Modulebaan / Collectie "Johannesstadt"
-
Onderwerp starter - Berichten: 448
Modulebaan / Collectie "Johannesstadt"
Hallo allemaal,
In dit draadje begin ik met de collectie treinen die op de baan van "Johannesstadt" gaan rijden. Johannesstadt is een denkbeeldige stad in de bergen, ergens in Duitsland ofzo. Ik rij niet alleen met DB en DR materieel, maar ook met NS materieel. Vind ik gewoon mooi. De komende jaren kun je de vorderingen van mijn modulebaan in dit draadje volgen.
In dit draadje begin ik met de collectie treinen die op de baan van "Johannesstadt" gaan rijden. Johannesstadt is een denkbeeldige stad in de bergen, ergens in Duitsland ofzo. Ik rij niet alleen met DB en DR materieel, maar ook met NS materieel. Vind ik gewoon mooi. De komende jaren kun je de vorderingen van mijn modulebaan in dit draadje volgen.
Laatst gewijzigd door Spoor 9 mm op 25 jan 2012 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Johan
| Baanbouw | Lantaarntjes SMD led | Lantaarntjes 3mm LED | Perronverlichting SMD led | NS 1500 |
| Baanbouw | Lantaarntjes SMD led | Lantaarntjes 3mm LED | Perronverlichting SMD led | NS 1500 |
Re: Modulebaan / Collectie "Johannesstadt"
Mooi matriaal om te starten vooral die Belgen .
Je weet het we kijken graag naar foto's.
mvg Sjaak
Je weet het we kijken graag naar foto's.
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
...
Laatst gewijzigd door Spoor 9 mm op 25 jan 2012 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Johan
-
...
Laatst gewijzigd door Spoor 9 mm op 25 jan 2012 11:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Johan
-
...
Laatst gewijzigd door Spoor 9 mm op 25 jan 2012 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Johan
-
...
Laatst gewijzigd door Spoor 9 mm op 25 jan 2012 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Johan
-
...
Laatst gewijzigd door Spoor 9 mm op 21 mar 2011 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Johan
-
...
Laatst gewijzigd door Spoor 9 mm op 21 mar 2011 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Johan
-
...
Laatst gewijzigd door Spoor 9 mm op 21 mar 2011 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Johan
Hallo Johan.
Ik stap even tussen de foto,s door hoor
Wat super gaaf, dit matrieel, en zo veeeel .
Ik kom ogen tekort. ;)dit is echt Schitterend...
Martin de Deugd
Ik stap even tussen de foto,s door hoor
Wat super gaaf, dit matrieel, en zo veeeel .
Ik kom ogen tekort. ;)dit is echt Schitterend...
Martin de Deugd
-
...
Laatst gewijzigd door Spoor 9 mm op 21 mar 2011 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Johan
Mooie collectie hoor.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
...
Dit was het grootste deel van mijn collectie. Ik heb nog wat "spul" van vroeger, waar ik nog met mijn kinderhandjes aan heb gezeten. Daar missen dus wat buffertjes, trapjes, dingetjes etc. En de Thalys van KATO heb ik niet gefotografeerd, vind ik een lastig ding om in elkaar te zetten en uit elkaar te halen.
@Martin de Deugd
Ik heb meer dan twintig jaar gespaard voordat ik kon beginnen met een baan, dan heb je wel wat. Ik sta er eigenlijk nu zelf ook van te kijken, best veel ja. Van sommige wagonnen wist ik niet eens meer dat ik ze ooit gekocht had. Het blijft mooi spul om naar te kijken en ben nu dan ook erg blij dat ik eindelijk ruimte en een "goed" plan heb om de boel te laten rijden.
Fijne avond allemaal.
Dit was het grootste deel van mijn collectie. Ik heb nog wat "spul" van vroeger, waar ik nog met mijn kinderhandjes aan heb gezeten. Daar missen dus wat buffertjes, trapjes, dingetjes etc. En de Thalys van KATO heb ik niet gefotografeerd, vind ik een lastig ding om in elkaar te zetten en uit elkaar te halen.
@Martin de Deugd
Ik heb meer dan twintig jaar gespaard voordat ik kon beginnen met een baan, dan heb je wel wat. Ik sta er eigenlijk nu zelf ook van te kijken, best veel ja. Van sommige wagonnen wist ik niet eens meer dat ik ze ooit gekocht had. Het blijft mooi spul om naar te kijken en ben nu dan ook erg blij dat ik eindelijk ruimte en een "goed" plan heb om de boel te laten rijden.
Fijne avond allemaal.
Groetjes, Johan
-
Vandaag op verzoek van Hans de foto's via photobucket gelinked.
Groetjes, Johan
Johan,
Een erg mooie collectie, met een grote verscheidenheid aan materiaal.
Eigenlijk, om heel eerlijk te zijn, zou je gewoon een grensoverschrijdende baan moeten maken, met een stukkie heuvelachtig duitsland en een stuk nederlandse baan, bv wat limburgs gericht om ook licht glooiend te kunnen aansluiten.
Want laten we nu eerlijk zijn, een koploper op een viaduct in hoog- of middengebergte, das het zelfde als een mamoet tanker op het Almelo-Nordhorn kanaal.
mvg
Freddy
Een erg mooie collectie, met een grote verscheidenheid aan materiaal.
Eigenlijk, om heel eerlijk te zijn, zou je gewoon een grensoverschrijdende baan moeten maken, met een stukkie heuvelachtig duitsland en een stuk nederlandse baan, bv wat limburgs gericht om ook licht glooiend te kunnen aansluiten.
Want laten we nu eerlijk zijn, een koploper op een viaduct in hoog- of middengebergte, das het zelfde als een mamoet tanker op het Almelo-Nordhorn kanaal.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Mooi materieel.
Is dit een onderdeel van een grotere modulebaan?
Groeten,
Patrick
Is dit een onderdeel van een grotere modulebaan?
Groeten,
Patrick
Helemaal goed. wat leukSpoor 9 mm schreef:Hallo allemaal,
Lekker gaan bouwen en rijden wat jij zelf het mooiste vindt.
Doe ik ook.....
Bij mij rijdt er ook immers trouwens ook al wat NS rond op mijn zwitserse Gotthardbahn, prima toch .
In het echte is een ander verhaal, maar ach wij rijden niet het echte na, dus.
Wij mogen het zo doen, zoals wij dat willen en leuk vinden..
Heb je al een idee hoe je het gaat aanpakken.
Wat de tafels etcetera betreft.
Mischien kun je er al iets meer over vertellen.
Martin de Deugd
-
Hoi,
Dat is een mooie collectie!
Groet Bruce
Dat is een mooie collectie!
Groet Bruce
Sporend online op mijn site!
-
Allemaal bedankt tot zover voor jullie reacties.
Bij deze nog een paar foto's van mijn vitrinekast en modules.
@Freddy
Ik heb inderdaad gedacht aan een glooiend landschap in plaats van bergen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat een berglandschap op een klein oppervlak meer mogelijkheden biedt om bochten/schaduwstations weg te werken, vandaar het berglandschap en het "Duitse" thema. En ja, een koploper in de bergen... het zal even wennen worden. Ik vind de koploper van minitrix een bijzonder mooi model, ik moest er per se twee hebben. Het NS-materieel dat ik heb zal eigenlijk voornamelijk op het doorgaande dubbelspoor op niveau 1 rijden (zie mijn baanplan).
@Patrick.
Nee, het is geen onderdeel van een grotere baan. Ik ben mijn eigen modulebaan aan het maken. Kijk maar in mijn baanplan hoe ik het maken wil. Wellicht dat ik in de toekomst er nog een tafel bij ga maken om een L-vorm te krijgen. Maar eerst dit maken.
@Martin.
Da's het leuke van zo'n hobby, iedereen kan er zijn ei in kwijt. Ik ben er op dit forum achter gekomen dat er ook echte treinkenners (perfectionisten) zijn die precies een trein willen hebben rijden met exact de juiste bedrijfsnummers en juiste kleurstelling zoals die in een bepaald jaar op een bepaald traject in een bepaald land gereden heeft. Weer anderen maakt het wat minder uit en genieten op een ander vlak van hun hobby.
De modules wil ik met scharnieren aan elkaar maken. Heb ik ergens in een draadje gelezen dat iemand anders dat ook zo gedaan heeft. Sluiten ze precies op elkaar aan als je de pin er weer doorheen slaat. De modulebakken kunnen gemakkelijk in en uit de kast gereden worden door wieltjes (zie foto). Ben met het mooie weer van afgelopen weekend lekker bezig geweest om een aluminium L-profiel om te toveren tot kleine stukken "stoelhoek".
Wil erg graag beginnen met het leggen van de rails en het aansluiten van de Mecktronics componenten. Ik zie er ook erg naar uit om te gaan ballasten, erg leuke klus om te doen. Heb een paar jaar geleden wat geoefend op een diorama (waar ik ook alle treinfoto's van gemaakt heb).
Bij deze nog een paar foto's van mijn vitrinekast en modules.
@Freddy
Ik heb inderdaad gedacht aan een glooiend landschap in plaats van bergen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat een berglandschap op een klein oppervlak meer mogelijkheden biedt om bochten/schaduwstations weg te werken, vandaar het berglandschap en het "Duitse" thema. En ja, een koploper in de bergen... het zal even wennen worden. Ik vind de koploper van minitrix een bijzonder mooi model, ik moest er per se twee hebben. Het NS-materieel dat ik heb zal eigenlijk voornamelijk op het doorgaande dubbelspoor op niveau 1 rijden (zie mijn baanplan).
@Patrick.
Nee, het is geen onderdeel van een grotere baan. Ik ben mijn eigen modulebaan aan het maken. Kijk maar in mijn baanplan hoe ik het maken wil. Wellicht dat ik in de toekomst er nog een tafel bij ga maken om een L-vorm te krijgen. Maar eerst dit maken.
@Martin.
Da's het leuke van zo'n hobby, iedereen kan er zijn ei in kwijt. Ik ben er op dit forum achter gekomen dat er ook echte treinkenners (perfectionisten) zijn die precies een trein willen hebben rijden met exact de juiste bedrijfsnummers en juiste kleurstelling zoals die in een bepaald jaar op een bepaald traject in een bepaald land gereden heeft. Weer anderen maakt het wat minder uit en genieten op een ander vlak van hun hobby.
De modules wil ik met scharnieren aan elkaar maken. Heb ik ergens in een draadje gelezen dat iemand anders dat ook zo gedaan heeft. Sluiten ze precies op elkaar aan als je de pin er weer doorheen slaat. De modulebakken kunnen gemakkelijk in en uit de kast gereden worden door wieltjes (zie foto). Ben met het mooie weer van afgelopen weekend lekker bezig geweest om een aluminium L-profiel om te toveren tot kleine stukken "stoelhoek".
Wil erg graag beginnen met het leggen van de rails en het aansluiten van de Mecktronics componenten. Ik zie er ook erg naar uit om te gaan ballasten, erg leuke klus om te doen. Heb een paar jaar geleden wat geoefend op een diorama (waar ik ook alle treinfoto's van gemaakt heb).
Groetjes, Johan
Een hele mooie collectie ...
En las dat je - net als ik - het "Van Meekeren" systeem gebruikt.
Ben er ook zeer tevreden over.
Groeten,
William
En las dat je - net als ik - het "Van Meekeren" systeem gebruikt.
Ben er ook zeer tevreden over.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Je modulebakken heb je erg netjes gemaakt! Net als de vitrinekast zelf trouwens. Goed idee ook die wieltjes, als je straks je bergen gaat maken zul je merken dat gips stiekem toch wel wat weegt. En dan zul je veel profijt hebben van de wieltjes.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
het zijn zeker mooie modules
wat is de maat er van
Gr andy
wat is de maat er van
Gr andy
-
Hoi Andy,
De maat van de modules is uiteindelijk 54 x 172 cm geworden. De totale lengte van de baan is dus 516 cm. In mijn baanplan is het bouwplan van de vitrinekast opgenomen.
De maat van de modules is uiteindelijk 54 x 172 cm geworden. De totale lengte van de baan is dus 516 cm. In mijn baanplan is het bouwplan van de vitrinekast opgenomen.
Groetjes, Johan
-
dat is mooi lang
ga je er ook mee op tentoonstelingen staan
Gr andy
ga je er ook mee op tentoonstelingen staan
Gr andy
-
Nee, dat denk ik niet.
Groetjes, Johan