Duisburg-Beksheim
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen welke secondelijm gebruik jij?
Bij mij gaan die tubes altijd dichtzitten na 1 keer gebruikt te hebben
Bij mij gaan die tubes altijd dichtzitten na 1 keer gebruikt te hebben
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
Marco,
Kleine tip
Nieuwe pot, tuitje insmeren met vaseline. Dan naar gebruik ff schoonmaken en weer insmeren indien nodig....
Maar ik weet dat deze discipline voor de meeste van ons niet weggelegd is, incluis mijzelf
Kleine tip
Nieuwe pot, tuitje insmeren met vaseline. Dan naar gebruik ff schoonmaken en weer insmeren indien nodig....
Maar ik weet dat deze discipline voor de meeste van ons niet weggelegd is, incluis mijzelf
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Gewoon in koelkast donderen werkt ook prima hor. Geen problemen met uitharden van de lijm in de tuit meer.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
Jaaaaaaaaaaaa
Weet je hoever die koelkast hier vandaan staat
Weet je hoever die koelkast hier vandaan staat
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Duisburg-Beksheim
Dat is een serieus punt, plus weet je hoe klein die dingen zijn? Voor je het weet moet je je hele koelkast overhoop halen omdat je je tubetje niet meer kunt vinden.
Groetjes,
Jos
Groetjes,
Jos
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Nou, kijk ik bekijk het praktisch. Je zal af en toe een goudgele rakker moeten halen, en die horen nou eenmaal koud te staan.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Duisburg-Beksheim
Robert,
zeg nu maar gewoon eerlijk, dat je voor die schuimkragende rakkers gewoon een koelkast naast je baan/werkplekkie hebt staan
mvg
Freddy
zeg nu maar gewoon eerlijk, dat je voor die schuimkragende rakkers gewoon een koelkast naast je baan/werkplekkie hebt staan
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Duisburg-Beksheim
Tuit schoonmaken, dop erop en zorgen dat ie met de dop omhoog blijft staan wil ook wel helpen.
Groeten,
Patrick
Groeten,
Patrick
Re: Duisburg-Beksheim
Bedankt voor de tips ik ga de koelkast maar eens proberen.
@ patrick dat snap ik maar na een aantal maanden is de secondelijm dan toch te dik geworden vind ik.
@ patrick dat snap ik maar na een aantal maanden is de secondelijm dan toch te dik geworden vind ik.
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: Duisburg-Beksheim
Hi all,
leuke commentaren weer, blijft altijd leuk om te lezen. Hartelijk drank! Inderdaad was het prachtig weer afgelopen dagen, dus qua modelbouw was het enerzijds foto-tijd, maar geen bouwtijd. Van het mooie weer moet je genieten, en er komen nog genoeg dagen die ik zou kunnen vullen met modelbouwen. Zo stond vandaag gepland om wat parasieten uit een vliegtuig te gooien, maar vanwege het weer gaat dat niet door. Beksheim kan weer uit de kast dus!
En dat is niks om je voor te schamen! Dat is juist briljant en extreem relaxed!
Good'n, vandaag weer even wat doen. Misschien is het de moeite waard voor een foto-update!
J.
leuke commentaren weer, blijft altijd leuk om te lezen. Hartelijk drank! Inderdaad was het prachtig weer afgelopen dagen, dus qua modelbouw was het enerzijds foto-tijd, maar geen bouwtijd. Van het mooie weer moet je genieten, en er komen nog genoeg dagen die ik zou kunnen vullen met modelbouwen. Zo stond vandaag gepland om wat parasieten uit een vliegtuig te gooien, maar vanwege het weer gaat dat niet door. Beksheim kan weer uit de kast dus!
Ik weet niet of Robert dat heeft, maar ik wel! Onder het mom van: komt het bier niet naar de baan toe, dan moet de baan maar naar het bier toe.zeg nu maar gewoon eerlijk, dat je voor die schuimkragende rakkers gewoon een koelkast naast je baan/werkplekkie hebt staan
mvg
Freddy
En dat is niks om je voor te schamen! Dat is juist briljant en extreem relaxed!
Good'n, vandaag weer even wat doen. Misschien is het de moeite waard voor een foto-update!
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Korte update: heb inmiddels de servo's op de resterende wissels op de inrij-bak gemonteerd. Even wachten tot de lijm goed droog is, en dan kan ik ook die gaan testen. Vanmiddag heb ik ook weer 4 servo's afgesteld, en vanavond hoop ik de volgende 4 te doen. Daarvan zijn 3 wissels 'gewone' wissels, dus zijn makkelijk qua puntstuk-aansturing. Voor het Engelse wissel en het wisselkruis roep ik de deskundige hulp in van forumlieden die dat hebben aangeboden (Fonge Rob). Maar dat zal pas voor over een week zijn....morgen weer in actie voor de baas.
J.
J.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 sep 2010 00:28
- Locatie: Haarlem
Re: Duisburg-Beksheim
Hoi Jeroen,
Ik heb een beetje alles gelezen voor zover ik weet, maar heb geen baanplan gevonden van wat je precies gaat bakken met je losse bakken?
Ik weet wel dat je een meestal alles zo los uit je met bier gekoelde knikker tapt, maar heb je misschien toch nog een soort van baanplan nu je al wat verder bent met opbouwen?
Ik ben er eigenijk wel nieuwsgierig naar.
Ik ga namelijk zelf ook aan de module bakken om thuis een baan te kunnen hebben, omdat die kinderen (mede door de te goede verzorging van moeders) met geen mogelijk het huis uit te krijgen zijn / op zichzelf gaan wonen.
Vandaar mijn vraag naar een baanplan, dan hoef ik het misschien niet helemaal zelf te verzinnen.
Groet Hans
Ik heb een beetje alles gelezen voor zover ik weet, maar heb geen baanplan gevonden van wat je precies gaat bakken met je losse bakken?
Ik weet wel dat je een meestal alles zo los uit je met bier gekoelde knikker tapt, maar heb je misschien toch nog een soort van baanplan nu je al wat verder bent met opbouwen?
Ik ben er eigenijk wel nieuwsgierig naar.
Ik ga namelijk zelf ook aan de module bakken om thuis een baan te kunnen hebben, omdat die kinderen (mede door de te goede verzorging van moeders) met geen mogelijk het huis uit te krijgen zijn / op zichzelf gaan wonen.
Vandaar mijn vraag naar een baanplan, dan hoef ik het misschien niet helemaal zelf te verzinnen.
Groet Hans
Heb ik N, en nou kan ik het nog niet kwijt !!
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Zonder baanplan kom je een heel eind, maar ik weet zeker dat er een masterplan bestaat. Deels op papier, deels in het bier (of zoiets). Het zichtbare deel staat overigens op papier. Het schaduwstation staat er nog niet op geloof ik.
Ik werk overigens op een vergelijkbare manier. Op zicht/gevoel, dan krijg je naar mijn idee het beste resultaat. Natuurlijk kijk ik daarbij wel naar het grote voorbeeld. Station Wieneshafen is bijvoorbeeld overgenomen van Kematen a/d Krems (AT), maar met wat kleine aanpassingen (denk: overwoekerd spoor).
Robert
Ik werk overigens op een vergelijkbare manier. Op zicht/gevoel, dan krijg je naar mijn idee het beste resultaat. Natuurlijk kijk ik daarbij wel naar het grote voorbeeld. Station Wieneshafen is bijvoorbeeld overgenomen van Kematen a/d Krems (AT), maar met wat kleine aanpassingen (denk: overwoekerd spoor).
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
Nou dan zeg ik alleen maar dit Bon Voyage
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Duisburg-Beksheim
Ik kom op alles nog wel terug, en zal in CMB ook nog wel wat plannen maken, verwacht ik zo...maar vooral beetje genieten van een voor mij onbekende wereld.
Anyway, back to Beksheim . Alle wissels hebben nu servo's, en alle servo's zijn eindelijk afgesteld. Nu enkel nog bij een paar wissels de voeding voor het puntstuk aansluiten en dan hebben we, naar verwachting, een perfect werkende wisselstraat. In ieder geval rijden de LSModel-rampwagons (die er inderdaad mooi uitzien, Freddy!) er soepeltjes overheen, ook als ik ze een flinke duw geef.
Ervaring met de Uhlenbrock-servodecoder? Ik hoop niet dat ie verder gaat tegenvallen, maar ik vind hem wel oké werken eigenlijk. Het heeft wat voeten in de aarde qua progammeren, maar als je dat kunstje doorhebt is het enkel veel werk. Maar dat heeft meer met servo's te maken dan met de decoder, want een 'brave' Fleischmann-aandrijving kent geen eindstanden e.d.
Nu heeft DU-Beksheim in ieder geval 11 (oké, 10,5) wissels die keurig traag omgaan. De relais-tjes schakelen mooi, maar ik moet er nog een paar van aansluiten, waaronder dat vermaledijde wisselkruis en Engelsman. Dan volgt de resterende bovenleiding op de wisselmodule, en zijn de modules qua spoortjak wel klaar. Tijd voor scenery dan én module 3, en misschien 4. Eerst maar eentje bouwen, en dat zal hoogstwaarschijnlijk de perronmodule worden.
We'll see!
Check y'all later!
J.
Anyway, back to Beksheim . Alle wissels hebben nu servo's, en alle servo's zijn eindelijk afgesteld. Nu enkel nog bij een paar wissels de voeding voor het puntstuk aansluiten en dan hebben we, naar verwachting, een perfect werkende wisselstraat. In ieder geval rijden de LSModel-rampwagons (die er inderdaad mooi uitzien, Freddy!) er soepeltjes overheen, ook als ik ze een flinke duw geef.
Ervaring met de Uhlenbrock-servodecoder? Ik hoop niet dat ie verder gaat tegenvallen, maar ik vind hem wel oké werken eigenlijk. Het heeft wat voeten in de aarde qua progammeren, maar als je dat kunstje doorhebt is het enkel veel werk. Maar dat heeft meer met servo's te maken dan met de decoder, want een 'brave' Fleischmann-aandrijving kent geen eindstanden e.d.
Nu heeft DU-Beksheim in ieder geval 11 (oké, 10,5) wissels die keurig traag omgaan. De relais-tjes schakelen mooi, maar ik moet er nog een paar van aansluiten, waaronder dat vermaledijde wisselkruis en Engelsman. Dan volgt de resterende bovenleiding op de wisselmodule, en zijn de modules qua spoortjak wel klaar. Tijd voor scenery dan én module 3, en misschien 4. Eerst maar eentje bouwen, en dat zal hoogstwaarschijnlijk de perronmodule worden.
We'll see!
Check y'all later!
J.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 sep 2010 00:28
- Locatie: Haarlem
Re: Duisburg-Beksheim
@ Robert_N-Nm
http://www.telegraaf.nl/s/10142339
Groet Hans
Bij overwoekerd spoor denk ik aan zoiets:Ik werk overigens op een vergelijkbare manier. Op zicht/gevoel, dan krijg je naar mijn idee het beste resultaat. Natuurlijk kijk ik daarbij wel naar het grote voorbeeld. Station Wieneshafen is bijvoorbeeld overgenomen van Kematen a/d Krems (AT), maar met wat kleine aanpassingen (denk: overwoekerd spoor).
http://www.telegraaf.nl/s/10142339
Groet Hans
Heb ik N, en nou kan ik het nog niet kwijt !!
Re: Duisburg-Beksheim
Frappant dat deze trein gewoon doorrijdt, terwijl bij de NS zodra er enkele herfstblaadjes op de rails liggen, het hele spoorboekje onmiddelijk in de war raakt..hanswinter schreef:@ Robert_N-Nm
Bij overwoekerd spoor denk ik aan zoiets:
http://www.telegraaf.nl/s/10142339
Groet Hans
Minitrix analoog proefbaantje
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Wie zegt dat het klaar is? Nee, jullie denken allemaal dat ik mezelf heb uitgeleefd maar ik moet nog losgaan met boompjes en hoger struikgewas, dit was een beetje warmdraaien. De NS maak ik maar geen woorden aan vuil, daar heerst koning bladafval.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Duisburg-Beksheim
Ik heb die video al op een ander treinenforum voorbij zien komen
er is gefilmt vanuit een draisine, een licht railvoertuigje...
@Jeroen; hij wordt mooi! Hij wordt fraai!
mvg,
Tis
er is gefilmt vanuit een draisine, een licht railvoertuigje...
@Jeroen; hij wordt mooi! Hij wordt fraai!
mvg,
Tis
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Maar in wedervraag, heb jij nog wat gedaan aan Beksheim nadat je uit tropische oorden terug bent gekomen van de week??
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Duisburg-Beksheim
Ja, die was te verwachten.
En het antwoord luidt: helemaal niks. Gisteren ziek op de bank doorgebracht, en de dag ervoor druk in de weer met andere zaken. De avond daarvoor was ik teruggekomen uit het verre Sri Lanka. Overigens heb ik van die trip nog wel een paar foto's voor de liefhebbers, want de Sri Lankeze spoorwegen zijn een belevenis op zich!
Vandaag staan de modules alweer klaar in de kamer, en ik ga er ook zeker wat aan doen. Op het progamma staan wat ballasten, rails verven, groenen, kabels aansluiten en de puntstukken van de wissels schakelend maken.
Mocht vanmiddag de zon mooi schijnen dan neem ik de camera nog even ter hand!
Grtz,
J.
En het antwoord luidt: helemaal niks. Gisteren ziek op de bank doorgebracht, en de dag ervoor druk in de weer met andere zaken. De avond daarvoor was ik teruggekomen uit het verre Sri Lanka. Overigens heb ik van die trip nog wel een paar foto's voor de liefhebbers, want de Sri Lankeze spoorwegen zijn een belevenis op zich!
Vandaag staan de modules alweer klaar in de kamer, en ik ga er ook zeker wat aan doen. Op het progamma staan wat ballasten, rails verven, groenen, kabels aansluiten en de puntstukken van de wissels schakelend maken.
Mocht vanmiddag de zon mooi schijnen dan neem ik de camera nog even ter hand!
Grtz,
J.
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Zeg Erwin Krol heb je de gordijnen al opengedaan. Dat wordt dus gewoon foto's maken
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Duisburg-Beksheim
Gisteren uiteindelijk anders van het mooie weer genoten......geen Beksgeheim dus .
Inmiddels heb ik eindelijk een K-klus voltooid. De soldeerlassen zitten eindelijk aan het wisselkruis. Helaas moest ik aan de spoorstaaf solderen, wat ik bij alle andere solderingen heb weten te voorkomen . Met wat verf hoop ik het wel weg te werken. Niet dat het nou van die enorme klodders zijn, maar het kan netter. Ga dat maar eens proberen onder een bovenleiding die zwart is geverfd. Nu heb ik echt prima vision, maar de auto-focus van je ogen wordt danig op de proef gesteld!
Rob F., ben jij vanmiddag/vanavond telefonisch bereikbaar? Me needs help! PB of mail maar even.
Nu die boel maar even aansluiten, en dan de boel qua ballast en kleine scenery afwerken. Als de wisselstraat rijvaardig is, kan ik verder met de bovenleiding. Althans, met de spullen die ik nu op dit moment daarvoor voorhanden heb.
En ja, foto's volgen!
J.
Inmiddels heb ik eindelijk een K-klus voltooid. De soldeerlassen zitten eindelijk aan het wisselkruis. Helaas moest ik aan de spoorstaaf solderen, wat ik bij alle andere solderingen heb weten te voorkomen . Met wat verf hoop ik het wel weg te werken. Niet dat het nou van die enorme klodders zijn, maar het kan netter. Ga dat maar eens proberen onder een bovenleiding die zwart is geverfd. Nu heb ik echt prima vision, maar de auto-focus van je ogen wordt danig op de proef gesteld!
Rob F., ben jij vanmiddag/vanavond telefonisch bereikbaar? Me needs help! PB of mail maar even.
Nu die boel maar even aansluiten, en dan de boel qua ballast en kleine scenery afwerken. Als de wisselstraat rijvaardig is, kan ik verder met de bovenleiding. Althans, met de spullen die ik nu op dit moment daarvoor voorhanden heb.
En ja, foto's volgen!
J.