Nou nou Joost, van de volgende foto's hoeft ze echt niet te schrikken, hoor! Eigenlijk hoeft ze dat nooit, maar goed......dat moet je zelf maar 'even' regelen
Anyway,
Een paar voortgangfoto's dan maar. De afgelopen dagen ben ik druk geweest met het bouwen van huizen. Erg leuk werk wel weer, maar ik moet me er altijd even toe zetten. Er gaat sowieso veel werk inzitten, want denk aan de juiste kleuren, interieur-achtige dingen maken. Die moet ik dus eerst op internet gaan zoeken, dan bewerken met paint en dan printen, knippen blablablabla. Dan moet er ook nog iets van verlichting in, en naja: teveel om op te noemen. Veel werk dus. Gelukkig helpt mevrouw Beks hier altijd mee, want huizen bouwen is één van de dingen die ze echt leuk vindt. Ik had liever gezien dat ze goed was in servo's aansluiten en Viessmann Quertragwerke juist aanlegt, maar nee. Dat mag ik dan weer zelf doen.
Bon, eerst maar even een fotootje....
Toen dat klaar was, of in ieder geval voor het grootste deel kon ik de volgende monsterklus op mij gaan nemen: het aanleggen van bovenleiding op de derde bak. Het was vrij makkelijk dacht ik, vergeleken met de wisselstraat bedraden maar toch....het blijft een erg secuur karweitje. Echter, als het staat is het wel weer een gaaf gezicht. Hoe ik de perrons ga vormgeven is echt nog wat nieuws, maar daar verzin ik wel wat op. Hoop ik......
Hier het nieuwe woud aan masten.....
Nog een snapshot van de module-overgangen. Ik gebruik hier standaard lengtes van Viessmann draden, want de boel moet ook wel een uit elkaar. Ook zet ik geen Quertragwerke bij de randen, want die zijn toch iets kwetsbaarder dan de rest van de masten.....
De 151 gebruik ik altijd om bovenleiding te testen. De veer in zijn panto is nogal sterk, dus je ziet waar de draden een beetje worden weggeduwd, iets wat erg irritant is. Als het stabiel ligt, dan pak ik een lok met een smaller sleepstuk om te kijken waar ik verder nog moet fine-tunen. Gebruik altijd meerdere locs!
Zo, vanmiddag weer verder bouwen!
J