Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Jeroen welke secondelijm gebruik jij?
Bij mij gaan die tubes altijd dichtzitten na 1 keer gebruikt te hebben :evil:


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Rob Fongers »

Marco,

Kleine tip

Nieuwe pot, tuitje insmeren met vaseline. Dan naar gebruik ff schoonmaken en weer insmeren indien nodig....


Maar ik weet dat deze discipline voor de meeste van ons niet weggelegd is, incluis mijzelf :oops: :oops:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Gewoon in koelkast donderen werkt ook prima hor. Geen problemen met uitharden van de lijm in de tuit meer.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Rob Fongers »

Jaaaaaaaaaaaa

Weet je hoever die koelkast hier vandaan staat :shock: :shock: :shock: :shock:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jos »

Dat is een serieus punt, plus weet je hoe klein die dingen zijn? Voor je het weet moet je je hele koelkast overhoop halen omdat je je tubetje niet meer kunt vinden.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Nou, kijk ik bekijk het praktisch. Je zal af en toe een goudgele rakker moeten halen, en die horen nou eenmaal koud te staan.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Robert,

zeg nu maar gewoon eerlijk, dat je voor die schuimkragende rakkers gewoon een koelkast naast je baan/werkplekkie hebt staan ;)

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door pp4trains »

Tuit schoonmaken, dop erop en zorgen dat ie met de dop omhoog blijft staan wil ook wel helpen.

Groeten,
Patrick



marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Bedankt voor de tips ik ga de koelkast maar eens proberen. :D
@ patrick dat snap ik maar na een aantal maanden is de secondelijm dan toch te dik geworden vind ik.


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door pp4trains »

secondelijm moet je ook niet maanden gebruiken :lol: :lol:

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hi all,

leuke commentaren weer, blijft altijd leuk om te lezen. Hartelijk drank! Inderdaad was het prachtig weer afgelopen dagen, dus qua modelbouw was het enerzijds foto-tijd, maar geen bouwtijd. Van het mooie weer moet je genieten, en er komen nog genoeg dagen die ik zou kunnen vullen met modelbouwen. Zo stond vandaag gepland om wat parasieten uit een vliegtuig te gooien, maar vanwege het weer gaat dat niet door. Beksheim kan weer uit de kast dus!
zeg nu maar gewoon eerlijk, dat je voor die schuimkragende rakkers gewoon een koelkast naast je baan/werkplekkie hebt staan

mvg

Freddy
Ik weet niet of Robert dat heeft, maar ik wel! Onder het mom van: komt het bier niet naar de baan toe, dan moet de baan maar naar het bier toe.

En dat is niks om je voor te schamen! Dat is juist briljant en extreem relaxed! 8-)

Good'n, vandaag weer even wat doen. Misschien is het de moeite waard voor een foto-update!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Korte update: heb inmiddels de servo's op de resterende wissels op de inrij-bak gemonteerd. Even wachten tot de lijm goed droog is, en dan kan ik ook die gaan testen. Vanmiddag heb ik ook weer 4 servo's afgesteld, en vanavond hoop ik de volgende 4 te doen. Daarvan zijn 3 wissels 'gewone' wissels, dus zijn makkelijk qua puntstuk-aansturing. Voor het Engelse wissel en het wisselkruis roep ik de deskundige hulp in van forumlieden die dat hebben aangeboden (Fonge Rob). Maar dat zal pas voor over een week zijn....morgen weer in actie voor de baas.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

hanswinter
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2010 00:28
Locatie: Haarlem

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door hanswinter »

Hoi Jeroen,

Ik heb een beetje alles gelezen voor zover ik weet, maar heb geen baanplan gevonden van wat je precies gaat bakken met je losse bakken?
Ik weet wel dat je een meestal alles zo los uit je met bier gekoelde knikker tapt, maar heb je misschien toch nog een soort van baanplan nu je al wat verder bent met opbouwen?
Ik ben er eigenijk wel nieuwsgierig naar.
Ik ga namelijk zelf ook aan de module bakken om thuis een baan te kunnen hebben, omdat die kinderen (mede door de te goede verzorging van moeders) met geen mogelijk het huis uit te krijgen zijn / op zichzelf gaan wonen. :D ;)
Vandaar mijn vraag naar een baanplan, dan hoef ik het misschien niet helemaal zelf te verzinnen.

Groet Hans


Heb ik N, en nou kan ik het nog niet kwijt !!
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Zonder baanplan kom je een heel eind, maar ik weet zeker dat er een masterplan bestaat. Deels op papier, deels in het bier (of zoiets). Het zichtbare deel staat overigens op papier. Het schaduwstation staat er nog niet op geloof ik.

Ik werk overigens op een vergelijkbare manier. Op zicht/gevoel, dan krijg je naar mijn idee het beste resultaat. Natuurlijk kijk ik daarbij wel naar het grote voorbeeld. Station Wieneshafen is bijvoorbeeld overgenomen van Kematen a/d Krems (AT), maar met wat kleine aanpassingen (denk: overwoekerd spoor).

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Rob Fongers »

Nou dan zeg ik alleen maar dit Bon Voyage


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ik kom op alles nog wel terug, en zal in CMB ook nog wel wat plannen maken, verwacht ik zo...maar vooral beetje genieten van een voor mij onbekende wereld.

Anyway, back to Beksheim :lol: . Alle wissels hebben nu servo's, en alle servo's zijn eindelijk afgesteld. Nu enkel nog bij een paar wissels de voeding voor het puntstuk aansluiten en dan hebben we, naar verwachting, een perfect werkende wisselstraat. In ieder geval rijden de LSModel-rampwagons (die er inderdaad mooi uitzien, Freddy!) er soepeltjes overheen, ook als ik ze een flinke duw geef.

Ervaring met de Uhlenbrock-servodecoder? Ik hoop niet dat ie verder gaat tegenvallen, maar ik vind hem wel oké werken eigenlijk. Het heeft wat voeten in de aarde qua progammeren, maar als je dat kunstje doorhebt is het enkel veel werk. Maar dat heeft meer met servo's te maken dan met de decoder, want een 'brave' Fleischmann-aandrijving kent geen eindstanden e.d.

Nu heeft DU-Beksheim in ieder geval 11 (oké, 10,5) wissels die keurig traag omgaan. De relais-tjes schakelen mooi, maar ik moet er nog een paar van aansluiten, waaronder dat vermaledijde wisselkruis en Engelsman. Dan volgt de resterende bovenleiding op de wisselmodule, en zijn de modules qua spoortjak wel klaar. Tijd voor scenery dan én module 3, en misschien 4. Eerst maar eentje bouwen, en dat zal hoogstwaarschijnlijk de perronmodule worden.

We'll see!

Check y'all later!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

hanswinter
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2010 00:28
Locatie: Haarlem

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door hanswinter »

@ Robert_N-Nm
Ik werk overigens op een vergelijkbare manier. Op zicht/gevoel, dan krijg je naar mijn idee het beste resultaat. Natuurlijk kijk ik daarbij wel naar het grote voorbeeld. Station Wieneshafen is bijvoorbeeld overgenomen van Kematen a/d Krems (AT), maar met wat kleine aanpassingen (denk: overwoekerd spoor).
Bij overwoekerd spoor denk ik aan zoiets:
http://www.telegraaf.nl/s/10142339

Groet Hans


Heb ik N, en nou kan ik het nog niet kwijt !!

Fritzo
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2010 20:24
Locatie: Zundert

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Fritzo »

hanswinter schreef:@ Robert_N-Nm
Bij overwoekerd spoor denk ik aan zoiets:
http://www.telegraaf.nl/s/10142339

Groet Hans
Frappant dat deze trein gewoon doorrijdt, terwijl bij de NS zodra er enkele herfstblaadjes op de rails liggen, het hele spoorboekje onmiddelijk in de war raakt.. :D


Minitrix analoog proefbaantje
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Wie zegt dat het klaar is? Nee, jullie denken allemaal dat ik mezelf heb uitgeleefd maar ik moet nog losgaan met boompjes en hoger struikgewas, dit was een beetje warmdraaien. De NS maak ik maar geen woorden aan vuil, daar heerst koning bladafval.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

T.Spat
Berichten: 271
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door T.Spat »

Ik heb die video al op een ander treinenforum voorbij zien komen :D
er is gefilmt vanuit een draisine, een licht railvoertuigje...

@Jeroen; hij wordt mooi! Hij wordt fraai! :mrgreen:

mvg,

Tis


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Maar in wedervraag, heb jij nog wat gedaan aan Beksheim nadat je uit tropische oorden terug bent gekomen van de week??

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ja, die was te verwachten.

En het antwoord luidt: helemaal niks. Gisteren ziek op de bank doorgebracht, en de dag ervoor druk in de weer met andere zaken. De avond daarvoor was ik teruggekomen uit het verre Sri Lanka. Overigens heb ik van die trip nog wel een paar foto's voor de liefhebbers, want de Sri Lankeze spoorwegen zijn een belevenis op zich!

Vandaag staan de modules alweer klaar in de kamer, en ik ga er ook zeker wat aan doen. Op het progamma staan wat ballasten, rails verven, groenen, kabels aansluiten en de puntstukken van de wissels schakelend maken.

Mocht vanmiddag de zon mooi schijnen dan neem ik de camera nog even ter hand!

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Zeg Erwin Krol heb je de gordijnen al opengedaan. Dat wordt dus gewoon foto's maken ;) :mrgreen:


Fan van Alpenbanen in N(m)

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mdedeugd »

Beterschap, Jeroen. ;)
En foto,s daarvan zijn altijd welkom.

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Gisteren uiteindelijk anders van het mooie weer genoten......geen Beksgeheim dus :) .

Inmiddels heb ik eindelijk een K-klus voltooid. De soldeerlassen zitten eindelijk aan het wisselkruis. Helaas moest ik aan de spoorstaaf solderen, wat ik bij alle andere solderingen heb weten te voorkomen :| . Met wat verf hoop ik het wel weg te werken. Niet dat het nou van die enorme klodders zijn, maar het kan netter. Ga dat maar eens proberen onder een bovenleiding die zwart is geverfd. Nu heb ik echt prima vision, maar de auto-focus van je ogen wordt danig op de proef gesteld! :lol:

Rob F., ben jij vanmiddag/vanavond telefonisch bereikbaar? Me needs help! :) PB of mail maar even.

Nu die boel maar even aansluiten, en dan de boel qua ballast en kleine scenery afwerken. Als de wisselstraat rijvaardig is, kan ik verder met de bovenleiding. Althans, met de spullen die ik nu op dit moment daarvoor voorhanden heb.

En ja, foto's volgen!

J.


Afbeelding
Plaats reactie