Preisertjes vastzetten

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Hookies

Preisertjes vastzetten

Bericht door Hookies »

Voor menigeen misschien een simpele vraag, maar ik hoop dan ook op nuttige reacties. Hoe zet je preisertjes vast op je baan zonder dat ze omvallen of compleet scheef gaan staan?

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Jos

Re: Preisertjes vastzetten

Bericht door Jos »

Hoi Martin,

Hiervoor gebruik ik zo'n lijmpistool waar van die staafjes in gaan. Die plakt direct en verbindt binnen 1 minuut sterk.
Slechts kort aanraken zodat er geen klodder aanhangt of dat je preisertje begint te smelten :D

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
Hookies

Bericht door Hookies »

Tja, een lijmpistool heb ik niet in huis. Kan het met secondenlijm ook werken?

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Prima Martin, ik gebruik ook altijd secondenlijm. Even met pincetje (en ingehouden adem=stabieler) vasthouden, en tada. Veel plezier met je vissertjes!

J

Afbeelding

Jos

Bericht door Jos »

Gaat ook, maar dan krijg je ze nooit meer mooi los. Gaat bij een pistool wel redelijk (beetje water)
Lijmpistool is al vanag 5 euri bij de Praxis te krijgen. Ik gebruik het ook heel veel bij landschapsbouw.

Groetjes,
Jos

JohanN

Bericht door JohanN »

Preisertjes en alles wat je niet permanent wilt vastzetten kun je prime doen met Humbrol Clearfix of Microscrale Kristalkleer. Houtlijm werkt ook goed, droogt kleurloos en is goed te doseren met een stokje o.i.d. Clearfix kun je trouwens ook goed gebruiken om raampjes in huisjes te plakken (=niet lijmen, het blijft wel zitten, maar kan weer los). Zo krijg je geen lelijke vlekken.

Preisertjes in locs of wagons zou ik zeker niet met "grof geweld"vastlijmen.

Succes, Johan.

Plaats reactie