let op: verdachte aanbieding marktplaats

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door The Railroader »

Advertentie is niet meer actief. Maar volgens mij komt die advertentie me bekend voor. Geloof dat die vaker op Marktplaats staat?


Fred The Railroader
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
bisschop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 953
Lid geworden op: 17 sep 2008 15:54
Locatie: sliedrecht

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door bisschop »

Hoi,

Effe terug komende op de advertentie van de THS/Kleinspoor NS 2200
Heb net kontact gehad met de man die samen met THS de NS 2200 maakte.
Die wist mij met zekerheid te vertellen dat er nooit loks als dummy zijn verkocht.
En de naam kleinspoor komt al helemaal niet voor op/in de modellen.
Het is namelijk een messing kap van THS en een onderstel van witmetaal/mesing van taco models.
Kleinspoor heeft dus totaal niks met het model te maken.

Het heeft dus alle schijn van bedrog!

Let dus goed op met marktplaats!

Groetjes,

Ikke


Bouwt modeltreinen van de NS
Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door RaceDuck »

bisschop schreef:Hoi,

Effe terug komende op de advertentie van de THS/Kleinspoor NS 2200
Heb net kontact gehad met de man die samen met THS de NS 2200 maakte.
Die wist mij met zekerheid te vertellen dat er nooit loks als dummy zijn verkocht.
En de naam kleinspoor komt al helemaal niet voor op/in de modellen.
Het is namelijk een messing kap van THS en een onderstel van witmetaal/mesing van taco models.
Kleinspoor heeft dus totaal niks met het model te maken.
Rob hierop wil ik toch even mijn reactie kwijt. Ik ben in het bezit van een originele prijslijst van THS uit de tijd dat hij samen met Kleinspoor de mat54 uitleverde en daar dus ook verkocht is.
Toen werden ook de 2200 uitgeleverd als bouwpakket en dummy modellen. Dat Alexander niet alles met Hans deelde destijds is natuurlijk jammer. Maar ze zijn dus echt wel als dummy verkocht.
Trouwens destijds ook zien liggen bij "THS Nederland" verkocht door Peter van ....Sport (sorry achternamen vermeld ik hier niet!)

De prijslijst als bijlage plaatsen mag hier helaas niet omdat xls niet is toegestaan.
Tekst gekopieerd

THS Preislist ab 01.09.2002 A
N 1:160 Blatt 1/4


1.2000- NS-2200/2300 braun m. kleinen Auspuff 295,-
1.2001- m. Mashima Motor braun m. großen Auspuff 295,-
1.2002- braun m. NS-Logo 295,-
1.2003- braun m. NS-Logo, A-Bel. 295,-
1.2004- gelb/grau 295,-
1.2005- gelb/grau m. A.Bel 295,-
1.2006- Cargo rot 295,-
1.2007- Strukton gelb Bertha 302270 Bertha 302270 295,-
1.2008- Strukton gelb Anneke 302282 Anneke 302282 295,-
1.2009- Strukton gelb Jose 302328 295,-
1.2010- SNCB ex. NS SNCB gelb/grau,7604/5,7613,7617,7622,7625 295,-
1.2011- SNCB gelb/grün 7608 295,-

1.2000-1 NS-2200/2300 dummy Wie 2000 o. Antrieb u. Bel. 245,-
1.2001-1bis 2011-1 Wie 2001 bis 2011 o. Antrieb u. Bel. 245,-

1.2000-3 NS-2200/2300 Bausatz Wie 2000 o.Antrieb 140,-
1.2001-3bis 2011-3 Wie 2001 bis 2011 o.Antrieb 140,-


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans
Gebruikersavatar

RonaldB
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:05

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door RonaldB »

Hoi Allen,

Koop en verkoop is altijd een kwestie van vertrouwen geweest. Er zijn echter altijd lieden die daar misbruik van maken. Zeker op internet komt dat vaak voor vanwege de anonimiteit die men daar creert.
TIPS: degene die ik al gezien heb zijn prima. Blijf alert, haal je gekochte goederen op en betaal dan. Kan dat niet doe het via pay pal. Een gezonde dosis scepsis is goed, paranoia niet.

MAAR als je benadeelde bent, GA naar de politie en doe aangifte van oplichting. Een oplichter probeert iemand te bewegen toch afgifte van zijn geld (goederen enz) door een samenweefsel van verdichtsels, door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, en ik heb in de berichten al aardig wat van deze kenmerken gelezen. Ook al draag je kennis van deze zaken kan je ook aangifte doen bij de politie. Al laat je maar een rapportage maken van deze zaken.

Belangrijk: Geef aan welke website, de datum en tijdstip dat je het gezien hebt (mogelijk wanneer het op de website is geplaatst en vooral het IPadres. Hiermee kan de politie meer dan je denkt.
Kippenijzer schreef:Het is inderdaad een oplichter heb ik helaas op de harde manier uitgevonden. Ik heb enkel een IP vanuit hotmail en zal vandaag eens contact opnemen met Marktplaats en waar mogelijk verdere stappen nemen.
bisschop schreef:Hoi,

Effe terug komende op de advertentie van de THS/Kleinspoor NS 2200
Heb net kontact gehad met de man die samen met THS de NS 2200 maakte.
Die wist mij met zekerheid te vertellen dat er nooit loks als dummy zijn verkocht.
En de naam kleinspoor komt al helemaal niet voor op/in de modellen.
Het is namelijk een messing kap van THS en een onderstel van witmetaal/mesing van taco models.
Kleinspoor heeft dus totaal niks met het model te maken.

Het heeft dus alle schijn van bedrog!

Let dus goed op met marktplaats!

Groetjes,
Listige kunstgrepen.

Ikke
Paulan schreef: Maar nu heb ik de vraag om van een aantal foto's van verschillende loks op te sturen. Ik ben daar niet op ingegaan daar er van elk object al 3 foto's op Marktplaats staan.
Ik denk wees voorzichtig met het opsturen van Foto's en als je ze opstuur maak ze met een tekst of streep er door onbruikbaar voor gebruik op marktplaats.
thijs schreef:Zijn Rabobank rekeningnr is dus ook voorzien van een andere naam welke de bank mij om privacy reden niet wou verstrekken.
Voor een ieder die is opgelicht: doe aangifte! [b]het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid[/b]Ik ben benieuwd onder welke naam hij straks verder gaat. Als iemand iets weet : laat het horen.
hallo treinliefhebbers

ik ben dan wel geen N rijder maar mijn schaal is HO.
Voor "Barend van Driel" maakt dat niks uit zo te zien want hij heeft mij ook opgelicht.
Zijn Rabobank rekeningnr is dus ook voorzien van een andere naam welke de bank mij om privacy reden niet wou verstrekken.
Voor een ieder die is opgelicht: doe aangifte!
Ik ben benieuwd onder welke naam hij straks verder gaat. Als iemand iets weet : laat het horen.
Kippenijzer schreef:Ik heb inderdaad op een advertentie die ik daarna van hem vond via een andere naam/mailadres gevraagd of ik op kon halen, ander source IP van hotmail in de headers, ik moet nog even uitzoeken of het gewoon een open-wifi-hopper is en dus weinig zin, muv zijn rekeningnummer of dat het gewoon een wisselend chello IP is.
Ik heb inderdaad op een advertentie die ik daarna van hem vond via een andere naam/mailadres gevraagd of ik op kon halen, ander source IP van hotmail in de headers, ik moet nog even uitzoeken of het gewoon een open-wifi-hopper is en dus weinig zin, muv zijn rekeningnummer of dat het gewoon een wisselend chello IP is.
richard7877 schreef:ik heb ook contact gehad met deze man
en toe ik zei ik wil hem wel komen ophalen nooit meer wat van gehoord
ik vraag daarom altijd naar de adres gegevens en telefoonnummers van de verkoper, dit geeft natuurlijk ook niet altijd een garantie maar toch

groeten richard

Dit is de taktiek van een oplichter: Valse naam gebruiken, niet iemand naar zijn adres laten komen om goederen op te halen. Bankrekenening op naam van een ander persoon dan in de advertentie. Valse foto gebruiken enz..

Iedereen bedankt voor de tips en alertheid.
Groet Ronald


Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door RaceDuck »

Ik zelf gebruik sinds kort bij iedere aankoop

onder andere De site van de politie - internetoplichting

Hierin kan je een aantal gegevens invullen en als er eentje een hit heeft komt de tekst: Er zijn meldingen over deze verkoper.
Dit overkwam mij vandaag nog en alleen dankzij het invoeren van een rekening nummer wist ik voldoende. Dit betrof geen modelspoorobject, voor mensen gaan vragen wie de verkoper was.

Op deze site is op het volgende te controleren


Waarop kunt u controleren?
U kunt zoeken op de volgende gegevens :


Nederlands bankrekeningnummer (gebruik alleen cijfers, bijv. 0123456789),
IBAN-nummer (gebruik alleen letters of cijfers, bijv. NL05123412341234123400),
E-mailadres,
Telefoonnummer (gebruik alleen cijfers, bijv. 0201234567),
URL van een webwinkel (bijv. http://www.eenwinkel.nl).


Doe er jullie voordeel mee


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans

jules
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 aug 2011 22:35

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door jules »

Hoi, medeforummers.
Ik heb onlangs een negatieve ervaring met ene Bertus uit Delft.
Het gaat om Advertentie: 484793184 en Advertentie: 484791430 onder modelspoor N.
Ik heb overeenstemming bereikt om beide locs over te nemen voor een bepaald bedrag.
En ik zie dat hij nog veel meer heeft staan.
Heb vervolgens mijn adresgegevens doorgemaild met het verzoek aan hem, om zijn bankgegevens toe te mailen, zodat we de deal rond konden maken.
Tot zover niets aan de hand.
Vervolgens krijg ik, na een week niets van deze man te hebben vernomen, een systeemmail van Marktplaats, dat mijn boden verwijderd waren omdat hij niets meer van mij had vernomen.
Nogmaals tevergeefs contact met deze man proberen te krijgen, maar helaas.
Ik denk, dat ik de volgende keren Bertus uit Delft lekker links laat liggen.
Ik heb gelukkig niets betaald.
Ik ga dit vanavond ook nog even aan Marktplaats melden, want ik moet zo werken.
Nog meer ervaringen, dan wel positief of negatief, met deze man??
Laat het me dan even weten.
Groetjes, Jules.



Rick
Berichten: 1677
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door Rick »

Zeker weten dat jouw mails wel aangekomen zijn en dat ze niet in zijn spam folder terecht zijn gekomen?



jules
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 aug 2011 22:35

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door jules »

Sterker nog Rick.
Ik heb een bod gedaan met toelichting.
Hierop heb ik een tegenbod gekregen.
Hiermee ben ik akkoord gegaan, ik heb mijn adresgegevens doorgegeven en hem in dezelfde mail om zijn rekeningnummer gevraagd.
Dus hieruit mag ik toch concluderen, dat er geen mail in de spamfolder is terecht gekomen.
Sindsdien heb ik niets meer van hem vernomen.
In mijn laatste mail heb ik zelfs mijn tel.nr. doorgegeven, als ik ook hier verder niets meer op hoor, ben ik er gewoon klaar mee.
Groetjes, Jules.


Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door RaceDuck »

jules schreef:Hoi, medeforummers.
Ik heb onlangs een negatieve ervaring met ene Bertus uit Delft.

Het gaat om Advertentie: 484793184 en Advertentie: 484791430 onder modelspoor N.
Linkjes even aangepast dan zijn ze klikbaar

en verkoper erbij gezet
dan kunnen we het ook nog volgen als de adv verdwenen zijn


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans

Rick
Berichten: 1677
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door Rick »

jules schreef:Sterker nog Rick.
Ik heb een bod gedaan met toelichting.
Hierop heb ik een tegenbod gekregen.
Hiermee ben ik akkoord gegaan, ik heb mijn adresgegevens doorgegeven en hem in dezelfde mail om zijn rekeningnummer gevraagd.
Dus hieruit mag ik toch concluderen, dat er geen mail in de spamfolder is terecht gekomen.
Sindsdien heb ik niets meer van hem vernomen.
In mijn laatste mail heb ik zelfs mijn tel.nr. doorgegeven, als ik ook hier verder niets meer op hoor, ben ik er gewoon klaar mee.
Groetjes, Jules.
Je hebt je eerste reactie via marktplaats verstuurd en hij heeft op die mail geantwoord. Jouw antwoord daarop is dan via je eigen mail gegaan (als ik me niet vergis in ieder geval) en die kan dan alsnog in de spamfolder terecht zijn gekomen.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat iemand een hoger bod deed en hij vervolgens niet meer op jouw reageert, niet zo netjes maar daar doe je niets aan.



T.Spat
Berichten: 271
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door T.Spat »

Ik heb wel eens meegemaakt dat ik heel erg lang de hoogste bieder
was, maar dat op een gegeven moment de advertentie verwijderd was,
om kort daarna weer op MP te komen...

Maar mijn meeste ervaringen met MP zijn gelukkig positief 8-)

Mvg,

Tis


Gebruikersavatar

Frans
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 nov 2008 10:02
Locatie: Heemstede

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door Frans »

Barend van Driel is weer actief, nu onder de naam John Ruiters. Hij adverteert met een Minitrix Koploper op marktplaats en zal zeker niet gaan leveren. U bent dus gewaarschuwd, hopelijk op tijd.

Mededeling ook doorgegeven aan Marktplaats.


Gebruikersavatar

Robboz
Berichten: 184
Lid geworden op: 08 mei 2010 19:01
Locatie: Heerhugowaard

Re: let op: verdachte aanbieding marktplaats

Bericht door Robboz »

Frans schreef:Barend van Driel is weer actief, nu onder de naam John Ruiters. Hij adverteert met een Minitrix Koploper op marktplaats en zal zeker niet gaan leveren. U bent dus gewaarschuwd, hopelijk op tijd.

Mededeling ook doorgegeven aan Marktplaats.

Hebben ze een hele dag de tijd gehad om iets aan deze advertentie te doen en dan staat die er gewoon nog.........(15/12 19:45uur).

Groet,
Rob


Gek op stoom!
Plaats reactie