Zo, werkzaamheden gingen als gepland vandaag. Ik heb bak 3 samen met Schatzi in elkaar kunnen zetten. Niet moeilijk, maar 4 handen werkt wel beter dan 2 met zo'n klusje. Aangezien ik morgen moet werken en ik nog het laatst wilde aanpassen aan bak 2 toch besloten om het klusje maar na dit weekend verder aan te pakken. En dat klusje houdt in: ondergrond, rails inclusief isolaties en soldeerlassen voor de blokken, ballast, details, bovenleiding, etc etc. Gelukkig bestaat die bak enkel uit parallelle sporen, dus qua bovenleiding is het letterlijk en figuurlijk straight forward. Een klus wordt toch weer het (gedeeltelijk)(zelf)bouwen van het perron. Een stationsgebouw komt er niet. Stedelijke bebouwing des te meer. Kortom, genoeg te doen. Gelukkig hoeft het niet af te zijn voor het eind van het jaar. Wel een béétje op tijd, maar niet over 2 weken
Goodie'gumdrops. Eerst maar eens even wat foto's van een bekendere situatie....
Vandaag kwam de postbode langs met wat zaakjes, waaronder de laatste ontbrekende draden voor de bovenleiding van de wisselstraat-
bak. Passen, meten, meten, passen, passen, knippen, buigen, en hangen maar met die handel!
En vanaf het parkeerterrein genomen.....
Ik berichtte al over de nieuwe lijnentrekkert, gekocht in Almere. Wat resultaat. Bijwerken moet nog, want niet alles is recht genoeg en anyway moet de weg nog wat worden verschmutzt. Jos, alsnog bedankt voor de tip!
Ook heb ik vandaag nog wat gegroend. Gebruikmakend van Wildgras, Polak-gras, turfjes van Woodland, vlokken van diverse merken, en nog wat gebladerte van Polak. Hoppa!
Als toegift mogen de beide heren 'rood-betonblok' nog even poseren bij de inrit van DU-Beksheim, om te wachten om de bovenleiding te testen. Dat hebben ze inmiddels gedaan, en met succes. De laatste afspanning is gemaakt, en op alle sporen is nu tot de rand van de module bedrading aangebracht. Geverf en wel! Enkel een paar masten moeten nog wat verwering krijgen maar voor de rest is het klaar. Een bescheiden mijlpaal, dames en heren!
Jojo!
J.