Sedert gisteravond rijdt mijn V200 met horten en stoten. Ik vermoed dat de lok decoder net als een echte computer een reset moet hebben maar:
1. ik kan niet resetten met code 8 moet dat kunnen, error 1
2. ik kan het lok nummer niet wijzigen, error 1
3. uit en aan schakelen spanning met de stekker er uit of via de stop knop error 1
De librarry is leeg, toch kan ik geen nieuwe lok aanmaken
De andere lok rijdt prima
De V200 blijft netjes lok 5 en de lichten schakelen goed...
Nadat de lok bij het fysiek omdraaien sluiting veroorzaakte en een skrietsend geluidje maakte rijdt hij in één richting weer behoorlijk en gelijkmatig. Wat ik ook doe en probeer ik krijg steeds error code 1. Voorbeeld met menu 5 kan ik de max speed aanpasen. Staat op 65 en ik toets 120 in. Error code 1 en de 65 blijft actief.
Is er iemand die een idee heeft wat verder kan ondernemen. Is er een methode om de lok decoder te resetten?
De lok blijft ook hardnekkig nr 5 , het nummer wijzigen gaat niet, error code 1
"programmeren wordt niet ondersteund" ??? Wat dat ook moge betekenen.
Groet
Arthur
Probleem met resetten Lok Decoder Roco Multi Maus
Re: Probleem met resetten Lok Decoder Roco Multi Maus
Arthur.
Dat je lok gaat haperen heeft hoogwaarschijnlijk niets met je decoder te maken. Maar des te meer met gewoon onderhoud van de lok en rails.
Daarnaast dat he library zo vaag doet heeft ook niets met de decoder te maken. Waarschijnlijk zit er iets niet lekker in je maus. Als je de stekker er in en uit doet en hij geeft gelijk een error 1 dan zou ik eens kijken of je de maus niet voor garantie weg kan brengen.
Je maus kan normaal gewoon decoders resetten. Dus dat is het probleem niet.
Staat je programmeermodus wel goed. Dus NIET op POM ?
Succes
Dat je lok gaat haperen heeft hoogwaarschijnlijk niets met je decoder te maken. Maar des te meer met gewoon onderhoud van de lok en rails.
Daarnaast dat he library zo vaag doet heeft ook niets met de decoder te maken. Waarschijnlijk zit er iets niet lekker in je maus. Als je de stekker er in en uit doet en hij geeft gelijk een error 1 dan zou ik eens kijken of je de maus niet voor garantie weg kan brengen.
Je maus kan normaal gewoon decoders resetten. Dus dat is het probleem niet.
Staat je programmeermodus wel goed. Dus NIET op POM ?
Succes
Dank je wel voor je antwoord,
Onderhoud, schone rails en schone wielen, moet goed zijn want de lok rijdt rechts om prima, meeste tjid. Links om hapert hij enorm.
Ik kan de lok decoder niet resetten want ik krijg de error code 1. De settings die ik aanpas menu 5 b.v. andere top snelheid blijft zodra ik menu 5 weer intoets op 65 staan, hoe vaak ik de wijziging ook invoer. The maus blijft error code 1 melden.
Ik zal zeker de muis naar Steven Volp terug brengen en laten checken.
Ik zal dan ook de V200 meenemen. Er zit helaas niets anders op.
Ik had graag zelf iets ondernomen.
In ieder geval nogmaals bedankt voor de genomen moeite.
Groet
Arthur
Onderhoud, schone rails en schone wielen, moet goed zijn want de lok rijdt rechts om prima, meeste tjid. Links om hapert hij enorm.
Ik kan de lok decoder niet resetten want ik krijg de error code 1. De settings die ik aanpas menu 5 b.v. andere top snelheid blijft zodra ik menu 5 weer intoets op 65 staan, hoe vaak ik de wijziging ook invoer. The maus blijft error code 1 melden.
Ik zal zeker de muis naar Steven Volp terug brengen en laten checken.
Ik zal dan ook de V200 meenemen. Er zit helaas niets anders op.
Ik had graag zelf iets ondernomen.
In ieder geval nogmaals bedankt voor de genomen moeite.
Groet
Arthur
Tja Arthur, dan doe je toch iets niet goed. En dat iets is je moet de lok via CV8 waarde 8 restten, dan krijg je als antwoord een foutmelding, want CV8 geeft geen antwoord.
Dan kun je de decoder via adres 3 weer besturen, en weet je ook dat hij gereset is. Maar ik denk zo maar dat resetten helemaal niet helpt en dat er gewoon een probleem is met de LOK.
Mechanisch of electrisch.
Mvg
Wim.
Dan kun je de decoder via adres 3 weer besturen, en weet je ook dat hij gereset is. Maar ik denk zo maar dat resetten helemaal niet helpt en dat er gewoon een probleem is met de LOK.
Mechanisch of electrisch.
Mvg
Wim.