Duisburg-Beksheim
-
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen,
Ik wilde even zeggen dat ik de serie fotos erg goed vind vooral waar je het pad laat zien bij het spoor erg moi gemaakt.
Wat voor korrel groote gebruik je?
Mvrg
Bob
Ik wilde even zeggen dat ik de serie fotos erg goed vind vooral waar je het pad laat zien bij het spoor erg moi gemaakt.
Wat voor korrel groote gebruik je?
Mvrg
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Dat paadje? Korrelgrootte? Het is gewoon zaagsel Beetje spelen met kleur, beetje gras erbij. Gewoon proberen, hoppa!!
BTW, die module-overgangen hier lopen perfect! Ik heb bij één zo'n stukje hardboard wat gedonder gehad, en daarna heb ik bij de rest de verdunde houtlijm achterwege gelaten en gewoon ballast vastgelijmd met onverdunde houtlijm. Lekker stevig. Maar inderdaad, volgende keer maak ik gebruik van deze tips. En ik zal nog wel wat modules moeten maken eer het een beetje rond kan rijden. Zucht.....'gelukkig' hoeven ze niet allemaal met volledige scenery te worden uitgerust. There's such a thing as schaduwstations.
Zojuist heb ik nog even de bovenleiding bij de oostelijke inrit van de brug geverfd met allemaal duistere kleurtjes. De isolatoren hebben een vies kauwgomballen-kleurtje gekregen, en dat ga ik bij de resterende ook doen. Dat concludeert de dag ook wel een beetje, want morgen moet ik weer in actie voor de baas. Maandag is de baan weer aan de beurt!
En aan de vrouw des huizes nog een anoniem compliment hier zo vanaf het forum: heeeerlijk om gewoon in de kamer te werken, koelkast, blaffers en TV/muziek bij de hand. Mega-fun modelbouwen zo, en het zondert ook niet zo af.
Bam!
J.
BTW, die module-overgangen hier lopen perfect! Ik heb bij één zo'n stukje hardboard wat gedonder gehad, en daarna heb ik bij de rest de verdunde houtlijm achterwege gelaten en gewoon ballast vastgelijmd met onverdunde houtlijm. Lekker stevig. Maar inderdaad, volgende keer maak ik gebruik van deze tips. En ik zal nog wel wat modules moeten maken eer het een beetje rond kan rijden. Zucht.....'gelukkig' hoeven ze niet allemaal met volledige scenery te worden uitgerust. There's such a thing as schaduwstations.
Zojuist heb ik nog even de bovenleiding bij de oostelijke inrit van de brug geverfd met allemaal duistere kleurtjes. De isolatoren hebben een vies kauwgomballen-kleurtje gekregen, en dat ga ik bij de resterende ook doen. Dat concludeert de dag ook wel een beetje, want morgen moet ik weer in actie voor de baas. Maandag is de baan weer aan de beurt!
En aan de vrouw des huizes nog een anoniem compliment hier zo vanaf het forum: heeeerlijk om gewoon in de kamer te werken, koelkast, blaffers en TV/muziek bij de hand. Mega-fun modelbouwen zo, en het zondert ook niet zo af.
Bam!
J.
Voordat ik op pad ga om de (vertraagde) vlucht te doen nog gauw even een foto-sessie.
Voor muren ben ik sinds dit project ook eens begonnen met het krassen in die platen van de bouwmarkt. Dat bevalt prima!
En op de baan ziet het er dan zo uit. Hier komt een viadukt van de weg over de rails heen. Het recht snijden is nog het lastigst eigenlijk, dat krassen....tja...dat kende ik al.
Ook nog wat gegroend en geplant zo rondom het spoor. Langzaam maar zeker begint het al iets te worden. Ik krijg in ieder geval steeds minder ruimte om al mijn gereedschap en materiaal op neer te zetten, en dat is over het algemeen goed nieuws!
Zelfs eind van deze ochtend nog even wat zitten groenen.....je moet toch wat.
En uiteraard mag de 146 weer even poseren, met als achtergrond wat bebouwing van het toekomstige stukje Duisburg. Prachtige, die felle kleuren...
En als toegift nog maar eentje....
Grtz,
J.
Voor muren ben ik sinds dit project ook eens begonnen met het krassen in die platen van de bouwmarkt. Dat bevalt prima!
En op de baan ziet het er dan zo uit. Hier komt een viadukt van de weg over de rails heen. Het recht snijden is nog het lastigst eigenlijk, dat krassen....tja...dat kende ik al.
Ook nog wat gegroend en geplant zo rondom het spoor. Langzaam maar zeker begint het al iets te worden. Ik krijg in ieder geval steeds minder ruimte om al mijn gereedschap en materiaal op neer te zetten, en dat is over het algemeen goed nieuws!
Zelfs eind van deze ochtend nog even wat zitten groenen.....je moet toch wat.
En uiteraard mag de 146 weer even poseren, met als achtergrond wat bebouwing van het toekomstige stukje Duisburg. Prachtige, die felle kleuren...
En als toegift nog maar eentje....
Grtz,
J.
Mooie foto's weer Jeroen. Wat gebruik je als verlichting bij je foto's? Bouwlamp/halogeen spot oid?
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Jos,
Dat is voor de geurplaatjes
Jeroen, Gaaf die muur, tlijkt wel of er overal mos op zit.
Dat is voor de geurplaatjes
Jeroen, Gaaf die muur, tlijkt wel of er overal mos op zit.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Jawel! Immers, water met wat afwas ruikt toch zo?
En voor de -helaas karige- belichting om te werken gebruik ik een leeslampje..
En voor de -helaas karige- belichting om te werken gebruik ik een leeslampje..
-
- Moderator
Een werklampje dus.Jeroen schreef:om te werken gebruik ik een leeslampje..
Maar is er nog progressie te melden? Hier niet meer dan dat er een 1216 rondjes rijdt over de teststrecke.
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Tja, ben bezig met het groen. Dus: bomen en struikjes en gras en onkruid en weetikveel. Ook is de bovenleiding in de brug geverfd, en zoals verwacht: het valt nauwelijks op. Gisteren heb ik weer wat masten binnen gekregen dus kan ik aan de rechterkant van de wisselstraat hopelijk iets verder met de bovenleiding. Nee, ik hoef me nog niet echt te vervelen....
Wat voor platen zijn dat en hoe dik (dun) zijn die verkrijgbaar? Is misschien ook iets voor trottoirs als ze erg dun verkrijgbaar zijn.Jeroen schreef:Voordat ik op pad ga om de (vertraagde) vlucht te doen nog gauw even een foto-sessie.
Groeten,
Wim
Hmm, het zijn vrij dikke platen voor plafond-isolatie volgens mij. Je zou ze heel dun kunnen snijden voor het bouwen van trottoirs bijvoorbeeld. Zou ik zelf niet zo snel doen, ik zou die eerder van klei maken ofzo, dat kun je vrij dun uitrollen op de pizza-manier. Iets dergelijks ben ik ook voornemens te doen bij mijn modulebaan. Of karton ofzo, dat moet ook wel goed werken. Als je een dunne plaat van dit schuim vindt dan is het helemaal ideaal. Voor muurtjes is het nu prima materiaal. Het wekt fijner dan gips in ieder geval!
Op dit moment is het Bauzeit bij DU-Beksheim! De achtergrond wordt opnieuw geverfd door vrouwlief, en ik ben weer met mijn groene vingers in de weer. Foto's volgen nog!
J.
Op dit moment is het Bauzeit bij DU-Beksheim! De achtergrond wordt opnieuw geverfd door vrouwlief, en ik ben weer met mijn groene vingers in de weer. Foto's volgen nog!
J.
Zo'n topic wordt toch wel wat gezelliger m.b.v. foto's, niet? Daarom even in navolging op vorig bericht wat plaatjes van hoe het één en ander vorm begint aan te nemen op de modules.
Ik ben zeer tevreden met de nieuwe achtergrond. De vorige bleek toch wat te donker te zijn, en slokte erg veel licht op van het toch al weinige licht en de relatief 'trieste' omgeving met de donkere rivier, de groene oevers en de groene spoorbrug. Tevens was het hardboard materiaal ook niet erg ideaal, maar dat was mijn schuld aangezien ik de verkeerde kant aan de voorzijde had 'gezaagd'. Snappu 'm nog?
Good'n, foto's dus. De nieuwe achtergrond heeft 'zé girl' dus gemaakt, en ik heb me bezig gehouden met het landschap. Ziet er al wat gezelliger uit zo...
Vanaf het rivierniveau genomen. Er moet nog veel gebeuren, en veel bijgewerkt worden, maar de module fleurt al enorm op van wat bomen enzo....
Ook heb ik een soort bospad gemaakt....
Als laatste foto mag de 185 TRAXX van MRCE even poseren. Je ziet dat de achtergrond hier goed z'n werk doet. Het is ook wel eens leuk om zo foto's te schieten met een achtergrond. Veel beter dan zo'n witte Spachtelputz muur!
Righty, we gaan weer lekker door vanavond!
Grtz,
J.
Ik ben zeer tevreden met de nieuwe achtergrond. De vorige bleek toch wat te donker te zijn, en slokte erg veel licht op van het toch al weinige licht en de relatief 'trieste' omgeving met de donkere rivier, de groene oevers en de groene spoorbrug. Tevens was het hardboard materiaal ook niet erg ideaal, maar dat was mijn schuld aangezien ik de verkeerde kant aan de voorzijde had 'gezaagd'. Snappu 'm nog?
Good'n, foto's dus. De nieuwe achtergrond heeft 'zé girl' dus gemaakt, en ik heb me bezig gehouden met het landschap. Ziet er al wat gezelliger uit zo...
Vanaf het rivierniveau genomen. Er moet nog veel gebeuren, en veel bijgewerkt worden, maar de module fleurt al enorm op van wat bomen enzo....
Ook heb ik een soort bospad gemaakt....
Als laatste foto mag de 185 TRAXX van MRCE even poseren. Je ziet dat de achtergrond hier goed z'n werk doet. Het is ook wel eens leuk om zo foto's te schieten met een achtergrond. Veel beter dan zo'n witte Spachtelputz muur!
Righty, we gaan weer lekker door vanavond!
Grtz,
J.
Echt prachtig. Je maakt niet alleen hele mooie scenery, je weet dat altijd mooi te vatten in plaatjes.
-
- Moderator
Aan de andere kant, donker sfeerloos en triest past wel weer goed in het straatje van de achterbuurt. Dus een beetje grauwigheid kan dan ook weer geen kwaad?? Of ben ik nu abuis. Maar die boompjes doen de boel zeker wel goed, en een achtergrond is beter dan een witte muur inderdaad.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Jawel, sfeerloos en triest kan wel én komt nog wel, zeker op de module met de eerste bebouwing.....maar de achtergrond is ook niet te vrolijk, het is feitelijk een 'hoge wolken-lucht' alsof er een koufront aan zit te komen met bijbehorend slecht nieuws.
Nee, de achtergrond was te donker qua kleur....dus slokt onwijs veel licht op. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Dit ziet er een stuk beter uit, vinden wij!
En Robert, de grauwe achterbuurt is eigenlijk main item op de volgende module!
J.
Nee, de achtergrond was te donker qua kleur....dus slokt onwijs veel licht op. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Dit ziet er een stuk beter uit, vinden wij!
En Robert, de grauwe achterbuurt is eigenlijk main item op de volgende module!
J.
Dank drank.....ik zit nu ook weer volop te klussen met allerhande dingetjes die moeten worden gedaan. Bomen, groen, ondergrond, bovenleiding verven, blablabla.....
Eigenlijk zit ik te wachten tot de zon op de baan gaat schijnen, maar helaas trekt er weer bewolking binnen
Dan maar weer met de lamp aan de gang!
J.
Eigenlijk zit ik te wachten tot de zon op de baan gaat schijnen, maar helaas trekt er weer bewolking binnen
Dan maar weer met de lamp aan de gang!
J.
Hallo Jeroen.
Woow
Verdraait mooie platen, heer Jeroni
Gelukkig heb je geen last van de combi lekker biertje erbij en modelleren.
Je tovert weeeer een spoorbaan die levens echt is.
Complimenten.
Martin de Deugd
Woow
Verdraait mooie platen, heer Jeroni
Gelukkig heb je geen last van de combi lekker biertje erbij en modelleren.
Je tovert weeeer een spoorbaan die levens echt is.
Complimenten.
Martin de Deugd
Soms twijfel je lang voor je een beslissing neemt,
Dat had ik ook toen ik dat mooi stukkie wisselkunst van peco nog in huis had.
Een pracht exemplaar, maar eigenlijk overbodig in mijn plannen,
lang gedacht, moet ik er iets voor ontwerpen of hem toch maar weg doen.
Ik ben blij dat ik hem nu weer zie in z`n prachtig project als dit, het had geen beter plekkie kunnen vinden
dan op "der meisters bahn".
Jullie maken er echt weer een schitterend stukkie kunst van Jeroen en lady.
Mvg
Freddy
Dat had ik ook toen ik dat mooi stukkie wisselkunst van peco nog in huis had.
Een pracht exemplaar, maar eigenlijk overbodig in mijn plannen,
lang gedacht, moet ik er iets voor ontwerpen of hem toch maar weg doen.
Ik ben blij dat ik hem nu weer zie in z`n prachtig project als dit, het had geen beter plekkie kunnen vinden
dan op "der meisters bahn".
Jullie maken er echt weer een schitterend stukkie kunst van Jeroen en lady.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Thanks, Freddy! Ben ook blij dat we op deze manier zaken hebben kunnen doen, zo helpen we elkaar een beetje, niet? Nu ie ook echt functioneel is ben ik er vooral blij mee, want dat had -zoals terug te lezen is- nogal wat voeten in de aarde.
Good'n, gisteren ook weer veel gedaan. Dat is natuurlijk weer niet zo direct te zien, want groenen kost veel tijd. Ik heb ook weer bomen gemaakt van dat zeegras/zeemos/zeestruik of wat dan ook, en ook weer de oude bekende draadbomen self-made.
Maar even een klein overzichtje dan. '
Een iets andere hoek. Het begint er al gezellig groen te worden. Uiteraard missen de nodige scene's nog, maar in deze fase is het makkelijker om dat nog niet op te bouwen, aangezien het groen vaak in het rond vliegt.
Jullie zien dat ik bezig ben geweest om een brug te maken van de weg over het spoor heen. Heeft meteen als functie om de S-bahn te laten verdwijnen, want dat is het beoogde materieel wat er overheen moet rijden. Het is een erg krap geheel geworden, iets wat mij vaak opvalt in het Ruhrgebiet. De bovenleiding loopt dus naar beneden, en de hangdraad is 'vastgemaakt' aan het brugdek. Natuurlijk wél via een isolator (gemaakt van een stukje draadisolatie). T.z.t. moeten er nog wel van die gaashekken komen ter beveiliging van bijdehandte Preisers die even de boel willen aanraken. Maar goed, dat is voor later.
Allrighty, vanmiddag even in actie maar morgen kunnen we weer verder....
Grtz,
J.
Last? Neeuh...hoort er net zo bij als houtlijm. Of blaffers.....Gelukkig heb je geen last van de combi lekker biertje erbij en modelleren
Good'n, gisteren ook weer veel gedaan. Dat is natuurlijk weer niet zo direct te zien, want groenen kost veel tijd. Ik heb ook weer bomen gemaakt van dat zeegras/zeemos/zeestruik of wat dan ook, en ook weer de oude bekende draadbomen self-made.
Maar even een klein overzichtje dan. '
Een iets andere hoek. Het begint er al gezellig groen te worden. Uiteraard missen de nodige scene's nog, maar in deze fase is het makkelijker om dat nog niet op te bouwen, aangezien het groen vaak in het rond vliegt.
Jullie zien dat ik bezig ben geweest om een brug te maken van de weg over het spoor heen. Heeft meteen als functie om de S-bahn te laten verdwijnen, want dat is het beoogde materieel wat er overheen moet rijden. Het is een erg krap geheel geworden, iets wat mij vaak opvalt in het Ruhrgebiet. De bovenleiding loopt dus naar beneden, en de hangdraad is 'vastgemaakt' aan het brugdek. Natuurlijk wél via een isolator (gemaakt van een stukje draadisolatie). T.z.t. moeten er nog wel van die gaashekken komen ter beveiliging van bijdehandte Preisers die even de boel willen aanraken. Maar goed, dat is voor later.
Allrighty, vanmiddag even in actie maar morgen kunnen we weer verder....
Grtz,
J.
-
Ja schitterende foto,s weer jeroen.
Vooral het groen vind ik erg mooi.
Vooral het groen vind ik erg mooi.
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911