Hallo.
Nu ik de nodige antwoorden op het digitaal rijden heb gehad rijst mij nog een vraag.
Wanneer ik digitaal wil gaan rijden kan ik de baan dan nog een bloksysteem gebruiken, of kun je dit met het digitale systeem regelen.
mvg
Raymond
Bloksysteem en digitaal
Re: Bloksysteem en digitaal
Hoi Raymond,
je kan eventueel een eigen bloksysteem toepassen, maar veruit de gemakkelijkste en meest flexibele manier is om het blokbeheer per computer te laten gebeuren. De computer weet via bezet/terugmelders waar er een trein is, en zal dan de gepaste acties kunnen ondernemen om het treinverkeer veilig te laten verlopen.
je kan eventueel een eigen bloksysteem toepassen, maar veruit de gemakkelijkste en meest flexibele manier is om het blokbeheer per computer te laten gebeuren. De computer weet via bezet/terugmelders waar er een trein is, en zal dan de gepaste acties kunnen ondernemen om het treinverkeer veilig te laten verlopen.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Bloksysteem en digitaal
Beste Raymond,
Als je tijd en de "goede omstandigheden" hebt, dan zou je a.s. weekend eens bij de MSG in Den Bosch kunnen komen kijken (zie elders op dit Forum), je kunt je dan goed oriënteren aan de hand van 5, waarschijnlijk 6 digitale/automtisch bestuurde banen.
Groet, Anne W
Als je tijd en de "goede omstandigheden" hebt, dan zou je a.s. weekend eens bij de MSG in Den Bosch kunnen komen kijken (zie elders op dit Forum), je kunt je dan goed oriënteren aan de hand van 5, waarschijnlijk 6 digitale/automtisch bestuurde banen.
Groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647