat wel doet dan doe je het verkeerd. Voor deze toepassing (scenery maken) moet het veel stijver zijn, net als bij een stukadoor. Als het vloeibaar is kun je er mallen mee vol gieten, maar dat wil je niet.
Als je dan toch bang bent voor vocht dan moet je gewoon voldoende keukenrol bij de hand houden, dat zuigt het vocht binnen no-time op. Zeker als je iemand hebt die je even kan helpen (een maatje of vader) dan heb je niets te vrezen. En anders gewoon eerst even oefenen op een stukje afvalplank.
En dat je eerst even wilt rijden, dat snappen we allemaal!!
groeten,
Maarten
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
hoi Maarten,
Op een proefstukje het geprobeert op jouw manier , maar door de natuurlijke warmte van de platen vloeide het gips alsnog weg en wil het zich niet goed hechten .
Ik denk nu maar zo dat het eiland is ontstaan door een vulkaan eruptie van jaren . In die vorm die ik op discoferie heb gezien, vormt de lava richels die zich opstapelen .
gr lammert
Op een proefstukje het geprobeert op jouw manier , maar door de natuurlijke warmte van de platen vloeide het gips alsnog weg en wil het zich niet goed hechten .
Ik denk nu maar zo dat het eiland is ontstaan door een vulkaan eruptie van jaren . In die vorm die ik op discoferie heb gezien, vormt de lava richels die zich opstapelen .
gr lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hoi Lammert.
Dat hoeft niet te betekenen dat er niet van landschap gebouwt kan worden.
Ik ga eerst eens een vraag aan jou stelen, denk er rustig over na
Wat voor landschap heb je in gedachten op jou baan.
Ik weet nog een idee voor jou, vandaar mijn vraag.
Martin de Deugd
Dat hoeft niet te betekenen dat er niet van landschap gebouwt kan worden.
Ik ga eerst eens een vraag aan jou stelen, denk er rustig over na
Wat voor landschap heb je in gedachten op jou baan.
Ik weet nog een idee voor jou, vandaar mijn vraag.
Martin de Deugd
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hoi Martin,
Het landschap dat ik voor ogen heb bezie ik vanuit het "water"naar de kust toe.Dan zie ik voor mij een havenkade met kranen, met schepen en daar achter de loodsen en de industrie, met daar tussen de rangeer rails. Daar weer achter het station met de stad, waarbij de laatste stads huizen tegen de eerste verhoging aanstaan. Dat kan omdat je van faller van die halve stads panden hebt.Op de verhoging rijdt dan de trein zijn verhoogd traject met daarachter een 7cm hooge rotswand met daarachter de open rangeer bak zodat ik als het fout gaat altijd bij de verborgen rails kan komen. Daar weer achter zie je dan de achter grond plaat waarop afgebeeld staat een diep grasland met aan het eind wat laag gebergte zie faller180511. Ten minste zo staat dat mij nu voor ogen.
Gr Lammert
Het landschap dat ik voor ogen heb bezie ik vanuit het "water"naar de kust toe.Dan zie ik voor mij een havenkade met kranen, met schepen en daar achter de loodsen en de industrie, met daar tussen de rangeer rails. Daar weer achter het station met de stad, waarbij de laatste stads huizen tegen de eerste verhoging aanstaan. Dat kan omdat je van faller van die halve stads panden hebt.Op de verhoging rijdt dan de trein zijn verhoogd traject met daarachter een 7cm hooge rotswand met daarachter de open rangeer bak zodat ik als het fout gaat altijd bij de verborgen rails kan komen. Daar weer achter zie je dan de achter grond plaat waarop afgebeeld staat een diep grasland met aan het eind wat laag gebergte zie faller180511. Ten minste zo staat dat mij nu voor ogen.
Gr Lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Zo deze week even een time-oud , dus dat wordt lekker knutselen aan de treinbaan .
Hoop er aan het eind van de week weer wat mooie foto's van te kunnen laten zien .
gr Lammert
Hoop er aan het eind van de week weer wat mooie foto's van te kunnen laten zien .
gr Lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hallo Lammert.
Bedankt voor je pb,tje.
Goed de oplossing van het probleem had ik als volgende voor jou bedacht.
Bergen en heuvels kun je ook met behulp van tempex eerst in de gewenste vorm snijden op de baan.
Je lijmt deze met houtlijm op elkaar, en nog niet op je treintafel.
De zo ontstaande ruwbouw prefab heuvels of bergen met tunnels als je daar behoeften aan hebt.
Kun je elders geheel verder gaan bewerken met gips, etcetera. bomen enzo kun je daar ook al op plaatsen.
Dan als dat klaar is zet je het los op de baan waar het zal komen.
En zo heb je wel landschap op de baan maar geen water of vocht.
Wat denk je ervan.
Sucses.
Martin de Deugd
Bedankt voor je pb,tje.
Goed de oplossing van het probleem had ik als volgende voor jou bedacht.
Bergen en heuvels kun je ook met behulp van tempex eerst in de gewenste vorm snijden op de baan.
Je lijmt deze met houtlijm op elkaar, en nog niet op je treintafel.
De zo ontstaande ruwbouw prefab heuvels of bergen met tunnels als je daar behoeften aan hebt.
Kun je elders geheel verder gaan bewerken met gips, etcetera. bomen enzo kun je daar ook al op plaatsen.
Dan als dat klaar is zet je het los op de baan waar het zal komen.
En zo heb je wel landschap op de baan maar geen water of vocht.
Wat denk je ervan.
Sucses.
Martin de Deugd
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
hoi Martin,
Je oplossing klinkt goed, Ik zal het uitvoeren op die plaatsen waar het nog kan.
Ik laat vandaag nog even de vorderingen zien per foto die tot nu zijn gedaan.
gr Lammert
Je oplossing klinkt goed, Ik zal het uitvoeren op die plaatsen waar het nog kan.
Ik laat vandaag nog even de vorderingen zien per foto die tot nu zijn gedaan.
gr Lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Zo en nu de vorderingen tot nu toe,
gr lammert
Ik heb de foto's wat donkerder gemaakt omdat het flits licht te fel was.gr lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Ik ontving laatst een pb 'tje over over maten van de tafels en het aantal rails dat nodig is om de baan te maken.
Nu voor een ieder die dat graag wil weten de gegevens.
De tafel maten zijn: grote tafel, lang 278 cm breed 100 cm, linker zijtafel lang 100 cm breed 80 cm
Dan nu de materialen lijst:
9100, Fleischmann Piccolo 9100. Rechte rail 222mm. 38
9101, Fleischmann Piccolo 9101. Rechte rail 111mm. 69
9102, Fleischmann Piccolo 9102. Rechte rail 57.5mm. 15
9103, Fleischmann Piccolo 9103. Rechte rail 55.5mm. 6
9104, Fleischmann Piccolo 9104. Rechte rail 27.75mm. 8
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 158.74mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 172.48mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 198.28mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 213.81mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 230.93mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 237.58mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 238.57mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 253.91mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 281.53mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 414.05mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 430.8mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 441.27mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 495.42mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 563.49mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 605.56mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 654.53mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 656.93mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 665.33mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 707.87mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 730.39mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 756.15mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 777mm. 9
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 96.06mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 98.23mm. 1
9110, Fleischmann Piccolo 9110. Rechte uitschuifbaar 83mm-111mm. 1
9112, Fleischmann Piccolo 9112. Rechte ontkoppelrail 111mm. (elektrisch) 7
9114, Fleischmann Piccolo 9114. Rechte ontkoppelrail 111mm. (handbediening) 4
9115, Fleischmann Piccolo 9115. Rechte schakelrail 55.5mm. 11
9116, Fleischmann Piccolo 9116. Stootblok 57.5mm. 7
9120, Fleischmann Piccolo 9120. Gebogen rail straal 192mm, hoek 45º (R1) 18
9125, Fleischmann Piccolo 9125. Gebogen rail straal 225.6mm, hoek 45º (R2) 29
9127, Fleischmann Piccolo 9127. Gebogen rail straal 225.6mm, hoek 15º (R2) 2
9130, Fleischmann Piccolo 9130. Gebogen rail straal 396.4mm, hoek 30º (R3) 10
9135, Fleischmann Piccolo 9135. Gebogen rail straal 430mm, hoek 30º (R4) 12
9136, Fleischmann Piccolo 9136. Gebogen rail straal 430mm, hoek 15º (R4) 22
9152C, Fleischmann Piccolo 9152C. Draaischijf straal 91.5mm. (handbediening) 1
9153, Fleischmann Piccolo 9153. Rechte overgangsrail Draaischijf 34.5mm. 9
9157, Fleischmann Piccolo 9157. Driewegwissel 111mm. (handbediening) 2
9158, Fleischmann Piccolo 9158. Driewegwissel 111mm. (elektrisch) 1
9168, Fleischmann Piccolo 9168. Meegebogen wissel links 45º (handbediening) 3
9170, Fleischmann Piccolo 9170. Wissel links 111mm. (handbediening) 7
9171, Fleischmann Piccolo 9171. Wissel rechts 111mm. (handbediening) 10
9172, Fleischmann Piccolo 9172. Wissel links 111mm. (elektrisch) 2
9173, Fleischmann Piccolo 9173. Wissel rechts 111mm. (elektrisch) 1
9175, Fleischmann Piccolo 9175. Meegebogen wissel rechts 45º (handbediening) 1
Raillengtes
9100, Fleischmann Piccolo 9100. Rechte rail 222mm. 8.44 m
9101, Fleischmann Piccolo 9101. Rechte rail 111mm. 7.66 m
9102, Fleischmann Piccolo 9102. Rechte rail 57.5mm. 0.86 m
9103, Fleischmann Piccolo 9103. Rechte rail 55.5mm. 0.33 m
9104, Fleischmann Piccolo 9104. Rechte rail 27.75mm. 0.22 m
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 777mm. 16.29 m
9110, Fleischmann Piccolo 9110. Rechte uitschuifbaar 83mm-111mm. 0.08 m
9112, Fleischmann Piccolo 9112. Rechte ontkoppelrail 111mm. (elektrisch) 0.78 m
9114, Fleischmann Piccolo 9114. Rechte ontkoppelrail 111mm. (handbediening) 0.44 m
9115, Fleischmann Piccolo 9115. Rechte schakelrail 55.5mm. 0.61 m
9116, Fleischmann Piccolo 9116. Stootblok 57.5mm. 0.4 m
9120, Fleischmann Piccolo 9120. Gebogen rail straal 192mm, hoek 45º (R1) 2.71 m
9125, Fleischmann Piccolo 9125. Gebogen rail straal 225.6mm, hoek 45º (R2) 5.14 m
9127, Fleischmann Piccolo 9127. Gebogen rail straal 225.6mm, hoek 15º (R2) 0.12 m
9130, Fleischmann Piccolo 9130. Gebogen rail straal 396.4mm, hoek 30º (R3) 2.08 m
9135, Fleischmann Piccolo 9135. Gebogen rail straal 430mm, hoek 30º (R4) 2.7 m
9136, Fleischmann Piccolo 9136. Gebogen rail straal 430mm, hoek 15º (R4) 2.48 m
9152C, Fleischmann Piccolo 9152C. Draaischijf straal 91.5mm. (handbediening) 0.18 m
9153, Fleischmann Piccolo 9153. Rechte overgangsrail Draaischijf 34.5mm. 0.31 m
9157, Fleischmann Piccolo 9157. Driewegwissel 111mm. (handbediening) 0.67 m
9158, Fleischmann Piccolo 9158. Driewegwissel 111mm. (elektrisch) 0.34 m
9168, Fleischmann Piccolo 9168. Meegebogen wissel links 45º (handbediening) 0.99 m
9170, Fleischmann Piccolo 9170. Wissel links 111mm. (handbediening) 1.57 m
9171, Fleischmann Piccolo 9171. Wissel rechts 111mm. (handbediening) 2.24 m
9172, Fleischmann Piccolo 9172. Wissel links 111mm. (elektrisch) 0.45 m
9173, Fleischmann Piccolo 9173. Wissel rechts 111mm. (elektrisch) 0.22 m
9175, Fleischmann Piccolo 9175. Meegebogen wissel rechts 45º (handbediening) 0.33 m
Totale baanlengte: 58.65 m
Hoop zo iedereen van dienst te zijn geweest.
gr Lammert
Nu voor een ieder die dat graag wil weten de gegevens.
De tafel maten zijn: grote tafel, lang 278 cm breed 100 cm, linker zijtafel lang 100 cm breed 80 cm
Dan nu de materialen lijst:
9100, Fleischmann Piccolo 9100. Rechte rail 222mm. 38
9101, Fleischmann Piccolo 9101. Rechte rail 111mm. 69
9102, Fleischmann Piccolo 9102. Rechte rail 57.5mm. 15
9103, Fleischmann Piccolo 9103. Rechte rail 55.5mm. 6
9104, Fleischmann Piccolo 9104. Rechte rail 27.75mm. 8
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 158.74mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 172.48mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 198.28mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 213.81mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 230.93mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 237.58mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 238.57mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 253.91mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 281.53mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 414.05mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 430.8mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 441.27mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 495.42mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 563.49mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 605.56mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 654.53mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 656.93mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 665.33mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 707.87mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 730.39mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 756.15mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 777mm. 9
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 96.06mm. 1
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 98.23mm. 1
9110, Fleischmann Piccolo 9110. Rechte uitschuifbaar 83mm-111mm. 1
9112, Fleischmann Piccolo 9112. Rechte ontkoppelrail 111mm. (elektrisch) 7
9114, Fleischmann Piccolo 9114. Rechte ontkoppelrail 111mm. (handbediening) 4
9115, Fleischmann Piccolo 9115. Rechte schakelrail 55.5mm. 11
9116, Fleischmann Piccolo 9116. Stootblok 57.5mm. 7
9120, Fleischmann Piccolo 9120. Gebogen rail straal 192mm, hoek 45º (R1) 18
9125, Fleischmann Piccolo 9125. Gebogen rail straal 225.6mm, hoek 45º (R2) 29
9127, Fleischmann Piccolo 9127. Gebogen rail straal 225.6mm, hoek 15º (R2) 2
9130, Fleischmann Piccolo 9130. Gebogen rail straal 396.4mm, hoek 30º (R3) 10
9135, Fleischmann Piccolo 9135. Gebogen rail straal 430mm, hoek 30º (R4) 12
9136, Fleischmann Piccolo 9136. Gebogen rail straal 430mm, hoek 15º (R4) 22
9152C, Fleischmann Piccolo 9152C. Draaischijf straal 91.5mm. (handbediening) 1
9153, Fleischmann Piccolo 9153. Rechte overgangsrail Draaischijf 34.5mm. 9
9157, Fleischmann Piccolo 9157. Driewegwissel 111mm. (handbediening) 2
9158, Fleischmann Piccolo 9158. Driewegwissel 111mm. (elektrisch) 1
9168, Fleischmann Piccolo 9168. Meegebogen wissel links 45º (handbediening) 3
9170, Fleischmann Piccolo 9170. Wissel links 111mm. (handbediening) 7
9171, Fleischmann Piccolo 9171. Wissel rechts 111mm. (handbediening) 10
9172, Fleischmann Piccolo 9172. Wissel links 111mm. (elektrisch) 2
9173, Fleischmann Piccolo 9173. Wissel rechts 111mm. (elektrisch) 1
9175, Fleischmann Piccolo 9175. Meegebogen wissel rechts 45º (handbediening) 1
Raillengtes
9100, Fleischmann Piccolo 9100. Rechte rail 222mm. 8.44 m
9101, Fleischmann Piccolo 9101. Rechte rail 111mm. 7.66 m
9102, Fleischmann Piccolo 9102. Rechte rail 57.5mm. 0.86 m
9103, Fleischmann Piccolo 9103. Rechte rail 55.5mm. 0.33 m
9104, Fleischmann Piccolo 9104. Rechte rail 27.75mm. 0.22 m
9106, Fleischmann Piccolo 9106. Flexrail 777mm. 16.29 m
9110, Fleischmann Piccolo 9110. Rechte uitschuifbaar 83mm-111mm. 0.08 m
9112, Fleischmann Piccolo 9112. Rechte ontkoppelrail 111mm. (elektrisch) 0.78 m
9114, Fleischmann Piccolo 9114. Rechte ontkoppelrail 111mm. (handbediening) 0.44 m
9115, Fleischmann Piccolo 9115. Rechte schakelrail 55.5mm. 0.61 m
9116, Fleischmann Piccolo 9116. Stootblok 57.5mm. 0.4 m
9120, Fleischmann Piccolo 9120. Gebogen rail straal 192mm, hoek 45º (R1) 2.71 m
9125, Fleischmann Piccolo 9125. Gebogen rail straal 225.6mm, hoek 45º (R2) 5.14 m
9127, Fleischmann Piccolo 9127. Gebogen rail straal 225.6mm, hoek 15º (R2) 0.12 m
9130, Fleischmann Piccolo 9130. Gebogen rail straal 396.4mm, hoek 30º (R3) 2.08 m
9135, Fleischmann Piccolo 9135. Gebogen rail straal 430mm, hoek 30º (R4) 2.7 m
9136, Fleischmann Piccolo 9136. Gebogen rail straal 430mm, hoek 15º (R4) 2.48 m
9152C, Fleischmann Piccolo 9152C. Draaischijf straal 91.5mm. (handbediening) 0.18 m
9153, Fleischmann Piccolo 9153. Rechte overgangsrail Draaischijf 34.5mm. 0.31 m
9157, Fleischmann Piccolo 9157. Driewegwissel 111mm. (handbediening) 0.67 m
9158, Fleischmann Piccolo 9158. Driewegwissel 111mm. (elektrisch) 0.34 m
9168, Fleischmann Piccolo 9168. Meegebogen wissel links 45º (handbediening) 0.99 m
9170, Fleischmann Piccolo 9170. Wissel links 111mm. (handbediening) 1.57 m
9171, Fleischmann Piccolo 9171. Wissel rechts 111mm. (handbediening) 2.24 m
9172, Fleischmann Piccolo 9172. Wissel links 111mm. (elektrisch) 0.45 m
9173, Fleischmann Piccolo 9173. Wissel rechts 111mm. (elektrisch) 0.22 m
9175, Fleischmann Piccolo 9175. Meegebogen wissel rechts 45º (handbediening) 0.33 m
Totale baanlengte: 58.65 m
Hoop zo iedereen van dienst te zijn geweest.
gr Lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Bedankt Lammert mooi dat je de stuklijst hierop hebt gezet
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hoi Nico,
Let op, alleen te gebruiken bij analoog rijden !!!!!! Zover ik weet.
Beter dan dit kan ik op de computer niet tekenen, maar hoop dat het duidelijk is. Vanaf je transformator trek je de draad voor wissel aan sluiting naar de Distributor/vaststroom, hieraan sluit je de vaststroom van de wissels aan. Vervolgens verbind je van de automaat kasjes die tussen de rails in zitten 1 draad naar de voeding en 1 draad naar de zelfde schakel kleur van de wissels, vervolgens doe je dat ook met de tweede schakelkast. Vervolgens plaats je onder de locs of het eerste wagonnetje de schakel magneet. Als de magneet nu over het kastje gaat geeft dat een impuls waardoor de beide wissels zullen omslaan. Let op, je moet de wissels wel zelf denkend maken door de draad plug tussen de rails uit te halen. Na de schakeling zal trein 2 gaan rijden en trein 1 stil staan.
Hoop zo je vraag voldoende te hebben beantwoord.
gr Lammert
Let op, alleen te gebruiken bij analoog rijden !!!!!! Zover ik weet.
Beter dan dit kan ik op de computer niet tekenen, maar hoop dat het duidelijk is. Vanaf je transformator trek je de draad voor wissel aan sluiting naar de Distributor/vaststroom, hieraan sluit je de vaststroom van de wissels aan. Vervolgens verbind je van de automaat kasjes die tussen de rails in zitten 1 draad naar de voeding en 1 draad naar de zelfde schakel kleur van de wissels, vervolgens doe je dat ook met de tweede schakelkast. Vervolgens plaats je onder de locs of het eerste wagonnetje de schakel magneet. Als de magneet nu over het kastje gaat geeft dat een impuls waardoor de beide wissels zullen omslaan. Let op, je moet de wissels wel zelf denkend maken door de draad plug tussen de rails uit te halen. Na de schakeling zal trein 2 gaan rijden en trein 1 stil staan.
Hoop zo je vraag voldoende te hebben beantwoord.
gr Lammert
Laatst gewijzigd door Lammert op 10 feb 2011 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.