Baan van Steven
Re: Baan van Steven
Ten eerste, leuke baan!
Ten tweede, zou toch nog es heel goed nadenken of je de spiraal niet toch gaat aanpassen..
Bij mij is er al 1 ter ziele en die was ietsje groter.
Als je straks wat verder bent wordt het steeds lastiger/vervelender om eventueel te veranderen, maar nu wat extra werk, straks veel lol!
Iig succes.
Groet
Mark
Ten tweede, zou toch nog es heel goed nadenken of je de spiraal niet toch gaat aanpassen..
Bij mij is er al 1 ter ziele en die was ietsje groter.
Als je straks wat verder bent wordt het steeds lastiger/vervelender om eventueel te veranderen, maar nu wat extra werk, straks veel lol!
Iig succes.
Groet
Mark
Ja, dat is nog steeds een optie. Er wordt nu 1,5 rondje lang geklommen tot plm. 10cm hoogte. Optie is om een recht stukje in te bouwen en de cirkels niet recht boven elkaar te maken (de bovenste is dan als het ware "verschoven" zodat je veel minder rekening hoeft te houden met treinen op het niveau eronder. Je kunt dan eerder stoppen met stijgen en dat maakt het makkelijk voor de treinen om boven te komen.
Links is zoals het nu is, rechts het alternatief.
Links is zoals het nu is, rechts het alternatief.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Hmm, maar kruisen moet ie toch een keer, dus maakt eigenlijk niet echt uit zo.
Kun je niet je komplete spiraal groter maken?
Als je het spoor verder naar buiten toe laat lopen, dus richting muur, en misschien nog een klein stukkie recht erin heb je al heel wat lengte extra om te stijgen.
Ikzelf rij zoveel mogelijk zodat dit ok is niet niet op de limiet rijdt, ik stoor mij daar wel aan en wil geen beperking op mn baan.
Een zware sleep en het gaat al heel spannend worden, vind je niet?
Groet, Mark
Kun je niet je komplete spiraal groter maken?
Als je het spoor verder naar buiten toe laat lopen, dus richting muur, en misschien nog een klein stukkie recht erin heb je al heel wat lengte extra om te stijgen.
Ikzelf rij zoveel mogelijk zodat dit ok is niet niet op de limiet rijdt, ik stoor mij daar wel aan en wil geen beperking op mn baan.
Een zware sleep en het gaat al heel spannend worden, vind je niet?
Groet, Mark
Ja, mogelijk. Het is niet echt een probleem, er is 1 trein die het wat moeilijk heeft, maar die heeft het met wel meer dingen moeilijk. In het laatste filmpje zie je een trein de spiraal inklimmen, dat gaat moeiteloos (hij houdt even in maar dat komt door de snelheidsbeperking van 30 km/u).
Ik denk er nog even over na.
Ik denk er nog even over na.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Steven,
Je maakt nu de kruizing wel erg snel, heb het plaatje iets aangepast zodat de ruimte om te stijgen groter wordt.
Als je kruizing wat hoger legt heb je nog meer ruimte, dus hoe hoger de kruizing hoe meer ruimte.
Hoop dat er wat mee kan.
Groet, Ben
Je maakt nu de kruizing wel erg snel, heb het plaatje iets aangepast zodat de ruimte om te stijgen groter wordt.
Als je kruizing wat hoger legt heb je nog meer ruimte, dus hoe hoger de kruizing hoe meer ruimte.
Hoop dat er wat mee kan.
Groet, Ben
Ik ga er nog naar kijken. Het is overigens geen probleem nu. Ik heb 1 loc die het wat moeilijk had, maar die had 5 rijtuigen met binnenverlichting aan de haak. Maar alles moet er goed overheen kunnen, dus er wordt nog wat aan geknutseld. De ruimte is alleen nog wat beperkt op dit punt, dus dat wordt even puzzelen.
Ik ben nog aan het kijken of ik een stuk of 10 Flm wissels nog ga vervangen door Peco's. Op de Flm's blijft nog wel eens een loc steken, plus ze zijn een stuk lelijker. Dan kunnen de Flm's t.z.t. weer worden ingezet in een schaduwstation of zoiets.
Ik ben nog aan het kijken of ik een stuk of 10 Flm wissels nog ga vervangen door Peco's. Op de Flm's blijft nog wel eens een loc steken, plus ze zijn een stuk lelijker. Dan kunnen de Flm's t.z.t. weer worden ingezet in een schaduwstation of zoiets.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Even een update. Ik ben met een paar dingen bezig.
Ik heb besloten de Flm wissels in het goederen-deel te vervangen door Peco's. De Servoswitch printjes zijn binnnen en de servo's ook, nu nog even wachten op post uit Liverpool.
Er gaan een begin gemaakt worden met scenery (eindelijk!). Ik heb een ballasthulpje gekocht bij Hans en probeer nu uit wat de beste soort ballast is. Ik heb nu N-ballast gekocht bij de Sceneryshop, maar die is erg fijn, dus mogelijk ga ik naar iets groffers (H0?). Je moet wel zien dat het keitjes zijn, hoe klein ook.
Omdat ik straks 10 Flm wissels over heb, overweeg ik nu om een extra schaduwstation te maken. Er zit in mijn niveau -1 een 'traverse' waar de treinen van de helix van en naar het schaduwstation rijden. Mogelijk kan daar een extra setje van 5 sporen komen. Eerst maar eens de Peco's plaatsen.
Tja, intussen wordt er nog wat gereden. Bij alle locs geldt: hoe meer ze rijden, hoe beter ze gaan rijden. Een paar probleemgevallen heb ik na schoonmaken op de baan gezet en laten rijden, en na een tijdje geven ze bijna geen problemen meer (nou ja, niet meer dan de rest). In de baan zijn er nog een paar plekjes die af en toe een hikje geven, maar dat zijn er nog maar erg weinig.
De lengte van veel treinen is gegroeid, een aantal zit aan de max lengte voor de stationssporen (ruim 1m).
En nog maar even wat plaatjes van de treinen zoals ze er bij staan...
Het goederendeel vanuit de lucht
Wat treinen van dichterbij...
Dubbeldekker in het station
Gasketel-trein komend uit de helix
Nog wat spul in het schaduwstation...
Ik heb besloten de Flm wissels in het goederen-deel te vervangen door Peco's. De Servoswitch printjes zijn binnnen en de servo's ook, nu nog even wachten op post uit Liverpool.
Er gaan een begin gemaakt worden met scenery (eindelijk!). Ik heb een ballasthulpje gekocht bij Hans en probeer nu uit wat de beste soort ballast is. Ik heb nu N-ballast gekocht bij de Sceneryshop, maar die is erg fijn, dus mogelijk ga ik naar iets groffers (H0?). Je moet wel zien dat het keitjes zijn, hoe klein ook.
Omdat ik straks 10 Flm wissels over heb, overweeg ik nu om een extra schaduwstation te maken. Er zit in mijn niveau -1 een 'traverse' waar de treinen van de helix van en naar het schaduwstation rijden. Mogelijk kan daar een extra setje van 5 sporen komen. Eerst maar eens de Peco's plaatsen.
Tja, intussen wordt er nog wat gereden. Bij alle locs geldt: hoe meer ze rijden, hoe beter ze gaan rijden. Een paar probleemgevallen heb ik na schoonmaken op de baan gezet en laten rijden, en na een tijdje geven ze bijna geen problemen meer (nou ja, niet meer dan de rest). In de baan zijn er nog een paar plekjes die af en toe een hikje geven, maar dat zijn er nog maar erg weinig.
De lengte van veel treinen is gegroeid, een aantal zit aan de max lengte voor de stationssporen (ruim 1m).
En nog maar even wat plaatjes van de treinen zoals ze er bij staan...
Het goederendeel vanuit de lucht
Wat treinen van dichterbij...
Dubbeldekker in het station
Gasketel-trein komend uit de helix
Nog wat spul in het schaduwstation...
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Ziet er goed uit Steven .
Mooi die lengtes treinen
mvg Sjaak
Mooi die lengtes treinen
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Dat is een fraaie collectie treinen Steven. Ook mooie lengtes. Die DHL-loc kan mij wel bekoren. Staat op mijn lijstje voor later, zodat ik daar alle DHL-bakkies achter kan hangen.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Mooi hoor Steven vind die Dhl trein ook mooi de rest ook wel hoor je hebt allemaal dezelfde locs zo te zien hoveel zijn het er wel niet
Hoi Nico, dat lijkt zo met al die Traxxen, ze lijken erg op elkaar. Ik heb een stuk of 25 locs, voornamelijk BR185/Re482, BR145, BR182, MaKs en Klazen. Verder wat treinstellen. Vandaag is de DB Flirt binnengekomen; decoder erin en het ding rijdt als een zonnetje. Hij moet alleen nog fatsoenlijk worden geijkt.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Kwestie van sparen en kopen (maar mijn portemonnee doet nu wel pijn als ik optel wat ik de afgelopen 2,5 jaar heb gekocht... ).nico42 schreef:Tjonge 25 dat is een mooi beetje bij elkaar heb er pas 3
Een lijstje van wat er rondrijdt:
- Minitrix DHL Taurus posttrein met 6x Deutsche post + 4x DHL containerwagens
- Roco DB BR101 met 2x graanwagen TMF/Cita, 4x 40ft containerwagen, 2x 3 20ft containerwagen
- Minitrix MaK NIAG met 1x Eanos, 4x ketelwagen (2x BP, 1x Shell, 1x Esso)
- Kato Opel/GM Class 66 met 8x containerwagen
- Minitrix MRCE Traxx 185 met 5x gasketelwagen
- BoxXpress Taurus met 3x containerwagen, 2x platte rongenwagen
- Minitrix MaK RAG met 8x VAM wagens (6x groen/compost, 2x blauw)
- Minitrix MWB Taurus met 1x schoonmaakwagon, 1x stofzuigerwagon
- Minitrix DB BR110 rood met 3 dubbeldeks rijtuigen DB waarvan 1 stuurstand
- Hobbytrain GySev Taurus met 4x IC-wagens (2x DB + 2x OBB)
- Minitrix Kof
- Fleischmann Re 482 SBB Cargo met 10 ketelwagens (3 VTG, 2x EVA, 2x DSM, 2x Shell, 1x Aral)
- Fleischmann Hercules OBB met 4 dubbeldeks rijtuigen DB-regio waarvan 1 stuurstand
- Kato HGK Class 66 met 8x klapdekselwagens
- Minitrix BLS Cargo Re 485 met 7x rongen staalwagens
- Kato ACTS Class 66 met 5x Wascosa ketelwagens
- Hobbytrain Re 474 SBB Cargo met 3x schuifwandwagens DSB
- Minitrix DB BR185 1x Eanos, 1x zelflosser, 1x Oppeln (zoiets)
- Minitrix Lint
- Fleischmann DB Cargo BR145 met 4x Shell + 6x Texaco hete-oliewagens
- Fleischmann Hercules Regental Cargo met 9x ertswagens
- Liliput DB Flirt treinstel
- Fleischmann HGK BR145 met 4x rijtuigen SBB
- Fleischmann BASF BR145 met 2x BASF ketelwagens + 2x VOTG + 5x BTT tankwagens
- Hobbytrain Hupac Taurus met 3x Behaltertragwagen
- Fleischmann DB BR110 beige met 4x IC-wagens DB
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
En dat in 2.5 jaar best wel veel eigenlijk we zien de foto s wel verschijnen van je loc s en rijtuigen
Hallo Steven,
Laat de foto's maar komen hoor, blijft leuk om naar te kijken!
Misschien zelf ook maar es gaan doen..
Ziet er nu al imposant uit met al dat trein geweld
Gr
Mark
Laat de foto's maar komen hoor, blijft leuk om naar te kijken!
Misschien zelf ook maar es gaan doen..
Ziet er nu al imposant uit met al dat trein geweld
Gr
Mark
Later vandaag komen de foto's.
Gisteren belde de postbode aan, niet alleen met mijn Flirt, maar ook een pakje van Hatton's met Peco wissels. Vanmorgen kijk ik er eens wat beter naar, en tot mijn grote schrik zie ik dat ze 12 Insulfrog exemplaren hebben geleverd ipv12 Electrofrogs. Dus nu eerst maar een mailtje naar Hatton's om het om te ruilen. Het goederendeel moet dus nog wat langer wachten...
Gisteren belde de postbode aan, niet alleen met mijn Flirt, maar ook een pakje van Hatton's met Peco wissels. Vanmorgen kijk ik er eens wat beter naar, en tot mijn grote schrik zie ik dat ze 12 Insulfrog exemplaren hebben geleverd ipv12 Electrofrogs. Dus nu eerst maar een mailtje naar Hatton's om het om te ruilen. Het goederendeel moet dus nog wat langer wachten...
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Bale is dat he.
Als ik niet zoveel wissels had zou ik ook zeker voor peco gaan, goede keuze iig!
Tja, nu moet je eerst weer wat gaan rijden omdat je even niet verder kunt
Heb je trouwens nog over je spiraal nagedacht?
Gr.
Mark
Als ik niet zoveel wissels had zou ik ook zeker voor peco gaan, goede keuze iig!
Tja, nu moet je eerst weer wat gaan rijden omdat je even niet verder kunt
Heb je trouwens nog over je spiraal nagedacht?
Gr.
Mark
Foto's materieel
OK, hierbij de beloofde foto's, deel 1.
Minitrix DHL Taurus posttrein met 6x Deutsche post + 4x DHL containerwagens
Geweldig ding, doet het altijd. Voor nog geen 5 tientjes op eBay gescoord. De Flm wagens zijn ook prima, een setje van 10 is goed betaalbaar.
Roco DB BR101 met 2x graanwagen TMF/Cita, 4x 40ft containerwagen, 2x 3 20ft containerwagen
Loc uit de startset waarmee ik begonnen ben. Had wat tijd nodig om goed te gaan rijden, maar is nu een betrouwbaar trekpaard. De graanwagens moeten nog eens gaan uitgroeien tot een echt graan-stammetje.
Minitrix MaK NIAG met 1x Eanos, 4x ketelwagen (2x BP, 1x Shell, 1x Esso)
Een van de allereerste locs die ik kocht, komt uit een set met 2 klapdekselwagens (deze is later met extra wagens uitgebreid en hangen nu achter de HGK Klaas). De wagens die er nu achterhangen zijn een allegaartje van wat ouder spul.
Kato Opel/GM Class 66 met 8x containerwagen
Heel betrouwbaar trekpaard dat eigenlijk altijd goed rijdt. Een paar keer een probleempje gehad met een aandrijfstang, maar dat is snel te verhelpen. De containerwagens zijn van Minitrix.
Minitrix MRCE Traxx 185 met 5x gasketelwagen
Ooit op eBay gekocht, komt uit een startset. Gekocht met ingebouwde Minitrix decoder. Fijn ding, inmiddels nog voorzien van Kuswa remschijfjes. De wagens zijn van Minitrix.
BoxXpress Taurus met 3x containerwagen, 2x platte rongenwagen (heel bekend voor Freddy )
Hobbytrain locje, voor nog geen 3 tientjes ooit op eBay gekocht. Heeft wat kuren, maar rijdt momenteel goed. De wagens zijn van Minitrix.
Minitrix MaK RAG met 8x VAM wagens (6x groen/compost, 2x blauw)
Tweedehands loc die ik digitaal kocht op eBay. Rijdt verrassend goed. Wagens zijn van Roco.
Minitrix MWB Taurus met 1x schoonmaakwagon, 1x stofzuigerwagon
De poetstrein. De loc heeft wat last van een Minitrix fenomeen, nl. kortsluiting geven op Flm wissels. Nog even wat aan de asjes prutsen. Poetswagentje is Roco, de stofzuiger Tomix. Het blijft een lelijk ding.
Minitrix DB BR110 rood met 3 dubbeldeks rijtuigen DB waarvan 1 stuurstand
Als setje gekocht. Loc is wat lawaaiig maar rijdt verder prima.
Hobbytrain GySev Taurus met 4x IC-wagens (2x DB + 2x OBB)
Goedkoop locje dat het toch verrassend goed doet. De stam van 4 Roco rijtuigen wil ik nog wat verlengen. Heel soms loopt er een wiel van een rijtuig uit de rails.
Minitrix Kof
Geen foto, staat niet op de baan. Is een rotding dat voor geen meter goed werkt. Een miskoop.
Fleischmann Re 482 SBB Cargo met 10 ketelwagens (3 VTG, 2x EVA, 2x DSM, 2x Shell, 1x Aral)
Goede loc, loopt zeer soepel. Voor heel weinig op eBay gescoord. De wagens zijn allemaal Minitrix, oud en nieuwer.
Minitrix DHL Taurus posttrein met 6x Deutsche post + 4x DHL containerwagens
Geweldig ding, doet het altijd. Voor nog geen 5 tientjes op eBay gescoord. De Flm wagens zijn ook prima, een setje van 10 is goed betaalbaar.
Roco DB BR101 met 2x graanwagen TMF/Cita, 4x 40ft containerwagen, 2x 3 20ft containerwagen
Loc uit de startset waarmee ik begonnen ben. Had wat tijd nodig om goed te gaan rijden, maar is nu een betrouwbaar trekpaard. De graanwagens moeten nog eens gaan uitgroeien tot een echt graan-stammetje.
Minitrix MaK NIAG met 1x Eanos, 4x ketelwagen (2x BP, 1x Shell, 1x Esso)
Een van de allereerste locs die ik kocht, komt uit een set met 2 klapdekselwagens (deze is later met extra wagens uitgebreid en hangen nu achter de HGK Klaas). De wagens die er nu achterhangen zijn een allegaartje van wat ouder spul.
Kato Opel/GM Class 66 met 8x containerwagen
Heel betrouwbaar trekpaard dat eigenlijk altijd goed rijdt. Een paar keer een probleempje gehad met een aandrijfstang, maar dat is snel te verhelpen. De containerwagens zijn van Minitrix.
Minitrix MRCE Traxx 185 met 5x gasketelwagen
Ooit op eBay gekocht, komt uit een startset. Gekocht met ingebouwde Minitrix decoder. Fijn ding, inmiddels nog voorzien van Kuswa remschijfjes. De wagens zijn van Minitrix.
BoxXpress Taurus met 3x containerwagen, 2x platte rongenwagen (heel bekend voor Freddy )
Hobbytrain locje, voor nog geen 3 tientjes ooit op eBay gekocht. Heeft wat kuren, maar rijdt momenteel goed. De wagens zijn van Minitrix.
Minitrix MaK RAG met 8x VAM wagens (6x groen/compost, 2x blauw)
Tweedehands loc die ik digitaal kocht op eBay. Rijdt verrassend goed. Wagens zijn van Roco.
Minitrix MWB Taurus met 1x schoonmaakwagon, 1x stofzuigerwagon
De poetstrein. De loc heeft wat last van een Minitrix fenomeen, nl. kortsluiting geven op Flm wissels. Nog even wat aan de asjes prutsen. Poetswagentje is Roco, de stofzuiger Tomix. Het blijft een lelijk ding.
Minitrix DB BR110 rood met 3 dubbeldeks rijtuigen DB waarvan 1 stuurstand
Als setje gekocht. Loc is wat lawaaiig maar rijdt verder prima.
Hobbytrain GySev Taurus met 4x IC-wagens (2x DB + 2x OBB)
Goedkoop locje dat het toch verrassend goed doet. De stam van 4 Roco rijtuigen wil ik nog wat verlengen. Heel soms loopt er een wiel van een rijtuig uit de rails.
Minitrix Kof
Geen foto, staat niet op de baan. Is een rotding dat voor geen meter goed werkt. Een miskoop.
Fleischmann Re 482 SBB Cargo met 10 ketelwagens (3 VTG, 2x EVA, 2x DSM, 2x Shell, 1x Aral)
Goede loc, loopt zeer soepel. Voor heel weinig op eBay gescoord. De wagens zijn allemaal Minitrix, oud en nieuwer.
Laatst gewijzigd door shoven op 19 mar 2011 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Hoi Steven,
niet direct mijn tijdperk, maar wel heel leuk om dit overzicht te volgen met je korte commentaar er bij. Ivm de Köf, kan je overwegen om die elektrisch te koppelen met een wagonnetje. Het wordt dan wel een vaste samenstelling, maar het grote probleem van die Köf is natuurlijk de stroomopname. Ten minste, dat lijkt me zo, want zelf heb ik 'm niet.
niet direct mijn tijdperk, maar wel heel leuk om dit overzicht te volgen met je korte commentaar er bij. Ivm de Köf, kan je overwegen om die elektrisch te koppelen met een wagonnetje. Het wordt dan wel een vaste samenstelling, maar het grote probleem van die Köf is natuurlijk de stroomopname. Ten minste, dat lijkt me zo, want zelf heb ik 'm niet.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Hoi Steven,
Gave fotos het lijkt zelfs door de inzoom als het minimaal h0 is hahahah.
Mooi rijdend spul succes met de verdere bouw,.
Gave fotos het lijkt zelfs door de inzoom als het minimaal h0 is hahahah.
Mooi rijdend spul succes met de verdere bouw,.
Rory
(n-spoor website met project volgt)
(n-spoor website met project volgt)
-
Hoi Steven,
Dat is een mooie collectie materieel die je hebt verzamelt.
Groetjes Stijn
Dat is een mooie collectie materieel die je hebt verzamelt.
Groetjes Stijn
Dank mensen. Deel 2 volgt zo dadelijk.
Tja, het is een flinke collectie aan het worden, en ik moet oppassen dat de baan niet overvol raakt. Op een gegeven moment zal ik wat moeten gaan afwisselen wat er op de baan staat.
De kosten probeer ik een beetje in de hand te houden door zoveel mogelijk via eBay en soms Marktplaats te kopen. Als ik dingen nieuw koop doe ik meestal dat bij H@ns of Hatton's. En op de beurzen vind je nog wel eens wat leuks natuurlijk.
De fout geleverde wissels zijn weer onderweg naar Liverpool. Hatton's heeft aangegeven dat het een foutje was en dat ze ze omruilen, en mijn portokosten vergoeden. Da's dan weer netjes.
Tja, het is een flinke collectie aan het worden, en ik moet oppassen dat de baan niet overvol raakt. Op een gegeven moment zal ik wat moeten gaan afwisselen wat er op de baan staat.
De kosten probeer ik een beetje in de hand te houden door zoveel mogelijk via eBay en soms Marktplaats te kopen. Als ik dingen nieuw koop doe ik meestal dat bij H@ns of Hatton's. En op de beurzen vind je nog wel eens wat leuks natuurlijk.
De fout geleverde wissels zijn weer onderweg naar Liverpool. Hatton's heeft aangegeven dat het een foutje was en dat ze ze omruilen, en mijn portokosten vergoeden. Da's dan weer netjes.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Mooi hoor Steven je hebt een mooie collectie heb hier ook wel last van wagons die soms uit de rails lopen ben ik gelukkig niet de enige