Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Ja het is een kleine compromis. mijn eigenste muur 8-) Ik ben nog niet zo handig met Photoshop dat ik de muur in de achtergrond kan blenden :oops: Ik heb er ook nog over nagedacht om de muur te laten verdwijnen maar dan klopte de verhoudingen weer niet met de twee bossen die links en rechts gaan komen. Dan leek het net of er een afgrond zat en de bergen links en rechts kloppen dan niet meer. Kortom weinig succes.

Als de portalen en bovenleiding is aangebracht is de aandacht wat minder op het muurtje maar wat meer op het woud erachter.

Maar ik vind het resultaat er absoluut niet minder om. Ben er best tevreden over zo :)

Vanavond de rotsen in de grondverf gezet na wat hakken en strijken. Ik heb ditmaal de grijze verf voorzien van wat meer oxide rood en een drupje geel. Het geheel word er wat meer rozig van. Ik hoop hiermee een wat donker accent te krijgen met lasieren dan mijn eerste rotsen zonder dat het meteen te zwart word. Als het droog is ga ik er met wat geel overheen drybrushen en vervolgens de lasiering aanbrengen.

groetjes



T.Spat
Berichten: 271
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door T.Spat »

Op de achtergrondfoto lijkt een stukje rotswand zichtbaar te zijn, als de kleur daarvan
overeenkomt met die van de rotsen op de baan zit er mooi eenheid in ;)

Mvg,

Tis


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Dat word wel mijn streven :)

Vandaag de rotspartij een kleur gegeven. Ziehier het resultaat:

Afbeelding

Ik vind de kleurmenging een mooier effect geven. De zwarte laag gefet het net even dat tintje wat ik zocht. :D Ben zeer tevreden. Nu ga ik beginnen met de aankleding van de paradesporen erboven. Ballast en groenvoorziening

Heb er al zin in


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1249
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door WimC »

iet er goed uit!
Je schiet lekker op zo.

Gr, Wim


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3757
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Schachbrett »

Hallo Martin,

Dat ziet er zo gaaf uit met die achtergrond en de op kleur gebrachte rotspartij. :D


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door bob vermeulen »

Martin,

je gaat als een speer :o .
Vindt de kleur van de rotspartij goed en ook de achterwand doet wonderen (heb zelf geen achterwand maar ga er toch eens over na denken)
Als de begroening net zo lukt als dit dan wordt het gaaf.

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door pp4trains »

Dat ziet er een stuk beter uit.
Mooi die kleur.

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Bedankt voor de reacties 8-) Ben er ook erg content mee :mrgreen:

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Tis weer een druk dagje geweest op het project. Gisteren heb ik de 50-er gerepareerd met onderdelen die ik van henry heb overgenomen. Ik had een BR85 bij hem gekocht, die ging snel stuk door onverklaarbare wijze. Blijkt dat de motor is doorgebrand. Omdat hij nog geen 3 uur oud was heb ik nu een leen exemplaar gekregen. Zodra Henry een nieuwe motor heeft voor de loc krijg ik de mijne weer terug met een verse motor. Vandaag is hij even bij me geweest om de TEE-Ram goed in te stellen.

Afbeelding

Er zit een Lenz decoder in en persoonlijk had ik meer verwacht van de lastregeling. We hebben de CV 50 ingesteld op bit 1 = 1, volgens de handleiding is dan de lastregeling aan. Persoonlijk merk ik er niet echt veel van :oops:. De Ram rijd ondanks dat perfect mooi en lekker rustig. Alleen op de Engelse wissel loopt hij iets vast maar die wissel moet ik toch gaan vervangen. Heb hem iets verziekt met ballasten :? :lol:

Vandaag heb ik het eerste stuk van het nevenspoor voorzien van gips. Omdat de muurplaat slecht tegen de lijmspray kon heb ik er eens tuk afgehaald en word dat nu ook een rotswandje. Ik hbe meteen een constructie gemaakt voor de armsein en voorsein voor het inrijden van het station. Ik moet nog wel even op zoek naar de juiste borden, de seinen staan aan de verkeerde kant van het spoor ;) (voor wie het nog niet was opgevallen).

Afbeelding

Ik heb twee 2e hands armseinen van Viessmann. Ze zien er nog erg gaaf uit en mankeren optisch wienig. Ik merk wel dat de motor bij de trafotesten slecht reageert. Weet iemand of dat een veel voorkomend euvel is bij de Viessmann aandrijvingen? ZIt ook nog te twijfelen om de armen te vervangen door servo's. Weet nog niet helemaal wat ik ga doen hiermee.

Als laatste heb ik een setje attributen van Artitec in de lak gezet. Het is een telefoonpaal en twee schakelkasten. Deze komen op het paradespoor waar ik morgen me druk mee wil gaan maken.

Kortom druk druk druk.................met leuke dingen



mark
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 sep 2010 19:04

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door mark »

Moest jij niet naar de trainingen? :D

Kleuren zien er goed uit!
Ben nog steeds benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn van de steile hoge bergen.
En altijd leuk wat foto's van rijdend materieel.
Ram komt hier ook nog wel es langs denk ik :P
Eerst mijn hele station maar es aansluiten, op 3 sporen na eindelijk werkend!

Wanneer ga je de stationssporen leggen?

Groet,
mark


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Nee, er zijn al andere trainers aanwezig. 8-)

De stationsporen liggen al, ik moet nu gaan sparen voor de emplancement en depot sporen. Dat word een projectje voor de winter ;)

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Ben al weer lekker druk geweest. Gisteren heb ik de ballast aangebracht op het paradespoor.
Afbeelding

Vandaag heb ik bezoek gehad (wellicht nieuwe leden voor het forum ;) ) en daarna de servicepadden aangeharkt en grasstroken ingezaaid :D Meteen creatief geweest met mos en vlokjes en viola:

Afbeelding

Het voorlopige resultaat. Morgen de resten opzuigen en her en der wat bijwerken. De volgende stap is het verven van de rails en aanbrengen van de bovenleiding. Het vandaag tevens de bovenleiding voorzien van een antraciet kleurtje ;) Knapt het echt wel van op (revell 9 mat antraciet)

Afbeelding

Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ondertussen werk ik ook vast aan het nevenspoortje wat eronder loopt. 8-)

Groetjes


Gebruikersavatar

Spoor 9 mm
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Spoor 9 mm »

Hoi Martin,

heb je die bovenleidingen zelf in elkaar gesoldeerd? Of heb je kant-en-klare gekocht?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Kant en klare van Viessmann 8-)



mark
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 sep 2010 19:04

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door mark »

Ha die Martin,

Is het ook wat om de begroeiing langs het paradespoor meer de kleur te geven van de achtergrond?
Kleur ballast is wel erg mooi!
Een "fotomodel" zou daar ook niet misstaan denk ik.

Groet,
Mark


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3909
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Jeroen »

Hi,

Ik zou die struikjes nog even aanpakken voordat je ze plaatst. Ik vind ze erg fel van kleur, althans de groene. Een idee kan zijn -heb ik zelf ook gedaan- om dat IJslandse mos te voorzien van turf (Woodland, wat dan ook) met een beetje verdunde houtlijm of spuitlijm. Heb je ook meteen die felle kleuren ongedaan gemaakt.

Dat van die bovenleiding spuiten is een goed idee, dat ga ik in het vervolg ook maar eens doen. Met een kwastje is een kötklusje!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

He Jeroen,

Grappig want ik had gister na het posten hetzelfde idee. Ik zat even je draadje door te bladeren. (ja, je foto's zijn toch wel de standaard van hoe het moet) en ik zag inderdaad dat je het mos besprenkeld met turf. Ik ben daarna meteen aand e gang gegaan en heb wat turf gemengd. Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Het kleed inderdaad een stuk mooier af ;) Maar dit diorama zal nooit helemaal af zijn. Ik heb nog wensen voor een hekje voorlangs en wat struikjes her en der. Het is nu nog erg vlak op de schakelkastjes en rotsen na dan. Maar dat kan ik later altijd nog aanbrengen, eerst de juiste inspiratie vinden hiervoor.

Groetjes



mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin.

Ik weet niet wat ik zeggen moet.
Wat ziet dat er heel goed uit. :o
Je ziet zeker wel dat het best makkelijk is. ;)
Als je spullen hebt, en gaat er mee aan de gang.
Ga zo door, ik vindt het al heel prachtig, het sfeertje wat je nu al bereikt hebt.
Complimenten.

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Rob Fongers »

Leuk heh dat lenen van kennis van elkaar :mrgreen: :mrgreen:

Maar ziet er goed uit Martin!!


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Jos »

Hele verbetering zo Martin!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

R Fongers schreef:Leuk heh dat lenen van kennis van elkaar :mrgreen: :mrgreen:

Maar ziet er goed uit Martin!!
Kan er maar geen genoeg van krijgen :lol:


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

Tnxs voor de reacties.

Heb vandaag het project afgemaakt door de rails te roesten en de bovenleiding aan te brengen. Nadat ik aan het spelen ben geweest met roest bruin heb ik een paar delen met zwart nabehandeld. Zoals de roetstrepen op de portalen en kolenafscheiding bij de wissel en in het stopgebied voor de seinen.

Hierna was het de beurt aand e bovenleiding. Ondanks dat Viessmann kant-en-klare draden levert bleek de montage ervan toch een beste uitdaging. De uithangers zijn erg klein en de kracht die je moet zetten is net te groot voor de pootjes. In combinatie met mijn eigen lompheid vind ik dat ik het toch best netjes heb aangebracht. :lol: Er is 1 mast gebogen en de aansluiting op de afspanmast is mislukt. De eerste is op te lossen door een nieuwe mast te halen. De tweede weet ik nog niet of ik het ga fiksen. Het valt haast niet op. De draad moet je afknippen op lengte en dan schuif je er de pluggen met elastiek van de mast overheen. Maar hierdoor trekt hij alles krom en dat vond ik niet zo'n strak gezicht.

Dus de bovenleiding was een beste uitdaging, maar met de huidige ervaring zie ik de volgende bovenleidingsklus met veel plezier tegemoet. Nu genoeg gezeur, tijd voor het eindresultaat!! Nou ja, af is het natuurlijk nooit. Ik heb nog wel een paar wensen zoals een hekje en wat struikjes. Dat komt later wel :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Schakelkast en telefoon van artitec
Afbeelding

En dan natuurlijk wat plaatjes van rollend materiaal :lol:

Afbeelding
TEE-Ram

Afbeelding
Ludmilla met ertztrein

Afbeelding
50-er met gemengde goederentrein wacht voor vertrek

Ik ben nog wat aan het experimenteren met de focus. Zal nog wel eens wat betere foto's proberen te maken ;)

Nu de hoogste tijd om gewoon weer wat te gaan rijden

Groetjes


Gebruikersavatar

Spoor 9 mm
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:31

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Spoor 9 mm »

Hoi Martin,

Die bovenleiding ziet er naar mijn smaak prima uit! Heb je nu eindelijk bovenleiding, zie ik geen enkele electrische loc er onder door rijden :lol: . De rails heb je ook netjes geweatherd.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door martindomburg »

haha tnxs,

Tis nog wel de bedoeling. ik heb nu een BR151. Hiermee ga ik oefenen met onzichtbare draadjes ;)

groetjes


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Project Schwarzwald - N-modelspoorbaan

Bericht door Rob Fongers »

Ziet er goed uit Martin!!


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie