...op de eerste rij!

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)
Plaats reactie

Onderwerp starter
Michiel

...op de eerste rij!

Bericht door Michiel »

Het voordeel van die oude Belgische tweetjes is, dat je soms op de eerste rij kan meerijden. Vandaag was het mijn beurt om vooraan te zitten, deze keer in de 228.234. [:D]
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Artologic

Re: ...op de eerste rij!

Bericht door Artologic »

Hey Michiel,

Ik zie dat je ook al de geneugte van dit type stelletje ondekt hebt, hier rijden er ook nog best veel rond en dan heb je idd een fantastisch uitzicht of soms een goeie babbel met de machinist. Ze gaan hier gemist worden als ze eruit gaan... Leuke foto 's bedankt voor het plaatsen

Mvg

henry

Bericht door henry »

wat lijkt me dit gaaf om mee te mogen in de stuurstand.
in nederland kun je dat wel vergeten.

groetjes henry

Chris83

Bericht door Chris83 »

deze rijden ook soms tussen Maastricht en Luik (Liege). ter vervanging van de brussel expresse zie fot 2.

De machinist zit in een piepklein hokje en ik denk dat michiel gewoon in de doorgang naar het volgende stel heeft gestaan. Zoals in nederland je dat soms hebt met de laatste intercitty wagon als het rolluik nog open is :)

Vooral de eerste foto vind ik erg mooi, mooi idee voor een treinenbaan.

Groeten Chris

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Chris heeft het bij het echte eind. Ik zat centraal vooraan, met de tussendeur geopend, met uitzicht via de doorgang op de sporen. Op de laatste van de 3 foto's zie je 2 van zo'n klassieke tweetjes met het venster in de centrale doorgang vooraan.

Die eerste foto is de aanzet tot de fly-over bij het kruisen van lijnen 124 (Brussel-Charleroi) en 26 (Halle-Etterbeek). De sporen lopen er vrij stijl, en de bochten zijn er behoorlijk krap. De foto hieronder is de ander kant van de fly-over te Linkebeek, een jaar eerder genomen. Merk ook op dat gebogen wissels in het groot-bedrijf geen uitzondering zijn.
Afbeelding

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Marcel

Bericht door Marcel »

Aha,en ik dacht ooit is ergens gelezen te hebben dat er nooit bochtwissels in het grootbedrijf werden gebruikt,maar alleen in model werden gemaakt voor ruimtebesparing.

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Met deze kerst liet mijn vorige camera me in de steek. Ondertussen heb ik een nieuw pocketapparaat ontvangen, en dus toch even proberen om het nieuwe ding los te laten op bewegend wild. Ongunstige omstandigheden (duister, tegenlicht, mistig, ...) ik moet me nog wat aanpassen aan de nieuw mogelijkheden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chris83

Bericht door Chris83 »

mooie plaatjes zeg, die 2368 ik dacht dat die alleen voor goederen was, prachtige loc trouwens.

Alleen een vraagje, weet jij waarom de stop treintjes zoals de 197 en de 706 in de cabine beide ramen open of 1 dicht hebben?
die dichte heb ik nog nooit gezien.

Groeten Chris

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

De locomotieven van de reeks 23 trekken nog dagelijks personentrein. Meestal enkel, maar dikwijls ook in treinschakeling; met dus twee reeks 23 locomotieven voorop. Ze trekken meestal M4 rijtuigen, maar soms ook een mengeling van M4 en M6 (mengeling van gewone rijtuigen en dubbeldekkers). Men zet in wat men heeft... waarschijnlijk niet veel dus.

Alle "klassieke" treinetellen, vanaf de eersten in 1950 tot de laatsten in 1979, warden geleverd met in de rijrichting rechts de bestuurderscabine met voorruit, en links de cabine van de treinbegeleider met voorruit. Met de modernisering (de witte tweetjes met rood/blauwe band) heeft men besloten om de voorruit en zijruit van de treinbegeleider te dichten. De rede daarvoor weet ik niet.

T.Spat

Bericht door T.Spat »

Die laatste foto, da's een fraaie Minitrix-SNCF-cargo :)

De reeks 23 is dus nog niet uitgediend :P ik moet toch
eens een Belgie-fotoreis gaan maken denk ik, voor het te
laat is...

Als die nu eens in N kwam 8-)

Mvg,

Tis

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

MTE (MinitrainExpo te Blankeberge) heeft de reeks 23 in schaal N. ;) ;) ;) Om er eentje te kopen, kan je best naar Blankenbergen (Belgische kust) gaan, want je bekijkt beter eerst eens het model. De oude series zijn kwa schildering niet al te best, maar de nieuwste schilderingen zijn zeer acceptabel. 't Is maar dat je een recent model te pakken krijgt. ;) Ze zijn wel vrij stevig geprijst. :(
http://www.minitrainexpo.be/shop/index.htm
Afbeelding

T.Spat

Bericht door T.Spat »

Dan loont het om een losse kap te bestellen en zelf te spuiten 8-)
Bedankt voor de link :P (eerst maar eens die reeks 55 en de 2 1800en
voltooien, voor ik een nieuw project start :lol: )

Mvg,

Tis

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Hoi Tis,

Je mag hier gerust je werkzaamheden betreffende de 55 en 18 tonen, hoor! Daar heb ik niets op tegen! :D ;)

Quintin76

Bericht door Quintin76 »

henry schreef:wat lijkt me dit gaaf om mee te mogen in de stuurstand.
in nederland kun je dat wel vergeten.

groetjes henry
Je kunt bij de Stadlers (GTW) van ARRIVA door de cabinedeur letterlijk over de schouder van de machinist mee kijken.

Van A naar (spoor)Beter

Onderwerp starter
Michiel

Bericht door Michiel »

Eindelijk! 6 maanden na de brand te Etterbeek mag "mijn trein" weer rijden. Kan ik eindelijk weer met de oude vertrouwde trein reizen. Vandaag zag ik 'm zo uit de bocht komen te Sint-Job, met uitzonderlijk een HLE 26 voorop in plaats van een reeks 23. En even later, een foto vanuit het vensters wanneer de sliert M4 rijtuigen met veel lawaai door de krappe bocht kriepen, nabij de aansluiting met lijn 124 te Linkebeek.

Afbeelding

Afbeelding

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Pas op voor de paal!! ;)

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Detlev

Bericht door Detlev »

... en de drie beto- ... beto- ... betonnen paaltjes :lol:

Plaats reactie