![Afbeelding](http://i209.photobucket.com/albums/bb85/Smolderz/StationLageZwaluwe.jpg)
Ik ben een groot liefhebber van goederen vervoer en de HSL lijn, daarom valt mijn keus op dit station. Ook zal ik de nabijgelegen fly-over nabouwen.
![Afbeelding](http://i209.photobucket.com/albums/bb85/Smolderz/Flyover.jpg)
Van links naar rechts zie je de fly-over en het station Lage Zwaluwe met het rangeerterrein ernaast. Het stuk in het midden zijn een aantal overloop sporen, die heb ik eruit gehaald om wat ruimte te winnen.
![Afbeelding](http://i209.photobucket.com/albums/bb85/Smolderz/LageZwaluweGEwtb.jpg)
De totale baan is 8 meter lang en bij de fly-over 1 meter diep, aan de rechterkant bij het station is hij 80cm diep. Ik heb als minimum zichtbare radius 3 meter genomen. De minimum radius van de HSL is 5 meter. De bochten aan de uiteinden leiden naar een 6-sporen breed schaduwstation. De treinen zullen achter elkaar worden opgesteld.
![Afbeelding](http://i209.photobucket.com/albums/bb85/Smolderz/LageZwaluweInNAutocad.jpg)
De tafels staan al en ik ben begonnen met het leggen van de hoofdsporen die kaarsrecht door Lage Zwaluwe en onder fly-over lopen. Ik print de tekening vanuit Autocad op A4 papier die ik vervolgens aan elkaar plak en dan op een laag van 2mm isolatieschuim bevestig met spuitlijm. Daarop komt dubbelzijdige tape met de rails. Hierdoor is het geluid bijzonder goed gedempt. Hoe goed dat is nadat de rails voorzien is van ballast weet ik nog niet, maar ik heb hier een positief gevoel over.
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Afbeelding](http://i209.photobucket.com/albums/bb85/Smolderz/WIP01.jpg)
Daarnaast ben ik ook met een testbaan bezig waarop ik koploper experimenten uitvoer. Ik gebruik een s88 interface gemaakt door Karst en Wim van BNLS.
![Afbeelding](http://i209.photobucket.com/albums/bb85/Smolderz/Testbaantje_sein02.jpg)
Voorlopig staan de seinen nog op rood op de testbaan maar dat gaat spoedig veranderen! Ik zal hier mijn progressie posten.
Mvg,
Rob