Vraag over blokken en bezetmeld secties.

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
peterbl

Vraag over blokken en bezetmeld secties.

Bericht door peterbl »

Beste mensen,

Ik ben met de voorbereidingen bezig voor het leggen van de rails, ik ben nu eerst bezig om alles eerst op papier te zetten en te coderen voordat ik alles ga bedraden, en rails ga doorslijpen.

Maar sommige stukken rails tussen wissels zijn kort ( aangegeven op onderstaande baanplan met rode lijntjes ).

Deze gedeeltes zijn korter dan de langste treinen die in de toekomst gaan rijden op de baan.

Nu is mijn vraag, moet ik daar ook een blok indelen met bezetmeld secties, en zo ja, hoeveel bezetmelders moet ik er dan plaatsen ??

En moet ik dan ook in de toekomst daarzo ook NL seinen gaan plaatsen ??

Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Peter.

martinb

Re: Vraag over blokken en bezetmeld secties.

Bericht door martinb »

Ik zou daar geen blokken van maken dus gewoon ongedetecteerd laten.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Onderwerp starter
peterbl

Bericht door peterbl »

Hoi Martin,

Bedankt voor je advies.

Vandaag draad ( 12 kleuren ) en krimpkous binnen gekregen, dus morgen een begin maken met het bedraden en leggen van de rails. :D

Ik ben er nog niet helemaal uit wat betreft welke printen ik ga nemen, die van Rosoft of TrainTech.

Wat prijs betreft verschillen ze niet veel van elkaar, maar welke zijn het makkelijkst in gebruik ?

Bij traintech vind ik wel een uitvoerige beschrijving hoe je ze moet aansluiten, en moet instellen, maar die van Rosoft heb ik nog niet kunnen vinden.

Groetjes,

Peter Bl.

martinb

Bericht door martinb »

Graag gedaan. Met de rest van de vragen kan ik je helaas niet helpen, heb alleen lenz spulletjes aan deze kant. :D

Groet,
Martin

shoven

Bericht door shoven »

http://rosoft.info/HandboekS88Sd16-n.html

Die van Rosoft zijn heel simpel, zie de link. Ik zie zelf alleen geen plaatjes, maar dat kan aan de internetverbinding hier liggen. Het is 1 printje waar je alle draadjes op aansluit.
Werken perfect. Met die van Traintech heb ik geen ervaring, met die van Huib Maaskant ook niet.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

martinb

Bericht door martinb »

Plaatjes zijn nu weer zichtbaar.

Groet,
Martin

shoven

Bericht door shoven »

martinb schreef:Plaatjes zijn nu weer zichtbaar.
OK, mooi.
Zoals gezegd, werking is supersimpel en de service van Rosoft is super. Ik had een keer eentje waarop een onderdeel ontbrak, dus hij werkte niet goed. Gemeld bij Wim, en die stond binnen een kwartier met de ontbrekende transistor voor mijn neus en soldeerde hem er ter plekke in. (nu had ik natuurlijk de mazzel dat hij vlakbij woont)

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

piksov

Bericht door piksov »

@Shoven,

geniaal verhaal. Da's goede service!

Guus

spoor65

Bericht door spoor65 »

En ook als je toevallig niet vlak bij Wim woont, is zijn service gewoon super goed.

Er zijn hier forum leden die bijna hun modelspoorhobby aan de wilgen hadden gehandgen, omdat ze de electronica echt ff niet meer zagen zitten,
die vervolgens oa door Wim toch weer op het goede spoor zijn gekomen, zelfs doordat hij gewoonweg bij je langs komt om probleem op te zoeken wat jij niet meer weet te vinden.

En ja ook zijn producten, geeft hij prima service op.

Mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
peterbl

Bericht door peterbl »

Heren, bedankt voor jullie hulp en advies.

Ondanks dat ik nog niet meteen de printen zal bestellen ( ik ben voorlopig nog wel bezig met het leggen van de rails en bedrading ), ben ik eruit. :D

Niet alleen de kwaliteit, maar ook de garantie en de service is voor mij doorslaggevend.

Dus zal het printen worden van Rosoft. :D

Met vriendelijke groet,

Peter Bl.

Jos

Bericht door Jos »

Goede keus :D

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
peterbl

Bericht door peterbl »

Beste mensen,

Ik heb nog een vraagje, ik heb overal lopen zoeken, maar vind er geen antwoord op.

Moeten bezetmelders die in een blok zitten ook op dezelfde print worden aangesloten.

Of mag je de ene bezetmelder op bijv. print 1 aansluiten, en de andere bezetmelder op print 2 bijvoorbeeld.

Groetjes,

Peter Bl.

martinb

Bericht door martinb »

Maakt niets uit. In de software maak je van 2 (of 3) bezetmelders weer 1 blok.

Groet,
Martin

Onderwerp starter
peterbl

Bericht door peterbl »

Hoi Martin,

Bedankt voor je snelle antwoord.

Nu kan ik de bedrading van de bezetmelders trekken naar de locaties waar de printen gaan komen.

Groetjes,

Peter.

martinb

Bericht door martinb »

Veel plezier met draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken en nog meer draadjes trekken. (Misschien vergeet ik nog een draadje, waarvoor excuses :lol: )

Groet,
Martin

Onderwerp starter
peterbl

Bericht door peterbl »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie