Ervaringen met Hobbytrain/Kato

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Ervaringen met Hobbytrain/Kato

Bericht door Rob Fongers »

Robert_N-Nm schreef:Hoi,

De Minitrix Taurus heeft het onderstel van de BR 152, beter bekend bij Siemens als ES 64 F
Het gaat nog een stukje verder terug de ES 64 P(rototype) alias BR 127 001-6, beter bekend als Eurosprinter is het origenele chassis.
Daarna kwam de BR 152 - ES 64 F, de BR 182 - ES 64 U2 en BR 189 - ES 64 F4.

Al deze locs hebben bij Minitrix hetzelfde chassis, print en motor, alleen in de draaistellen zit wat afwijking.

Rob
Laatst gewijzigd door Rob Fongers op 16 apr 2009 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

haverkatrans
Berichten: 274
Lid geworden op: 02 sep 2008 20:17
Locatie: Goor

Re: Ervaringen met Hobbytrain/Kato

Bericht door haverkatrans »

hoi,

Ik heb 3 class 66 van kato( rail4chem, hgk en de ers) en een 4 de van acts komt er ook aan, reeds besteld bij hans, moet hem echter nog ophalen. ik heb geen stijgingen in mijn baan maar met vele wagons erachter loopt het als een zonnetje.Een keer probeert met een 30 tal wagons ( kolen 6 assig).hij heeft hier totaal geen moeite mee.Ook het vliegwiel dat hem bij het stopzetten even doorlaat lopen is erg mooi.Kortom een zeer mooie loc met veel trekkracht.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Ervaringen met Hobbytrain/Kato

Bericht door shoven »

Da's natuurlijk mooi dat ie vlak goed rijdt (doet ie bij mij ook - superding), maar the proof of the pudding is in the eating: wat doet-ie op hellingen? Ik begrijp hier en daar dat de versie zonder slipbandjes moeite heeft met hellingen. Lastig met schaduwstations. Ik ga het zelf binnenkort ook proberen.
Heeft iemand al asjes uit de oude versie vervangen door nieuwe asjes met slipbandje?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2121
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Ervaringen met Hobbytrain/Kato

Bericht door Robert_N-Nm »

Het artikelnummer zou X01-4322 moeten zijn. Volgens mij zijn ze nog niet los leverbaar. Mochten ze nou op Intermodellbau staan dan zal ik even navraag doen (er vanuit gaande dat ik het niet vergeten ben), en anders stuur je gewoon een mailtje naar lemke.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

-Henk-
Berichten: 240
Lid geworden op: 05 apr 2009 10:11
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met Hobbytrain/Kato

Bericht door -Henk- »

Hier een link naar een PDF van de EMD Class66 waar artikelnummer X01-4322 met prijs staat vermeld.
Dus het zit er aan te komen

Mvg
Henk



Nico
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 feb 2009 00:17
Locatie: Groningen

Re: Ervaringen met Hobbytrain/Kato

Bericht door Nico »

Enigzins buiten de scope van dit topic, maar er ontpopt zich hier een klein vraagje: In gepost PDF document staan onderdelen voor de Class66 van Kato. Zie het er niet bij staan maar sluitverlichting, is die er?


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Ervaringen met Hobbytrain/Kato

Bericht door Jos »

Nee, alleen wisselende frontverlichting.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Ervaringen met Hobbytrain/Kato

Bericht door Rob Fongers »

shoven schreef:Da's natuurlijk mooi dat ie vlak goed rijdt (doet ie bij mij ook - superding), maar the proof of the pudding is in the eating: wat doet-ie op hellingen? Ik begrijp hier en daar dat de versie zonder slipbandjes moeite heeft met hellingen. Lastig met schaduwstations. Ik ga het zelf binnenkort ook proberen.
Heeft iemand al asjes uit de oude versie vervangen door nieuwe asjes met slipbandje?
Hoi Steven,

Ik ga het wel doen tzt.

Grtz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie