onderwerpen forum
onderwerpen forum
Zo lang ben ik nu ook nog niet actief op dit forum, dus verschillende gewoontes ken ik nog niet. Van de week opperde ik het openen van een topic mbt " buitenkansjes" op de diverse " markten": vervolgens weet ik niet wie vervolgens bepaalt of zo'n topic er ook komt.
Daarnaast : een vraag-en aanbod-topic zou wat mij betreft ook welkom zijn maar ik weet niet of dat kan, waar " Freebit" natuuurlijk zelf ook commercieele belangen heeft.
Nu merk ik, dat vele " N"-spoorders switchen tussen dit forum en BNL, ( doe ik zelf ook), dus denk ik er wel over na, wat er ( naast een forse uitbreiding van het aantal leden) voor nodig zou zijn om dit forum aantrekkelijker te maken voor N-Spoorders: niet dat je je " ei" hier niet kwijt zou kunnen, maar de respons bij vragen is door het grotere aantal deelnemers bij BNL natuurlijk groter. Blijft dat ik het wel prettig zou vinden, specifieke " N"-discussies " niet te hoeven scannen tussen de meerderheid van H0-discussies: de wijsheid hierover heb ik natuurlijk niet alleen in huis: ben ik de enige die zich dit soort vragen stelt?
JanD
Daarnaast : een vraag-en aanbod-topic zou wat mij betreft ook welkom zijn maar ik weet niet of dat kan, waar " Freebit" natuuurlijk zelf ook commercieele belangen heeft.
Nu merk ik, dat vele " N"-spoorders switchen tussen dit forum en BNL, ( doe ik zelf ook), dus denk ik er wel over na, wat er ( naast een forse uitbreiding van het aantal leden) voor nodig zou zijn om dit forum aantrekkelijker te maken voor N-Spoorders: niet dat je je " ei" hier niet kwijt zou kunnen, maar de respons bij vragen is door het grotere aantal deelnemers bij BNL natuurlijk groter. Blijft dat ik het wel prettig zou vinden, specifieke " N"-discussies " niet te hoeven scannen tussen de meerderheid van H0-discussies: de wijsheid hierover heb ik natuurlijk niet alleen in huis: ben ik de enige die zich dit soort vragen stelt?
JanD
Re: onderwerpen forum
Ik zou dit prima vinden onder voorwaarden dat er geen commerciële partijen gaan posten, H@ns uitgezonderd natuurlijk
Ik zou het ook fijn vinden als H@ns hier wat nieuwe dingen zou posten, zoals nieuwe merken in het assortiment e.d.
Groetjes,
Jos
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ik zou het ook fijn vinden als H@ns hier wat nieuwe dingen zou posten, zoals nieuwe merken in het assortiment e.d.
Groetjes,
Jos
Mooi, dat is er in ieder geval 1, en natuurlijk, op allerlei extra commercieele activiteiten zit ik ook bepaald niet te wachten!
Nu nog een aantal " medestanders", en wie weet.....
jand
Nu nog een aantal " medestanders", en wie weet.....
jand
Jand,
Uitstekend idee, zowel een vraag en aanbod topic, uitsluitend voor modelspoorders onder elkaar, zonder commercieel gedoe, idd onze hans, uitgezonderd natuurlijk.
Ook een topic om elkaar te kunnen tippen over byzondere dingen elders gevonden is een prima idee.
Eerste idee, lijkt me dat je dat met Hans zult moeten overleggen, hoe hij dat tot stand kan brengen.
2e idee van het meldpunt voor byzondere dingen, lijkt me makkelijk door je zelf te openen in vraagbaak, door bv, de vraag te stellen als topic: wie heeft byzondere N-spoor items gezien op internet
zet er vervolgens ff een kleine uitleg bij, hoe je de topic hebt bedoeld, en dan denk ik dat het zeker een leuke draad kan worden, waarin we elkaar kunnen tippen en helpen vinden.
Mvg
Freddy(spoor65)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ook een topic om elkaar te kunnen tippen over byzondere dingen elders gevonden is een prima idee.
Eerste idee, lijkt me dat je dat met Hans zult moeten overleggen, hoe hij dat tot stand kan brengen.
2e idee van het meldpunt voor byzondere dingen, lijkt me makkelijk door je zelf te openen in vraagbaak, door bv, de vraag te stellen als topic: wie heeft byzondere N-spoor items gezien op internet
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
zet er vervolgens ff een kleine uitleg bij, hoe je de topic hebt bedoeld, en dan denk ik dat het zeker een leuke draad kan worden, waarin we elkaar kunnen tippen en helpen vinden.
Mvg
Freddy(spoor65)
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Bij 1:160 heb je het zogenaamde Schnäppchen xx inmiddels bij 11 maar er kunnen ook maar 100 postings in een draad.
Is wel handig dat leuke en goedkope dingen onder de aandacht worden gebracht.
Wat het switchen tussen BNLS en hier betreft blijkt het toch dat bepaalde zaken op BNLS niet aan het licht komen zoals bijvb het (mijn,- goeie opmerking Jos !!) draadje over de Hobbytrain sh*t. Een jaar geleden geschreven en niemand heeft het gezien. Blijkt toch dat de bereikbaarheid voor de N-spoorder hier veel groter is en we zouden moeten kijken of we er niet meer hier naar toe kunnen krijgen door verwijzing te maken naar dit forum. Heb inmiddels op mijn homepage de Linkerzijde een permanente link geplaatst zodat er misschien iets meer gegenereerd wordt
Wat betreft digitaal is BNLS de site bij uitstek omdat daar gewoon weg de meeste know how zit. Maar goed we worden allemaal wijzer met de dag ook de beetje gekken onder ons
Grtz Rob
Is wel handig dat leuke en goedkope dingen onder de aandacht worden gebracht.
Wat het switchen tussen BNLS en hier betreft blijkt het toch dat bepaalde zaken op BNLS niet aan het licht komen zoals bijvb het (mijn,- goeie opmerking Jos !!) draadje over de Hobbytrain sh*t. Een jaar geleden geschreven en niemand heeft het gezien. Blijkt toch dat de bereikbaarheid voor de N-spoorder hier veel groter is en we zouden moeten kijken of we er niet meer hier naar toe kunnen krijgen door verwijzing te maken naar dit forum. Heb inmiddels op mijn homepage de Linkerzijde een permanente link geplaatst zodat er misschien iets meer gegenereerd wordt
Wat betreft digitaal is BNLS de site bij uitstek omdat daar gewoon weg de meeste know how zit. Maar goed we worden allemaal wijzer met de dag ook de beetje gekken onder ons
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Ik ben er wel voor.
Je kunt dan in elk geval een rubriek "Gezocht" maken waarin forumleden aangeven waarnaar ze op zoek zijn. De rubriek "Aangeboden" is wat lastiger, want hoe hou je commerciële partijen weg?
Je zou het een tijdje kunnen proberen en als er teveel fout volk op afkomt sluiten we het weer en/of knikkeren die gasten van het forum af.
Je kunt dan in elk geval een rubriek "Gezocht" maken waarin forumleden aangeven waarnaar ze op zoek zijn. De rubriek "Aangeboden" is wat lastiger, want hoe hou je commerciële partijen weg?
Je zou het een tijdje kunnen proberen en als er teveel fout volk op afkomt sluiten we het weer en/of knikkeren die gasten van het forum af.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Naast dit forum ben ik ook op het MSM forum te vinden. Ik vind het er persoonlijk een stuk gezelliger en doeltreffender dan het BNLX forum, waar ik dus eigenlijk meer passief meelezer ben. Maar dat is naast de kwestie. Ik er ben 100% voor om dit forum nog aantrekkelijker te maken voor N-ers, en vind bovenstaand idee niet slecht. So, go go go! ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ik vind dit ook een heel goed idee, dus ben er voor ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Mischien een poll maken in deze topic?
voor of tegen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Mischien een poll maken in deze topic?
voor of tegen.
Groeten Chris
Wat mij betreft komt er een soort " poll" over, ik zou het ook wel per pb aan de moderator willen voorleggen maar ik ken hem niet/weet niet hoe hem te bereiken! Het door Saraan genoemde MSN-forum ken ik niet: bovendien heb ik MSN van mijn pc " geband" en mijn zoon zijn eigen pc gegeven: zat als ik was van alle spam en andere troep die daar mee mee kwam.
En natuurlijk heb ik er ook geen trek in, allerlei commercieelen toegang te geven tot dit forum, het gaat me er veel meer om, collega's met bepaalde vragen te kunnen wijzen op modellen/merken die voornamelijk in het Buitenland worden aangeboden. Zo zag ik laatst, hier, of op BNL, een vraag rond de 66-en 37 class uit de UK: zelfs de " Dutch Livery"-37 wordt aangeboden wordt Ebay.uk. Dan wel van Graham Farish, maar de tegenwoordige modellen ( 5-pole-motor) maakt wel meer lawaai dan de Duitse machine's maar loopt prachtig.
Of: een paar weken geleden stond er een Wadloper aangeboden voor 22 pond ( 25 euri): hij zal wel wat duurder de deur uit zijn gegaan, na mijn tip hier op dit forum, maar in vergelijk met wat die trein kost in Nederland is het een schijntje.
Op die manier vind ik het gewoon leuk, collega's soms iets te kunnen tippen, en zou ik ook hopen af en toe eens iets leuks ( jaja, ik rijdt epoche2/3, alleen stoom) te horen!
jand
En natuurlijk heb ik er ook geen trek in, allerlei commercieelen toegang te geven tot dit forum, het gaat me er veel meer om, collega's met bepaalde vragen te kunnen wijzen op modellen/merken die voornamelijk in het Buitenland worden aangeboden. Zo zag ik laatst, hier, of op BNL, een vraag rond de 66-en 37 class uit de UK: zelfs de " Dutch Livery"-37 wordt aangeboden wordt Ebay.uk. Dan wel van Graham Farish, maar de tegenwoordige modellen ( 5-pole-motor) maakt wel meer lawaai dan de Duitse machine's maar loopt prachtig.
Of: een paar weken geleden stond er een Wadloper aangeboden voor 22 pond ( 25 euri): hij zal wel wat duurder de deur uit zijn gegaan, na mijn tip hier op dit forum, maar in vergelijk met wat die trein kost in Nederland is het een schijntje.
Op die manier vind ik het gewoon leuk, collega's soms iets te kunnen tippen, en zou ik ook hopen af en toe eens iets leuks ( jaja, ik rijdt epoche2/3, alleen stoom) te horen!
jand
Even een rechtzetting:
MSM is het ModelSpoorMagazine-forum, een naar mijn inziens vakkundig en boeiend forum over alles wat modelspoor heet, met een Belgische knipoog.
Het heeft niets te maken met die nutteloze babbelbox MSN, dat ik liever ook zou geband zien van internet (sorry, ik liet me even gaan
).
Maar, Jan, de verwarring is je vergeven
. Kom eens op MSM kijken, en zie dat er in België ook wat beweegd op het vlak van modelspoorbouw.
groetjes,
MSM is het ModelSpoorMagazine-forum, een naar mijn inziens vakkundig en boeiend forum over alles wat modelspoor heet, met een Belgische knipoog.
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Het heeft niets te maken met die nutteloze babbelbox MSN, dat ik liever ook zou geband zien van internet (sorry, ik liet me even gaan
![Uber Geek :ugeek:](./images/smilies/icon_e_ugeek.gif)
Maar, Jan, de verwarring is je vergeven
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
groetjes,
PB'tje aan gebruiker H@ns doet wonderen.jand schreef:ik zou het ook wel per pb aan de moderator willen voorleggen maar ik ken hem niet/weet niet hoe hem te bereiken!
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
- Moderator
Niet het MSN-forum maar het MSM forum. Een Belgisch forum gerelateerd aan het ModelspoorMagazine. Heeft helemaal niets met de spamgevoelige waar van de firma MegaSuf (of iets wat daar op lijkt
).
Voor wat betreft het voorstel, ik weet het zo net nog niet of het echt toegevoegde waarde heeft. Laat je vooral niet tegenhouden door mij, maar ik zie het nut niet helemaal aangezien ik toch sNs, 1zu160 en BNLS afscan.
Robert
Voor wat betreft het voorstel, ik weet het zo net nog niet of het echt toegevoegde waarde heeft. Laat je vooral niet tegenhouden door mij, maar ik zie het nut niet helemaal aangezien ik toch sNs, 1zu160 en BNLS afscan.
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Nee, nee. ze discrimineren er niet! Ik kan er ook niet op.Jos schreef:Er zal wel een Hollander-limiet opzitten, ik krijg hem niet geladen
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
(Dat is nu even afkicken voor mij!
![Uber Geek :ugeek:](./images/smilies/icon_e_ugeek.gif)
Hallo,
Een vraag en aanbod rubriek is wat mij betreft geen probleem en zal dat 1 dezer dagen instellen.
No problemo.
groetjes
Hans![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Een vraag en aanbod rubriek is wat mij betreft geen probleem en zal dat 1 dezer dagen instellen.
No problemo.
groetjes
Hans
https://www.n-spoor.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
Mooi Hans! Ik zou wel willen voorstellen, dat we eventuele kooptips/te koop gevraagd-tips hier ook in onderbrengen, en dat we jou waarschuwen wanneer commerciele onverlaten daar toch misbruik van maken.
JanD
JanD
Liever niet, want dat praat toch makkelijker over de hobby dan een forum.Saraan schreef:Het heeft niets te maken met die nutteloze babbelbox MSN, dat ik liever ook zou geband zien van internet (sorry, ik liet me even gaan).