wie kan mij helpen kan nergens een knap schema vinden om deze rails tegebruiken
welke relais gebruik je en hoe aan tesluiten
hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt
contactrails 14979
-
Onderwerp starter - Berichten: 21
- Lid geworden op: 10 sep 2008 21:50
Re: contactrails 14979
Rij je analoog of digitaal
En wat moet er geschakelt worden
Mvg
Henk
En wat moet er geschakelt worden
Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: contactrails 14979
Je kan iets schakelen met deze rails.
Het is eigenlijk voor analoog. Een trein met wielstellen( dus 2 of meer wielen) die verbonden zijn met elkaar zoals bijv bij de Thalys, Locs en verlichte wagons verbindt dit wielstel via het eerste wiel over de verbinding naar het andere wiel. De rail 14979 heeft een kort geïsoleerd stukje rail. Doordat het eerste wile hierop komt komt er een spanning op te staan waarmee je iets kan schakelen. Dit werkt analoog maar in een richting op omdat de polariteit bepaald of er plus of min geschakeld wordt
Stel dat de isolatie aan jouw zijde zit en je rijdt van links naar recht krijg je een plus spanning. Andere kant op is die negatief. Om iets te schakelen heb je beide polen nodig + en -. Als de min de ene aansluiting op je wissel bijv is dan schakeld die alleen bij het rijden naar rechts.
Vraag is dus ook een beetje wat rijdt je Analoog of Digitaal.
Grtz Rob
Het is eigenlijk voor analoog. Een trein met wielstellen( dus 2 of meer wielen) die verbonden zijn met elkaar zoals bijv bij de Thalys, Locs en verlichte wagons verbindt dit wielstel via het eerste wiel over de verbinding naar het andere wiel. De rail 14979 heeft een kort geïsoleerd stukje rail. Doordat het eerste wile hierop komt komt er een spanning op te staan waarmee je iets kan schakelen. Dit werkt analoog maar in een richting op omdat de polariteit bepaald of er plus of min geschakeld wordt
Stel dat de isolatie aan jouw zijde zit en je rijdt van links naar recht krijg je een plus spanning. Andere kant op is die negatief. Om iets te schakelen heb je beide polen nodig + en -. Als de min de ene aansluiting op je wissel bijv is dan schakeld die alleen bij het rijden naar rechts.
Vraag is dus ook een beetje wat rijdt je Analoog of Digitaal.
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 21
- Lid geworden op: 10 sep 2008 21:50
Re: contactrails 14979
Ja wat wil je er mee schakelen
Hier bv een voorbeeld waar zo'n stukje rails is toegepast
Het is wel een ander merk maar het werkt het zelfde
http://jeep.cfasp.de/upload/652439.jpg
Mvg
Henk
Hier bv een voorbeeld waar zo'n stukje rails is toegepast
Het is wel een ander merk maar het werkt het zelfde
http://jeep.cfasp.de/upload/652439.jpg
Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
-
Onderwerp starter - Berichten: 21
- Lid geworden op: 10 sep 2008 21:50
Re: contactrails 14979
wat ik ermee wil schakelen is bv een spoorovergang,seinen wissels en noem maar op
het lijkt mij een handig ding
en zoals mijn naam al zegt ben ik net begonnen
heb 1 gebrek kom moeilijk uit schema`s zoals henk aangeeft http://jeep.cfasp.de/upload/652439.jpg snap ik dus weinig van
het lijkt mij een handig ding
en zoals mijn naam al zegt ben ik net begonnen
heb 1 gebrek kom moeilijk uit schema`s zoals henk aangeeft http://jeep.cfasp.de/upload/652439.jpg snap ik dus weinig van