Fleischmann Hercules altijd brandend licht
Fleischmann Hercules altijd brandend licht
Hallo mede-n-spoorders,
Vandaag een Fleischmann 867260 (Dispolok Hercules diesel) in ontvangst mogen nemen, en daar bij thuiskomst een Digitrax DZ125IN in gedaan.
Geprogrammeerd naar een ander locadres en de lok rijdt vooruit en achteruit.
Het licht aan de ene kant van de loc kan ik ook aan/uit schakelen, aan de andere kant van de lok brandt het licht echter altijd
Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Moet ik misschien ergens een setting in de decoder wijzigen?
Alvast bedankt voor jullie reactie en groet,
Marco
De lok in kwestie:
Vandaag een Fleischmann 867260 (Dispolok Hercules diesel) in ontvangst mogen nemen, en daar bij thuiskomst een Digitrax DZ125IN in gedaan.
Geprogrammeerd naar een ander locadres en de lok rijdt vooruit en achteruit.
Het licht aan de ene kant van de loc kan ik ook aan/uit schakelen, aan de andere kant van de lok brandt het licht echter altijd
Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Moet ik misschien ergens een setting in de decoder wijzigen?
Alvast bedankt voor jullie reactie en groet,
Marco
De lok in kwestie:
-
Re: Fleischmann Hercules altijd brandend licht
Aan welke zijde brandt het licht niet? Cab(2) of(1)?
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Hallo Rob,
Het licht van cab 1 brandt juist heel te tijd.
Het licht van cab 2 luistert wel netjes naar aan/uit commando's.
Groetjes,
Marco
Het licht van cab 1 brandt juist heel te tijd.
Het licht van cab 2 luistert wel netjes naar aan/uit commando's.
Groetjes,
Marco
-
Heb je al een andere decoder geprobeerd?
Grtzz Rob
-
- Moderator
Alle benodigde ontstoringselementen al verwijderd. Dit loktype is berucht om z'n problematische decoderombouw zoals bijv met Kühn en DHL-decoders. Digitrax decoders kan ik geen info over vinden, maar kan best zo zijn.
http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp ... 25-gfn.pdf
Robert
http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp ... 25-gfn.pdf
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Hallo,
Dit lijkt meer op een overleden licht uitgang. Maar om dat uit ts sluiten zou ik eerst een andere decoder proberen juist om de condensatoren te laten zitten en de decoder uit te sluiten
Dit lijkt meer op een overleden licht uitgang. Maar om dat uit ts sluiten zou ik eerst een andere decoder proberen juist om de condensatoren te laten zitten en de decoder uit te sluiten
Grtzz Rob
Hallo allemaal,
Ik denk inderdaad dat ik eerst maar eens een andere decoder probeer.
Wordt wel even zoeken, want 90% van de decoders die in mijn loks zitten zijn Digitraxen, en voor de zekerheid lijkt het mij handig om een ander merk te proberen.
Nu zit in een van mijn locs een Viesmann, maar welke ook al weer......
Als ik het getest heb, horen jullie van mij.
Alvast bedankt voor jullie reacties en groet!
Marco
Ik denk inderdaad dat ik eerst maar eens een andere decoder probeer.
Wordt wel even zoeken, want 90% van de decoders die in mijn loks zitten zijn Digitraxen, en voor de zekerheid lijkt het mij handig om een ander merk te proberen.
Nu zit in een van mijn locs een Viesmann, maar welke ook al weer......
Als ik het getest heb, horen jullie van mij.
Alvast bedankt voor jullie reacties en groet!
Marco
Gewoon een willekeurige andere decoder erin zetten eentje waarvan je weet dat hij het doet.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Hmm,
Dit is dus echt heel vreemd.
Heb de decoder verwisselt met een decoder uit een andere loc.
Dan heb ik hetzelfde probleem.
Het ligt echt aan de locomotief, als ik de orginele decoder namelijk in een andere loc plaats, dan werkt alles wel zoals het hoort....
Wellicht toch wat onderdeeltjes lossolderen....
Groet,
Marco
Dit is dus echt heel vreemd.
Heb de decoder verwisselt met een decoder uit een andere loc.
Dan heb ik hetzelfde probleem.
Het ligt echt aan de locomotief, als ik de orginele decoder namelijk in een andere loc plaats, dan werkt alles wel zoals het hoort....
Wellicht toch wat onderdeeltjes lossolderen....
Groet,
Marco
-
Marco,
Haal de condensator er eens af en wel aan die zijde waar het licht blijft branden. Indien dat niet helpt ook nog degene aan de andere zijde.
Kijk hier >> http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp ... 25-gfn.pdf (zoals Robert al aangaf hierboven ) bij Beispiel 1 - Herkules ER20 welke bedoeld word(en)
Het heeft er alle schijn van dat de decoder daar een probleem mee heeft net als bvb de Kühn N025
En misschien ten overvloede Analoog doet ie het wel goed?
Edit = link werkzaam gemaakt /edit
Haal de condensator er eens af en wel aan die zijde waar het licht blijft branden. Indien dat niet helpt ook nog degene aan de andere zijde.
Kijk hier >> http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp ... 25-gfn.pdf (zoals Robert al aangaf hierboven ) bij Beispiel 1 - Herkules ER20 welke bedoeld word(en)
Het heeft er alle schijn van dat de decoder daar een probleem mee heeft net als bvb de Kühn N025
En misschien ten overvloede Analoog doet ie het wel goed?
Edit = link werkzaam gemaakt /edit
Laatst gewijzigd door Rob Fongers op 04 jul 2011 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtzz Rob
Rob, je link werkt niet.R Fongers schreef: Kijk hier >> http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp ... 25-gfn.pdf bij Beispiel 1 - Herkules ER20 welke bedoeld word(en)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Ohhh zal het ff aanpassen TX
Grtzz Rob
Hmm,
Op die link lees ik dat Zimo, Tran, Uhlenbrock en Fleischmann decoders goed zouden moeten werken
Wellicht kan ik dan beter op jacht gaan naar zo'n decoder, aangezien ik liever niet ga zitten rommelen aan de printplaat.
(Ik noem het rommelen, omdat ik niet zo goed ben in solderen e.d.)
Groet,
Marco
Op die link lees ik dat Zimo, Tran, Uhlenbrock en Fleischmann decoders goed zouden moeten werken
Wellicht kan ik dan beter op jacht gaan naar zo'n decoder, aangezien ik liever niet ga zitten rommelen aan de printplaat.
(Ik noem het rommelen, omdat ik niet zo goed ben in solderen e.d.)
Groet,
Marco
-
Oké
Maar dan géén Fleischmann of Uhlenbrock want ook daar heb je problemen mee. Tran Zimo is geen proleem.
Maar dan géén Fleischmann of Uhlenbrock want ook daar heb je problemen mee. Tran Zimo is geen proleem.
Grtzz Rob
Hallo allemaal,
Heb een Zimo MX621N bestelt in de hoop dat daarmee het probleem verleden tijd is.
Zodra ik deze heb ontvangen en ingebouwd laat ik de uitkomst weten.
Groeten,
Marco
Heb een Zimo MX621N bestelt in de hoop dat daarmee het probleem verleden tijd is.
Zodra ik deze heb ontvangen en ingebouwd laat ik de uitkomst weten.
Groeten,
Marco
Hallo allemaal,
Ik heb net een Zimo MX621N ingestoken, en daarmee brandt de verlichting zoals het hoort.
Bedankt voor de Zimo tip
Groeten,
Marco
Ik heb net een Zimo MX621N ingestoken, en daarmee brandt de verlichting zoals het hoort.
Bedankt voor de Zimo tip
Groeten,
Marco