Stuurstand rijtuig op dcc baan

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
evo

Stuurstand rijtuig op dcc baan

Bericht door evo »

Ik heb een Mtx 15722 zilverling stuurstand rijtuig en die wil ik op een dcc baan laten rijden. Ik neem aan dat Mtx ook rekening met digitaal rijders heeft gehouden en dat er geen plastic gaat smelten vanwege te hete lampjes en zo als ik deze op een dcc baan gebruik (binnenverlichting en rood/wit sluitlicht). Iemand hiermee ervaring?
Uitendelijk moet hier natuurlijk een decoder in, ik heb het zaakje nog niet opengemaakt, maar wat voor decoder kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

WimC

Re: Stuurstand rijtuig op dcc baan

Bericht door WimC »

Nou ken ik deze niet, maar ik heb twee minitrix stuurstandrijtuigen die met een schakelaartje aan één van de assen werken. Ik heb een dubbeldeks- en een IC-stuurstandrijtuig.
Ik zou eerst even kijken of het op die manier werkt, dan hoef je niet om te bouwen. Kun je heel eenvoudig checken door het rijtuig even heen en weer te rijden (met de hand) op een stuk rails waar stroom op staat. Wisselt de kleur van de verlichting, dan werkt het met een schakelaar.

Groeten,
Wim

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

Hi,

Gewoon een functiedecoder zou ik zeggen.
Deze bijvoorbeeld http://www.kuehn-digital.de/funktionsdecoder03.html

Mvg
Wim.

FidOo

Bericht door FidOo »

Ik heb een Digirails functiedecoder ingebouwd in een treinstel van 2x2 dubbeldekker om de binnenverlichting en de sluitseinen mee te schakelen.

Werkt prima.

ZIe dit topic: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =21&t=1366

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

robert

Bericht door robert »

Hoi Edwin,

Wil je niet zenuwachtig maken, maar bij mij zijn bij dit rijtuig tot twee keer toe de interieurs gesmolten door de te hete lampjes. Zaak toen stevig aangepakt en er leds ingezet.

met vr gr rob den heijer

Met groet Rob

Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."

Onderwerp starter
evo

Bericht door evo »

Bedankt voor de tips heren. Dat wordt dus een functiedecoder en LED verlichting.... en voorlopig maar even niet rijden.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Plaats reactie