mijn eerste ontwerp

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
n-joy

mijn eerste ontwerp

Bericht door n-joy »

ik ben een beginneling en dit is mijn eerste ontwerp
het wordt een vlakke baan
wat vinden jullie ervan
Bijlagen
eerste ontwerp
eerste ontwerp
ontwerp n-spoor.jpg (72.57 KiB) 4822 keer bekeken

Rob Fongers

Re: mijn eerste ontwerp

Bericht door Rob Fongers »

N-joy of hoe je ook mag heten,

Niet veel op aan te merken ik zou alleen links aan de 1,5 m zijde i.p.v de wissel een kruiswissel maken en de wissel naar het meest linkse spoor leggen zodat je wat extra mogelijkheden krijgt in je treinenloop

Grtz Rob

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Jos

Bericht door Jos »

Hoi N-joy,

Leuk begin, persoonlijk zou ik een paar dingen anders doen. Ten eerste niet van die scherpe bochten in het zicht. Ten tweede: Je treinen verlaten het voorste station en komen eigenlijk direct in het tweede station aan. Het wordt een stuk realistischer als je vertrekkende van het ene station eerst onder het ene station doorgaat en daarna ook onder het tweede. Dan kom je weer omhoog en kom je op het tweede station aan. Dan lijkt het of de treinen langer onderweg zijn.

Groetjes,
Jos

shoven

Bericht door shoven »

Hallo n-joy,

Ik zag dat je minitrix rails gebruikt. In de bochten ligt veel R1 (14912 en 14914). Mijn ervaring met dat spul is dat sommige locs (CoCo of hoe heet dat) daar moeilijk doorheen komen. Ik had ooit een Roco 1300 en die kwam er amper doorheen. Dus let daar op, zeker als je grote stoomlocs hebt.
Zelfde geldt een beetje voor wissels. Minitrix heeft ze met een scherpe bocht (24 gr.) en een minder scherpe (15 gr.).
Verder is het aantal mogelijkheden om van het binnenste naar het buitenste spoor te komen vrij beperkt. Een paar wissels doet wonderen (ik ben met hetzelfde aan het emmeren, zie mijn draadje).
Hoeveel treinen ga je tegelijk laten rijden?

Verder een leuke baan! :D

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
n-joy

Bericht door n-joy »

ik heb de bochten veranderd maar nu zit ik met waar en kan ik het beste rangeersporen maken en kan er ook nog een derde baan bij
het schuine gedeelte kan het zo blijven of is het beter om het recht te maken
wat vinden jullie
Bijlagen
ontwerp n-spoor2a.jpg
ontwerp n-spoor2a.jpg (66.14 KiB) 4576 keer bekeken

r0n

Bericht door r0n »

Waarom ga je niet op verschillende hoogtes werken? Je hebt een redelijke ruimte tot je beschikking en beperkt je eigenlijk door op 1 nivo te blijven. Ook een paar opstelsporen zal leuk zijn lijkt mij zodat je ook een beetje kan rangeren zonder direct de hoofdbanen af te sluiten.

Is het misschien nog een idee om er wissels tussen te zetten zoals in de afbeelding? Geeft je net weer dat beetje extra speling.
Bijlagen
baan
baan
baan.JPG (62.36 KiB) 4558 keer bekeken

Fotolog van mijn baan vind je hier: Roonsdorf
Plaats reactie