engelse huisjes

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
gerwin abbink
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2009 10:39

engelse huisjes

Bericht door gerwin abbink »

wie weet of ,en zo ja waar ,je ook engels landschap huisjes kunt kopen, cottages enzo?


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: engelse huisjes

Bericht door Jos »

klik HIER eens en klik dan op Stations & Buildings

Groetjes,
Jos



jand
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2009 08:35

Re: engelse huisjes

Bericht door jand »

en kijk ook eens ( neem er de tijd voor, je kan mooie koopjes krijgen) op Ebay.co,uk....
jand



Lanrovertjuhh
Berichten: 92
Lid geworden op: 25 mar 2009 14:24

Re: engelse huisjes

Bericht door Lanrovertjuhh »

Dus als ik het goed snap rijden de Engelsen op een even breed spoor als wij, de treinen zijn in een andere schaal maar de huisjes zijn weer gewoon in 1:160
?? :?:


Groetjes,
Rick
Gebruikersavatar

apk
Berichten: 267
Lid geworden op: 15 nov 2008 10:12
Locatie: Drenthe

Re: engelse huisjes

Bericht door apk »

he zo had ik het nog niet bekeken.


Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: engelse huisjes

Bericht door Jos »

Engels rijdend materieel is inderdaad een andere schaal: 1:148.
Of de huisjes ook een andere schaal zijn weet ik niet, maar dat maakt niet veel uit. Schaalverschillen zijn alleen vervelend als je vergelijkbare dingen bij elkaar hebt staan. Een wagon in 1:160 en een wagon van 1:148 bij elkaar valt op.
Maar 2 huisjes die niet op elkaar lijken in verschillende schalen valt niet op.

Groetjes,
Jos



Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: engelse huisjes

Bericht door Chris83 »

Ik vind englse gebouwen heel erg mooi en heb er ook een aantal zelf in karton, ziet er echt goed uit van Metcalfe
http://www.metcalfemodels.com/acatalog/N_Kits.html

in houten vind je altijd wel een stand ervan.


Groeten Chris

jand
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2009 08:35

Re: engelse huisjes

Bericht door jand »

' t is inderdaad wat Jos zegt: zolang je geen 1.48- en 1.60-modellen van het zelfde type op de baan hebt, en niet al te " fanaat" bent op schaal, gaat het prima samen. De Engelsen volgens mij ook, tenminste wanneer het het aanbod Duitse scenery op Ebay bekijk. Ik heb nu zelf een Brits-Duitse baan ( in opbouw), eerst was ik van plan e.e.a. puur Brits te houden, maar waar de Engelsen nog echt een mijl achterlopen is hun electronica. DCC is inmiddels wel vergelijkbaar te krijgen als op " het vaste land", maar het sein-wezen bijvoorbeeld is het speelgoed-niveau nauwelijks ontstegen. En, als je een beetje rondkijkt, zie je dat de Japanners ( Kato) en de Amerikanen ( Bachman, Atlas, Life-like) aardig in opkomst zijn, meest spul gemaakt in China, maar van de week lijmde ik een magneetje onder mijn Br-05 van Arnold, en wat zag ik daar: " made in China".

jand



Lanrovertjuhh
Berichten: 92
Lid geworden op: 25 mar 2009 14:24

Re: engelse huisjes

Bericht door Lanrovertjuhh »

jand schreef:' maar van de week lijmde ik een magneetje onder mijn Br-05 van Arnold, en wat zag ik daar: " made in China".
Klopt, Hornby besteed volgens mij alles in China uit


Groetjes,
Rick

Onderwerp starter
gerwin abbink
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jan 2009 10:39

Re: engelse huisjes

Bericht door gerwin abbink »

ligt het aan mij maar de engelse huisjes zijn niet erg leuk, en weinig.
ik vind de duitse met name de vakwerk erg groot ivm de trein.
is z spoor dan niet beter om te plaatsen?


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4494
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: engelse huisjes

Bericht door spoor65 »

Gerwin,

Ben bang, dat je preisertjes het je niet in dank gaan afnemen, als je hun z-spoor, oftewel 1:220 huisjes gaat geven, ze gaan geheid hun kop stoten als ze de deur door willen.

De (vakwerk)huisje lijken mss wel groot naar jouw idee maar denk dat dat toch wel mee valt hoor.

Mvg

Freddy(spoor65)


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

jand
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2009 08:35

Re: engelse huisjes

Bericht door jand »

Hoi Gerwin,

Mij valt juist op, rondhangend op diverse Engelse shop's en Ebay, hoeveel er " echt Brits landschap" te koop is. Toegegeven, vaak niet zo spectaculair als de Duitse (bv stations, zoals " Baden Baden", waar je trouwens over struikelt op Ebay). King's Cross kom je ( jammer genoeg) niet tegen, maar wel een aantal echt Britse plattelandsstations, de Fish&Chips-zaak, de kapper, en, wat ik zelf heel Brits vind: voor een appel en een ei de ( goedkope) echte Britse arbeidershuizen, waar je, de ook in werkelijkheid voorkomende, straten vol kan bouwen voor een accepetabele prijs. Veel rondhangen op Internet, dus, niet " volgende week alles binnen willen hebben"....
sucses, jan


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: engelse huisjes

Bericht door Jos »

Ik ben afgelopen zaterdag bij Wapstad in Rijswijk geweest, daar hebben ze een paar dozen vol met huisjes van Hornby, de Lyddle End serie. Een heleboel engelse huisjes en gebouwen. Ze hebben dar trouwens erg veel kleine en aparte zaken voor N-spoor op voorraad.
Klik HIER voor voorbeelden.

Alles is kant en klaar en ziet er goed uit. Lijkt een soort steen te zijn, ze zijn vrij zwaar van gewicht.

Groetjes,
Jos


Plaats reactie