Hallo,
Ik heb sinds een week een proefbaantje waar bij lage snelheden de lok (Trix BR 212 DCC) stil
valt en gelijk daarna weer doorrijd dit gebeurt ook op de wissels de baan word gevoed door een ringleiding de besturing gaat via de multimaus.
Heeft iemand dit probleem ook al is gehad,en hoe los ik dit op.
Alvast bedankt
Ben
stilvallen
Re: stilvallen
Als de lok niet schoon genoeg is moet hij op allerlei plaatsen stilvallen lijkt me, of is het 1 specifieke plek? Ik heb dat ook wel eens gehad maar dat was gewoon een punt waar alle loks stilvielen. Baan schoonmaken en aansluiting DCC (en railschoentjes!) checken lost het in dat geval wel op.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Moderator
Re: stilvallen
@Rick
De V100 van minitrix is bij mijn weten nog nooit uitgebracht met een stekker voor decoder, alleen met een vanaf de fabriek ingebakken chipje. In principe kan daar natuurlijk een slechte verbinding in zitten maar dat is niet het eerste waar ik aan denk.
Vuil is veel waarschijnlijker, dus zowel de lok als de rails even goed reinigen...
MvG
Robert
De V100 van minitrix is bij mijn weten nog nooit uitgebracht met een stekker voor decoder, alleen met een vanaf de fabriek ingebakken chipje. In principe kan daar natuurlijk een slechte verbinding in zitten maar dat is niet het eerste waar ik aan denk.
Vuil is veel waarschijnlijker, dus zowel de lok als de rails even goed reinigen...
MvG
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)