Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Re: Düsseldorf Wieneshafen, een zijlijn in het Ruhrgebiet

Bericht door Robert_N-Nm »

Dit was een andere Hans. We noemen hem Hans Anders. Tja die goedkope brillen waren toch niet helemaal je van het.

@Jeroen
Dit was toch wel het juiste gure sfeertje, mooie foto's te maken bij Wieneshafen maar je krijgt de ietwat ongure types die in de bosjes wonen er gewoon bij (en hun afval natuurlijk).

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Doolemeister

Bericht door Doolemeister »

Beste Robert,

Prachtige foto's!

Groet,

Arjan

Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Afbeelding
In aansluiting op DU-Beksheim worden ook in D-Wieneshafen de flats uit de grond gestampt (maar deze is dus nog niet voorzien van balkons en andere appendages).

Robert

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Heerlijk! Lekker van die gure sleazy-beaver jaren '70 flats. Hoppa! Ik kan niet wachten om deze tjak 'combined' te zien...en dan heb ik het over ganz Wieneshafen met het hele DU-Beksheim.

@Roberto,

prima dingen, niet? Tnx voor de tip!

Afbeelding

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Afbeelding

Afbeelding

De progressie met de bouwkit

Robert

Ron

Bericht door Ron »

wirtschaftswunder no. 2 :mrgreen:

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Zoals al verteld in het Beksheim draadje is de bouw gister verder gegaan. Dat betekent dat er inmiddels een hele boel nieuw groen uit de grond is geschoten rondom de sporen van Wieneshafen en ook de flat (vanaf heden, sloopflat) en het seinhuis een plaatsje hebben gevonden op de modelbaan. Uiteraard moet er nog wel het een en ander worden gemaakt aan details zoals hekjes (N detail), pallets, stoepen en bestratingen (liefst kinderkopjes op de voorgrond, zoals ook op het pleintje). Daarnaast moeten er nog veel meer bomen en andere bosachtige dingen uit de grond gestampt worden rond de spoordijk. Maar, het resultaat van een avondje bouwen (met wat nachtwerk).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar uiteraard geen beeld compleet zonder ons spotterteam. Alleen is het maar een klein team vandaag. Jan moest voor z'n werk naar de Messe in Keulen en is op de terugweg even gestopt bij Wieneshafen. "Even een kleine pauze voor ik verder ga richting Nederland", mompelt hij terwijl hij z'n camera pakt. En ja, zo kom je weer eens wat tegen...

Afbeelding

Jan is niet zo'n veiligheidsliefhebber. Al hoewel hij bij het spotten meestal een oranje hesje aandoet. Gezien de omroepberichten op het station (stremming bij Beksheim wegens bouwwerkzaamheden) rijden de treinen toch niet verder. Dus hij glipt snel het spoor over nabij het seinhuis.

Afbeelding

Zo mooi plekje bij de dijk, maar ik pas wel even op want Hans had de vorige keer nog wat in z'n handje hangen. Geen klauterpartijen dus voor een mooie foto. En daarna terug naar de auto... hij pakt z'n mobieltje en loopt verder de sporen over totdat... knalhard getoeter, verblind door schijnwerpers en piepende remmen. Jan duikt snel de berm in... (klik)

Afbeelding

En wat blijkt de boel ligt toch niet zo stil als gedacht. De taurus had zichzelf in beweging gezet en dat had Jan niet gemerkt terwijl hij telefoneerde. Pff, bijna onder de CNL terecht gekomen. De lok is inmiddels tot stilstand gekomen en de machinist brult in een onverstaanbaar dialect (Oostenrijks) of hij blind is, domme ... #@^^*$$#, of hij wel lekker is bij z'n hoofd. Je loopt niet zomaar het spoor over.

En terwijl de trein zich verder in beweging zet maakt Jan nog snel een foto.

Afbeelding

Wat een zeur, er is toch helemaal niets gebeurt, zelfs de camera leeft nog. Gelukkig heeft de spoorwegpolitie iets gemerkt en voor Jan wil wegrijden is hij aangehouden en wordt hij meegenomen. De auto blijft staan. En terwijl Jan zit te brommen op het bureau (in Beksheim, hij is al eerder opgepakt vanwege het oversteken van sporen) bedenkt hij zich dat hij z'n mobieltje in de auto heeft laten liggen. Dat wordt morgen glas van de bijrijdersstoel vegen.

De volgende dag lijkt alles prima. Terwijl hij een passerende goederentrein plaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daar viel ook de camera op de grond, in een paar mooie stukken. Jan krijgt de schrik van z'n leven,... auto gejat. Snel graait hij in z'n jas. Geen autosleutel. Oh nee, niet alleen de telefoon lag op de bijrijdersstoel, ook de autosleutel. Jan heeft dus een groot probleem...
Snel rent hij naar het station, de politieauto staat er nog, en hij spreekt de agenten aan die hem een lift naar Wieneshafen hebben gegeven. Die auto, "Ja die MINI ist abgesleppt, ich glaube das zie nun im Beksheim steht. Haben Sie dann nicht gesehen das dort ein stopp-verbot ist". Dort können Sie ihren MINI afhollen, mit die dazu gehorende "mehrwertsteuer" (gniffelt z'n collega)". En de beide heren beginnen daarop keihard te lachen en rijden weg met hun politiebak, met gierende banden en een loeiende sirene.

En Jan? Jan blijft vloekend en tierend achter, een hak gezet door een stel Duitse juten. Er zit niets anders op en hij loopt naar het station, de gele vertrekstaat, Beksheim und Du Hbf, over 30 minuten ongeveer. En terwijl hij het hoort rommelen in de verte kruipt hij verder z'n jas in, brrr. Nee, dit doet hij dus nooit meer. Kletsnat stapt hij een Desiro in, op naar Beksheim.

MvG
Robert

Lemland

Bericht door Lemland »

Geweldig verhaal! :D

Jerome

Bericht door Jerome »

Hahaha! Humor!

Greetz, Jerome

PS, Leuke bak op de achtergrond! zoetwater als ik het zo zie? Ik gok 80 bij 30?

Jos

Bericht door Jos »

Dat is nou een leuke manier van presenteren! En het zijn nog mooie platen ook!

Groetjes,
Jos

Ron

Bericht door Ron »

Fabelhaft : :D

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Schachbrett

Bericht door Schachbrett »

Mooie platen en dito verhaal!!!

Gr Chris

Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hahaha! Briljant! Weer eens wat anders dan die verhaaltjes over machinisten en stoomloks in tijdperk III op 'dat andere forum'.

Ben je nog verder geraakt met je sloopflat?

Afbeelding

Doolemeister

Bericht door Doolemeister »

Beste Robert,

Goed en mooie verhaal met mooie platen. :D :D

Groet,

Arjan

Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

richard7877

Bericht door richard7877 »

hoi robert

leuk verhaal met mooie foto's

groeten richard

http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Echt verder gegaan met de bouw ben ik niet. Heb nog twee stukjes schuim gemaakt voor een beetje diepte in de anders zo vlakke/platte plaat. Er is daarna echter niets meer gebeurt en nu lig ik ziek op de bank en meer dan een beetje lezen en tv kijken komt er niet uit. Misschien morgen weer.

Robert

Lemland

Bericht door Lemland »

Beterschap!

Bart

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Zo, en dan zijn we een maandje verder. Is er dan niets gebeurt? Zeker wel, maar niet aan Wieneshafen, vandaar ook geen updates. De komende weken zijn echter druk en dus voorlopig ook geen nieuwe updates van Wieneshafen zelf. Bon, ik meld me wel weer in m'n draadje als er iets constructiefs :mrgreen: te melden is.

Robert

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Als je dan even in NL bent dan gelijk even een leuk setje foto's. Deze keer is Bert de persoon die ze heeft geschoten. Bert is echter wat voorzichtiger dan Jan geweest. Hij heeft z'n auto vandaag thuis gelaten en is met de trein richting Beksheim gegaan. Immers vanuit Venlo zit je er zo tegenwoordig. In Beksheim heeft hij nog wat gespot, maar dan achter de ramen met een rode gloed (Bert is niet vies van een kinky avontuurtje), de volgende morgen is hij gelijk door gegaan, 350 Euro lichter in de knip.... Even een paar foto's maken, en ja het geduld wordt beloond, de 1216 komt langs met een bijzondere slaaptrein.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die zie je niet dagelijks. Even later gaat de telefoon. Gijs, belt. Ja ja, dus ik moet nog even langs Windsbach zeg jij. Een bijzondere lok. Nou bedankt voor de tip. Ik had hier al een bijzondere omgeleide nachttrein. Gijs googlet even en ja, dat was de CNL, de originele trein was langs de kant gezet in Wenen, een of andere grapjas (Junky) had de deur geforceerd en wilde graag wat warmte. Een uitgebrande dubbeldekswagen, en behoorlijk wat rook en waterschade dus ze hebben er twee wagens moeten vervangen aldus Gijs. Mooi dan ga ik ff langs Windsbach. Laterzz. En daarmee loopt Bert richting het station om door te rijden met de trein richting Windsbach.

Robert

p.s. Dus Wieneshafen is niet dood, voor de oplettende lezers, maar staat in NL dus niet bepaald geschikt voor een dagelijkse update.

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Leuk verhaaltje weer, as usual! Foto´s zijn ook accepté, in acht nemend dat het (maar) een aiFoon is.

Mooie wagons trouwens, doet me denken aan mijn succesvolle IPB-weekendjes aan boord van de Bergland Express. Ziet er mooi uit......zucht.....wil weer teveel :)

Afbeelding

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Het is heel simpel. Jij de baan en dan zorg ik wel voor een soort Berglandexpress qua wagens. Hoef jij alleen een ingeregelde lok te kiezen in September.

Robert

Schachbrett

Hey Robert,

Rijden ze ook een beetje die nieuwe slaaprijtuigen?

Gr Chris

Gr Chris

Bahnfahren ist ÖBB!!!

Onderwerp starter
Robert_N-Nm
Moderator

Chris, aanschaffen die karren. Ze rijden prima. Al hoewel de rijtuigen van LS Models altijd wat gevoeliger blijen dan FLM rijtuigen.

Robert

Schachbrett

Robert,Bedankt voor het advies daar gaan mijn zuur verdiende euri's weer!! ;)

Gr Chris

Gr Chris

Bahnfahren ist ÖBB!!!
Gesloten