Fantasia

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

HighVoltage

Re: Fantasia

Bericht door HighVoltage »

Net even een aantal filmpjes van je op YouTube zitten kijken, er zit lekker wat rij-ruimte in, heerlijk om te zien :)

Onderwerp starter
Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Yeahhhhhhhh dat is het ook......

Ook heel leuk om er naar te kijken, al is het verre van af (komt het ooit af, hopelijk niet :shock: :shock: want dan moet ik opnieuw beginnen) hoe Koploper hier het werk doet en mij naar alle hoeken van de kamer jaagt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Krab

Bericht door Krab »

Hee dat is wat anders dan dat ik gewend ben als ik bij jou ben . :(
Ik onder de baan en jij op je stoel bij de pc :mrgreen: :mrgreen:

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Rob Fongers

Sjaak,

Dat noemen ze delegeren. Conny krijg ik niet zo gek :oops: :oops: :oops:

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Ron

Bericht door Ron »

watje

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Jos

Bericht door Jos »

Nee, dat heet slim :lol: :lol:

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
Rob Fongers

Wat mot je bermtoerist :lol: :lol: :lol:

Grtzz Rob

Onderwerp starter
Rob Fongers

Grote Update

Baan op de schop :mrgreen: :mrgreen:

Grtzz Rob

mark

Bericht door mark »

Schop ze dan maar het net op :D

Gr.
Mark

shoven

Bericht door shoven »

R Fongers schreef:Grote Update

Baan op de schop :mrgreen: :mrgreen:
Baan op de schop? Vertel!

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Michiel

Bericht door Michiel »

Inderdaad, vertel! Fantasia op de schop!? De baan die me heeft overtuigd om in schaal N te beginnen! Oh nee!

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Rob Fongers

Geen paniek!!!!

Op de schop is ook verbeteren (althans in mijn optiek :mrgreen: :mrgreen: )

De wisselstraat bij Ville de La Pologne lag er om te kunnen rijden. De ervaring inmiddels opgedaan en inmiddels weer een stukkie wijzer (daar zijn de meningen over verdeeld!! Ik weet het :mrgreen: :mrgreen: ) hebben dus geleid voor de aanpassing. Ook toekomst fantasieën welke deels inmiddels in de kliko beland zijn zoals het kopstation zijn ook deels de basis voor deze aanpassing.

Aangezien dit een nogal ingrijpend werk is heb ik dat altijd vooruit geschoven. Gister had ik zo een bevlieging. Mede ingegeven door een doosie van Viessmann :( :( (waar ben ik aan begonnen :shock: :shock: ) Maar goed is wel leuk.
Daar er voor dat doosie wat ruimte gemaakt moest worden en je natuurlijk altijd verkeerd begint.... wat dan weer een hoop werk geeft heb ik dus maar besloten om de baan te reorganiseren vanaf La Pologne tot aan deel 1. en dan alleen het zichtbare gedeelte.

Tja en toen was de volgende stap dus nog rigoureuzer omdat ik dus gelijk de wisselstraat heb gereorganiseerd.

Zo was het (een tijdje geleden :lol: :lol: )
Afbeelding

de nw situatie..
Het meest rechte spoor is naar voren gehaald om meer diepte te krijgen. De wissel welke in het 2de spoor van links lag is verwijderd. Deze is terug gekomen in de vorm van een bochtwissel in de wisselstraat. Dit om een wat wijdere bocht te creëren.

Afbeelding

Doordat de wisselstraat nu erg compact is geworden zijn de bogen ook minder scherp geworden wat weer beter oogt. De bedoeling is dat de 4 sporen zo parallel aan elkaar doorgaan tot de volgende wisselstraat.

Afbeelding

Ook maar gelijk de verfspuut getetst die ik van Joske had overgenomen :mrgreen: :mrgreen: Nou dat scheelt wel ff in werk zeg.

Afbeelding

En de directe aanleiding uit het doosie

Afbeelding

More to come..

Grtzz Rob

Michiel

Bericht door Michiel »

Dikke OEF! :) Verbeteringswerken. Dat is goed, heel goed! Ik ben benieuwd naar het 4-sporen stuk en aansluiting op de "oude" baan.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

FidOo

Bericht door FidOo »

Oo rob heeft het in zn bol gekregen... :mrgreen:

Mij heb je al overtuigd. Bovenleiding is gewoon briljant. En je wisselstraat ziet er ook erg netjes uit! Al vond ik de oude ook zeker niet slecht!

Wat zijn trouwens die buisjes die op t spoor liggen... Kan het niet goed zien op de Fotos?

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

pp4trains

Bericht door pp4trains »

Dit ziet er heel goed uit, mooie ruime bogen :o

Zijn dat niet gewichten uit ketelwagons die nu de rails in de lijm drukken?

Groeten,
Patrick

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Mooi, Rob! En fix gewoon die fokking Überleitung eventjes.....

Afbeelding

Cybertinus

Bericht door Cybertinus »

Ik was je tekst nog aan het lezen, maar ik zag al wel die foto van die totaal lege baan. Kleine hartverzakking :P. Maar gelukkig was het een foto van lang geleden. Lekker compacte wisselstraat nu ja.

Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig

Onderwerp starter
Rob Fongers

Tx boys

@Michiel,

Wist niet dat die opmerking zoveel impact zou hebben op je (sorry mate :mrgreen: :mrgreen: ) Wel leuk om te horen dat deze baan jouw keuze voor N-spoor heeft beïnvloed. Voel me wel bezwaard :lol: :lol:

@Joost &Patrick

Ja idd de ballast uit de tankwagons, dienen ze tenminste nog ergens voor ;)

@Jeroen,

Grrrrrrrrr waar ben ik aan begonnen........... Maar je hebt wel gelijk het is wel een gaaf gezicht. Maar moet me nog gaan bekwamen hierin want ik zou waarschijnlijk met langere draden beter uitkomen. En ja gelijk rekening mee houden bij de opbouw van de baan zou wel makkelijker zijn geweest. Ik had het al gezien bij jouw maar nu weet ik ook wrom :lol: :lol:

@Tinus,

Ja wel leuk dat dit soort dingen teweeg gebracht worden. Was vergeten een foto te maken voordat ik begon maar daar d8 ik later pas aan en toen lag tie er al.

Grtzz Rob

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hi Rob,

Ja, vergeet niet dat ik nu uit ervaring bouw. Ik geef het vaak aan in mijn topic(s). 'Het stappenplan' is erg belangrijk. Sommige Leute hier op het forum rauzen maar door in mijn ogen (note: ik zeg niet dat dat verkeerd is, ik zeg alleen dat ik daar wat van vind :geek: ) zonder feitelijk na te denken of dat handig is. Het is niet zoals met Lego, dat je het even lekker afbreekt en weer opnieuw opbouwt. Analyseren, nadenken, dubbelchecken, en knallen maar. Bovenleiding achteraf toepassen is best te doen, in acht nemend dat je wel iets moet slopen. Maar als je ballast vast ligt met in water oplosbare lijm is het nog best te doen. Dan hoef je alleen dat opnieuw te doen. Maar om het in tunnels te bevestigen dat wordt al snel erg moeilijk, schier onmogelijk zelfs. Je gaat het wel redden. Je wisselstraat ziet er goed uit, BTW!

Take it easy met bovenleiding. Het luistert vrij nauw, maar het spul is best stabiel en stevig dus goed te verwerken. Ben benieuwd hoe je baan er dan uitziet, pikmans!

Grtz,

J.

Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

Aha, daar is die bovenleiding gebleven :o

Ziet er goed uit man

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Goed bezig Rob, word er een stuk mooier van met die wisselstraat.

Tip voor je bovenleiding: Spuit de draden in antraciet kleur (Revell 9) met de luchtbuks. Ik heb een schoenendoos hiervoor gebuikt waar ik de bodem uit sneed en een draadje overdwars in heb gespannen. Soort van waslijn :) Zo kan je ze netjes spuiten.

Succes

WimC

Bericht door WimC »

Ik pleit voor olijfgroen (tip van Jeroen). Dat valt beter weg tegen het groen en ook tegen rotsen en ballast.
In het grijze verleden heb ik mijn bovenleiding wel eens zwart gemaakt, maar dat resultaat vond ik wat tegenvallen.

Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Onderwerp starter
Rob Fongers

Ik ben het wel met Wim eens, koper slaat groen uit.. Maar het verschil tussen beide kleuren is niet zo heel groot.

Is voor de lange termijn planning want heb (nog??)maar 22 massies :lol: :lol:

We gaan verder met het 4 delige spoor en de volgende wisselstraat :P :P

@Jeroen,

Plennen etc... waar heb ik dat meer gezien :mrgreen: :mrgreen:

Grtzz Rob

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

ola,

De kleur van koper oxidatie die ik gebruik is: RAL 5018 Türkisblau

Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Michiel

Bericht door Michiel »

Als je bovenleiding van van onder, tegen een lichte lucht, bekijkt, dan lijkt ie haast zwart, maar ga op een brug staan, dan zie je duidelijk dat bovenleidingskabels stoffig koperoxide-groen zijn. Ik zou daarom pleiten om jouw boveleiding een laagje koperoxide-groene kleur te geven (hoeft niet dekkend te zijn) en dan er een donker-grijs-bruine waas overheen om het groen wat te temperen. 't Is maar een idee, want ik heb zelf nog nooit bovenleiding op mijn baan gebruikt (tijdperk I).

Plaats reactie