Wisselend rijden BR212 Flm
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
Wisselend rijden BR212 Flm
Ik heb een Flm BR212 die doorgaans erg goed en mooi rijd. Maar eens in de zoveel dagen rijd hij ineens langzamer bij een stap dan voorheen. Ik laat hem dan een paar dagen met rust en dan gaat het weer een tijdje goed.
Erg vervelend want het is een mooie loc. Ik heb hem al een paar keer goed schoongemaakt. Dusver geen effect
Iemand tips of ideeën?
Groetjes Martin
Erg vervelend want het is een mooie loc. Ik heb hem al een paar keer goed schoongemaakt. Dusver geen effect
Iemand tips of ideeën?
Groetjes Martin
Re: Wisselend rijden BR212 Flm
De machinist houdt vast aan z'n rij- en rusttijden?
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
Yep, ik heb alles gedemonteerd. Ook de motor en laten weken in een badje met wasbenzine, nieuwe koolborstels aangebracht. Inmiddels is hij weer gedemonteerd en het hobbel effect is wel wat minder maar nog niet weg. Ik laat hem eerst even goed inrijden voor ik kan zeggen of het wel/of niet heeft gewerkt.
Op 9-mm forum is er al verder op in gegaan: http://9mm-spoor.nl/viewtopic.php?f=31&t=471
Groetjes
Op 9-mm forum is er al verder op in gegaan: http://9mm-spoor.nl/viewtopic.php?f=31&t=471
Groetjes
-
Maar daar wordt je dus niet wijzer van alleen maar vager.....martindomburg schreef:
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Sorry dat ik soms wat vaag over kom, is mijn drukte denk ik
Dat ik er niet wijzer uit ben geworden das helaas waar. Ik heb de loc nu weer goed aan het rijden gekregen. Althans goed, de stappen zijn een stuk opgeschoven maar het functioneert redelijk nu. Ik ga de loc gewoon vervangen, met dit gedoe kan ik geen betrouwbaar bedrijf maken. Op naar Houten....
Dat ik er niet wijzer uit ben geworden das helaas waar. Ik heb de loc nu weer goed aan het rijden gekregen. Althans goed, de stappen zijn een stuk opgeschoven maar het functioneert redelijk nu. Ik ga de loc gewoon vervangen, met dit gedoe kan ik geen betrouwbaar bedrijf maken. Op naar Houten....
Hallo Martin.
Even zomaar een vraag van mijn kant.
Die BR212, rijdt die met of zonder decoder. ?
Martin de Deugd
Even zomaar een vraag van mijn kant.
Die BR212, rijdt die met of zonder decoder. ?
Martin de Deugd
-
Nee rijdt met een dinamo
Grtzz Rob
-
Mijn Fleischmann Br212 deed ook vaak vervelend. Het probleem zat 'm in de stroomafname. De loc heeft twee antislipbandjes. Deze zaten beide op dezelfde as. Ik kan me niet meer herinneren hoe, en waarom ik besloot dat het het proberen waard was, meer op een gegeven moment kwam ik op het lumineuze idee twee wielen los te pulken en te verwisselen. De antislipbandjes zitten nu nog steeds allebei op het draaistel onder de lange motorhuif, maar nu 'kruislings'. Geen idee waarom, maar de loc rijdt nu prima.
In mijn geval heeft mijn 20 jaar oude FL BR212 eigenlijk geen noemenswaardige problemen gegeven. De twee antislipbanden zitten om de tweede as onder de lange motorhuif en de stroomafname is prima. Wat ik heb opgemerkt is dat de loc in de loop der tijd wel wat langzamer is gaan rijden, niet dramatisch, hoewel alles volledig schoon is gemaakt en soepel loopt. Ik krijg hem ook niet meer zo snel rijdend als 20 jaar geleden, maar hij rijdt nog wel stabiel en de snelheid wijkt niet merkbaar af bij bergje op en af, zelfs met sleep. Uiteraard volledig analoog. Ondertussen heb ik wel twee nieuwe, dieprode BR212's gekocht die de zilverlingen e.a. gaan slepen, mijn eerste, 20 jaar oude, BR212 zal ergens een ereplaats krijgen.
Grtz Ed
NS, DB, SNCF, NMBS, FS
Fleischmann, Minitrix, Arnold, Kato, Mehano, THS, LS Models, Piko SAI
Full Analog
Flm 6735/6755
Weller W61
Lindström, Bahco & Knipex Tools
Bosch "Invented for life"
DeWalt "Guaranteed Tough"
NS, DB, SNCF, NMBS, FS
Fleischmann, Minitrix, Arnold, Kato, Mehano, THS, LS Models, Piko SAI
Full Analog
Flm 6735/6755
Weller W61
Lindström, Bahco & Knipex Tools
Bosch "Invented for life"
DeWalt "Guaranteed Tough"
-
Ik heb een paar dagen niet gereden met de 212 en vandaag weer de boel opgestart. Vreemd genoeg doet de 212 nu ineens heel normaal en moet ik hem opnieuw ijken omdat de snelheid bij de stappen nu veel hoger ligt als van de week.
groetjes
groetjes
Het spookt daar bij jouw denk ik
Groetjes marco
Groetjes marco
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Zou het kunnen zijn dat de motor gewoon versleten is? die 2 die ik heb die doen ook niet fantastish meer.
1 had ik ooit nieuw uit een flm startset waar alles voor mij mee begonnen is in N (ja ik heb zelfs H0 gehad)
2e was 2e hands die reed beter, maar nu net zo langzaam. Tenzij er meer spanning op de baan komt rijden ze prima.
1 had ik ooit nieuw uit een flm startset waar alles voor mij mee begonnen is in N (ja ik heb zelfs H0 gehad)
2e was 2e hands die reed beter, maar nu net zo langzaam. Tenzij er meer spanning op de baan komt rijden ze prima.
Groeten Chris
-
Was het maar bestraling
Ik denk ook dat het motortje de geest gaat geven, hij stonk wel erg van de week
Maar nu doet hij het nog goed, ben benieuwd hoelang het duurt.
Groetjes
Ik denk ook dat het motortje de geest gaat geven, hij stonk wel erg van de week
Maar nu doet hij het nog goed, ben benieuwd hoelang het duurt.
Groetjes