...op de eerste rij!
...op de eerste rij!
Het voordeel van die oude Belgische tweetjes is, dat je soms op de eerste rij kan meerijden. Vandaag was het mijn beurt om vooraan te zitten, deze keer in de 228.234. [:D]
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: ...op de eerste rij!
Hey Michiel,
Ik zie dat je ook al de geneugte van dit type stelletje ondekt hebt, hier rijden er ook nog best veel rond en dan heb je idd een fantastisch uitzicht of soms een goeie babbel met de machinist. Ze gaan hier gemist worden als ze eruit gaan... Leuke foto 's bedankt voor het plaatsen
Mvg
Ik zie dat je ook al de geneugte van dit type stelletje ondekt hebt, hier rijden er ook nog best veel rond en dan heb je idd een fantastisch uitzicht of soms een goeie babbel met de machinist. Ze gaan hier gemist worden als ze eruit gaan... Leuke foto 's bedankt voor het plaatsen
Mvg
Re: ...op de eerste rij!
wat lijkt me dit gaaf om mee te mogen in de stuurstand.
in nederland kun je dat wel vergeten.
groetjes henry
in nederland kun je dat wel vergeten.
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: ...op de eerste rij!
deze rijden ook soms tussen Maastricht en Luik (Liege). ter vervanging van de brussel expresse zie fot 2.
De machinist zit in een piepklein hokje en ik denk dat michiel gewoon in de doorgang naar het volgende stel heeft gestaan. Zoals in nederland je dat soms hebt met de laatste intercitty wagon als het rolluik nog open is
Vooral de eerste foto vind ik erg mooi, mooi idee voor een treinenbaan.
De machinist zit in een piepklein hokje en ik denk dat michiel gewoon in de doorgang naar het volgende stel heeft gestaan. Zoals in nederland je dat soms hebt met de laatste intercitty wagon als het rolluik nog open is
Vooral de eerste foto vind ik erg mooi, mooi idee voor een treinenbaan.
Groeten Chris
Re: ...op de eerste rij!
Chris heeft het bij het echte eind. Ik zat centraal vooraan, met de tussendeur geopend, met uitzicht via de doorgang op de sporen. Op de laatste van de 3 foto's zie je 2 van zo'n klassieke tweetjes met het venster in de centrale doorgang vooraan.
Die eerste foto is de aanzet tot de fly-over bij het kruisen van lijnen 124 (Brussel-Charleroi) en 26 (Halle-Etterbeek). De sporen lopen er vrij stijl, en de bochten zijn er behoorlijk krap. De foto hieronder is de ander kant van de fly-over te Linkebeek, een jaar eerder genomen. Merk ook op dat gebogen wissels in het groot-bedrijf geen uitzondering zijn.
Die eerste foto is de aanzet tot de fly-over bij het kruisen van lijnen 124 (Brussel-Charleroi) en 26 (Halle-Etterbeek). De sporen lopen er vrij stijl, en de bochten zijn er behoorlijk krap. De foto hieronder is de ander kant van de fly-over te Linkebeek, een jaar eerder genomen. Merk ook op dat gebogen wissels in het groot-bedrijf geen uitzondering zijn.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: ...op de eerste rij!
Aha,en ik dacht ooit is ergens gelezen te hebben dat er nooit bochtwissels in het grootbedrijf werden gebruikt,maar alleen in model werden gemaakt voor ruimtebesparing.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Re: ...op de eerste rij!
Met deze kerst liet mijn vorige camera me in de steek. Ondertussen heb ik een nieuw pocketapparaat ontvangen, en dus toch even proberen om het nieuwe ding los te laten op bewegend wild. Ongunstige omstandigheden (duister, tegenlicht, mistig, ...) ik moet me nog wat aanpassen aan de nieuw mogelijkheden.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: ...op de eerste rij!
mooie plaatjes zeg, die 2368 ik dacht dat die alleen voor goederen was, prachtige loc trouwens.
Alleen een vraagje, weet jij waarom de stop treintjes zoals de 197 en de 706 in de cabine beide ramen open of 1 dicht hebben?
die dichte heb ik nog nooit gezien.
Alleen een vraagje, weet jij waarom de stop treintjes zoals de 197 en de 706 in de cabine beide ramen open of 1 dicht hebben?
die dichte heb ik nog nooit gezien.
Groeten Chris
Re: ...op de eerste rij!
De locomotieven van de reeks 23 trekken nog dagelijks personentrein. Meestal enkel, maar dikwijls ook in treinschakeling; met dus twee reeks 23 locomotieven voorop. Ze trekken meestal M4 rijtuigen, maar soms ook een mengeling van M4 en M6 (mengeling van gewone rijtuigen en dubbeldekkers). Men zet in wat men heeft... waarschijnlijk niet veel dus.
Alle "klassieke" treinetellen, vanaf de eersten in 1950 tot de laatsten in 1979, warden geleverd met in de rijrichting rechts de bestuurderscabine met voorruit, en links de cabine van de treinbegeleider met voorruit. Met de modernisering (de witte tweetjes met rood/blauwe band) heeft men besloten om de voorruit en zijruit van de treinbegeleider te dichten. De rede daarvoor weet ik niet.
Alle "klassieke" treinetellen, vanaf de eersten in 1950 tot de laatsten in 1979, warden geleverd met in de rijrichting rechts de bestuurderscabine met voorruit, en links de cabine van de treinbegeleider met voorruit. Met de modernisering (de witte tweetjes met rood/blauwe band) heeft men besloten om de voorruit en zijruit van de treinbegeleider te dichten. De rede daarvoor weet ik niet.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: ...op de eerste rij!
Die laatste foto, da's een fraaie Minitrix-SNCF-cargo
De reeks 23 is dus nog niet uitgediend ik moet toch
eens een Belgie-fotoreis gaan maken denk ik, voor het te
laat is...
Als die nu eens in N kwam
Mvg,
Tis
De reeks 23 is dus nog niet uitgediend ik moet toch
eens een Belgie-fotoreis gaan maken denk ik, voor het te
laat is...
Als die nu eens in N kwam
Mvg,
Tis
Re: ...op de eerste rij!
MTE (MinitrainExpo te Blankeberge) heeft de reeks 23 in schaal N. Om er eentje te kopen, kan je best naar Blankenbergen (Belgische kust) gaan, want je bekijkt beter eerst eens het model. De oude series zijn kwa schildering niet al te best, maar de nieuwste schilderingen zijn zeer acceptabel. 't Is maar dat je een recent model te pakken krijgt. Ze zijn wel vrij stevig geprijst.
http://www.minitrainexpo.be/shop/index.htm
http://www.minitrainexpo.be/shop/index.htm
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: ...op de eerste rij!
Dan loont het om een losse kap te bestellen en zelf te spuiten
Bedankt voor de link (eerst maar eens die reeks 55 en de 2 1800en
voltooien, voor ik een nieuw project start )
Mvg,
Tis
Bedankt voor de link (eerst maar eens die reeks 55 en de 2 1800en
voltooien, voor ik een nieuw project start )
Mvg,
Tis
Re: ...op de eerste rij!
Hoi Tis,
Je mag hier gerust je werkzaamheden betreffende de 55 en 18 tonen, hoor! Daar heb ik niets op tegen!
Je mag hier gerust je werkzaamheden betreffende de 55 en 18 tonen, hoor! Daar heb ik niets op tegen!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: ...op de eerste rij!
Je kunt bij de Stadlers (GTW) van ARRIVA door de cabinedeur letterlijk over de schouder van de machinist mee kijken.henry schreef:wat lijkt me dit gaaf om mee te mogen in de stuurstand.
in nederland kun je dat wel vergeten.
groetjes henry
Van A naar (spoor)Beter
Re: ...op de eerste rij!
Eindelijk! 6 maanden na de brand te Etterbeek mag "mijn trein" weer rijden. Kan ik eindelijk weer met de oude vertrouwde trein reizen. Vandaag zag ik 'm zo uit de bocht komen te Sint-Job, met uitzonderlijk een HLE 26 voorop in plaats van een reeks 23. En even later, een foto vanuit het vensters wanneer de sliert M4 rijtuigen met veel lawaai door de krappe bocht kriepen, nabij de aansluiting met lijn 124 te Linkebeek.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: ...op de eerste rij!
Pas op voor de paal!!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.