Fantasia
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 13 mei 2010 20:10
Re: Fantasia
Net even een aantal filmpjes van je op YouTube zitten kijken, er zit lekker wat rij-ruimte in, heerlijk om te zien
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Yeahhhhhhhh dat is het ook......
Ook heel leuk om er naar te kijken, al is het verre van af (komt het ooit af, hopelijk niet want dan moet ik opnieuw beginnen) hoe Koploper hier het werk doet en mij naar alle hoeken van de kamer jaagt
Ook heel leuk om er naar te kijken, al is het verre van af (komt het ooit af, hopelijk niet want dan moet ik opnieuw beginnen) hoe Koploper hier het werk doet en mij naar alle hoeken van de kamer jaagt
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Hee dat is wat anders dan dat ik gewend ben als ik bij jou ben .
Ik onder de baan en jij op je stoel bij de pc
mvg Sjaak
Ik onder de baan en jij op je stoel bij de pc
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Sjaak,
Dat noemen ze delegeren. Conny krijg ik niet zo gek
Dat noemen ze delegeren. Conny krijg ik niet zo gek
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Wat mot je bermtoerist
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Grote Update
Baan op de schop
Baan op de schop
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Baan op de schop? Vertel!R Fongers schreef:Grote Update
Baan op de schop
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Fantasia
Inderdaad, vertel! Fantasia op de schop!? De baan die me heeft overtuigd om in schaal N te beginnen! Oh nee!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Geen paniek!!!!
Op de schop is ook verbeteren (althans in mijn optiek )
De wisselstraat bij Ville de La Pologne lag er om te kunnen rijden. De ervaring inmiddels opgedaan en inmiddels weer een stukkie wijzer (daar zijn de meningen over verdeeld!! Ik weet het ) hebben dus geleid voor de aanpassing. Ook toekomst fantasieën welke deels inmiddels in de kliko beland zijn zoals het kopstation zijn ook deels de basis voor deze aanpassing.
Aangezien dit een nogal ingrijpend werk is heb ik dat altijd vooruit geschoven. Gister had ik zo een bevlieging. Mede ingegeven door een doosie van Viessmann (waar ben ik aan begonnen ) Maar goed is wel leuk.
Daar er voor dat doosie wat ruimte gemaakt moest worden en je natuurlijk altijd verkeerd begint.... wat dan weer een hoop werk geeft heb ik dus maar besloten om de baan te reorganiseren vanaf La Pologne tot aan deel 1. en dan alleen het zichtbare gedeelte.
Tja en toen was de volgende stap dus nog rigoureuzer omdat ik dus gelijk de wisselstraat heb gereorganiseerd.
Zo was het (een tijdje geleden )
de nw situatie..
Het meest rechte spoor is naar voren gehaald om meer diepte te krijgen. De wissel welke in het 2de spoor van links lag is verwijderd. Deze is terug gekomen in de vorm van een bochtwissel in de wisselstraat. Dit om een wat wijdere bocht te creëren.
Doordat de wisselstraat nu erg compact is geworden zijn de bogen ook minder scherp geworden wat weer beter oogt. De bedoeling is dat de 4 sporen zo parallel aan elkaar doorgaan tot de volgende wisselstraat.
Ook maar gelijk de verfspuut getetst die ik van Joske had overgenomen Nou dat scheelt wel ff in werk zeg.
En de directe aanleiding uit het doosie
More to come..
Op de schop is ook verbeteren (althans in mijn optiek )
De wisselstraat bij Ville de La Pologne lag er om te kunnen rijden. De ervaring inmiddels opgedaan en inmiddels weer een stukkie wijzer (daar zijn de meningen over verdeeld!! Ik weet het ) hebben dus geleid voor de aanpassing. Ook toekomst fantasieën welke deels inmiddels in de kliko beland zijn zoals het kopstation zijn ook deels de basis voor deze aanpassing.
Aangezien dit een nogal ingrijpend werk is heb ik dat altijd vooruit geschoven. Gister had ik zo een bevlieging. Mede ingegeven door een doosie van Viessmann (waar ben ik aan begonnen ) Maar goed is wel leuk.
Daar er voor dat doosie wat ruimte gemaakt moest worden en je natuurlijk altijd verkeerd begint.... wat dan weer een hoop werk geeft heb ik dus maar besloten om de baan te reorganiseren vanaf La Pologne tot aan deel 1. en dan alleen het zichtbare gedeelte.
Tja en toen was de volgende stap dus nog rigoureuzer omdat ik dus gelijk de wisselstraat heb gereorganiseerd.
Zo was het (een tijdje geleden )
de nw situatie..
Het meest rechte spoor is naar voren gehaald om meer diepte te krijgen. De wissel welke in het 2de spoor van links lag is verwijderd. Deze is terug gekomen in de vorm van een bochtwissel in de wisselstraat. Dit om een wat wijdere bocht te creëren.
Doordat de wisselstraat nu erg compact is geworden zijn de bogen ook minder scherp geworden wat weer beter oogt. De bedoeling is dat de 4 sporen zo parallel aan elkaar doorgaan tot de volgende wisselstraat.
Ook maar gelijk de verfspuut getetst die ik van Joske had overgenomen Nou dat scheelt wel ff in werk zeg.
En de directe aanleiding uit het doosie
More to come..
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Dikke OEF! Verbeteringswerken. Dat is goed, heel goed! Ik ben benieuwd naar het 4-sporen stuk en aansluiting op de "oude" baan.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: Fantasia
Oo rob heeft het in zn bol gekregen...
Mij heb je al overtuigd. Bovenleiding is gewoon briljant. En je wisselstraat ziet er ook erg netjes uit! Al vond ik de oude ook zeker niet slecht!
Wat zijn trouwens die buisjes die op t spoor liggen... Kan het niet goed zien op de Fotos?
Mij heb je al overtuigd. Bovenleiding is gewoon briljant. En je wisselstraat ziet er ook erg netjes uit! Al vond ik de oude ook zeker niet slecht!
Wat zijn trouwens die buisjes die op t spoor liggen... Kan het niet goed zien op de Fotos?
Re: Fantasia
Dit ziet er heel goed uit, mooie ruime bogen
Zijn dat niet gewichten uit ketelwagons die nu de rails in de lijm drukken?
Groeten,
Patrick
Zijn dat niet gewichten uit ketelwagons die nu de rails in de lijm drukken?
Groeten,
Patrick
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Fantasia
Ik was je tekst nog aan het lezen, maar ik zag al wel die foto van die totaal lege baan. Kleine hartverzakking . Maar gelukkig was het een foto van lang geleden. Lekker compacte wisselstraat nu ja.
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Tx boys
@Michiel,
Wist niet dat die opmerking zoveel impact zou hebben op je (sorry mate ) Wel leuk om te horen dat deze baan jouw keuze voor N-spoor heeft beïnvloed. Voel me wel bezwaard
@Joost &Patrick
Ja idd de ballast uit de tankwagons, dienen ze tenminste nog ergens voor
@Jeroen,
Grrrrrrrrr waar ben ik aan begonnen........... Maar je hebt wel gelijk het is wel een gaaf gezicht. Maar moet me nog gaan bekwamen hierin want ik zou waarschijnlijk met langere draden beter uitkomen. En ja gelijk rekening mee houden bij de opbouw van de baan zou wel makkelijker zijn geweest. Ik had het al gezien bij jouw maar nu weet ik ook wrom
@Tinus,
Ja wel leuk dat dit soort dingen teweeg gebracht worden. Was vergeten een foto te maken voordat ik begon maar daar d8 ik later pas aan en toen lag tie er al.
@Michiel,
Wist niet dat die opmerking zoveel impact zou hebben op je (sorry mate ) Wel leuk om te horen dat deze baan jouw keuze voor N-spoor heeft beïnvloed. Voel me wel bezwaard
@Joost &Patrick
Ja idd de ballast uit de tankwagons, dienen ze tenminste nog ergens voor
@Jeroen,
Grrrrrrrrr waar ben ik aan begonnen........... Maar je hebt wel gelijk het is wel een gaaf gezicht. Maar moet me nog gaan bekwamen hierin want ik zou waarschijnlijk met langere draden beter uitkomen. En ja gelijk rekening mee houden bij de opbouw van de baan zou wel makkelijker zijn geweest. Ik had het al gezien bij jouw maar nu weet ik ook wrom
@Tinus,
Ja wel leuk dat dit soort dingen teweeg gebracht worden. Was vergeten een foto te maken voordat ik begon maar daar d8 ik later pas aan en toen lag tie er al.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Hi Rob,
Ja, vergeet niet dat ik nu uit ervaring bouw. Ik geef het vaak aan in mijn topic(s). 'Het stappenplan' is erg belangrijk. Sommige Leute hier op het forum rauzen maar door in mijn ogen (note: ik zeg niet dat dat verkeerd is, ik zeg alleen dat ik daar wat van vind ) zonder feitelijk na te denken of dat handig is. Het is niet zoals met Lego, dat je het even lekker afbreekt en weer opnieuw opbouwt. Analyseren, nadenken, dubbelchecken, en knallen maar. Bovenleiding achteraf toepassen is best te doen, in acht nemend dat je wel iets moet slopen. Maar als je ballast vast ligt met in water oplosbare lijm is het nog best te doen. Dan hoef je alleen dat opnieuw te doen. Maar om het in tunnels te bevestigen dat wordt al snel erg moeilijk, schier onmogelijk zelfs. Je gaat het wel redden. Je wisselstraat ziet er goed uit, BTW!
Take it easy met bovenleiding. Het luistert vrij nauw, maar het spul is best stabiel en stevig dus goed te verwerken. Ben benieuwd hoe je baan er dan uitziet, pikmans!
Grtz,
J.
Ja, vergeet niet dat ik nu uit ervaring bouw. Ik geef het vaak aan in mijn topic(s). 'Het stappenplan' is erg belangrijk. Sommige Leute hier op het forum rauzen maar door in mijn ogen (note: ik zeg niet dat dat verkeerd is, ik zeg alleen dat ik daar wat van vind ) zonder feitelijk na te denken of dat handig is. Het is niet zoals met Lego, dat je het even lekker afbreekt en weer opnieuw opbouwt. Analyseren, nadenken, dubbelchecken, en knallen maar. Bovenleiding achteraf toepassen is best te doen, in acht nemend dat je wel iets moet slopen. Maar als je ballast vast ligt met in water oplosbare lijm is het nog best te doen. Dan hoef je alleen dat opnieuw te doen. Maar om het in tunnels te bevestigen dat wordt al snel erg moeilijk, schier onmogelijk zelfs. Je gaat het wel redden. Je wisselstraat ziet er goed uit, BTW!
Take it easy met bovenleiding. Het luistert vrij nauw, maar het spul is best stabiel en stevig dus goed te verwerken. Ben benieuwd hoe je baan er dan uitziet, pikmans!
Grtz,
J.
Re: Fantasia
Aha, daar is die bovenleiding gebleven
Ziet er goed uit man
gr. Ron.
Ziet er goed uit man
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Fantasia
Goed bezig Rob, word er een stuk mooier van met die wisselstraat.
Tip voor je bovenleiding: Spuit de draden in antraciet kleur (Revell 9) met de luchtbuks. Ik heb een schoenendoos hiervoor gebuikt waar ik de bodem uit sneed en een draadje overdwars in heb gespannen. Soort van waslijn Zo kan je ze netjes spuiten.
Succes
Tip voor je bovenleiding: Spuit de draden in antraciet kleur (Revell 9) met de luchtbuks. Ik heb een schoenendoos hiervoor gebuikt waar ik de bodem uit sneed en een draadje overdwars in heb gespannen. Soort van waslijn Zo kan je ze netjes spuiten.
Succes
Re: Fantasia
Ik pleit voor olijfgroen (tip van Jeroen). Dat valt beter weg tegen het groen en ook tegen rotsen en ballast.
In het grijze verleden heb ik mijn bovenleiding wel eens zwart gemaakt, maar dat resultaat vond ik wat tegenvallen.
In het grijze verleden heb ik mijn bovenleiding wel eens zwart gemaakt, maar dat resultaat vond ik wat tegenvallen.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Ik ben het wel met Wim eens, koper slaat groen uit.. Maar het verschil tussen beide kleuren is niet zo heel groot.
Is voor de lange termijn planning want heb (nog??)maar 22 massies
We gaan verder met het 4 delige spoor en de volgende wisselstraat
@Jeroen,
Plennen etc... waar heb ik dat meer gezien
Is voor de lange termijn planning want heb (nog??)maar 22 massies
We gaan verder met het 4 delige spoor en de volgende wisselstraat
@Jeroen,
Plennen etc... waar heb ik dat meer gezien
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Fantasia
ola,
De kleur van koper oxidatie die ik gebruik is: RAL 5018 Türkisblau
Bob
De kleur van koper oxidatie die ik gebruik is: RAL 5018 Türkisblau
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Fantasia
Als je bovenleiding van van onder, tegen een lichte lucht, bekijkt, dan lijkt ie haast zwart, maar ga op een brug staan, dan zie je duidelijk dat bovenleidingskabels stoffig koperoxide-groen zijn. Ik zou daarom pleiten om jouw boveleiding een laagje koperoxide-groene kleur te geven (hoeft niet dekkend te zijn) en dan er een donker-grijs-bruine waas overheen om het groen wat te temperen. 't Is maar een idee, want ik heb zelf nog nooit bovenleiding op mijn baan gebruikt (tijdperk I).
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)