Hallo allemaal
26 jaar oud en sinds een half jaar de hobby weer opgepakt die ik als klein kind al had. Het is allemaal begonnen met wat Marklin van mijn pa. Omdat ik h0 toen al te groot vond heb ik een analoog starterssetje gekocht van Fleischmann. Geen geld, dus ook geen extra rails waardoor het rijden met een paar tellen begon te vervelen.
Nu ik afgelopen jaar naar Utrecht ben verhuist heb ik een grote eigen kamer die ik niet hoef te delen met vriendin. Dit geeft mij de ruimte om een baan te bouwen. Het starterssetje staat nog in de hoek en heb drie loks aangeschaft. Alle drie digitaal zodat het mooi optrekken en afremmen voor mij geen probleem meer is. Inmiddels staat er een tafel van 260 bij 70 centimeter met enkele uitbouw mogelijkheden voor de toekomst. Rails is allemaal al aanwezig en heb dan ook de eerste test rondjes al gereden. De tafel is niet zo heel erg groot en wil tijdens het rijden nog wel wat te doen hebben.
En wat loks natuurlijk (Fleischmann BR64, BR80 en de BR94 (alle digitaal)).
We zullen eens zien wat het forum mij gaat brengen.
Ook ik moet er maar aan geloven.
Re: Ook ik moet er maar aan geloven.
Welkom r0n. Als je eenmaal weer gevallen bent, dan is het treingebeuren een virus dat je niet meer loslaat. Plaats eens wat foto's of een baanplan. Dan kunnen we zien wat je aan het doen bent en waar je treinen rijden.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Ook ik moet er maar aan geloven.
Er komen nog wel betere foto's aan, maar had deze online staan:
Hetgeen eruit gezaagd is gaat een riviertje worden. Alles aan de andere kant van de rivier wordt overdekt. Hier zal de bocht dus helemaal niet te zien zijn en heb ik een schaduwstation van drie sporen.
Aan deze kant van het spoor, tegen de muur, zullen veel bomen komen te staan, waarbij je de trein maar een klein beetje ziet. Hierdoor probeer ik het rondje er een beetje uit te krijgen. Links achter in de hoek zal of een klein bergje komen of genoeg bomen waardoor de trein pas te zien is wanneer de bocht al voor de helft genomen is.
Het schaduwstation laat ik in een later stadium aftakken waardoor je van de tafel af kan. Aan de rechterkant van de baan komt er dan een stuk bij waar een steengroeve komt. Ik heb de Arnold fabriek weten te bemachtigen waardoor laden en lossen van treinen een mogelijkheid wordt. Het zal nog wel even duren voordat ik hier aan ga beginnen. Mogelijk ook een stoomloc depot/ fiddle yard. De drie schaduwsporen vindt ik nu toch nog wel wat beperkt en zal graag wat meer treinen kwijt kunnen.
Het baanplan is gestolen uit het minitrix baanplannen boek. Beter goed gestolen dan slecht verzonnen zeg ik altijd maar. Ik zie het namelijk niet zitten om de hele tijd heen en weer te rijden en met een rondje is daar natuurlijk geen sprake meer van.
Hetgeen eruit gezaagd is gaat een riviertje worden. Alles aan de andere kant van de rivier wordt overdekt. Hier zal de bocht dus helemaal niet te zien zijn en heb ik een schaduwstation van drie sporen.
Aan deze kant van het spoor, tegen de muur, zullen veel bomen komen te staan, waarbij je de trein maar een klein beetje ziet. Hierdoor probeer ik het rondje er een beetje uit te krijgen. Links achter in de hoek zal of een klein bergje komen of genoeg bomen waardoor de trein pas te zien is wanneer de bocht al voor de helft genomen is.
Het schaduwstation laat ik in een later stadium aftakken waardoor je van de tafel af kan. Aan de rechterkant van de baan komt er dan een stuk bij waar een steengroeve komt. Ik heb de Arnold fabriek weten te bemachtigen waardoor laden en lossen van treinen een mogelijkheid wordt. Het zal nog wel even duren voordat ik hier aan ga beginnen. Mogelijk ook een stoomloc depot/ fiddle yard. De drie schaduwsporen vindt ik nu toch nog wel wat beperkt en zal graag wat meer treinen kwijt kunnen.
Het baanplan is gestolen uit het minitrix baanplannen boek. Beter goed gestolen dan slecht verzonnen zeg ik altijd maar. Ik zie het namelijk niet zitten om de hele tijd heen en weer te rijden en met een rondje is daar natuurlijk geen sprake meer van.
Fotolog van mijn baan vind je hier: Roonsdorf
Re: Ook ik moet er maar aan geloven.
Hierbij nog even een overzichtsfoto
Niet zo'n scherpe foto van mijn test plankje. hier probeer ik wat dingen op uit alvorens ik he zometeen in het echt ga doen.
Niet zo'n scherpe foto van mijn test plankje. hier probeer ik wat dingen op uit alvorens ik he zometeen in het echt ga doen.
Fotolog van mijn baan vind je hier: Roonsdorf
Re: Ook ik moet er maar aan geloven.
r0n,
Welkom, je foto`s zien er leuk uit, mijn advies, ga naar het forumdeel "Mijn N-baan", geef je baan een naam, en begin daar een leuk eigen topic, waarin je foto`s en beschrijvingen kunt plaatsen over jouw baan, je zult merken dat je reactie`s krijgt, en de nodige tips.
Het voordeel van een eigen topic, is dat alles mooi overzichtelijk blijft, en het makkelijker weer te vinden is voor alle forum gebruikers, hier zal het waarschijnlijk snel verdwijnen tussen andere nieuwe leden, die zich zullen gaan voorstellen.
Maar nogmaals, veel belovende foto`s en de moeite van het volgen waard.
groetjes,
Freddy(spoor65)
Welkom, je foto`s zien er leuk uit, mijn advies, ga naar het forumdeel "Mijn N-baan", geef je baan een naam, en begin daar een leuk eigen topic, waarin je foto`s en beschrijvingen kunt plaatsen over jouw baan, je zult merken dat je reactie`s krijgt, en de nodige tips.
Het voordeel van een eigen topic, is dat alles mooi overzichtelijk blijft, en het makkelijker weer te vinden is voor alle forum gebruikers, hier zal het waarschijnlijk snel verdwijnen tussen andere nieuwe leden, die zich zullen gaan voorstellen.
Maar nogmaals, veel belovende foto`s en de moeite van het volgen waard.
groetjes,
Freddy(spoor65)
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Ook ik moet er maar aan geloven.
Welkom op het forum r0n en je baantje ziet er goed uit, beter een klein baantje dat je kan afwerken dan een baan met reuze afmetingen dat waarschijnlijk nooit afgewerkt raakt.
Tot op de trein.
Re: Ook ik moet er maar aan geloven.
Hij is 2,60 bij 70 centimeter. Is dan gelijk makkelijker om in het begin de kosten een beetje in de hand te houden. Aan de rechterkant komt een berg waar al een wissel zit om eventueel een extra "module" aan te koppelen. Als ik zorg dat ik eventueel wat los kan halen heb ik uitbreid mogelijkheden genoeg. Ook zit ik bij Rail Club Utrecht, waar ik mijn gang kan gaan. Dus ondanks dat de baan niet zo heel groot is heb ik mogelijkheden genoeg om nog jaren door te gaan.
Fotolog van mijn baan vind je hier: Roonsdorf