Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Quintin
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:39
Locatie: Ede

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Quintin »

Kerel ,dat zou helemaal top zijn als je dat zou willen doen :o !!
dan kan ik op mijn gemak verder rommelen, en vast wat aan het landschap gaan doen enzo :)

De vergoeding daarvoor regelen we dan wel even.

Alvast bedankt man helemaal top!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ja joh, want dat is het werk niet, maar net werk wat jij dus kennelijk even niet zou kunnen doen. Enniewee, ik laat het je wel weten.....good'n?

Gisteren heb ik samen met Robert nog even wat foto's gemaakt. Het was weer redelijk lastig om foto's te maken met dat karige licht, en helaas is het vandaag ook alweer vrij foggy outside, dus mooie sunny pics kunnen we wel vergeten. Is trouwens al bijna niet meer te doen met die lage zonnestand, en dat wordt niet echt minder de komende tijd.... :roll:

Eerst maar eens de flatjes, die ik zojuist heb gefotografeerd....er moeten nog balkons op en nog wat kleine details, maar de muren weatheren is makkelijker als dat er allemaal nog niet op zit.

Afbeelding

Nouja, het zal niet verrassend zijn waarom onze nieuwe moderator nog even aan kwam zetten: een Taurus, natuurlijk met z'n knik-wagon die we al kennen van een andere visite....

Afbeelding

Hier sleurt ie -met wat inbeeldingsvermogen- een wat langere goederentrein vanaf 'het emplacement'. Hier komt het inbeeldingsvermogen into play! :P

S-bahn komt net vanuit....ja, de S-bahn spoorlijn. Meer kan ik er eigenlijk niet van maken....

Afbeelding

Nog even een wisseling van de wacht: schone Taurus met vervuilde knikketelwagon, en een smerige 185 met een blinkend nieuwe knikketel....

Afbeelding

Beide schmutzig. Sieht besser aus, nicht?

Afbeelding

Allrighty,

ik ga weer even verder klooien. Huizen, groen, wegen....pfff...genoeg te doen......

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Overdijk »

Die flats beginnen al lekker grauw te worden, ze zouden ook niet mis staan op een DDR baan als Sovjet-blok.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Ach, in West Duitsland hebben ze ook voldoende inspiratieloze betonnen dozen uit de grond gestampt. Alleen werd dat iets subtieler geplaatst dan dat in de DDR gebruikelijk was.

Dan maar even een paar foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we ook de plannen voor de aansluiting Wieneshafen-Beksheim besproken. Dus dat gaat helemaal goed komen.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Ziet er weer prachtig uit zo.

En wat maakt die taurus veel kilometers zeg. :lol: :lol:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Doolemeister »

Dat ziet er prachtig uit! :D :D

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

Quintin
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:39
Locatie: Ede

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Quintin »

Mooie foto's mannen, dat ziet er top uit !!!!

Die Taurus dat is wel een erg gave uitvoering mmmm, mischien de vrouw maar eens met mijn puppy ogen aankijken :D



marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Schitterende foto,s weer jeroen toppie.
Komt er ook een aftakking naar "immergut"?
Ik kan zo met een spoortje vanuit het schaduwstation de "wijde wereld " in :lol:


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Dat zijn weer mooie scherpe foto's,ziet er erg gaaf uit!!
Kom nou op poeders over die Taurus. ;) :lol:


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door pp4trains »

Erg mooie foto's Erg strak.

Wat voor camera gebruik jij eigenlijk? En wat voor lens?

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door René »

Gave knik-ketelwagen met appendages en afsluiters!


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ja hartelijk drank wederom!

Ben volop aan het bouwen, en af en toe neem ik dan maar eens de moeite om wat foto's te maken. Eerst even de vragen beantwoorden....

@marco,

Nou, eh....dat wordt erg lastig. Betekent voor mij nóg een aansluiting maken. Niks is onmogelijk, zeker in de toekomst niet. Misschien kun je Robert_N eens lief aankijken? DU-Beksheim is al redelijk doorgepland, en de aansluiting met D-Wieneshafen is ook niet echt een sinecure, maar wel iets waar ik/we altijd mee rekening heb(ben) gehouden.

@Patrick,

Dankjewel. De camera is een no-nonsense Sony DSC-H9, en die heb ik al 4 jaar zo'n beetje. Verder geen bijzondere lens, geloof ik....heb er niet zoveel verstand van. Er staat op: Carl Zeiss Vario-Tessar 2,7-4,5/5,2-78. Allemaal blabla, want hij zat er standaard op en aan vast :lol:

Vandaag is forum-wise wel een goeie dag voor DU-Beksheim. Veel gebouwd vandaag, maar ook aardig wat foto's gemaakt en geplaatst. Met het karige licht is het altijd lastig foto's maken, maar ja....van de ruim 50 foto's die ik maak komt er altijd maar een paar door de ballotage..... :ugeek:

Men vraagt om puintuintjes, nou, die komen er ook. En net zoals in het echt (heb er nu 3) geeft het een bijzonder rommelige indruk.

Afbeelding

Andere hoek...dit is al helemaal een ramp. Gare ouwe balken en een hoop grint. Hier moet nog het één en ander gebeuren....

Afbeelding

Onherroepelijk wat spoorstaven......René, hier gebruik ik dus altijd die Modelcolor verfjes. Verder nog niks aan gedaan. Je ziet, het is al lekker dof en roestig. Gewoon beetje bruin, snufje (een hééél klein beetje) en wat zwart. Wees ook rustig met zwart, daar gebruik je ook al snel teveel van...

Afbeelding

Nog even een klein overzichtsplaatje met 1 TRAXX in dienst voor die nieuwe blingbling-trein, en de ander die wacht op een volgende dienst. Ik stel me zo voor waar ik, als treinbestuurder, m'n peuken zou uittrappen en eventjes 'de leiding in handen zou nemen'. De omgeving vráágt er gewoon om, niet? De achtergrond is nogal zoals de Maan eruit ziet, maar het is weer dat hardschuim met wat gips (+houtlijm+flinke klodder zwarte verf) als ondergrond voor het komende landschap.

Afbeelding

Zo, dan ga ik nu nog even verder klooien....en dan morgen weer verder.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door René »

Geweldig. Lekker sfeertje. Mooie roestige stukken rails, dat oude hout ziet er perfect uit en de boerenkool staat er goed bij.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

(hé kijk nou, nog een Almeriaan!)

Tnx! Nu nog een stuk of 10 tuintjes....pfff.....


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Het is een uitstekend idee die vervallen volkstuin!
Uitvoering is werkelijk geniaal. :o


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Hey J,

Het is een uitstekend idee die vervallen volkstuin!
Uitvoering is werkelijk geniaal. :o


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Mooie beelden.
De vervallen volkstuin is inderdaad iets wat je veel langs het spoor ziet. Excellent idee.


Mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Quintin
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:39
Locatie: Ede

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Quintin »

Jo J,

Ziet er nice uit kerel die tuintjes, ik heb nog wel een paar van die gare kleine schuurtjes liggen die het erg goed zouden doen in je tuintjes.

Greetz Q,


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Thanks boys. Quentin, dat lijkt me een prima idee! Neem ik graag van je over....was ze ook al aan het zoeken in mijn rommeldoos, maar neen, zonder resultaat.

Vanmiddag weer vrolijk verder bouwen aan de modules. Alles heeft nu een nachtje mogen drogen, dus ook vandaag verwacht ik weer een productieve dag op scenery-gebied. Foto's volgen uiteraard!

J.


Afbeelding

Quintin
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:39
Locatie: Ede

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Quintin »

Komt goed kerel, die tuinhuiskes gaan het mooi afmaken.

En nu maar effe brouwen pik, moet wel weer leesvoer hebben om deze dag door te komen ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Nou, vooruit....omdat je zo ziek, zwak en misselijk bent. Gewoon extra bier drinken, dan komt het vanzelf goed.

Dus....even een kleine tussenstand. Ben voor de zoveelste dag op rij weer flink aan het bouwen. Ik wilde weer even wat volkstuintjes doen, en dan daarna weer verder met het grovere landschapswerk. Mooie afwisseling zo tussen het echte gepruts en heuvels maken en begrassen en weet ik veel. Vanavond staat er ook weer huizen bouwen op het progamma, heb er nog genoeg te gaan wat dat betreft.

Good'n, even een update over de volkstuintjes dus...Quent, laat maar komen die schuurtjes! Alvast een start gemaakt met van die stokken.....waar ze voor zijn weet ik eigenlijk niet, maar het ziet er al wel leuk uit.

Afbeelding

Ook ik vond nog een klein blikken schuurtje. Meteen maar even geverfd, vervuild en daarna voorzien van de nodige grafitti. En die grafittispuitert zullen we nog wel meer terugzien in de Duisburgse wijk Beksheim!

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik nog ergens een half uitgebrand en weggeroest autowrak geplaatst. Jawel, de buurt rondom het spoor is niet echt kosher!

Afbeelding

Zo, vanavond meer. Enjoy!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

heel erg creatief allemaal, ziet er lekker rommelig uit.

Ik heb hier ook nog wel wat ouwe meuk liggen en ook nog iets van pompoenen.
Hoor wel van je als je als je het nodig hebt.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Overdijk »

Die oude bouwkot staat er al een hele tijd zo te zien, gezien de tekst Rote Armee Fraktion :mrgreen: En herken ik niet een Golf I in het wrak, dit is echt een vergeten stukje land.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

@Ron I,

Nou, alle tjak is welkom! Die volkstuintjes moeten natuurlijk niet op elkaar gaan lijken. Helemaal leuk!

@Ron II,

Dank! Ja, ik moest er toch iets op zetten.....waaronder mijn initialen , 'crew' en natuurlijk R.A.F. Tja, welkom in de 'Niet-al-te-beste-buurt-van-Duisburg-met-gevoel-voor-understatement'.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Zal straks boven alles verzamelen.

Moet morgen in Almere zijn, PB je adres ff, dan mik ik het wel door de bus.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Plaats reactie