Lemland, 250 x 150 cm
Re: Lemland
Tussen het solderen door (wat we allebei niet het meest leuke klusje vinden) hebben we een goederenkraan gebouwd. Gisteravond, toen Lem al naar bed was, heeft Bart de twee staanders gelijmd, vandaag hebben we samen de details gemaakt en de boel verouderd. Straks komt de kraan naast de goederenloods van het Expedtiebedrijf. Wat plaatjes nu het zonnetje tussen de buien door even schijnt:
Leuk bouwpakketje voor een tientje. Zoals we wel vaker hebben bij Faller pakketjes klopt de foto op de doos van geen kanten met het bouwsel zelf, veel details staan we op de foto maar zitten niet bij het pakket. Is niet zo erg, is hooguit verwarrend als je wil begrijpen waar wat moet, zoals "moet dit hekje óp of tégen het platform?" of "moet de ladder recht of schuin?"
Lem & Bart
Leuk bouwpakketje voor een tientje. Zoals we wel vaker hebben bij Faller pakketjes klopt de foto op de doos van geen kanten met het bouwsel zelf, veel details staan we op de foto maar zitten niet bij het pakket. Is niet zo erg, is hooguit verwarrend als je wil begrijpen waar wat moet, zoals "moet dit hekje óp of tégen het platform?" of "moet de ladder recht of schuin?"
Lem & Bart
Laatst gewijzigd door Lemland op 27 nov 2011 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk dingetje. Is de verf nog nat? Anders zou ik het plastic nog even een beetje aanpakken. To your liking natuurlijk....maar misschien een suggestie?!
Nog wat plaatjes van ons geknutsel.
Het gondeltje en de vier wieltjes:
Halverwege het bouwen:
En verder met de rails, roest schilderen.
Het gondeltje en de vier wieltjes:
Halverwege het bouwen:
En verder met de rails, roest schilderen.
Mooi werkje voor ons om samen te doen aan de keukentafel.
De nieuwe generatie n-spoorders aan het werk.
Om het afwisselend en leuk te houden gaan we vanavond tot slot beginnen met het bouwen van de goederenloods. Omdat die deels open is, moeten we een aangepast interieurtje maken want zo uit de doos issie leeg met lelijke gladden muren en zo. Dat wordt langer dan een avondje klussen maar des te leuker.
Lem & Bart.
De nieuwe generatie n-spoorders aan het werk.
Om het afwisselend en leuk te houden gaan we vanavond tot slot beginnen met het bouwen van de goederenloods. Omdat die deels open is, moeten we een aangepast interieurtje maken want zo uit de doos issie leeg met lelijke gladden muren en zo. Dat wordt langer dan een avondje klussen maar des te leuker.
Lem & Bart.
Laatst gewijzigd door Lemland op 27 nov 2011 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Yep, dat is erg leuk. Eigenlijk zelf het leukste aspect, vind ik.
Lem werkt ook best precies dus het is echt handig dat we samenwerken.
Bart
Lem werkt ook best precies dus het is echt handig dat we samenwerken.
Bart
-
Beste Lem en Bart,
Jullie hebben weer een Prodi tiet weekend achter de rug.
Leuke overloopkraan.
Jullie hebben weer een Prodi tiet weekend achter de rug.
Leuke overloopkraan.
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Ja en dat was nog niet alles want we hebben ook een flink begin gemaakt met de goederenloods.
Met onder andere twaalf deurtjes.
En twaalf raampjes.
De loods komt op een plek die goed zichtbaar is, hij heeft opengaande deuren en verlichting. Daarom willen we, zoals gezegd, een interieurtje. En daar hoort ook een fatsoenlijke binnenmuur bij.
Dus op basis van het lichtmasker hebben we steentjeskarton verknipt.
Eerst het masker op de muur (het steentjespapier schijnt een beetje door).
En dan de steentjes er tegen. Het hoeft niet helemaal perfect, zo goed valt er nu ook weer niet naar binnen te kijken straks.
Het is ook een geheel andere kleur en hele grote stenen, maar dat boeit niet zo hier.
Dan de zijmuren, die zijn ook nog kaal.
Daar hebben we ook een steentjesmuur voor geknipt. Met een viltstift er even omheen, zodat je het witte snijvlak niet meer ziet.
Dit is nu de buitenkant.
Even naar binnen kijken!
Die spullen zijn nog veel te groot natuurlijk, daar komt nog wat anders. Maar nu even voor het idee wat zooi in de loods.
De heftrucks staan stil, de chauffeurs doen ff een bakkie in het kantoortje van de chef, linksonder.
Met onder andere twaalf deurtjes.
En twaalf raampjes.
De loods komt op een plek die goed zichtbaar is, hij heeft opengaande deuren en verlichting. Daarom willen we, zoals gezegd, een interieurtje. En daar hoort ook een fatsoenlijke binnenmuur bij.
Dus op basis van het lichtmasker hebben we steentjeskarton verknipt.
Eerst het masker op de muur (het steentjespapier schijnt een beetje door).
En dan de steentjes er tegen. Het hoeft niet helemaal perfect, zo goed valt er nu ook weer niet naar binnen te kijken straks.
Het is ook een geheel andere kleur en hele grote stenen, maar dat boeit niet zo hier.
Dan de zijmuren, die zijn ook nog kaal.
Daar hebben we ook een steentjesmuur voor geknipt. Met een viltstift er even omheen, zodat je het witte snijvlak niet meer ziet.
Dit is nu de buitenkant.
Even naar binnen kijken!
Die spullen zijn nog veel te groot natuurlijk, daar komt nog wat anders. Maar nu even voor het idee wat zooi in de loods.
De heftrucks staan stil, de chauffeurs doen ff een bakkie in het kantoortje van de chef, linksonder.
De nieuwe huurder van de loods is ook al bekend.
- Bijlagen
-
- DHLem logo14plain klein.jpg (18.38 KiB) 3898 keer bekeken
Heel mooi die binnenkant.
Maar ik hoop dat je de buitenkant ook gaat bewerken, ziet er nu nog zo plastic-achtig uit.
gr. Ron.
Maar ik hoop dat je de buitenkant ook gaat bewerken, ziet er nu nog zo plastic-achtig uit.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Tuurlijk, gaan we doen, maar het niet-beschilderen van de plekken die we moeten lijmen, daar zijn we niet zo goed in & we willen zeker zijn dat het goed in elkaar zit, dus we maken het eerst en daarna wordt het een versleten en gaar oud gebouw. Binnenkant ook trouwens, dat vloertje lijkt nu wel een spuitgietvloer van een showroom.
Bart
Bart
Ik gebruik een scherp mesje (scalpel) om de verf van de te lijmen opvlakken te krabben.
Dit werkt ook prima en je hebt dan de mogelijkheid om eea. een ander kleurtje te geven.
Als het model in elkaar zit kan je het dan bewerken met poeders.
gr. Ron.
Dit werkt ook prima en je hebt dan de mogelijkheid om eea. een ander kleurtje te geven.
Als het model in elkaar zit kan je het dan bewerken met poeders.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Is bij Vollmer precies hetzelfde, er zitten zelfs onderdelen bij die totaal niet bij het pakket horenLemland schreef:Zoals we wel vaker hebben bij Faller pakketjes klopt de foto op de doos van geen kanten met het bouwsel zelf, veel details staan we op de foto maar zitten niet bij het pakket. Is niet zo erg, is hooguit verwarrend als je wil begrijpen waar wat moet, zoals "moet dit hekje óp of tégen het platform?" of "moet de ladder recht of schuin?"
Zo had ik laatst een kerktorendak bij een restaurant zitten...
Of er zitten teveel onderdelen bij, naambordjes die ontbreken e.d..
Mvg, Leon
Omaha
Omaha
De nieuwe huurders, DHLEM dus, hebben meteen ook de oude beige vorkheftrucks opgewaardeerd, er rijden nu een Jungheinrich en een oranje Toyota rond.
Het was nogal druk dus ik mocht niet dichterbij komen, wellicht een andere keer een scherpe opname van o.a. de nieuwe achterlichten en dashboard van de vorkheftrucks.
Kratten en kisten staan in de hoek, pakketbakken in de bekende geel-rode huisstijl staan aan de rechterkant. Verboden te roken met al dat karton!
Omdat de heftrucks nogal hoog kunnen reiken, zit er nu een geel-zwart waarschuwingsbalkje boven iedere deur.
Het kantoor is verplaatst en staat nu in een andere hoek, een paar grotere kisten staan gereed om ingeklaard te worden.
De vloer is nog kraakhelder, het pand is net in gebruik genomen.
In de rechterhoek staat een grote schakelkast voor de elektriciteit. Misschien niet zo handig om daar een vaatje benzine naast te zetten...
Te hoog stapelen is geen goed idee, een stapel kratten is omgevallen.
Al na één dagje werken is de boel al behoorlijk vies geworden. Boven het kantoor van de chef (bij DHLEM heet dat Master) hangt een overzicht van de samenstelling van de wekelijkse pakkettreinen.
Een laatste blik op de inmiddels behoorlijk stoffige loods voordat de laatste muur wordt gemaakt.
Die natuurlijk ook een steentjesbinnenmuur krijgt.
En als je dan naar binnen kijkt, zie je de bedrijvigheid bij DHLEM.
Het was nogal druk dus ik mocht niet dichterbij komen, wellicht een andere keer een scherpe opname van o.a. de nieuwe achterlichten en dashboard van de vorkheftrucks.
Kratten en kisten staan in de hoek, pakketbakken in de bekende geel-rode huisstijl staan aan de rechterkant. Verboden te roken met al dat karton!
Omdat de heftrucks nogal hoog kunnen reiken, zit er nu een geel-zwart waarschuwingsbalkje boven iedere deur.
Het kantoor is verplaatst en staat nu in een andere hoek, een paar grotere kisten staan gereed om ingeklaard te worden.
De vloer is nog kraakhelder, het pand is net in gebruik genomen.
In de rechterhoek staat een grote schakelkast voor de elektriciteit. Misschien niet zo handig om daar een vaatje benzine naast te zetten...
Te hoog stapelen is geen goed idee, een stapel kratten is omgevallen.
Al na één dagje werken is de boel al behoorlijk vies geworden. Boven het kantoor van de chef (bij DHLEM heet dat Master) hangt een overzicht van de samenstelling van de wekelijkse pakkettreinen.
Een laatste blik op de inmiddels behoorlijk stoffige loods voordat de laatste muur wordt gemaakt.
Die natuurlijk ook een steentjesbinnenmuur krijgt.
En als je dan naar binnen kijkt, zie je de bedrijvigheid bij DHLEM.
Hoi Bart zie enkel maar rode kruisjes .
Zie dat je het al gefixt heb mooi Man .
mvg Sjaak
Zie dat je het al gefixt heb mooi Man .
mvg Sjaak
Laatst gewijzigd door Krab op 29 nov 2011 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Nu niet meer als het goed is, ik moest de http taak op mijn server even herstarten, die was nogal van streek blijkbaar.
Sowieso helaas weer problemen met de upload snelheden van mijn provider, de 1mb die hier maximaal haalbaar is haal ik tegenwoordig nauwelijks. En dat merk je o.a. in de laadtijd hier van onze plaatjes. Uiteindelijk moeten de servers toch verhuizen naar een bedrijfspand met een fatsoenlijke bandbreedte maar dit is helaas nu even tijdelijk (?) de situatie.
Sowieso helaas weer problemen met de upload snelheden van mijn provider, de 1mb die hier maximaal haalbaar is haal ik tegenwoordig nauwelijks. En dat merk je o.a. in de laadtijd hier van onze plaatjes. Uiteindelijk moeten de servers toch verhuizen naar een bedrijfspand met een fatsoenlijke bandbreedte maar dit is helaas nu even tijdelijk (?) de situatie.
-
-
Hallo Bart,
Lekker door gewerkt, ik vind de inboedel er erg leuk uitzien.
Waar heb je die mooie heftrucks vandaan?
Mvrg bob
Lekker door gewerkt, ik vind de inboedel er erg leuk uitzien.
Waar heb je die mooie heftrucks vandaan?
Mvrg bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Hallo Bart en Lem.
Petje af voor jullie.
Vakwerk mondt uit in zeer mooi en smaakvol
Tot in de details wordt alles daar gemaakt, dat maakt jullie modelbaan echt heel speciaal.
En is een genot om alle vorderingen van jullie te zien.
Martin de Deugd
Petje af voor jullie.
Vakwerk mondt uit in zeer mooi en smaakvol
Tot in de details wordt alles daar gemaakt, dat maakt jullie modelbaan echt heel speciaal.
En is een genot om alle vorderingen van jullie te zien.
Martin de Deugd
Dank allemaal!
@Bob: die zaten bij het bouwpakket, grijs/beige. Die zijn dus iets aangepast.
@allen: ik heb problemen met mijn mailservers en daar worden ook de plaatjes op gehost, kan dus zijn dat er vanavond soms geen foto's te zien zijn. Wordt aan gewerkt.
Bart
@Bob: die zaten bij het bouwpakket, grijs/beige. Die zijn dus iets aangepast.
@allen: ik heb problemen met mijn mailservers en daar worden ook de plaatjes op gehost, kan dus zijn dat er vanavond soms geen foto's te zien zijn. Wordt aan gewerkt.
Bart
@Bob:
Zie bijlage van hoe ze standaard in de doos (exclusief preisertje) zitten. Ik heb gisteravond nog wat duidelijkere foto's geprobeerd te maken. Niet zo gelukt, maar wellicht geeft het een idee.
Idee van schilderen kreeg ik pas later, anders had ik de bouwsteentjes eerst gedaan voor het in elkaar zetten.
Oh, en dit vond ik gewoon een grappige plaat, (ook) met mijn telefoon genomen maar je ziet dat het er al lekker warm wordt door het zonnetje binnen.
Zie bijlage van hoe ze standaard in de doos (exclusief preisertje) zitten. Ik heb gisteravond nog wat duidelijkere foto's geprobeerd te maken. Niet zo gelukt, maar wellicht geeft het een idee.
Idee van schilderen kreeg ik pas later, anders had ik de bouwsteentjes eerst gedaan voor het in elkaar zetten.
Oh, en dit vond ik gewoon een grappige plaat, (ook) met mijn telefoon genomen maar je ziet dat het er al lekker warm wordt door het zonnetje binnen.
- Bijlagen
-
- doos.jpg (19.03 KiB) 3848 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lemland op 07 dec 2011 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, dat heeft ook een goede reden: volgende week woensdag is Lem jarig (13 alweer!) & dan komen alle families bij elkaar en wil iedereen ook zien wat er nu zoal gebouwd is in het afgelopen jaar. Forumleden begrijpen dat er heel veel bouwwerk onzichtbaar is en in de bedrading en zo is gaan zitten. Opa's en oma's zien een klein aantal nieuwe huisjes en begrijpen minder dat de voortgang in álle aspecten zit. Daarom vinden we het leuk als we volgende week een aantal duidelijk zichtbare dingen bij zijn gekomen en voor leken is een gevulde loods nu eenmaal stukken leuker dan een paar meter verroest geverfde rails. Hoewel in dat laatste ook een paar dagen werk zit.bob vermeulen schreef:Hallo Bart,
Lekker door gewerkt
Bart
-
Beste Bart en Lem,
Dat hebben jullie mooi voor elkaar.
Leuk en creatief
Groet,
Arjan
Dat hebben jullie mooi voor elkaar.
Leuk en creatief
Groet,