over mijn baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
over mijn baan
Hoi allemaal .
Ik heb inderdaad een paar vraaggen ja :
1> Ik heb 2 loks digitaal de br 221 en de br 03 deze zijn digitaal, en komen uit de begindoos van de trix 11120.
ik ga niet digitaal met mijn doen doen maar analoge ,dus ik wil deze loks ombouwen naar analoge ,zelf of door iemand anders.
2>Bij deze heb ik ook wat peco wissels wat ik wilde gebruiken maar daar werd ik gek van ,3 links(sl-e388f) en 3 rechts (sl-e389f) en hier bij ook nog een
2 kruising (sl-e390f) alles in de code 55 ,deze ga ik weg doen of kijken of ik ze kan ruilen voor trix wissels 15%.
3>Zo heb ik ook nog de digale besturing van trix uit deze zelfde doos 11120 deze gat ook weg of ruil .
4>En ik zoek een mooi voorbeeld van een station :zwitserland of oostenrijk voor lange treinen tussen de wissels 1 meter 30.
dat is het zoon beetje voor nu
groetjes ger deguelle
Ik heb inderdaad een paar vraaggen ja :
1> Ik heb 2 loks digitaal de br 221 en de br 03 deze zijn digitaal, en komen uit de begindoos van de trix 11120.
ik ga niet digitaal met mijn doen doen maar analoge ,dus ik wil deze loks ombouwen naar analoge ,zelf of door iemand anders.
2>Bij deze heb ik ook wat peco wissels wat ik wilde gebruiken maar daar werd ik gek van ,3 links(sl-e388f) en 3 rechts (sl-e389f) en hier bij ook nog een
2 kruising (sl-e390f) alles in de code 55 ,deze ga ik weg doen of kijken of ik ze kan ruilen voor trix wissels 15%.
3>Zo heb ik ook nog de digale besturing van trix uit deze zelfde doos 11120 deze gat ook weg of ruil .
4>En ik zoek een mooi voorbeeld van een station :zwitserland of oostenrijk voor lange treinen tussen de wissels 1 meter 30.
dat is het zoon beetje voor nu
groetjes ger deguelle
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: over mijn baan
Ger,
Met decoders kan je ook analoog rijden, Is zelfs nog mooier als zonder decoder. Als het goed is, is de decoder vanaf fabriek al zo ingesteld dat deze zowel digitaal als analoog kan rijden dus de ombouw kan je besparen.
Wat je station betreft..... struin het net af en je komt er genoeg tegen......
De overige vragen zijn opmerkingen en weet niet wat ik er op moet antwoorden.
Grtz Rob
Met decoders kan je ook analoog rijden, Is zelfs nog mooier als zonder decoder. Als het goed is, is de decoder vanaf fabriek al zo ingesteld dat deze zowel digitaal als analoog kan rijden dus de ombouw kan je besparen.
Wat je station betreft..... struin het net af en je komt er genoeg tegen......
De overige vragen zijn opmerkingen en weet niet wat ik er op moet antwoorden.
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Hoi
Het probleem met de loks is er niet meer ,ze rijden gewoon ook inderdaad analoge .
Nu heb ik de besturing hij de doos van trix 11120 niet meer nodig voor de duidelijkheid de Mobile station 66920 en de travo 0-18v=/18v deze verkoop ik
of ruil tegen trix wisseles 15%.
groet ger deguelle
Het probleem met de loks is er niet meer ,ze rijden gewoon ook inderdaad analoge .
Nu heb ik de besturing hij de doos van trix 11120 niet meer nodig voor de duidelijkheid de Mobile station 66920 en de travo 0-18v=/18v deze verkoop ik
of ruil tegen trix wisseles 15%.
groet ger deguelle
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: over mijn baan
Hoi Ger,
Voor suggesties e.d. voor een leuk station ter inspiratie van een baanplan is het handig om je gedachten/wensen eens uit te schrijven met meer dan Zwitsers of Oostenrijks voorbeeld. Welk tijdperk heeft je interesse (of maakt dat niet uit)? Wil je vooral personentreinen of moet er ook een goederenafhandeling zijn? Welk soort omgeving zoek je? Sommige stations liggen namelijk aan de bergwand terwijl andere in het dal liggen. Denk daar over na, en zet het op het forum. Ik bedoel dan wordt meedenken ook wat gemakkelijker voor de lezers.
Wat suggesties, tips:
Traditioneel gezien zijn de bekendste voorbeelden voor Zwitserland de Gotthardbahn en de Lötschbergbahn. In Oostenrijk heb je de Semmering-, Brenner- en Arlbergbahn om maar eens wat namen te noemen. Daar kan je in ieder geval eens op oriënteren.
Voor een station waar zowel Oostenrijkse als Zwitserse treinen rijden moet je het grensgebied tussen beide landen bekijken (Sankt Margethen, Buchs S.G. zijn de belangrijkste). Echter dit zijn hele omvangrijke stations die je echt niet op 1,30 gaat krijgen. Een probleem wat ik ook had toen ik een baanplan ging ontwikkelen met als thema Duits-Zwitsers grensgebied. De belangrijkste stations (Basel, Bregenz, Schaffhausen en Singen (Hohentwiel)) zijn domweg te groot voor een baantje van een vergelijkbaar formaat. Ik heb toen aan de lijnen zelf gezocht en kwam bij Thayngen uit. Betrekkelijk klein maar wel met een aantal rangeermogelijkheden. Maar ook dan zijn concessies nodig.
MvG
Robert
Voor suggesties e.d. voor een leuk station ter inspiratie van een baanplan is het handig om je gedachten/wensen eens uit te schrijven met meer dan Zwitsers of Oostenrijks voorbeeld. Welk tijdperk heeft je interesse (of maakt dat niet uit)? Wil je vooral personentreinen of moet er ook een goederenafhandeling zijn? Welk soort omgeving zoek je? Sommige stations liggen namelijk aan de bergwand terwijl andere in het dal liggen. Denk daar over na, en zet het op het forum. Ik bedoel dan wordt meedenken ook wat gemakkelijker voor de lezers.
Wat suggesties, tips:
Traditioneel gezien zijn de bekendste voorbeelden voor Zwitserland de Gotthardbahn en de Lötschbergbahn. In Oostenrijk heb je de Semmering-, Brenner- en Arlbergbahn om maar eens wat namen te noemen. Daar kan je in ieder geval eens op oriënteren.
Voor een station waar zowel Oostenrijkse als Zwitserse treinen rijden moet je het grensgebied tussen beide landen bekijken (Sankt Margethen, Buchs S.G. zijn de belangrijkste). Echter dit zijn hele omvangrijke stations die je echt niet op 1,30 gaat krijgen. Een probleem wat ik ook had toen ik een baanplan ging ontwikkelen met als thema Duits-Zwitsers grensgebied. De belangrijkste stations (Basel, Bregenz, Schaffhausen en Singen (Hohentwiel)) zijn domweg te groot voor een baantje van een vergelijkbaar formaat. Ik heb toen aan de lijnen zelf gezocht en kwam bij Thayngen uit. Betrekkelijk klein maar wel met een aantal rangeermogelijkheden. Maar ook dan zijn concessies nodig.
MvG
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Hoi robert .
Ik heb geen voorkeuze van een station ,tijdperk ook niet echt .
Omgeving dal of bergwand zijn alle 2 wel mooi vind ik .en de treinen wat ik wil latten rijden zijn wel vrachtverkeer en personen vervoer zijn mijn gedachten .
Het station moet een klein rangeer gedeelte hebben .
Groet ger
Ik heb geen voorkeuze van een station ,tijdperk ook niet echt .
Omgeving dal of bergwand zijn alle 2 wel mooi vind ik .en de treinen wat ik wil latten rijden zijn wel vrachtverkeer en personen vervoer zijn mijn gedachten .
Het station moet een klein rangeer gedeelte hebben .
Groet ger
Re: over mijn baan
Ger,
je locjes rijden nu goed? heb je het inmiddels geprobeerd?
mvg
Freddy(spoor65)
je locjes rijden nu goed? heb je het inmiddels geprobeerd?
mvg
Freddy(spoor65)
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Hoi freddy .spoor65 schreef:Ger,
je locjes rijden nu goed? heb je het inmiddels geprobeerd?
mvg
Freddy(spoor65)
Ze gaan als een trein
gr ger
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: over mijn baan
Pff, soms maak ik het mezelf wel eens moeilijk.
Een voorbeeld van een leuke lijn om eens naar te kijken is de lijn Schaffhausen-Lottstetten-Eglisau. Niet al te grote stations maar met een knipoog kan je er best wel een leuke variatie aan treinen op loslaten.
Eglisau (kanton Zürich, Zwitserland) bijvoorbeeld is een station waar het spoor vanuit Bullach zich splitst naar Schaffhausen (en daarbij over een spectaculaire brug de Rijn oversteekt) en Basel. Het is niet al te groot (5 sporen) met een eilandperron en een perron aan het stationsgebouw, goederenloods en een beetje industrie er omheen. In het verleden zal er best wel het een en ander aan sneltreinen gestopt hebben en goederentreinen zijn geen probleem zeg maar.
Beschouw het als een startpunt. Ga eens lekker rondspeuren op sporenplan.nl, kijk op google maps/earth. Post wat van je ideetjes vragen etc in dit draadje.
MvG
Robert
Een voorbeeld van een leuke lijn om eens naar te kijken is de lijn Schaffhausen-Lottstetten-Eglisau. Niet al te grote stations maar met een knipoog kan je er best wel een leuke variatie aan treinen op loslaten.
Eglisau (kanton Zürich, Zwitserland) bijvoorbeeld is een station waar het spoor vanuit Bullach zich splitst naar Schaffhausen (en daarbij over een spectaculaire brug de Rijn oversteekt) en Basel. Het is niet al te groot (5 sporen) met een eilandperron en een perron aan het stationsgebouw, goederenloods en een beetje industrie er omheen. In het verleden zal er best wel het een en ander aan sneltreinen gestopt hebben en goederentreinen zijn geen probleem zeg maar.
Beschouw het als een startpunt. Ga eens lekker rondspeuren op sporenplan.nl, kijk op google maps/earth. Post wat van je ideetjes vragen etc in dit draadje.
MvG
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Het midden van de baan
Rechts van de baan .
Hier moet het station kommen.
En deze is van links van de baan .
Bij deze foto zie je wat ik in mijn hoofd heb,heb er ook ff de maten bij gezet .
Deze baan staat dus boven het trappen huis ,commentaar hier op hoor ik graag ik weet dat ik nog een hoop moet verranderen hier en daar moet ik de rails beter aan elkaar doen .
Groet ger deguelle
Re: over mijn baan
Nou, het begin is er. Ziet er uit als een ons bekend voorkomend allegaartje van hout, rails en gereedschap.
Vraagje: dat lusje linksonder in je tekening (foto "links van de baan"), hoe groot is dat boogje precies? Het ziet er nl. nogal krap uit, en niet alle treinen rijden met evenveel plezier door bogen van R1 of erger. Op de tekening staat dat hij ruim binnen de 80 cm valt. Wat voor spul ligt er onder je rails?
Vraagje: dat lusje linksonder in je tekening (foto "links van de baan"), hoe groot is dat boogje precies? Het ziet er nl. nogal krap uit, en niet alle treinen rijden met evenveel plezier door bogen van R1 of erger. Op de tekening staat dat hij ruim binnen de 80 cm valt. Wat voor spul ligt er onder je rails?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Hoishoven schreef:Nou, het begin is er. Ziet er uit als een ons bekend voorkomend allegaartje van hout, rails en gereedschap.
Vraagje: dat lusje linksonder in je tekening (foto "links van de baan"), hoe groot is dat boogje precies? Het ziet er nl. nogal krap uit, en niet alle treinen rijden met evenveel plezier door bogen van R1 of erger. Op de tekening staat dat hij ruim binnen de 80 cm valt. Wat voor spul ligt er onder je rails?
De bocht wat jij bedoelt is van hart tot hart 72 cm ,dan bedoel wel de buiten baan hier mee.
En spul wat ik onder de rails heb liggen is 3 mm rubber.
Deze baan wat ik nu heb liggen is een testbaan ,kijken of ik wel uit kom en het redelijk goed loopt.
Ze hebben mij altijd verteld als een tenderlok goed loopt is de baan ook goed
Als ik ander materiaal moet gebruiken hoor dat heel graag voor al ik de rails voor goed op de baan ga leggen .
groet ger
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Ik heb vandag de testbaan afgebroken , ik krijg deze week nog wat afval hout multiplex van een vriend 1meter 80 lang en 90 cm breed,dat wil ik gebruiken gaan als basis waar de baan op komt ,natuurlijk met een regelwerk er onder.
Bij de nieuwe ontwerp moet alles zo goed mogelijk gaan dat hoop ik dan ,er zijn zeker altijd dingen bij dat beter kon ,maar ik heb me nu zo goed mogelijk alles doorgelezen .
De als nu nog mensen zijn die zegen denk hier of daar aan ,dan komt dat met mijn baan hopelijk goed.
Hij word dan zie tekening:
Maar als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag .
Groet Ger
Bij de nieuwe ontwerp moet alles zo goed mogelijk gaan dat hoop ik dan ,er zijn zeker altijd dingen bij dat beter kon ,maar ik heb me nu zo goed mogelijk alles doorgelezen .
De als nu nog mensen zijn die zegen denk hier of daar aan ,dan komt dat met mijn baan hopelijk goed.
Hij word dan zie tekening:
Maar als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag .
Groet Ger
Re: over mijn baan
Hoi Ger,
Dat is een mooie oppervlakte voor een N-baan. Ik hoop wel dat je er omheen kan lopen, want over 90cm werken is echt wel teveel (Ik ben zelf niet te klein met mijn 1m87, maar 90cm is me echt teveel). Wordt je baan misschien rolbaar?
Succes met je zoektocht naar het perfecte plan!
groeten,
Dat is een mooie oppervlakte voor een N-baan. Ik hoop wel dat je er omheen kan lopen, want over 90cm werken is echt wel teveel (Ik ben zelf niet te klein met mijn 1m87, maar 90cm is me echt teveel). Wordt je baan misschien rolbaar?
Succes met je zoektocht naar het perfecte plan!
groeten,
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Nee hij is niet rolbaar deze baan komt boven de overloop van de trap ,het zijn meschien alleen de bochten waar dat probleem bij voor komt ,ik wil zo veel mogelijk alles voor aan maken .Saraan schreef:Hoi Ger,
Dat is een mooie oppervlakte voor een N-baan. Ik hoop wel dat je er omheen kan lopen, want over 90cm werken is echt wel teveel (Ik ben zelf niet te klein met mijn 1m87, maar 90cm is me echt teveel). Wordt je baan misschien rolbaar?
Succes met je zoektocht naar het perfecte plan!
groeten,
Gr Ger
Re: over mijn baan
Als je er niet omheen kan, dan zou ik in de hoek achteraan een mangat voorzien. Die hoek is anders toch haast onbereikbaar.
groeten,
groeten,
Re: over mijn baan
Is een goede tip van Michiel. Mijn baanplank is 1m22 diep, daar kun je niet meer goed bij het eind komen als er scenery etc. op de baan zit. Ik heb dus 2 mangaten. Wat je ook kunt doen is zorgen dat je stukken van de scenery (bergtoppen) eraf kunt lichten om ontspoorde treinen etc. te redden.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Hi.
Aan die maangaten heb ik inderdaad gedacht daar houw ik wel rekening mee
Gr Ger Deguelle
Aan die maangaten heb ik inderdaad gedacht daar houw ik wel rekening mee
Gr Ger Deguelle
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Zo had ik mijn station in gedachten ,blauw zijn de perron.
Ik heb veel bannen gezien en dit is een station wat ik mooi vond ,alleen hier en daar mijn smaak.
Suggesties hoor ik graag .
Gr Ger
Ik heb veel bannen gezien en dit is een station wat ik mooi vond ,alleen hier en daar mijn smaak.
Suggesties hoor ik graag .
Gr Ger
Re: over mijn baan
Hoi Ger,
Persoonlijk vind ik het mooier om altijd 2 sporen tussen de perrons te hebben. Bij het station heb je 1 spoor tussen 2 perrons liggen.
In het echt kan bij een groot station elke trein vanuit beide richtingen elk spoor bereiken. Bij jou heb je een scheiding tussen beide inkomende sporen.
Groetjes,
Jos
Persoonlijk vind ik het mooier om altijd 2 sporen tussen de perrons te hebben. Bij het station heb je 1 spoor tussen 2 perrons liggen.
In het echt kan bij een groot station elke trein vanuit beide richtingen elk spoor bereiken. Bij jou heb je een scheiding tussen beide inkomende sporen.
Groetjes,
Jos
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Je bedoelt dus zo zie tekening:Jos schreef:Hoi Ger,
Persoonlijk vind ik het mooier om altijd 2 sporen tussen de perrons te hebben. Bij het station heb je 1 spoor tussen 2 perrons liggen.
In het echt kan bij een groot station elke trein vanuit beide richtingen elk spoor bereiken. Bij jou heb je een scheiding tussen beide inkomende sporen.
Groetjes,
Jos
Gr ger
Re: over mijn baan
Zo zijn de perrons mooier vind ik. Denk nog even na of je het goed vindt dat een trein die op het binnenste spoor rijdt alleen op de eerste twee sporen kan komen.
P.S. Je hoeft de knop Citeer alleen te gebruiken als je op een bericht wilt reageren dat een paar plaatsen hoger staat, anders hoeft het niet. Maakt alleen maar onduidelijker
Groetjes,
Jos
P.S. Je hoeft de knop Citeer alleen te gebruiken als je op een bericht wilt reageren dat een paar plaatsen hoger staat, anders hoeft het niet. Maakt alleen maar onduidelijker
Groetjes,
Jos
-
Onderwerp starter - Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 mar 2009 11:50
Re: over mijn baan
Hoi jos.
Ja daar ben ik nog over aan het denken ja ,ik denk zelf aan om 2 bocht wissels ergens in een berg te plaatsen dat ik van binnen baan naar buitenbaan kan gaan
Ik denk zelf dat ik het station gedeelte in een bocht te gaan leggen .
Gr ger
Ja daar ben ik nog over aan het denken ja ,ik denk zelf aan om 2 bocht wissels ergens in een berg te plaatsen dat ik van binnen baan naar buitenbaan kan gaan
Ik denk zelf dat ik het station gedeelte in een bocht te gaan leggen .
Gr ger