Zo, nou het is momenteel wat rustiger, maar het gaat goedkomen. Momenteel bezig met plannen voor de volgende module (eigenlijke module 3, module 2 zijn recht liggende sporen, volgt later). De bouwwijze gaat waarschijnlijk wel wat anders worden, tenminste er wordt een beetje op aangestuurd door m'n pa. Maar dat is voor later.
Heb vandaag wel even een wagon-ombouw in gebruik genomen, een omgebouwde fleischmann Eanos-wagen welke ik met een setje van KUSWA heb omgebouwd tot een Ealos. Deze wagens zijn voorzien van hogere eindboorden. De wagen is nog niet klaar, geen enkele vorm van beschriftingen e.d. maar dat vond ik nog niet echt belangrijk. Daarnaast het kan prima dienst doen als een gare industriewagen dus in het kader heb ik een paar leuke bilder geschoten van een niet alledaags transport van vloeibaar ruwijzer door de HGK.
Let wel, de wagens zijn niet verouderd, maar de torpedopan kan je niet met verweerpoeder alleen afdoende en realistisch vervuilen want rond de vulopening en bovenop de ketels zitten de nodige ruwijzer en slakken aangekoekt in het echt. Daar moet ik denk ik met iets van kneedbaar hout of zoiets aan de gang. Komt wel, heeft geen haast.
Ah daar hebben we de ombouwer van Fleischmann. De rede om tussen de lok en de eerste wagen, respectievelijk tussen beide torpedopanwagens een bakwagen te hangen is eigenlijk heel simpel. De trein is op weg naar Beksheim en hoewel de grote bruggen bij Beksheim de nodige belasting wel kunnen hebben zitten er op het traject tussen Wieneshafen en deze bruggen nog een paar kortere, bejaarde bruggetjes die nog een paar jaar mee moeten kunnen (zo ging het ook wel bij het grote voorbeeld).
Bon