Roco BR 215 motor kapot
-
Onderwerp starter - Berichten: 18
Roco BR 215 motor kapot
Hoi!
Ik ben mijn locs aan het reviseren. Ik heb alleen een probleemgeval en dat is de Roco BR 215 Serienummer N 02150 B. De elektromotor is stuk en is niet meer te repareren. Nu vroeg ik me af, is er de mogelijkheid om een nieuwe motor te bestellen en zo ja, waar (en het goedkoopst?) Het betreft motortype 0921 Roco.
Wie o wie
http://www.vdweerdt.nl/manuals/roco-n/roco_2150_a.html
Ik ben mijn locs aan het reviseren. Ik heb alleen een probleemgeval en dat is de Roco BR 215 Serienummer N 02150 B. De elektromotor is stuk en is niet meer te repareren. Nu vroeg ik me af, is er de mogelijkheid om een nieuwe motor te bestellen en zo ja, waar (en het goedkoopst?) Het betreft motortype 0921 Roco.
Wie o wie
http://www.vdweerdt.nl/manuals/roco-n/roco_2150_a.html
Re: Roco BR 215 motor kapot
Jurjen
Aangezien Roco N-spoor inm door Fleischmann word uitgebracht,
misschien een idee om even een mail aan Hans (n-spoorstore) te sturen en hem te vragen of er nog vervangende motor te bestellen is?
Hij was destijds roco dealer en is nu nog steeds fleischmann dealer, dus wie weet.
mvg
Freddy
Aangezien Roco N-spoor inm door Fleischmann word uitgebracht,
misschien een idee om even een mail aan Hans (n-spoorstore) te sturen en hem te vragen of er nog vervangende motor te bestellen is?
Hij was destijds roco dealer en is nu nog steeds fleischmann dealer, dus wie weet.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Wat is er aan stuk dat hij niet meer te repareren is? Bij één van mijn exemplaren zijn de koolborstels en hun houdertjes eens in de knoop geraakt. Met veel gepiel kon ik de boel weer in model vouwen en nu snort hij alweer jaren probleemloos voort.
-
Hoi Sven,
toen ik de motorbehuizing open maakte kwam er allemaal rommel uitzetten, zoals te zien is op de foto. Ik vrees dat het niet meer te repareren is?
toen ik de motorbehuizing open maakte kwam er allemaal rommel uitzetten, zoals te zien is op de foto. Ik vrees dat het niet meer te repareren is?
Dat ziet er wel ernstig uit ja. 't Lijken me inderdaad de koolborstels, maar hier zal niet veel meer mee aan te vangen zijn.
Op een beurs kan je misschien een gebruikte motor vinden met een hele loc eromheen. Dezelfde motor en aandrijving zit ook in de Roco NMBS Reeks59 en in een Atlas F-7A, vooral die laatste is soms voor heel weinig te vinden. Ik heb geen idee wat Roco voor een nieuwe motor rekent.
Op een beurs kan je misschien een gebruikte motor vinden met een hele loc eromheen. Dezelfde motor en aandrijving zit ook in de Roco NMBS Reeks59 en in een Atlas F-7A, vooral die laatste is soms voor heel weinig te vinden. Ik heb geen idee wat Roco voor een nieuwe motor rekent.
-
Ik heb 2 van die hokken in huis en die hoeven niet te rijden dus ik kan wel even kijken morgen of die motor nog een beetje willen lopen na jaren stilstand. Als ze het doen zou je er best eentje( of alle 2) over kunnen nemen.
Edit: inmiddels al getest beide werken, als je interesse hebt komen ze voor €12,50 incl. verzendkosten per brievenbuspost komen ze jou kant op( incl. de 2 printplaten en 4 cardanassen).
Ps; pakketpost kan ook, komt er nog 5 euro bij.
Groetjes Michiel
Edit: inmiddels al getest beide werken, als je interesse hebt komen ze voor €12,50 incl. verzendkosten per brievenbuspost komen ze jou kant op( incl. de 2 printplaten en 4 cardanassen).
Ps; pakketpost kan ook, komt er nog 5 euro bij.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
-
Aangezien ik dat al had verwacht had ik de locs vannacht al gestript en de onderdelen ingepakt
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
-
-
Graag gedaan, groetjes Michiel