NV De Vleeshouwer
Re: NV De Vleeshouwer
Hallo Maarten.
Goed bezig.
Sucses met jou project De Vleeshouwer.
Martin de Deugd
Goed bezig.
Sucses met jou project De Vleeshouwer.
Martin de Deugd
-
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30
Re: NV De Vleeshouwer
Respect. Vreselijk mooi.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannes
Hannes
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: NV De Vleeshouwer
Maarten,
Ik laat me verrassen ten aanzien de besturing ben benieuwd wat voor een truck je heb bedacht
Mvrg Bob
Ik laat me verrassen ten aanzien de besturing ben benieuwd wat voor een truck je heb bedacht
Mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: NV De Vleeshouwer
Ziet er leuk uit zo, ik ben ook erg benieuwd naar de aansturing.
Groeten,
Patrick
Groeten,
Patrick
-
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: NV De Vleeshouwer
Beste Maarten,
Ziet er mooi uit!
Groet,
Arjan
Ziet er mooi uit!
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Bedankt jongens, ik zou er bijna verlegen van worden.
Helaas momenteel even een builders-block. Dingen gaan niet zoals ik wil aan het diorama en heb het ook wel druk momenteel. Hopelijk binnenkort weer wat meer tijd om te knutselen.
Helaas momenteel even een builders-block. Dingen gaan niet zoals ik wil aan het diorama en heb het ook wel druk momenteel. Hopelijk binnenkort weer wat meer tijd om te knutselen.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Momenteel nog steeds aan het stoeien met wat technische problemen met de aandrijving. Vandaag andere oplossing bedacht; goed idee, slecht uitgevoerd (uit de hand recht boren/tappen lukt me dan weer niet ). Dus misschien moet ik nog een andere sloop-servo opofferen. Na morgen vrij tot 3 januari, hopelijk krijg ik dan nog wat mancave-tijd.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
De 'vakantie' zit er bijna op en helaas veel te weinig kunnen doen. Maar toch wat progressie geboekt, de aandrijving van de brug zit er onder. Zie onderstaand fotoverslag.
Plan1 was een stuk draadeind rechtstreeks door het uitgaande wieltje van de servo. Mislukt doordat recht boren niet lukte. Plan2 was een stukje krimpkous als koppelstuk tussen draadeind en servo-as. Niet haalbaar door te groot verschil in diameter. Plan3 was 2 tandwielen, 1 op de spindelas en 1 op de servo. Niet gedaan omdat ik geen tandwielen had die ik passend kon krijgen. Plan4 en uiteindelijk uitgevoerd is middels een poelie en een snaartje. Het snaartje is een dun reepje binnenband, vandaar ook de afstand tussen servo en poelie. Ik dacht deze te benutten voor de eindschakelaars (microswitches) maar dat gaat door de lange hevel niet lukken. Daar ga ik nog wat op verzinnen.
Middels een poelie/snaar overbrenging wordt een spindel (draadeind M5 in dit geval) aangedreven. De mee-nemer verplaatst zich daardoor van links naar rechts. De meeneemarm zit vastgeklemd op de as van de brug. De as wordt op die manier 'rond gedraaid' waardoor de brug beweegt.
Polie zit met 2-componentenlijm op de spindel vastgelijmd.
De spindelas draait simpel in een alu hoeklijntje.
Bij gebrek aan een draaibank (en ook de kunde/kennis om zo'n ding te bedienen) de botte bijl methode genomen. Stuk draadeind in de accuboormachine gezet. Deze op vol gas tegen een draaiende slijpsteen houden en voilà, een verdunning van de as/spindel voor de asdoorvoer in de hoeklijntjes. Niet fraai en zeker niet nauwkeurig maar soms moet je wat.
De spindel is stationair. Dat betekent dat de hoek van de overbreng-arm veranderd, vandaar een scharnier gefiguurzaagd. Het idee was dit recht te doen maar dat viel niet mee, waarvan akte. De scharnier-'pen' is slechts 1 mm dik! Overigens is het figuurzaagje heel gebleven, dat vond ik al een hele prestatie. Omdat er ook een lengteverschil ontstaat is de overbreng-arm uitschuifbaar.
De servo is gemodificeerd, elektronica er uit, mechanische begrenzingsnok en potmeter er uit. Draden zitten rechtstreeks op de motor, door deze om te polen kan hij beide kanten op draaien. Voor wie dit nog nooit gezien/gedaan heeft: (sorry, auto(F)focus zat er een beetje naast geloof ik)
Het slachtoffer, een krijgertje van decennia oud en zonder kogellagers. Kan niet goedkoper.
Schroeven los en openen.
Tandwielkastje gaat meteen ook mee open.
Tandwiel met uitgaande as. Hier zit de mechanische eindstop-nok op, die gaat er af.
Rechts de elektronica met potmeter, die gaan er dus uit en naar het Grote Archief. Het meeneemwieltje voor de potmeter zit er nog in, die gaat er dus ook uit.
Draadjes rechtstreeks op de motor. De ontstoor-condensatortjes mogen blijven zitten.
De volgende te ondernemen stappen:
- eind-afschakeling maken met microswitches, diodes en dubbelpolige schakelaar.
- muurtjesplaat tegen rand van het gat lijmen (met montagekit)
- gaat nog iets groter figuurzagen omdat ik geen rekening heb gehouden met de dikte van de muurplaat bij de zijde waar de sporen liggen
- verstevigingsbalk er onder maken tegen doorzakken
- gips gieten als 'vloer'
- etc...
Plan1 was een stuk draadeind rechtstreeks door het uitgaande wieltje van de servo. Mislukt doordat recht boren niet lukte. Plan2 was een stukje krimpkous als koppelstuk tussen draadeind en servo-as. Niet haalbaar door te groot verschil in diameter. Plan3 was 2 tandwielen, 1 op de spindelas en 1 op de servo. Niet gedaan omdat ik geen tandwielen had die ik passend kon krijgen. Plan4 en uiteindelijk uitgevoerd is middels een poelie en een snaartje. Het snaartje is een dun reepje binnenband, vandaar ook de afstand tussen servo en poelie. Ik dacht deze te benutten voor de eindschakelaars (microswitches) maar dat gaat door de lange hevel niet lukken. Daar ga ik nog wat op verzinnen.
Middels een poelie/snaar overbrenging wordt een spindel (draadeind M5 in dit geval) aangedreven. De mee-nemer verplaatst zich daardoor van links naar rechts. De meeneemarm zit vastgeklemd op de as van de brug. De as wordt op die manier 'rond gedraaid' waardoor de brug beweegt.
Polie zit met 2-componentenlijm op de spindel vastgelijmd.
De spindelas draait simpel in een alu hoeklijntje.
Bij gebrek aan een draaibank (en ook de kunde/kennis om zo'n ding te bedienen) de botte bijl methode genomen. Stuk draadeind in de accuboormachine gezet. Deze op vol gas tegen een draaiende slijpsteen houden en voilà, een verdunning van de as/spindel voor de asdoorvoer in de hoeklijntjes. Niet fraai en zeker niet nauwkeurig maar soms moet je wat.
De spindel is stationair. Dat betekent dat de hoek van de overbreng-arm veranderd, vandaar een scharnier gefiguurzaagd. Het idee was dit recht te doen maar dat viel niet mee, waarvan akte. De scharnier-'pen' is slechts 1 mm dik! Overigens is het figuurzaagje heel gebleven, dat vond ik al een hele prestatie. Omdat er ook een lengteverschil ontstaat is de overbreng-arm uitschuifbaar.
De servo is gemodificeerd, elektronica er uit, mechanische begrenzingsnok en potmeter er uit. Draden zitten rechtstreeks op de motor, door deze om te polen kan hij beide kanten op draaien. Voor wie dit nog nooit gezien/gedaan heeft: (sorry, auto(F)focus zat er een beetje naast geloof ik)
Het slachtoffer, een krijgertje van decennia oud en zonder kogellagers. Kan niet goedkoper.
Schroeven los en openen.
Tandwielkastje gaat meteen ook mee open.
Tandwiel met uitgaande as. Hier zit de mechanische eindstop-nok op, die gaat er af.
Rechts de elektronica met potmeter, die gaan er dus uit en naar het Grote Archief. Het meeneemwieltje voor de potmeter zit er nog in, die gaat er dus ook uit.
Draadjes rechtstreeks op de motor. De ontstoor-condensatortjes mogen blijven zitten.
De volgende te ondernemen stappen:
- eind-afschakeling maken met microswitches, diodes en dubbelpolige schakelaar.
- muurtjesplaat tegen rand van het gat lijmen (met montagekit)
- gaat nog iets groter figuurzagen omdat ik geen rekening heb gehouden met de dikte van de muurplaat bij de zijde waar de sporen liggen
- verstevigingsbalk er onder maken tegen doorzakken
- gips gieten als 'vloer'
- etc...
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: NV De Vleeshouwer
hallo,
Indrukwekkende constructie, maar had je de servo niet makkelijker rechtstreeks kunnen aansluiten op de brug.
Zal zeer zeker erg mooi werken zou wel wat smeer op het spindeltje doen zodat je er geen frixies op krijg.
mvrg Bob Vermeulen
Indrukwekkende constructie, maar had je de servo niet makkelijker rechtstreeks kunnen aansluiten op de brug.
Zal zeer zeker erg mooi werken zou wel wat smeer op het spindeltje doen zodat je er geen frixies op krijg.
mvrg Bob Vermeulen
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Filmpje gaat zeker nog een keer komen maar nu nog even niet.
@verhoeks: de hekjes zijn van Faller #272404
@bob: de spindel heb ik ingesmeerd met wat zuurvrije vaseline. Je ziet het niet maar het zit er wel op.
Servo rechtstreeks op de brug gaat niet werken, daar is de hoek veel te klein voor en daarvoor draait de servo veel te snel. Nu draait de brug erg langzaam maar daarmee is ie wel goed te positioneren.
@verhoeks: de hekjes zijn van Faller #272404
@bob: de spindel heb ik ingesmeerd met wat zuurvrije vaseline. Je ziet het niet maar het zit er wel op.
Servo rechtstreeks op de brug gaat niet werken, daar is de hoek veel te klein voor en daarvoor draait de servo veel te snel. Nu draait de brug erg langzaam maar daarmee is ie wel goed te positioneren.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: NV De Vleeshouwer
Hallo Maarten.
Petje af
Wat goed van je, hoe je dit geheel zo werkende krijgt.
Zover gaat mijn techniesche vaardigheid nog niet.
Maar alles is wel te leren.
Vindt het al lang knap dat ik een decodertje in zo,n klein treintje zit te zetten.
Wat het dan vervolgens ook weer doet.
Martin de Deugd
Petje af
Wat goed van je, hoe je dit geheel zo werkende krijgt.
Zover gaat mijn techniesche vaardigheid nog niet.
Maar alles is wel te leren.
Vindt het al lang knap dat ik een decodertje in zo,n klein treintje zit te zetten.
Wat het dan vervolgens ook weer doet.
Martin de Deugd
Re: NV De Vleeshouwer
Indrukwekkend hoor...
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Muurtjes van de kuil gelijmd:
Hiervoor heb ik montagekit gebruikt.
Hiervoor heb ik montagekit gebruikt.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
De brug en kuil laten we even voor wat het is (overigens nog wel de spleten in de hoeken dicht geplamuurd). Ik ben nu begonnen met de loods.
Aan de deuropening in het bijgebouwtje kun je zien hoe groot een en ander is. Deur en ramen worden van Tichy Train Group. Als beginnert moet je het jezelf niet al te moeilijk maken natuurlijk. De grote deuren in de kop van de loods (niet op de foto) maak ik wel zelf.
Aan de deuropening in het bijgebouwtje kun je zien hoe groot een en ander is. Deur en ramen worden van Tichy Train Group. Als beginnert moet je het jezelf niet al te moeilijk maken natuurlijk. De grote deuren in de kop van de loods (niet op de foto) maak ik wel zelf.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: NV De Vleeshouwer
Erg leuk dat je ook met plasticard begint om de loods te bouwen. Ik kijk met meer dan toevallige interesse over je schouder mee.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
@Michiel: Kijken mag hoor, vooralsnog kan ik bij jou meer de kunst afkijken dan andersom. Als je nog tips hebt laat maar horen!
@Jos: Ik heb het even nagemeten en dat lijkt inderdaad de maat te zijn. Beetje aan de grote kant eigenlijk, maar goed, hier gaan we het toch maar mee doen voorlopig.
Overigens wel een leuke bezigheid, zo'n gebouw zelf maken. Er komt kwa maatgeving toch nog wel wat bij kijken. Nu is dit een fanatasie-gebouw zonder voorbeeld dus ik doe alles maar op het oog een beetje. Gewoon een beetje afronden op hele of halve centimeters. De ramen en deuren probeer ik gelijk te krijgen met de voegen van de stenen en dat lukt best aardig. Het voordeel van de kant en klare raamkozijnen is dat deze al een (betonnen?) lijst er om heen hebben met ingebakken vensterbank. Dan hoef ik niet te gaan prullen met een ronde rollaag op micro-formaat.
@Jos: Ik heb het even nagemeten en dat lijkt inderdaad de maat te zijn. Beetje aan de grote kant eigenlijk, maar goed, hier gaan we het toch maar mee doen voorlopig.
Overigens wel een leuke bezigheid, zo'n gebouw zelf maken. Er komt kwa maatgeving toch nog wel wat bij kijken. Nu is dit een fanatasie-gebouw zonder voorbeeld dus ik doe alles maar op het oog een beetje. Gewoon een beetje afronden op hele of halve centimeters. De ramen en deuren probeer ik gelijk te krijgen met de voegen van de stenen en dat lukt best aardig. Het voordeel van de kant en klare raamkozijnen is dat deze al een (betonnen?) lijst er om heen hebben met ingebakken vensterbank. Dan hoef ik niet te gaan prullen met een ronde rollaag op micro-formaat.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Even passen:
Met 2 Transit busjes van Rietze er bij om een idee te krijgen van de grootte. Ter hoogte van de bovenkant van de grote deuren zit een verstevigingsstrip, die zie je doorschijnen (Jos, bedankt voor de tip!).
Met 2 Transit busjes van Rietze er bij om een idee te krijgen van de grootte. Ter hoogte van de bovenkant van de grote deuren zit een verstevigingsstrip, die zie je doorschijnen (Jos, bedankt voor de tip!).
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Dank je Jos. De kleine ronde ramen (bijgebouwtje) zijn nog net wat strakker dan de grote. Een scherp exacto-mesje helpt. Straks zie je daar trouwens allemaal niets meer van.
Vandaag de muren aan elkaar gelijmd. Ieder met een verstevigingsbalkje. In de hoeken nog een driehoekje als extra versterking. Deze kan ik eventueel nog wegsnijden later.
Eerste poging voor de grote deuren. Omdat de werklui ook naar binnen moeten kunnen als de grote deuren dicht zijn er maar een normale deur ingezet. De strips op de deuren zijn de dunste die ik heb. Ik ben er niet tevreden over (te dik, te grof) dus dat moet overnieuw en dan zonder strips op de deur. Ik denk dat ik de nieuwe deuren gewoon doorsnijd ter hoogte van waar de strips nu zitten. Dan de randjes afronden en weer aan elkaar lijmen.
Vandaag de muren aan elkaar gelijmd. Ieder met een verstevigingsbalkje. In de hoeken nog een driehoekje als extra versterking. Deze kan ik eventueel nog wegsnijden later.
Eerste poging voor de grote deuren. Omdat de werklui ook naar binnen moeten kunnen als de grote deuren dicht zijn er maar een normale deur ingezet. De strips op de deuren zijn de dunste die ik heb. Ik ben er niet tevreden over (te dik, te grof) dus dat moet overnieuw en dan zonder strips op de deur. Ik denk dat ik de nieuwe deuren gewoon doorsnijd ter hoogte van waar de strips nu zitten. Dan de randjes afronden en weer aan elkaar lijmen.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: NV De Vleeshouwer
Maarten,
Mooi man, ik zie hem al bewerkt met kleuren, dat komt goed
mvrg Bob Vermeulen
Mooi man, ik zie hem al bewerkt met kleuren, dat komt goed
mvrg Bob Vermeulen
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Aldoende leert men, met vallen en opstaan, etc. etc. Te snel de boel in elkaar willen lijmen geeft problemen. De lateien boven de grote deuren ben ik vergeten te maken. Bedoeling was uitsnijden en een strip inplakken. Ik probeer het nu op te lossen door daar het steentjesrelief dicht te plamuren en vlak te schuren. Op de foto is het nog niet geschuurd.
Tevens 2 nieuwe deuren gemaakt. Bij 1 is een segment iets versprongen. Dat zie je niet snel, maar macro in combinatie met strijklicht is onverbiddelijk. De loopdeur zit nu verdiept, daarboven komt waarschijnlijk nog een stripje. De grote deur gaat nog doormidden gesneden worden.
Tevens 2 nieuwe deuren gemaakt. Bij 1 is een segment iets versprongen. Dat zie je niet snel, maar macro in combinatie met strijklicht is onverbiddelijk. De loopdeur zit nu verdiept, daarboven komt waarschijnlijk nog een stripje. De grote deur gaat nog doormidden gesneden worden.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: NV De Vleeshouwer
Voor NOG dunnere strips, probeer eens schilderstape in strookjes te snijden. Je kan het type schilderstape afstemmen om de bestemming: wat groffer voor hout-immitatie, een gladdere soort voor metaalwerk. 't Is maar een idee.
Voor de rest, goed bezig!
Voor de rest, goed bezig!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)