Welke R3 bochten sluiten aan op R2 van Minitrix
Welke R3 bochten sluiten aan op R2 van Minitrix
Met de herinrichting (lees afbreken en opnieuw beginnen) van mijn baan wil ik af van de R1 bochten. Nu wil ik eigenlijk R2 met R3 combineren maar bij Minitrix rails lukt dit niet omdat er een maatje tussen zou moeten (R2,5 die niet bestaat).
Wie weet welke fabrikant R3 levert wat wel een goede afstand heeft met de R2 bij dubbelspoor?
Wie weet welke fabrikant R3 levert wat wel een goede afstand heeft met de R2 bij dubbelspoor?
The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Re: Welke R3 bochten sluiten aan op R2 van Minitrix
Fleischmann 22223. Radius 26,2 cm.
Vroeger als Roco op de markt gebracht.
Gr, Wim
Vroeger als Roco op de markt gebracht.
Gr, Wim
Richie,
Bij deze mijn orginele antwoord op jouw vraag verwijderd, daar er helaas anderen zijn die zo nodig moeten miereneuken omtrent dit antwoord.
Nodig je bij deze uit, mij via pb te benaderen voor mijn antwoord welke ik hier eerder gaf, indien je daar belang bij hebt.
mvg
Freddy
Bij deze mijn orginele antwoord op jouw vraag verwijderd, daar er helaas anderen zijn die zo nodig moeten miereneuken omtrent dit antwoord.
Nodig je bij deze uit, mij via pb te benaderen voor mijn antwoord welke ik hier eerder gaf, indien je daar belang bij hebt.
mvg
Freddy
Laatst gewijzigd door spoor65 op 26 jun 2011 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Uhhhhm, alle.
Zijn toch allemaal aan de kant waar het aansluit 9mm.
Mvg
Wim.
Zijn toch allemaal aan de kant waar het aansluit 9mm.
Mvg
Wim.
YES Wim!
Johan
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Jammer z`n reactie, als je gewoon iemand zijn vraag wilt beantwoorden dat zijnzoektocht en probleem kan oplossen.
Ok hou ik me wel ff stil.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Flexrails, sluit altijd goed aan, zelfs op 9 mm.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
.................................
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Nee, maar effe serieus... met de standaard maten van de diverse fabrikanten zit je vast aan iets wat mogelijk heel onnatuurlijk overkomt. 2 parallelle bogen die ver uiteen liggen is geen gezicht; vaak kun je dat met flexrails prima oplossen. (Toch??) Als je een malletje gebruikt kun je prima een goede afstand bewaren tussen de sporen.spoor65 schreef:.................................
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Ik ben seriues,
En een serieus amtwoord had ik vermeld.
probleemloze oplossing mogelijk zoals te zien was.
maar wie wat verder zoekt hier op het forum vind die zelfde uitleg ook elders wel weer,
daar ik er al vaker op gewezen heb.
mvg
Freddy
En een serieus amtwoord had ik vermeld.
probleemloze oplossing mogelijk zoals te zien was.
maar wie wat verder zoekt hier op het forum vind die zelfde uitleg ook elders wel weer,
daar ik er al vaker op gewezen heb.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Even in Anyrail ingevoerd, Minitrix 14924/R2 is binnenbocht, buitenbocht (-boog, sorry Dirk/Dick) is Roco 22223. Overig is Minitrix 14937/14904.
Past best wel goed. Maar flexrails blijft goedkoper...
Past best wel goed. Maar flexrails blijft goedkoper...
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Freddy,
Dat is een bekend fenomeen. Ligt grotendeels opgesloten in de manier van zoeken die een ieder niet machtig is.
Anderzijds zit jij hier al vanaf het begin en de vragenstellers komen binnen vallen en zien door de bomen het bos niet meer. Dus wat is eenvoudiger weer deze vraag te stellen.
Dat is een bekend fenomeen. Ligt grotendeels opgesloten in de manier van zoeken die een ieder niet machtig is.
Anderzijds zit jij hier al vanaf het begin en de vragenstellers komen binnen vallen en zien door de bomen het bos niet meer. Dus wat is eenvoudiger weer deze vraag te stellen.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Rob,
Al vragen ze 1000x de zelfde vraag, dat is idd geen enkel probleem, maar als dan een seriues bedoeld antwoord van mij,
door de mangel word genomen door een zogenaamd leuk bedoelde opmerking, dan ook nog eens gemaakt door iemand,
welke veelvuldig (onterecht naar mijn mening) aangevallen word op fora`s, juist om zijn woordkeuse en manier van schrijven.
Waar ik ook elke keer weer zo goed als ik kan probeer voor op te komen als dat nodig is.
Als dan zo iemand mijn antwoord te grabbel moet gooien, prima.
Dan haal ik dat bewuste antwoord wel weg.
mvg
Freddy
Al vragen ze 1000x de zelfde vraag, dat is idd geen enkel probleem, maar als dan een seriues bedoeld antwoord van mij,
door de mangel word genomen door een zogenaamd leuk bedoelde opmerking, dan ook nog eens gemaakt door iemand,
welke veelvuldig (onterecht naar mijn mening) aangevallen word op fora`s, juist om zijn woordkeuse en manier van schrijven.
Waar ik ook elke keer weer zo goed als ik kan probeer voor op te komen als dat nodig is.
Als dan zo iemand mijn antwoord te grabbel moet gooien, prima.
Dan haal ik dat bewuste antwoord wel weg.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Dat zei ik dus al in de tweede post in dit topic.shoven schreef:Even in Anyrail ingevoerd, Minitrix 14924/R2 is binnenbocht, buitenbocht (-boog, sorry Dirk/Dick) is Roco 22223. Overig is Minitrix 14937/14904.
En Freddy in de post na mij.
Idd is flexrail goedkoper en kan het handiger zijn, maar voor de wat krappere bochten neem ik ook liever kant- en klare rails, dan weet ik tenminste zeker dat de bocht niet krapper wordt dan ik wil, want met flexrail kan dat snel gebeuren.
Gr. Wim
Heren,
hartelijk bedankt voor de heldere antwoorden. Ik schaar mezelf tot vrij ervaren internetter maar al googlend kwam ik niet op de antwoorden. En hier zoeken op R3 bracht veel bomen in het bos. Dusssss.. Hier maar gepost. Met de Fleischmann artikel nrs kan ik de R3 bestellen voor de onzichtbare bochten en helixen. Werkt voor mij handiger dan flexibele rails.
Richard
hartelijk bedankt voor de heldere antwoorden. Ik schaar mezelf tot vrij ervaren internetter maar al googlend kwam ik niet op de antwoorden. En hier zoeken op R3 bracht veel bomen in het bos. Dusssss.. Hier maar gepost. Met de Fleischmann artikel nrs kan ik de R3 bestellen voor de onzichtbare bochten en helixen. Werkt voor mij handiger dan flexibele rails.
Richard
The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Freddy,
Als ik ook mijn licht mag laten schijnen op dit topic, ik heb eerder vandaag jouw, inmiddels verwijderde, antwoord gelezen en ik vind dat dit antwoord veel bruikbare informatie bevatte ten aanzien van de gestelde vraag. Het soort "grappige reacties" dat een zeker bekend heerschap hierop nodig vindt te geven, vind ik beneden alle peil. Sommige mensen kunnen er niet mee omgaan dat anderen hen voor zijn geweest met het geven van een net en onderbouwd antwoord en helaas zullen dit soort reacties regelmatig gegeven worden. Naar mijn idee vinden degenen die dit soort opmerkingen maken het alleen maar geweldig om te zien hoe hun opmerking het hele topic als een kaartenhuis ineen zien zakken, of op zijn minst dat mensen zich anders gaan gedragen op het forum als reactie hierop. Dit forumlid heeft veel technische kennis maar heeft, zoals hij wederom zelf bewezen heeft, naar mijn mening geen tact of idee van hoe met mensen om te gaan. Ik vind, Freddy, laat je alsjeblieft niet ontmoedigen door dit soort opmerkingen om correcte antwoorden te geven. Ik, en ik denk, vele anderen lezen je antwoorden met graagte. Keep up the good work!
Als ik ook mijn licht mag laten schijnen op dit topic, ik heb eerder vandaag jouw, inmiddels verwijderde, antwoord gelezen en ik vind dat dit antwoord veel bruikbare informatie bevatte ten aanzien van de gestelde vraag. Het soort "grappige reacties" dat een zeker bekend heerschap hierop nodig vindt te geven, vind ik beneden alle peil. Sommige mensen kunnen er niet mee omgaan dat anderen hen voor zijn geweest met het geven van een net en onderbouwd antwoord en helaas zullen dit soort reacties regelmatig gegeven worden. Naar mijn idee vinden degenen die dit soort opmerkingen maken het alleen maar geweldig om te zien hoe hun opmerking het hele topic als een kaartenhuis ineen zien zakken, of op zijn minst dat mensen zich anders gaan gedragen op het forum als reactie hierop. Dit forumlid heeft veel technische kennis maar heeft, zoals hij wederom zelf bewezen heeft, naar mijn mening geen tact of idee van hoe met mensen om te gaan. Ik vind, Freddy, laat je alsjeblieft niet ontmoedigen door dit soort opmerkingen om correcte antwoorden te geven. Ik, en ik denk, vele anderen lezen je antwoorden met graagte. Keep up the good work!
Grtz Ed
NS, DB, SNCF, NMBS, FS
Fleischmann, Minitrix, Arnold, Kato, Mehano, THS, LS Models, Piko SAI
Full Analog
Flm 6735/6755
Weller W61
Lindström, Bahco & Knipex Tools
Bosch "Invented for life"
DeWalt "Guaranteed Tough"
NS, DB, SNCF, NMBS, FS
Full Analog
Flm 6735/6755
Weller W61
-
Agh mensen waar gaat dit over??? Leven en laten leven zou ik zeggen en vooral blijven lachen want dat is geen doodzonde .
Grtzz Rob
Het gaat erover dat ik het voor een gewaardeerd forumlid opneem die zich naar mijn mening onterecht aangevallen voelt en nuttige bijdragen als reactie daarop verwijdert, wat nooit de bedoeling kan zijn. Ik vind humor in deze hobby helemaal top, wij hebben het hier toch over een van de luxere, duurdere hobbies, waarvan wij bevoorrecht zijn dat wij dat ons wél kunnen veroorloven, maar ik vind bepaalde humor niet OK als mensen zich daardoor aangevallen voelen. Wij blijven lachen, want "lachuh, lachuh, lachuh en je slechte bui verdwijnt!"
Grtz Ed
NS, DB, SNCF, NMBS, FS
Full Analog
Flm 6735/6755
Weller W61
NS, DB, SNCF, NMBS, FS
Full Analog
Flm 6735/6755
Weller W61
-
Nou ik kan je vertellen dat de opmerking zeer zeker niet aan het adres van Freddy gericht was en is maar veel meer in het algemeen en ik kon er wel om lache
Grtzz Rob
Heren,
We zijn inm een dag verder, en wil toch even als afsluiting van deze niet leuke wending van dit onderwerp, er nog even op terug komen.
Als eerste punt. Het had uiteindelijk niets uitgemaakt, wie of de opmerking, die mij gisteren deed reageren op die manier, zou hebben gemaakt.
Nu was het dit keer toevallig Wim, het even zo goed Jan, Piet, Bart, of wie dan ook kunnen zijn.
En om eerlijk te zijn, zeer waarschijnlijk zou ik, als dit vandaag was gebeurd, niet eens zo gereageerd hebben als gisteren.
Mogelijk er zelfs om hebben kunnen lachen.
Soms heb je van die dagen, dat je gewoon ff niet lekker in je vel zit, door wat van omstandigheden dan ook.
Ja dan komen dingen wel eens op een andere manier over dan op een goede dag.
Ik had vandaag dan ook echt z`n gevoel van, Freddy, dit heb je niet goed aangepakt en er niet goed aan gedaan, je had ff eerst tot 10 moeten tellen,
of misschien nog wel iets verder dan 10.
heren excusee hiervoor, en in het byzonder Wim, die hierdoor op dit moment even ongewilt en onbewust de zwarte piet toegespeeld kreeg.
Toch ook nog een extra opmerking als 2e punt.
Ed,
Natuurlijk bedankt voor jouw opbeurende woorden hier in het Topic, ze hebben mij geholpen om er ff goed over na te kunnen denken en ik zal zeker gewoon doorgaan. Nogmaals dank.
Echter toch een kleine kantekening bij een klein stukje van jouw reactie, echter niet als negatief punt naar jou, maar als positieve kritiek op een mogelijk door velen negatief opgevat punt.
Ik weet wel zeker dat er niemand van de harde kern forumgebruikers, dus ook zeker Wim niet, hier, of op andere fora`s, bewust opmerkingen maakt
met het doel om een Forum als een kaartenhuis in te laten zakken, natuurlijk lijkt het in discussies op een forum, waar ieder de bewuste toon van de schrijver, op zijn eigen manier zou kunnen opvatten, wel eens helemaal uit de hand te lopen, en ja er zullen altijd en overal mensen zijn die van nature tegenpolen zijn. Sommige mensen moet je nu eenmaal eerst beter leren kennen cq leren begrijpen om dan te weten dat ze het echt niet zo beroerd bedoelen, sterker nog, eigenlijk op hun manier toch heel graag anderen willen helpen, en daar zelfs verder in gaan als menig ander.
Dus, ik durf de stelling neer te zetten, dat geen enkel forumlid, die hier komt om te leren van anderen, maar ook om zijn kennis te delen met anderen.
bewust de boel op de fles zou laten lopen.
IK wil hier dan ook geen enkele byzondere verdenking neerleggen bij wie dan ook.
Gelukkig heeft Richie, de topic starter, hier toch zijn antwoord gevonden waarmee hij geholpen is.
Bij deze wat mij betreft, terug on topic.
Mvg
Freddy
We zijn inm een dag verder, en wil toch even als afsluiting van deze niet leuke wending van dit onderwerp, er nog even op terug komen.
Als eerste punt. Het had uiteindelijk niets uitgemaakt, wie of de opmerking, die mij gisteren deed reageren op die manier, zou hebben gemaakt.
Nu was het dit keer toevallig Wim, het even zo goed Jan, Piet, Bart, of wie dan ook kunnen zijn.
En om eerlijk te zijn, zeer waarschijnlijk zou ik, als dit vandaag was gebeurd, niet eens zo gereageerd hebben als gisteren.
Mogelijk er zelfs om hebben kunnen lachen.
Soms heb je van die dagen, dat je gewoon ff niet lekker in je vel zit, door wat van omstandigheden dan ook.
Ja dan komen dingen wel eens op een andere manier over dan op een goede dag.
Ik had vandaag dan ook echt z`n gevoel van, Freddy, dit heb je niet goed aangepakt en er niet goed aan gedaan, je had ff eerst tot 10 moeten tellen,
of misschien nog wel iets verder dan 10.
heren excusee hiervoor, en in het byzonder Wim, die hierdoor op dit moment even ongewilt en onbewust de zwarte piet toegespeeld kreeg.
Toch ook nog een extra opmerking als 2e punt.
Ed,
Natuurlijk bedankt voor jouw opbeurende woorden hier in het Topic, ze hebben mij geholpen om er ff goed over na te kunnen denken en ik zal zeker gewoon doorgaan. Nogmaals dank.
Echter toch een kleine kantekening bij een klein stukje van jouw reactie, echter niet als negatief punt naar jou, maar als positieve kritiek op een mogelijk door velen negatief opgevat punt.
Ik weet wel zeker dat er niemand van de harde kern forumgebruikers, dus ook zeker Wim niet, hier, of op andere fora`s, bewust opmerkingen maakt
met het doel om een Forum als een kaartenhuis in te laten zakken, natuurlijk lijkt het in discussies op een forum, waar ieder de bewuste toon van de schrijver, op zijn eigen manier zou kunnen opvatten, wel eens helemaal uit de hand te lopen, en ja er zullen altijd en overal mensen zijn die van nature tegenpolen zijn. Sommige mensen moet je nu eenmaal eerst beter leren kennen cq leren begrijpen om dan te weten dat ze het echt niet zo beroerd bedoelen, sterker nog, eigenlijk op hun manier toch heel graag anderen willen helpen, en daar zelfs verder in gaan als menig ander.
Dus, ik durf de stelling neer te zetten, dat geen enkel forumlid, die hier komt om te leren van anderen, maar ook om zijn kennis te delen met anderen.
bewust de boel op de fles zou laten lopen.
IK wil hier dan ook geen enkele byzondere verdenking neerleggen bij wie dan ook.
Gelukkig heeft Richie, de topic starter, hier toch zijn antwoord gevonden waarmee hij geholpen is.
Bij deze wat mij betreft, terug on topic.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Fred,
Ik aanvaard je excuus, zand erover.
Mvg
Wim.
Ik aanvaard je excuus, zand erover.
Mvg
Wim.
Laatst gewijzigd door Wim Ros op 27 jun 2011 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gamma
Grtzz Rob