Terugmelder problemen
Terugmelder problemen
Als eerste de beste wensen allemaal!
Ik heb een probleem met mijn terugmelders nl.
Ik heb van rosoft de s88sd16-n terugmelder(3 stuks) in combinatie met s88xpressnetli om aan de pc te hangen.(via multimaus)
Dit weekend fanatiek begonnen om baanvakken aan te sluiten, het zou natuurlijk te mooi zijn als het in 1 keer zou werken en inderdaad het werkte niet!
Ik heb 48 baanvakken aangesloten volgens het schema en nu het probleem:
Op een paar baanvakken heb ik 16v spanning zoals het hoort
Op een paar baanvakken heb ik maar 3,5 volt.
Maar op de meeste heb ik helemaal geen spanning.
Het aansluitdraad is niet echt dik maar ik geloof niet dat dat het probleem is.
Ik heb maar 1 retourdraad heb voor de hele treinbaan.Ik zit eraan te denken om ook per baanvak een retourdraad te trekken of zou dat niet nodig zijn.
Op de s88xpressnetli knippert het groene ledje zoals het hoort.
De railsen heb ik ook met een railgum goed schoongemaakt voor een goede afgifte.
Wie heeft er ideeën hoe ik die moet aanpakken.
m.vr.gr.
Pascal
Ik heb een probleem met mijn terugmelders nl.
Ik heb van rosoft de s88sd16-n terugmelder(3 stuks) in combinatie met s88xpressnetli om aan de pc te hangen.(via multimaus)
Dit weekend fanatiek begonnen om baanvakken aan te sluiten, het zou natuurlijk te mooi zijn als het in 1 keer zou werken en inderdaad het werkte niet!
Ik heb 48 baanvakken aangesloten volgens het schema en nu het probleem:
Op een paar baanvakken heb ik 16v spanning zoals het hoort
Op een paar baanvakken heb ik maar 3,5 volt.
Maar op de meeste heb ik helemaal geen spanning.
Het aansluitdraad is niet echt dik maar ik geloof niet dat dat het probleem is.
Ik heb maar 1 retourdraad heb voor de hele treinbaan.Ik zit eraan te denken om ook per baanvak een retourdraad te trekken of zou dat niet nodig zijn.
Op de s88xpressnetli knippert het groene ledje zoals het hoort.
De railsen heb ik ook met een railgum goed schoongemaakt voor een goede afgifte.
Wie heeft er ideeën hoe ik die moet aanpakken.
m.vr.gr.
Pascal
Re: Terugmelder problemen
Als je maar 1 retourdraad voor je hele baan gebruikt, zou daar de oorzaak kunnen liggen. Theoretisch is dit natuurlijk goed, maar in praktijk gooien raillassen dikwijls roet in het eten. Je kan 2 kanten op: 1 voor 1 alle railassen nameten en zorgen dat ze goed contact maken, of telkens met 2 draden voeden. De tweede oplossing is op termijn de betere.
Maar nogmaals, van hieruit is het moeilijk bepalen wat de werkelijke oorzaak is. Het is een gok.
Maar nogmaals, van hieruit is het moeilijk bepalen wat de werkelijke oorzaak is. Het is een gok.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Na een paar mailtjes met Wim van Rosoft heb ik de oplossing.
Door een extra retourdraad aan te leggen en een paar railslasjes te solderen heb ik nu op alle 16 baanvakken van 1 bezetmelder de juiste spanning.
De andere 2 bezetmelders ga ik volgend weekend nalopen en een paar extra retourdraden aan te sluiten.
Door een extra retourdraad aan te leggen en een paar railslasjes te solderen heb ik nu op alle 16 baanvakken van 1 bezetmelder de juiste spanning.
De andere 2 bezetmelders ga ik volgend weekend nalopen en een paar extra retourdraden aan te sluiten.
Het was dus wat ik vermoedde. En wat mooi van Wim om je te helpen met het oplossen ervan. Wim, chapeau!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Ik heb op alle baanvakken een retourdraad aangesloten en heb nu overal spanning opstaan.
Netjes van Wim..
Inderdaad is een Ringleiding wel aan te raden. Loop je bedrading eens helemaal goed na... Het is een pokkewerk maar je zult er spijt van krijgen als je later elke keer opnieuw in die dradenbende moet rommelen om storing te zoeken... (ik weet er alles van want ik wordt er voor betaald)
Inderdaad is een Ringleiding wel aan te raden. Loop je bedrading eens helemaal goed na... Het is een pokkewerk maar je zult er spijt van krijgen als je later elke keer opnieuw in die dradenbende moet rommelen om storing te zoeken... (ik weet er alles van want ik wordt er voor betaald)
Vertel me hoe je dat doet!! Als ik hier 12 servo's loop aan te gooien krijg ik geen cent!(ik weet er alles van want ik wordt er voor betaald)
Ik zal eens een mooi fotootje plaatsen. Ik wordt helaas niet betaald om aan mn treinbaan te werken. Maar ik werk als service monteur op schepen.. en die Spagetti is soms niet te vergelijken met wat we onder een modelbaan hebben hangen.