Yes,
ben al bij Martin Db geweest een poosje geleden, en die vertelde me dat ook al. De servodecoder van Rosoft wordt inderdaad niet meer gemaakt, voor zover ik weet. Ik ga het gewoon proberen met de UB decoder, en als het niks is verzinnen we wel een nieuw, snood plan. De OC32 heeft wel mijn interesse sowieso om de seinen aan te sturen. Die Viessmann moduletjes zijn wel erg prijzig, zeker gezien de seinen die ik heb (op dit moment 3 x inrij+voorsein, 6 uitrijseinen, 1 dwergsein, en dan heb ik het over één module). Zo'n OC32 schijnt veel te kunnen, maar het is dus wel één LED per uitgang. Hoop gedoe, maar wel
günstiger dan elk sein laten aansturen via zo'n V'man ding. Naja, we zien wel.....
Vandaag uiteindelijk niet aan servo's monteren toegekomen. De bovenleiding had nog wat finetuning nodig, en heb ik dus ook weer wat zitten verven en stukjes ballasten en....het serieuze eerste groen op de module. Verreweg het leukste werk!
Foto's? Foto's !!
Eerst maar een overzichtje dan....
Het meest onderste spoortje dient om wat loks op te zetten. Een echt stootblok komt er....misschien, maar sowieso is zo'n hoop grind als 'einde-spoor' niet ongewoon in het Ruhrgebiet. Uiteraard is dit nog maar het begin. Bordjes teineinde de bestuurder te adviseren dat de bovenleiding ophoudt en dat soort zaken ontbreken nog.
De mastvoetjes heb ik ook betonkleur geschilderd. En dus ook groenzooi eromheen. De bovenleiding zit lekker strak in elkaar, dus dat kan nu probleemloos. Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van het Viessmann-systeem (HANS!). For those of you die naar Lochem gaat. Robert (nMnMnnm) zal in Lochem een demo gaan geven over het aanleggen van deze bovenleiding. Marco, misschien iets voor jou?
...en ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat je nooit maar één soort kleur gras moet gebruiken. Overigens, deze grassprieten zijn van Pólak. Een welkome verrassing hier in Almere bij de winkel van Digitaalservice, alwaar ik dit merk aantrof. Precies een lekker kleurtje.
Zo. Bedtijd. Morgen standby, dus wellicht weer even verder klieren. Dan ga ik absoluut het servoverhaal oppakken.
Yojo,
J.