Zo, gisteren was een behoorlijk productieve bouwdag. Dan kom je de volgende dag beneden, en dan denk je: heb ik maar zó weinig gedaan?
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Naja, ik werk in ieder geval zo netjes en gedetailleerd mogelijk. Haast heeft geen zin, vooralsnog.
Gisteren heb ik bij de linkerbak wat gaas op maat geknipt, dat moet nog vastgezet worden. Dan kan de rivier worden geverfd met lak, en dan daarna kan er worden begonnen aan de oevers met bruggenhoofden. Louter scenery-klus dus.
Daarna ben ik bij de inrij-module verder gegaan met de ballast en alles wat daarbij komt kijken (verven van de bielzen, plaatsen ballast, spoorstaven verven).
Dan ziet het er zo uit. Alleen de bovenkant van de spoorstaven moet hier nog schoongemaakt worden.
In dit stadium wordt er ook al gedacht aan de nodige details. Hieronder een Indusi-magneet, die straks praktisch naast het inrij-sein moet horen....
..kabelgoot, aansluitingen, schakelkastjes.......onkruid (natuurlijk) enzo....
De kleur van de ballast wordt altijd donkerder dan je hebt ge 'pre-mixed'. Bij het wisselkruis kun je dat mooi zien, links is reeds halfdroog tot droog na het lijmen, rechts is voor het lijmen.
Dat was overigens een aardig klotewerkje om dat ding te ballasten. Het is monnikkenwerk. Elke gaatje tussen de bielzen vul ik separaat met wat ballast, niet teveel want het wegwerken daarvan met een kwastje is irritant aangezien die steentjes overal heen willen springen. Dus hééél voorzichtig werken, en vooral: met extreem veel geduld. Je ziet hier dat de spoorstaven nog Peco-schoon zijn. Dat klopt, want die verf ik dus als laatst. Daar zal ik dan vanavond wel even een foto van maken. Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Vooralsnog vind ik de Peco-tjak het vele werk wat erbij komt kijken absoluut waard. Ziet er gewoon stukken beter uit.
Ik maak er een gewoonte van. Mijn werkplek. Eééven ballasten, noeme ze dat
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
.
Als laatste nog een shot langs het spoor. Het eerste portaal zal hier komen, en vanaf hier krijgen we de monsterklus om alle bovenleiding op de juiste plek te krijgen. Als de lokaties van de masten enzo bekend is kunnen we de ballastklus helemaal afmaken.
Zo. Vandaag even wat para's dumpen, en dan kunnen we vanavond weer verder.
Grtz,
Jeroen