Ik zie op eBay regelmatig Amerikaans spul aangeboden worden.
Met name de dieselloks kosten dan een habbekrats (ze lijken trouwens ook allemaal op elkaar). Nu vraag ik me af waarom. Ik neem aan dat het 100% analoog is, dus dat je flink moet verbouwen voor je hem digitaal hebt rijden, maar dat kan niet het enige zijn. Zit het in de kwaliteit? En heeft iemand hier ervaring mee?
(dit geldt in mindere mate ook voor Engels spul trouwens)
Amerikaans spul
Amerikaans spul
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Amerikaans spul
Hoi Steven,
Bekijk dat spul maar eens van dichtbij. ZIet er qua detaillering niet uit. Ook technisch stelt het niet veel voor. Daarnij opgeteld nog de lage koers van de dollar en het pond.....
De Duitse fabrieken zijn naar de andere kant doorgeslagen. Soms bijna extreme detaillering, 5-polige motoren, vliegwielen, decodervoorbereiding. Duitse modellen worden met speciale inkt/verf getamponeerd, Amerikaanse modellen zijn gewoon met een verfmalletje gespoten. En de uurlonen in Duitsland zijn extreem hoog.
Niet-Duitse leveranciers zijn ook vaak veel goedkoper.
Groetjes,
Jos
Bekijk dat spul maar eens van dichtbij. ZIet er qua detaillering niet uit. Ook technisch stelt het niet veel voor. Daarnij opgeteld nog de lage koers van de dollar en het pond.....
De Duitse fabrieken zijn naar de andere kant doorgeslagen. Soms bijna extreme detaillering, 5-polige motoren, vliegwielen, decodervoorbereiding. Duitse modellen worden met speciale inkt/verf getamponeerd, Amerikaanse modellen zijn gewoon met een verfmalletje gespoten. En de uurlonen in Duitsland zijn extreem hoog.
Niet-Duitse leveranciers zijn ook vaak veel goedkoper.
Groetjes,
Jos
Re: Amerikaans spul
Ik zou dat generiek zeker niet zo durven te bevestigen. Voor de oudere modellen is dat zeker waar, maar als je naar de oudere roco's en piko's kijkt wordt ik ook niet altijd even vrolijk.Bekijk dat spul maar eens van dichtbij. ZIet er qua detaillering niet uit. Ook technisch stelt het niet veel voor.
De oudere USA modellen rijden (bij mij) altijd, maar maken veel kabaal, maar rijden doen ze! Niets ingewikkelds onder de kap, allemaal zeer basic.
Neem je echter bijvoorbeeld de nieuwere USA kato's dan zijn die qua kwaliteit echt super, en de detailering idem. De prijs blijft echter lager dan de duitse en nederlandse spullen. De rijeigenschappen is ook niets mis mee, in tegendeel. Mijn nieuwste USA modellen zijn stukken beter, rustiger, fraaier afgewerkt, goedkoper dan mijn laatste (nieuwe) minitrixen. Die kosten (in verhouding met mijn laatste USA modellen) een kapitaal, maken teveel kabaal en de service........om te janken!
Re: Amerikaans spul
Maar geldt dat dan vooral voor het Kato spul, Martin?
Want als er 1 fabrikant is die ik qua kwaliteit hoog heb zitten zijn het onze Japanse vrienden wel.
En weet jij ook of dat spul digitaal voorbereid is of dat we zelf moeten hakken, zagen, frezen, breken en solderen?
Want als er 1 fabrikant is die ik qua kwaliteit hoog heb zitten zijn het onze Japanse vrienden wel.
En weet jij ook of dat spul digitaal voorbereid is of dat we zelf moeten hakken, zagen, frezen, breken en solderen?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Amerikaans spul
Bijna alle nieuwe locjes is niets mis mee. Zagen en breken valt ook wel mee, de meeste hebben al een voetje of er zijn complete printjes te koop met decoders en sound on board. Doen ze aan de andere kant van de plas erg leuk: printjes met decoder erop voor een paar dollar. (ook leuk dat de USDollar zo laag staat).
Wat dat aangaat is er tussen de USA en EU modellen (m.i. helaas) ook weinig verschil. Ik vraag mij echt af waarom er nu nog steeds nieuwe locs worden verkocht zonder NEM stekker en koppelingen......... maar ze worden nog steeds verkocht, bij bosjes...... Wat dat aangaat heb ik bij de USA juist betere ervaringen als bij de EU varianten. Lijkt wel of ze hier de mallen meer dan 100 jaar willen gebruiken.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Wat dat aangaat is er tussen de USA en EU modellen (m.i. helaas) ook weinig verschil. Ik vraag mij echt af waarom er nu nog steeds nieuwe locs worden verkocht zonder NEM stekker en koppelingen......... maar ze worden nog steeds verkocht, bij bosjes...... Wat dat aangaat heb ik bij de USA juist betere ervaringen als bij de EU varianten. Lijkt wel of ze hier de mallen meer dan 100 jaar willen gebruiken.