Fantasia
Re: Fantasia
Rob,
Gaaf hoor !!! Wat zijn dan die nieuwe aanwinsten?? Show us!
Ennne nog van harte met je moeder.
Greetz, Jeroen
Gaaf hoor !!! Wat zijn dan die nieuwe aanwinsten?? Show us!
Ennne nog van harte met je moeder.
Greetz, Jeroen
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Jeroen,
Ja beetje geduld aub baan ligt plat ivm sloopwerken en Tx voor de felicitatie
Nou komen ze, kon men geduld niet op de proef stellen en toch maar ff muurtje gespoten en ja........... Dat is aan jullie. Het linker portaal moet noig steeds helemaal gekrast worden, Rechtse alleen nog een beetje de voegen naar voren brengen en nog een keer spuiten. Ben verbaasd dat het eigenlijk heel relaxt gaat met het kleuren van het muurtje. 't Leuke is ook dat je er zoveel kleur schakeringen mee kan maken/
De sloopwerken in volle gang..
De brug heeft fiks geleden in de afgelopen uren
En om de boel stabiel te houden zijn er de nodige noodverbanden gelast..
.....
De rails van het oude tracé worden geknipt..
De oude ballast verzameld om afgevoerd te worden....
Daar waar reeds alles opgeruimd is wordt de grond geëgaliseerd....
De oprit voor het materiaal is minder stijl geworden. Tevens het oude bruggehoofd geplaatst...
Al met al weer een leuke dag met iedere keer weer nieuwe ideeën.
MTC
Ja beetje geduld aub baan ligt plat ivm sloopwerken en Tx voor de felicitatie
Nou komen ze, kon men geduld niet op de proef stellen en toch maar ff muurtje gespoten en ja........... Dat is aan jullie. Het linker portaal moet noig steeds helemaal gekrast worden, Rechtse alleen nog een beetje de voegen naar voren brengen en nog een keer spuiten. Ben verbaasd dat het eigenlijk heel relaxt gaat met het kleuren van het muurtje. 't Leuke is ook dat je er zoveel kleur schakeringen mee kan maken/
De sloopwerken in volle gang..
De brug heeft fiks geleden in de afgelopen uren
En om de boel stabiel te houden zijn er de nodige noodverbanden gelast..
.....
De rails van het oude tracé worden geknipt..
De oude ballast verzameld om afgevoerd te worden....
Daar waar reeds alles opgeruimd is wordt de grond geëgaliseerd....
De oprit voor het materiaal is minder stijl geworden. Tevens het oude bruggehoofd geplaatst...
Al met al weer een leuke dag met iedere keer weer nieuwe ideeën.
MTC
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Fantasia
Ziet er goed uit Rob! Vooral dat ze aan het slopen zijn. Ga vooral zo door
RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Re: Fantasia
Wel makkelijk dat zwaar materieel.
Je hoeft zelf niets te doen
gr. Ron.
Je hoeft zelf niets te doen
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Fantasia
Goed bezig man, ziet er leuk uit allemaal.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Fantasia
Mooi verhaal hoor!
Wel gaaf om het zo te vertellen. hmmm... brengt me op idee!
Greetz, Jeroen
Wel gaaf om het zo te vertellen. hmmm... brengt me op idee!
Greetz, Jeroen
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Ohh leuk te horen dat de verhaal vorm aanslaat..... Nou moet je weten dat ik dit onbewust gedaan heb en zal trachten dit te herhalen
En natuurlijk weer bedankt voor alle feedback. Heb ff de pipets in de la gedaan
De muur staat!!, iets wat ik al langer wilde maar ja er zijn dingen die prioriteit hebben...... Uiteindelijk zal het deze kleur wel blijven. Op de achtergrond rechts krijgt het massief ook steeds meer vorm. Dit is eigenlijk opgebouwd uit restanten van gips welke ik elders niet meer nodig had. Zodoende hoeft dit dus niet weggegooid te worden en doet het tenminste nog dienst voor een goed doel. Het is tegelijkertijd een dankbaar object om kleuren uit te proberen en gelijk een mooie oefenplaats om je te bekwamen in het spuiten.
De tunnelportalen zijn eveneens van de laatste laag voorzien echter nog niet gefixeerd. Het linkse spoor ligt nu ook definitief en is geballast. Tevens schotten aan de binnenzijde van de tunnelportalen geplaatst.
Voorstelling van het nw materieel op het nieuwe stuk baan. Tevens is te zien dat er weer een aanzienlijk stuk dicht gemaakt is.
De brug vind ik wel een blikvanger alhoewel de nw loc met wagon er voor staat. 'Het heeft hier flink geregend vandaag want het onkruid tiert welig.
En van de andere zijde....
Tja inmiddels is er ook een container met reserve onderdelen en gereedschap gearriveerd om onderhoud te kunnen plegen aan het materiaal.
MTC.........
Dan heb ik nog een TIP voor diegene die er geen weet van hebben( ik o.a. tot voor kort )
Peco Flexrails zijn eigenlijk alleen geschikt om in een richting te buigen. De buitenzijde is altijd die zijde waar de meeste onderbrekingen zitten. Als je zo buigt dan zal je nooit, cq verwaarloosbare spanning in je bogen hebben. Ik heb geen weet of andere merken dit ook hebben maar het is wel aanneembaar.
En natuurlijk weer bedankt voor alle feedback. Heb ff de pipets in de la gedaan
De muur staat!!, iets wat ik al langer wilde maar ja er zijn dingen die prioriteit hebben...... Uiteindelijk zal het deze kleur wel blijven. Op de achtergrond rechts krijgt het massief ook steeds meer vorm. Dit is eigenlijk opgebouwd uit restanten van gips welke ik elders niet meer nodig had. Zodoende hoeft dit dus niet weggegooid te worden en doet het tenminste nog dienst voor een goed doel. Het is tegelijkertijd een dankbaar object om kleuren uit te proberen en gelijk een mooie oefenplaats om je te bekwamen in het spuiten.
De tunnelportalen zijn eveneens van de laatste laag voorzien echter nog niet gefixeerd. Het linkse spoor ligt nu ook definitief en is geballast. Tevens schotten aan de binnenzijde van de tunnelportalen geplaatst.
Voorstelling van het nw materieel op het nieuwe stuk baan. Tevens is te zien dat er weer een aanzienlijk stuk dicht gemaakt is.
De brug vind ik wel een blikvanger alhoewel de nw loc met wagon er voor staat. 'Het heeft hier flink geregend vandaag want het onkruid tiert welig.
En van de andere zijde....
Tja inmiddels is er ook een container met reserve onderdelen en gereedschap gearriveerd om onderhoud te kunnen plegen aan het materiaal.
MTC.........
Dan heb ik nog een TIP voor diegene die er geen weet van hebben( ik o.a. tot voor kort )
Peco Flexrails zijn eigenlijk alleen geschikt om in een richting te buigen. De buitenzijde is altijd die zijde waar de meeste onderbrekingen zitten. Als je zo buigt dan zal je nooit, cq verwaarloosbare spanning in je bogen hebben. Ik heb geen weet of andere merken dit ook hebben maar het is wel aanneembaar.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Ja, dat hebben andere merken ook.R Fongers schreef: Peco Flexrails zijn eigenlijk alleen geschikt om in een richting te buigen. De buitenzijde is altijd die zijde waar de meeste onderbrekingen zitten. Als je zo buigt dan zal je nooit, cq verwaarloosbare spanning in je bogen hebben. Ik heb geen weet of andere merken dit ook hebben maar het is wel aanneembaar.
Het ziet er allemaal mooi uit, maar ben je niet vergeten om bij je tunnelingangen ook een tunnelbuis te maken? Dat is toch veel lastiger als je dat achteraf moet doen?
Groeten,
Wim
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Wim,
Nee die ben ik niet vergeten maar heb er zwarte schotten in geplaatst. de rechtse gaat niet omdat die in een boog ligt.
Tx betreffende de Felxrail en je observatie
Nee die ben ik niet vergeten maar heb er zwarte schotten in geplaatst. de rechtse gaat niet omdat die in een boog ligt.
Tx betreffende de Felxrail en je observatie
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Ziet er prachtig uit allemaal.
Ik blijf onder de indruk van die damwand.
gr. Ron.
Ik blijf onder de indruk van die damwand.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Fantasia
Volgens de papier in-lay met pijltjes in mijn Peco rails zijn de inkepingen de binnenzijde van de bocht....R Fongers schreef: Peco Flexrails zijn eigenlijk alleen geschikt om in een richting te buigen. De buitenzijde is altijd die zijde waar de meeste onderbrekingen zitten. Als je zo buigt dan zal je nooit, cq verwaarloosbare spanning in je bogen hebben. Ik heb geen weet of andere merken dit ook hebben maar het is wel aanneembaar.
Of zou er een snoodaard die omgedraaid hebben.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Theo,
Laat ik daar nou nooit naar gekeken hebben. En toch nog een keer de proef op de som genomen. Indien onderbrekingen aan de binnenzijde dan veert deze terug andersom blijft die in positie. Op het inlegvel zie ik de aanwijzingen, echter is er niet op aangegeven welke zijde de inkepingen heeft. De manier van inlegpositie zou de aanwijzing kunnen zijn maar kan die niet meer terug voeren.
Laat ik daar nou nooit naar gekeken hebben. En toch nog een keer de proef op de som genomen. Indien onderbrekingen aan de binnenzijde dan veert deze terug andersom blijft die in positie. Op het inlegvel zie ik de aanwijzingen, echter is er niet op aangegeven welke zijde de inkepingen heeft. De manier van inlegpositie zou de aanwijzing kunnen zijn maar kan die niet meer terug voeren.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Er staan pijltjes op het papiertje die naar de binnenzijde wijzen, draai ik de rail om zitten daar de openingetjes....meer info bij de wissels... moet ik even zoeken.R Fongers schreef:Theo,
Laat ik daar nou nooit naar gekeken hebben. En toch nog een keer de proef op de som genomen. Indien onderbrekingen aan de binnenzijde dan veert deze terug andersom blijft die in positie. Op het inlegvel zie ik de aanwijzingen, echter is er niet op aangegeven welke zijde de inkepingen heeft. De manier van inlegpositie zou de aanwijzing kunnen zijn maar kan die niet meer terug voeren.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: Fantasia
@Rob: voor in je tunnels kun je in plaats van (houten) schotten ook gewoon zwart knutselpapier/karton nemen. Dat buig je gewoon mee met de rails en lijm je met houtlijm vast. Je koopt het in elke handwerk/knutsel winkel of gewoon bij de V&D.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Maarten,
Zal er morgen een foto van maken Heb het nu met styropoor gedaan die meebuigen met de boog. Het zijn echter geen buizen zoals Wim opmerkte
Zal er morgen een foto van maken Heb het nu met styropoor gedaan die meebuigen met de boog. Het zijn echter geen buizen zoals Wim opmerkte
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Op de omschrijving staat dat de Flexrail naar beide richtingen kan worden gebruikt, maar dat voor het beste resultaat de pijltjes naar binnenbocht moeten wijzen. De pijltjes staan op de onderkant van je rails in de richting van de zijde met de openingen. Hens de zijde met de openingen kan het beste aan de binnenbocht liggen.dentheo schreef:Er staan pijltjes op het papiertje die naar de binnenzijde wijzen, draai ik de rail om zitten daar de openingetjes....meer info bij de wissels... moet ik even zoeken.R Fongers schreef:Theo,
Laat ik daar nou nooit naar gekeken hebben. En toch nog een keer de proef op de som genomen. Indien onderbrekingen aan de binnenzijde dan veert deze terug andersom blijft die in positie. Op het inlegvel zie ik de aanwijzingen, echter is er niet op aangegeven welke zijde de inkepingen heeft. De manier van inlegpositie zou de aanwijzing kunnen zijn maar kan die niet meer terug voeren.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Fantasia
Inderdaad op de onderzijde van een lengte rail staan ook nog drietal minuscule pijltjes....nooit bemerkt.Overdijk schreef:Op de omschrijving staat dat de Flexrail naar beide richtingen kan worden gebruikt, maar dat voor het beste resultaat de pijltjes naar binnenbocht moeten wijzen. De pijltjes staan op de onderkant van je rails in de richting van de zijde met de openingen. Hens de zijde met de openingen kan het beste aan de binnenbocht liggen.dentheo schreef:
Er staan pijltjes op het papiertje die naar de binnenzijde wijzen, draai ik de rail om zitten daar de openingetjes....meer info bij de wissels... moet ik even zoeken.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
Onderwerp starter - Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Fantasia
Ron en Theo,
Jullie hebben helemaal gelijk.
Weer wat geleerd, maar mn gevoel zegt het precies andersom. Waarom, de pijlen naar binnen omdat dit een beter gezicht geeft voor de layout echter vind ik dat als het andersom gebeurd er minder spanning op blijft staan.
Ben benieuwd naar andere reacties.
Jullie hebben helemaal gelijk.
Weer wat geleerd, maar mn gevoel zegt het precies andersom. Waarom, de pijlen naar binnen omdat dit een beter gezicht geeft voor de layout echter vind ik dat als het andersom gebeurd er minder spanning op blijft staan.
Ben benieuwd naar andere reacties.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Fantasia
Persoonlijk denk ik, dat je de meeste spanning "wilt" hebben op de meest flexibele plaats.
De onderbroken zijde is, volgens mij, flexibeler als de niet onderbroken zijde.
Ik monteer de onderbroken zijde ook in de binnenbocht.
Maar ook dat is gevoelsmatig.
De onderbroken zijde is, volgens mij, flexibeler als de niet onderbroken zijde.
Ik monteer de onderbroken zijde ook in de binnenbocht.
Maar ook dat is gevoelsmatig.
Re: Fantasia
Ik gebruik geen peco maar heb met andere merken ook wel moeite soms een mooie bocht te leggen.
Daarom gebruik ik deze tegenwoordig. Gaat heel goed. Houd de rail mooi in de gewenste boog.
http://shop.conrad.nl/217734.html
Groeten,
Patrick
Daarom gebruik ik deze tegenwoordig. Gaat heel goed. Houd de rail mooi in de gewenste boog.
http://shop.conrad.nl/217734.html
Groeten,
Patrick
Re: Fantasia
Ik gebruik Peco code 80 en voor zover ik weet (maar ik zal het vanavond nog eens nakijken) hebben die om en om inkepingen. Ik heb nooit gemerkt dat het uitmaakte. Maar code 80 is een stuk soepeler dan code 55.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Fantasia
Code 80 is idd net zoals de meeste merken Flexrail uitgevoerd in een om en om inkeping. Voor zover ik weet heeft alleen code 55 de inkepingen aan een zijde.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Fantasia
En nu genoegd geklets over de flexibele rails ,het volk wil foto's zien
Anders moet ik weer 60km rijden om het te zien
mvg Sjaak
Anders moet ik weer 60km rijden om het te zien
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093