Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Gaashekken (klik hier) tbv de bovenleidingsbeveiliging kan ik eventueel wel ritselen in Stuttgart bij Ndetail (als ze er staan).

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

T.Spat
Berichten: 271
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door T.Spat »

Jeroen,

vergeet de volkstuintjes niet! Die zijn vaak net nog niet op het spoor aangelegd
daar in het Rhurgebiet :lol: echt, die woekeren daar met ieder stukje
beschikbare ruimte, vaak nog voorzien van de vaagste keetjes, waarschijnlijk
bedoeld voor het doorzakken na een middagje schoffelen 8-)

Verder ziet het er weer puik uit.

Mvg,

Tis


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

@Robert,

graag! Sehr gerne.....tweemaal alstublieft! (niet voor het reeds getoonde bruggetje, maar er komt nog een brug bij nl. ....)

@Tis,

Dat is een prima idee! Zal eens wat fotootjes opzoeken daarvan, lijkt me wel een leuk detail en staat ook lekker rommelig.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Yo J,

Mooie platen man,ziet er fantastisch uit!!
idd Tis,dat is een uitstekend idee. :mrgreen:

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Hee J-mans,

Tijd om weer eens wat te posten joh. Dat draadje begint nogal weg te zakken in de ranglijst. Je hebt vast nog wel wat leuke foto's van bouwprojectjes.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

:geek: Zo inderdaad....maar handel jij nou niet met voorkennis? :lol: Komt er aan.....


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Afgelopen zondag mijn brakke hoofd nog ertoe kunnen bewegen om even naar Houten te gaan. Immers, H@ns had nog wat rommel voor mij meegenomen uit Leipzig van een of andere beurs. De volgende dag, toen het beeld en geluid weer echt synchroon liep maar eens gekeken wat er zoal te maken viel van de bouwpakketjes.....

Afbeelding

Jawel, mijn langverwachte Trinkhalle! Het is een erg klein bouwpakketje, bestaande uit wat flinterdunne houten plaatjes en wat styreenstripjes en -plaatjes. En als je er samen aan werkt heb je binnen een klein uur uiteindelijk dit pakketje. Voor het idee dus de euromunt erbij, want die sta-tafels waren echt een ramp om in elkaar te zetten. Feitelijk moet ik mijn mond houden, want er zijn zelfs forumleden hier die complete overweg-installaties zelf maken en LEDjes in VW-busjes frommelen....dan is dit nog een makkie....

Afbeelding

Ook blijf ik zo af en toe eens een beetje ideëen opdoen met Anyrail. Omdat ik praktisch altijd op het oog werk heb ik niet veel aan de computer progamma's, maar het enige wat wel makkelijk is, is dat je wat modulebakken met de linealen kunt tekenen. Zo weet ik ongeveer wat wel en vooral wat niet gaat passen. Dit is een kleine schets van de toekomstige rechter 2 bakken. Men ziet dus hier de perronbak, en de rechter stationsinrit/uitrit. Dat moet uiteindelijk dus naar het schaduwstation gaan. Kortom, er moet nog héél veel gebeuren voordat ik eens een rondje kan rijden.....

Afbeelding

Vandaag maar weer verder klooien met allerhande bouwpakketten. Ook zal ik de baan weer eens opbouwen, want ik heb nog wat treinenzooi uit Ede ovegeheveld hierheen voor wat testrijden en fotootjes!

Laterz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Jeroen schreef:Afgelopen zondag mijn brakke hoofd nog ertoe kunnen bewegen om even naar Houten te gaan. Immers, H@ns had nog wat rommel voor mij meegenomen uit Leipzig van een of andere beurs.
Volgens mij loop je nog steeds niet helemaal synchroon. Was het nou zondag of zaterdag :mrgreen: :lol:


Fan van Alpenbanen in N(m)

tv_man
Berichten: 1498
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door tv_man »

Wauw, daar zou ik wel een biertje willen drinken als ik 12mm lang zou zijn!


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Kan me best voorstellen dat het priegel werk is, maar ja 1:160 dat is nu eenmaal wat kleiner :D
mooie tankwagen overigens op de achtergrond.

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hi Bob,

nou het valt eigenlijk in het niet vegeleken met de forumleden die dus zelfde SMD'tjes in auto's verwerken en AHOB's maken enzo......daar valt mijn mond echt van open.

En met spoor N heb ik verder niet zo'n probleem (goh, je meent het) qua priegelen. Leuk is altijd om die h0-sissyboys te horen zeggen of zien schrijven: Ongelooflijk dat dit N is, het is net h0. Tja....moeten ze wat vaker op dit forum kijken met z'n juweelbanen.

Good'n, over to Beksheim. Zoals Roberto al schreef ben ik bezig nu met wat projectjes. De Trinkhalle (Lüttke) is alweer klaar, en zojuist is eveneens van Lüttke mijn seinhuis (uiteraard niet meer actieve dienst)(al lang niet meer)(al héél lang niet meer) afgerond. Een beetje weatheren nog hier en daar en dan is het helemaal klaar. Grappig is dat er ook een gang naar een denkbeeldige kelder is, dus ik moet dit ding enigszins inbouwe op de modules. Een top modelletje! (maar de handleiding is waardeloos....)

Het ding in aanbouw.....al wat verf hier en daar......

Afbeelding

En hopsakee. Klaar. Inclusief stationsnaam in het typisch Duitse oude spoorwegen-lettertype. Overigens het eerste bewijs op de baan dat de baan heet zoals ie heet. :mrgreen:

Afbeelding

...en de achterkant met kelder.

Afbeelding

Nu op naar 2 sleazy-beaver zigeunerflatjes van Auhagen. Mijn lieve vriendin helpt driftig mee met het bouwen van deze gebouwtjes, en heeft er duidelijk zin in....én oog voor. Het concept van nieuw en glimmend verafschuwt haar net zo als mij dus de neuzen staan de richtige[ kant op. Jawohl!

Good'n, gauw meer nieuws.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jos »

Die gevel met het naambord is heel mooi verweerd Jeroen, de andere komt wat klinischer over.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

ziet er weer mooi uit erg mooi gebouwtje.
Heb je de tekst op de gevel zelf gemaakt?
Zo ja wat is de lettertype of weet je misschien het lettertype

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door shoven »

Ik vind de kleur van de gevel perfect. Achterkant mag nog wat meer verweerd worden, maar het is een mooi grauw kleurtje, zou ook leuk passen op een Oostblok-baan. Lekker troosteloos.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ja, jullie hebben gelijk. Ik zal die achterzijde nog een beetje verder aanpakken. Tevens plant ik er nog ergens een grafitti kreet op, ook altijd leuk. Het groen e.d. komt natuurlijk pas later als het gebouwtje op de baan wordt geplaatst. Dat zal ook wel snel gebeuren, want ik wil vanmiddag de modules weer eens gaan opbouwen. Maar hij is al aardig troosteloos zo, niet?

@Bob,

Dat lettertype heb ik ergens op internet gevonden, specifiek DB.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,
Dat lettertype heb ik ergens op internet gevonden, specifiek DB.
weet je nog welk lettertype :?:

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Kan het je wel emailen, als ik het kan vinden :oops: ....PB maar even.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Trouwens, check even op www.1zu160.net , volgens mij staat het daartussen. Schiet me nét te binnen!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Anyway, we gaan weer vrolijk door met 'huisjes bouwen'. Even een tussenstand van dit Auhagen-bouwpakket. Wat er op de verpakking stond komt er uiteraard niet uit, neen, dit wordt natuurlijk des Ruhrgebiets. Grauw, grijs, lelijk, wil-ik-niet-wonen, etc. etc. .

Goed, de tussenstand dus....de voorkant...

Afbeelding

..en de achterzijde. Inmiddels ben ik druk met verouderen en weatheren van het geval.....

Afbeelding

Ik zal zo even de modules de huiskamer in halen.....de zon schijnt immers en ik heb goeie hoop een paar foto's te maken.....

Grtz,

J


Afbeelding

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door pp4trains »

Frommel je er ook verlichting in?
Wel aardig misschien om wat satellietschotels eraan te hangen oid

Wordt leuk zo

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

bob vermeulen schreef:Jeroen,
Zo ja wat is de lettertype of weet je misschien het lettertype
mvrg Bob
Volgens mij gebruikte de DB het lettertype DIN 1451
Dan is dit het condensed font. O.a. hier te vinden.


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Hartelijkdank,
Ga er mee aan de slag

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Robert-on-tour, lees ik hier....eerst langs Huizen (Ron), en vervolgens langs het pittoreske Almere.

Jawel, na wat goeie gesprekken, het nodige bier en een good'n briefing over de snode modelspoorplannen heeft Beksheim er weer een goed avondje op zitten. Wat er ligt werkt in ieder geval, en sinds ik ook wat meer treinen uit Ede heb overgeheveld kunnen we tijdens de late uren (als ik geen zin meer heb in bouwen) de baan eens een beetje testen, al is het niet meer dan pendelen over de 2 modules en de bovenleiding een beetje fine-tunen.

Er zit toch wat werk in om dat goed te laten werken op een modulebaan, maar bij Boppard werkte het en dus moet en zal het hier ook gaan werken...de Taurus van Rob overleefde de vuurproef met een 8, aangezien hij één keer bleef haken. In ieder geval niet op de overgangen, en dat was toch wel de grootste uitdaging.

Jawel, wij hebben hoop. Quentin, wo bist du?! 8-)


J.


Afbeelding

Quintin
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:39
Locatie: Ede

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Quintin »

Jo J,

Hier is Quintin ;) , Ik ben gister avond uit het ziekenhuis ontslagen na mijn operatie van afgelopen Dinsdag ik lig dus helemaal plat hier op bed.
Bouwen zit er deze week helaas niet meer in , maar ik heb goede hoop dat volgende week er weer achter de bouwtafel gezetten kan worden.

Het wordt wel hoog tijd dat we de bakken even gaan uitlijnen, dan kan ik vast een beetje de boel gaan uitmeten, helaas mag ik de komende drie weken niet autorijden dus maar even kijken hoe we dat gaan doen.

Je bouw werkt ziet er weer top uit die flat doet erg saai , grijs en duits aan helemaal top. :D

Spreek je snel hopelijk onder het genot van Bier ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hé pik, dan maar even zo i.p.v. sms'en (of bierdrinken :mrgreen: ) . Anders flans ik die bakken inclusief rails wel even voor je in elkaar.....dan mag jij de rest doen. Zou altijd een idee zijn. Let me know!


Afbeelding
Plaats reactie