Inkorten draadeinden

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Inkorten draadeinden

Bericht door Hookies »

Mijn spiraal is gemaakt met draadeinden die aan de bovenkant nog behoorlijk uitsteken. Er komt op zeker geen laag meer bovenop. Nu vroeg ik me af tot hoe ver je de draadeinden kunt inkorten. Moet je daar nog een marge bij houden of is een paar moertjes en een dopmoer (heet dat zo?) genoeg?

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Inkorten draadeinden

Bericht door Jos »

Martin,

Alles wat uitsteekt na montage kun je gewoon wegslijpen, je kunt eventueel een paar mm extra laten staan voor toekomstige correcties.

Groetjes,
Jos



Kees-Jan
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 jan 2009 10:56

Re: Inkorten draadeinden

Bericht door Kees-Jan »

Niet te kort maken want het kan oh zo handig zijn om er later een plaat op de maken voor je landschap.

Kees-Jan



jules
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 aug 2011 22:35

Re: Inkorten draadeinden

Bericht door jules »

Martin, wel voordat je de draadeinden hoe dan ook inkort, er een moer overheen draaien.
Mocht je nadien een moer er op willen draaien gaat het zeer moeilijk door de vele bramen aan de uiteinde.
Door dan de moer er na die tijd af te draaien verwijder je alle bramen op een gemakkelijke manier.
Groet, Jules.


Plaats reactie