Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jerome »

Martin,

Volgens mij is de boel goed beschermd zo!

Suc6 met de verbouwing, ben benieuwd.

Greetz, Jeroen


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jeroen »

Hmm.....looks familiar! :)


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ondanks het snel slechter wordende weer hebben we mazzel gehad en staat alles al op zijn plaats. Ze zijn nu bezig met de afwerking, al zullen we zelf ook nog wel wat extra afwerk moeten gebeuren, met name naar de zijwanden. Plus dat we toch overwegen om laminaat over de vloerbedekking te leggen. Zal wel even goochelen worden rond de poten van de tafels. Het is overwegen, dus als mensen advies hebben over wel of niet doen hoor ik dat graag.

Hier dan drie foto's. Op de eerste prent wordt de oude dakkapel langzaam losgemaakt. Op de tweede plaat is er al een gat ontstaan voor de nieuwe dakkapel. De laatste foto toont de nieuwe en bredere dakkapel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Hookyville op weg

Bericht door bob vermeulen »

Martin,

Mooi werk man en wat breeder zie ik
En als het af is weer snel aan het bouwen

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

En daar is de dakkapel dan van binnenuit gezien. 80 cm breder én de kamer is er 50 cm langer mee geworden. Plan van laminaat gaat de koelkast in, want om nou eerst het vloerkleed weg te halen. Met al die poten waar de baan op staat, wordt dat een grote ellende. Dan maar gewoon die 50 cm extra lengte op een andere manier opvullen.

Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Sweex
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:10

Re: Hookyville op weg

Bericht door Sweex »

Hookies schreef:Dan maar gewoon die 50 cm extra lengte op een andere manier opvullen.
Een opbergkast kast (als je die nog niet hebt), een gigantische berg, of een extra schaduwstation? :lol:

Lekker hoor, al dat extra licht en ruimte!


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jeroen »

Mooi hoor Martin! En vanavond meteen de vuurproef (hopelijk niet letterlijk! :lol: ) of 'ie waterdicht is..... :roll:

Afbeelding

:mrgreen:


Afbeelding

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Hookyville op weg

Bericht door pp4trains »

Nu snap ik het:
Je wilde ook niet minder dan de achterburen natuurlijk :lol: :lol:

Prachtige dakkapel. Lekker veel licht geeft dat.

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

Mooie uitbreiding zo hoor Martin!

Groetjes,
Jos



mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin.

Jou bouwverslag ook weer eens uit het stof gehaalt ;)
Woow :o :o
Zo dat is een partij ruimte erbij.
Een prachtige de Ruiter dakkapel, sjiek ;) .
Nu kun je overal goed en gemakkelijk bij voortaan.

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zo, eindelijk weer terug na mijn ANWB-reis langs 27 campings in Zweden en Denemarken. Alles is inmiddels bij de opdrachtgever, alleen de factuur moet nog wachten tot 8 augustus.

Toen ik thuiskwam, had mijn vrouw de dakkapel aangepakt. De gipsplaten waren natuurlijk goed vastgeschroefd, maar je zag elke schroef zitten. Met vuller en wat stuc- en sauswerk is daar niks meer van te zien. De timmerman had het deel aan de linkerzijde, wat op de oude foto's goed te zien was aan het gat, de balken en de stenen van de muur, dichtgemaakt met restant gipsplaten. Ook hier een likje verf overheen. Het groene behang was enigszins beschadigd door het stucwerk, dus dat had ze vervangen door een bruin goedkoop behangetje. Hulde en een mooie verrassing toen ik thuis kwam.

Vandaag boven het reeds teruggeplaatste stereomeubel (hoewel dat eerst aan de andere kant naast de deur stond) twee planken opgehangen en ingericht met doosjes met ijslands mos, strooigoed en ballast. Allemaal niet schokkend zwaar. Naast de planken komt een nog aan te schaffen Billy voor mijn mooie basketbal- en treinboeken. Hoeven die niet constant achter de schotten te blijven.

Het bureau staat nu weer naast de deur, met de oude vijf planken er ook weer boven. Deze zijn pas half ingericht, dus daar komt nog geen beeld van. De spoorbaan zit nog steeds onder een beschermzeiltje, maar niet voor lang. Hoewel er al wel weer nieuwe klussen binnen zijn gekomne, wil ik toch dagelijks iets doen om de kamer weer op orde te krijgen. Met al die dozen is het natuurlijk ook geen gezicht zo.

De baan wordt straks met behulp van wat gladde laminaatstukken wat meer de kamer ingetrokken, zodat ik aan de achterzijde nog meer bewegingsvrijheid heb. Doordat de kamer nu een halve meter langer is, heb ik toch nog genoeg ruimte om ooit het kookeiland te plaatsen.

Even een afstandsfoto van de twee planken en de lege ruimte, daarna een close-upje.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag en gisteren was het nog net uit te houden op zolder. Dus de aangeschafte boekenkast in elkaar gezet en ingeruimd. De planken boven het bureau weer ingeruimd en een heleboel dozen met boeken (gelezen of die ik niet meer ga lezen) en oude fotoalbums achter de schotten gezet. Ik kan nu weer rustig lopen in de kamer.

In de hoek bij het stereomeubel staan vier doorzichtige lege dozen en een paar nog gevulde dozen. Dat wordt nog overgeheveld. Ook de kartonnen dozen naast de boekenkast zullen verdwijnen.

Eerst maar even de foto's van hoe het er nu uitziet, uiteraard vanuit allerlei hoeken en standen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op onderstaande foto zie je iets meer van mijn loopruimte. Waar de dozen aan de rechterzijde staan, was dus eerst niets. Dit is precies de halve mete extra die de kamer telt.

Afbeelding

En dit is dus de andere kant: de nog ingepakte baan. Ik verwacht die ergens rond het weekend weer vrijgemaakt te kunnen hebben.

Afbeelding

Voor de verbouwing van de schuur zijn okoumé platen aan de buitenzijde gebruikt. De aannemer heeft de reststukken (stroken van 1,5 tot 2 meter en iets van 15-20 cm breed) voor me achter gelaten. Je ziet die ook liggen op de laatste foto, die iets bruinere stroken. Is dat een beetje degelijk hout om te gebruiken als stroken voor als ik ooit aan het kookeiland ga beginnen? Daar wil ik dan de open bouw methode op loslaten.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zo, de eerste meters zijn weer gemaakt. Toch de verpakking van de baan gehaald en meteen een loc op de rails gezet. zonder hulp van de laptop. Op de bovenbaan hoefde ik maar één keer een zetje te geven, in het schaduwstation ging dat minder vlekkeloos. Daar is het toch behoorlijk stoffig geworden. Eerstvolgende klus is dus de baan en de rails goed stofvrij maken met de stofzuiger en dan de rails even een wasbenzinebeurtje geven. Dan kunnen we weer verder. Maar het was wel leuk om weer even de trein te zien rijden.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3753
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Schachbrett »

Hallo Martin,

Kijk dat geeft den burger weer moed!!
Succes!

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

HighVoltage
Berichten: 83
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:10

Re: Hookyville op weg

Bericht door HighVoltage »

Dat losse stukje landschap wat je hebt staan, is dat een stuk van een modulebaan, of gewoon een mooi punt om foto's te maken?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat is een oefenstukje voor scenery. Doet het wel goed bij het maken van foto's, maar het komt niet op de baan.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

De verbouwing van mijn zolderkamer heeft me ook extra ruimte opgeleverd en dat was precies wat ik nodig had. Niet voor het nog te bouwen kookeiland (pak 'm beet over drie jaar ofzo), want dat past er ook nu nog prima in. Maar wat me stoorde was de bereikbaarheid aan de achterkant van de baan. Natuurlijk kruip ik onder de baan door, want daar heb ik hoogte zat voor. Het is alleen wel zo prettig om er ook een beetje te kunnen staan of te zitten en dat was niet mogelijk. Als ik op m'n knieën zat, kon ik door mijn hoofd zijwaarts te draaien boven het frame komen en mijn hoofd weer recht zetten. Nu ben ik nog een atleet, maar wie zegt me dat ik dit soort acrobatiek over een paar jaar nog steeds kan doen.

Er was maar één oplossing: de baan moest nog een stukje meer de kamer in. Vanwege de oude, grote boekenkast kon dat niet, maar die is nu naar een andere plek in het huis verhuisd. Dus onder alle poten een strook laminaat gefrutst. Best wel met bloed, zweet en tranen, want het frame is niet meer zo licht als destijds. En daarna de boel de kamer in trekken. Glijdt lekker over dat laminaat, want het vloerkleed is gewoon gebleven. In totaal is de baan nu 35 cm opgeschoven. Tussen de achterwand en de eerste poot was het gat 58 cm, dat is nu 93 cm geworden. Een prima ruimte om een stoel neer te zetten en al zittende wat te werken aan de scenery. En het kookeiland kan er nog ruimschoots bij.

Even wat foto's ter illustratie.

Hier zie je niet echt wat de ruimte aan de achterzijde is, maar je ziet wel een lekker stuk van de baan.

Afbeelding

Onderstaande foto laat al iets meer van het gat zien. Let wel: de afstandsmetingen gelden voor de hoeken van de baan. Het uitsteeksel waar station Hookyville geplaatst gaat worden, is natuurlijk wel iets dichterbij de achterwand, maar van de zijkant zeer goed te benaderen.

Afbeelding

Op deze foto zie je de terreinwinst. Waar het flexa-latje ligt was tot gisteren de achterkant van de dichtstbijzijnde poot. En die is nu dus 35 cm naar voren gekomen. Ik ben er blij mee.

Afbeelding

Morgen weer verder met wat schoonmaakwerkzaamheden. Gelukkig is al het losse hout al neer één wand van de kamer verplaatst, inclusief mijn allereerste spiraal die (nog) niet in gebruik is. Misschien ga ik die wel deels inzetten onder het kookeiland voor nog een extra schaduwstationnetje.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7661
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Ziet er niet verkeerd uit Martin :o .
Een beetje ruimte om aan de baan te werken is nooit weg . :mrgreen:



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Hookyville op weg

Bericht door gek op stoom »

dat is beter zo :idea:
kun je teminste normaal gebouwen neer zetten aan de achterkant van de baan

Gr andy


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Hoewel er al weer wat aan de baan gebeurt, wil ik jullie graag even vragen om op mijn dames basketbalteam te stemmen. Zie de volgende tekst:

Beste forumgenoten,

Zoals sommigen van jullie wel weten, ben ik een fanatieke basketballer en zo mogelijk een nog fanatiekere coach. Op dit moment coach ik de dames van US Amsterdam die op het een na hoogste niveau van Nederland spelen. De meiden moeten zelf de extra kosten voor het spelen op dit niveau opbrengen en dan praat je - buiten de normale contributie die alle leden betalen - over een kleine 7000 euro op jaarbasis. Daarom doen ze ook mee aan allerlei acties om geld in te zamelen. Nee, ik vraag niet om jullie geld, maar om een minuutje tijd om even op US te stemmen. Lief Sportief organiseert namelijk een wedstrijd om via stemmen een team van een shirtsponsor te voorzien. Daarom mijn vraag om via http://www.lieffestival.nl/liefsportief even op ons team te stemmen. Je krijgt na het stemmen één keer een mail over het festival dat ze organiseren, maar dat is dan ook alles.

Kom op en help mijn team een handje!

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Vincent
Berichten: 311
Lid geworden op: 24 nov 2009 20:21
Locatie: etten leur

Re: Hookyville op weg

Bericht door Vincent »

ik heb een goede bui dus ik heb je maar gelijk geholpen met 2 mail adressen.


mvg vincent


vincent
www.elfd.nl
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Thanks Vincent!


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

Gaan de dames serveren als ze gewonnen hebbuh????


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Hookyville op weg

Bericht door pp4trains »

Succes ermee,
nog twee adressen in het mandje

Groeten,
Patrick



Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Hookyville op weg

Bericht door Detlev »

+3


Plaats reactie