Module-baan van Jeroen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

Goedenavond,

Via dit forum wil ik graag de bouw van mijn module-baan laten zien.
Ik heb al eerdere projecten gehad maar mijn fout is altijd geweest om te snel en te enthousiast te beginnen, om er later achter te komen dat er toch een hoop dingen niet gingen zoals ik het wilde.

De grootste fout die ik tot 3x op een rij heb gemaakt is om een vaste baan te maken, zoals de titel het al zegt ben ik deze keer van plan om die fout al niet te maken.
Het wordt (voorlopig) een module-baan van 2 bakken met de volgende afmetingen 244 x 61 (2 keer 61 x 122).

Het idee voor de baan is een simpel station met enige rangeer mogelijkheden, achter het station komt een kleine stad te liggen. Ik rij alleen maar Duits en op deze baan gaat alleen maar stoom en diesel rijden. Het thema is niet echt duidelijk, wel is er duidelijk dat het landschap bergachtig wordt. Verder kijk ik qua aankleding wel wat ik ga doen als het zover is.

Ik ga proberen om 1x per week een update te plaatsen, op deze manier probeer ik er een beetje regelmaat in te houden met het bouwen.
In deze update is er nog weinig te zien van het daadwerkelijke bouwen, maar wel alvast mijn ontwerp en "bouwtekeningen" van de module-bakken.

Afbeelding

Afbeelding
Het baanplan.

Afbeelding
In 3D.

Afbeelding
Het ontwerp van de Module-bakken.

Afbeelding
Bovenaanzicht, met aanduiding welke liggen wat is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo.....en nu eerst maar het hout en andere benodigheden gaan halen om de bakken te gaan fabriceren :D

Tot de Volgende update!!

Jeroen


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door Jos »

Welkom Jeroen,

Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Groetjes,
Jos



Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door Jerome »

Hallo Jeroen,

Allereerst is het mooi plan, goed doordacht: een mooie balans tussen niet teveel sporen en leuke variatie. Je zegt dat je eerder de fout hebt gemaakt een vaste baan te maken. Wat bedoel je hiermee? wat is er in jouw ogen moeilijk aan een vaste baan? Bereikbaarheid, tentoonstellen, module op meerdere plekken kunnen bewerken??

Verder ben ik ook bezig met het ontwerpen van een nieuwe baan. Waarschijnlijk gaat deze ook Semi-module achtig worden ivm bereikbaarheid (net als mijn eerdere banen). Ik ben dus ook aan het stoeien in Wintrack. Volgens mij heb je het raamwerk en spanten niet in Wintrack getekend maar in iets anders (Sketchup neem ik aan?).

Kan je daar iets meer over vertellen (aangezien ik hetzelfde wil gaan doen)? Hoe zorg je ervoor dat de tekeningen met elkaar kloppen?

Greetz, Jeroen




Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

Jerome schreef:Hallo Jeroen,

Allereerst is het mooi plan, goed doordacht: een mooie balans tussen niet teveel sporen en leuke variatie. Je zegt dat je eerder de fout hebt gemaakt een vaste baan te maken. Wat bedoel je hiermee? wat is er in jouw ogen moeilijk aan een vaste baan? Bereikbaarheid, tentoonstellen, module op meerdere plekken kunnen bewerken??

Verder ben ik ook bezig met het ontwerpen van een nieuwe baan. Waarschijnlijk gaat deze ook Semi-module achtig worden ivm bereikbaarheid (net als mijn eerdere banen). Ik ben dus ook aan het stoeien in Wintrack. Volgens mij heb je het raamwerk en spanten niet in Wintrack getekend maar in iets anders (Sketchup neem ik aan?).

Kan je daar iets meer over vertellen (aangezien ik hetzelfde wil gaan doen)? Hoe zorg je ervoor dat de tekeningen met elkaar kloppen?

Greetz, Jeroen


Beste naamgenoot ;)

Over jouw opmerkingen...

de eerste:

Ik woon op dit moment nog bij mijn ouders en ik heb de zolder als slaapkamer/hobbykamer. Maar mijn vriendin slaapt hier ook, dus ik heb maar beperkte ruimte om een modelbaan te plaatsen. ik had hier eerst een mooie hoek van de zolder voor gekozen, maar deze is omgetoverd tot een zithoekje voor mij en m'n vriendin.
Afbeelding
De oude baan.
Afbeelding
Nu een leuk zithoekje. Sorry voor het slechte beeld, maar je snapt het idee wel.

Het probleem was dus dat ik heel mijn baan moest slopen en opnieuw moest beginnen aan de andere kant van de zolder, dit hoekje was nog kleiner(1,60x1,20). Ook hier ben ik begonnen aan een vaste baan. Maar weer liep ik tegen het probleem van bereikbaarheid aan.
Afbeelding

Dus deze heb ik ook weer gesloopt. Daarna heb ik alles ff in de ijskast gezet voor een half jaar, ben goed gaan nadenken over wat ik nu precies wilde...en ben tot de conclusie gekomen dat gezien de huidige situatie en ruimte, een module-baan voor mij de beste keuze is. De bedoeling is om binnen nu en 2 jaar toch wel een eigen stekkie te vinden, en dan kan de baan dus ook zonder hem weer te slopen mee verhuizen.

De tweede:

Je hebt het inderdaad goed gezien, ik heb het ontwerp van het houtwerk in sketchup getekend (echt een fantastisch programma).
Dit ontwerp heeft me wel aardig wat uurtjes gekost, maar zorgt er hopelijk wel voor dat alles straks in 1x past.

Om te beginnen heb ik de bakken passend gemaakt voor een plaat van 122x61, dus 3 van de 4 zijkanten vallen buiten de plaat. De scheiding tussen de twee bakken ligt wel onder de plaat.
Afbeelding

Nadat ik de basis had gelegd, heb ik de bak netjes verdeeld in sketchup in 4 gelijken stukken (gewoon de centimeter gebruiken in het programma).
Ik heb daarna in wintrack de hoogte van de sporen zichtbaar gezet en m.b.v. de bemaβung knop opgemeten op welke hoogte het spoor ligt op de plekken waar een spant zou moeten komen. Dit heb ik in sketchup verwerkt en alle spanten in 3d verhoogd naar die maten. Nadat ik het gehele ontwerp klaar had in sketchup heb ik alle inkepingen 6mm verlaagd i.v.m. de houten platen die er nog onder komen(was ik in eerste instantie bijna vergeten :oops: )
De contouren van de bergen heb ik op gevoel gedaan, wel heb ik er voor gezorgd dat ze niet te hoog waren.... dit omdat de opbergplaats voor mijn bakken niet hoger mag zijn dan 30cm per bak.

Het is voor mij moeilijk om uit te leggen omdat ik sketchup al gebruik sinds het programma beschikbaar is, en ik dit dus nu onderhand automatisch doe. Maar hopelijk begrijp je het een beetje.

Verder:

Heb het hout nu binnen en ga vandaag proberen de bakken in elkaar te zetten, zodra er meer voortgang is zullen de foto's volgen.

Grtz, Jeroen.


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door Jeroen »

Zoo, teehrong hé! Strak ontwerp hoor, hopen dat je het ook zo uit het hout krijgt! :)

Leuk, weer een nieuwe baan erbij. Prachtige naam ook, evenals voor je topic; ik dacht even, wie heeft er nu weer mijn draadje gestolen? 8-)

Succes met de bouw!

Grtz,

Jeroen


Afbeelding

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door Jerome »

Jeroen (de eerste van dit draadje, pff... Misschien moeten we een Jeroen-subforum starten ofzo!!)

Dank voor de uitleg en de plaatjes. duidelijke overwegingen.

Ik ben ook aan het stoeien gegaan in Sketchup, niet voor de modelbaan maar om ons nieuwe huis er in te zetten.maar ik moet nog e.e.a leren! Eerst ben ik in Wintrack bezig met de spanten e.d. maar wellicht ga ik dat in Sketchup doen.

Later zal ik ook een draadje openen met de vorderingen. Indien ik dus Sketchup vragen heb, weet ik waar moet zijn! ;)

Greetz, Jeroen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

Goedenavond,

zo de eerste (rechter) module-bak is af :D !!! tenminste ...het frame. Het is een gepriel om al die spanten netjes te zagen, maar ik vind dat het aardig goed gelukt is.
En met een hoop schroeven, beugels en houtlijm in het frame zal dit hopelijk een stevig geheel vormen.

De foto's zal ik vanavond nog plaatsen, maar de camera is nu eerst ff aan het opladen.

Volgende klus:
de contouren van het spoor uitzagen in het multiplex en kijken of het allemaal past.

Tot de volgende Update!!

Grtz, Jeroen


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

het is dan wel misschien niet dezelfde avond, maar goed....dan toch hierbij de foto's van de eerste module-bak.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie misschien zien ben ik ook al bezig geweest met het uitzagen van het hout waar de sporen komen te liggen. dit word het klusje voor de komende week en hopelijk ligt er aan het eind van de week al wat spoor.

Tot de volgende Update!!

Grtz, Jeroen


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door gek op stoom »

de bak ziet er goed stevig uit Jeroen

Gr andy



crl
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 dec 2011 23:56

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door crl »

succes! Ik ben het nog even aan het uitzoeken allemaal, ik wil modules maken die zo licht mogelijk zijn. T ziet er allemaal nogal massief uit bij jouw zo... Ik dacht aan soort van gaatjesboard met 2x3 versteviging ofzo en kurkmatten (1x40 cm)


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3749
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door maarten »

Waarom heb je eigenlijk voor MDF gekozen? Dat is niet zo vormvast en relatief zwaar.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

Zo het is weer een tijdje geleden, helaas langer geleden dan de bedoeling was.

Maar ik heb niet stil gestaan hoor, ik heb de onderste sporen van de eerste module-bak gelegd en getest en ik ben nu bezig met het zichtbare gedeelte van deze bak.
crl schreef:succes! Ik ben het nog even aan het uitzoeken allemaal, ik wil modules maken die zo licht mogelijk zijn. T ziet er allemaal nogal massief uit bij jouw zo... Ik dacht aan soort van gaatjesboard met 2x3 versteviging ofzo en kurkmatten (1x40 cm)
maarten schreef:Waarom heb je eigenlijk voor MDF gekozen? Dat is niet zo vormvast en relatief zwaar.
- Qua gewicht valt het nog wel mee, ik heb de bak voor jullie even op de weegschaal gezet en op dit moment weegt het totaal 11,6 Kg dat is met de plaat van het zichtbare gedeelte er al op.

- Mdf is inderdaad niet echt vormvast, maar tot nog toe heb ik er geen problemen mee gehad. Gebruik genoeg lijm, schroeven en beugels.
Misschien krijg ik hier later spijt van maar de hoofdreden waren toch de kosten. ( en ja ik weet dat het stom is om op zoiets te beknibbelen ;) )


Nu Verder met de update!!

Ik ben dus begonnen met het zichtbare gedeelte van de bak, er is nog niet bijster veel te zien maar toch hopelijk genoeg om jullie een idee te geven van hoe het gaat worden. maar foto's zeggen meer dan woorden. Ik ben helaas vergeten een foto te maken van de onderliggende sporen nadat alles werkte.

Afbeelding
De module-bak met daarop het sporenplan van de bak.

Afbeelding
Een iets beter zicht op het sporenplan.

Afbeelding
Alle draden worden netjes weggewerkt en aangesloten op de ringleiding. De losse draden die nu nog zichtbaar zijn, zijn ook al netjes weggewerkt.
Ook goed te zien zijn de beugels waar ik m'n bak mee verstevig.

Het is niet veel, maar toch iets. Ik ga morgen na werktijd beginnen met het leggen van het spoor en dan hoop ik aan het eind van de week weer een stukje te kunnen rijden. maar tot die tijd zullen jullie het hier mee moeten doen.

Tot de volgende update!!

Grtz, Jeroen


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door Hookies »

Nou Jeroen, ik heb ook mdf en heb geen last van vervorming of dat het gaat lopen. Het zal ook afhangen van de vochtigheid in de ruimte en de dikte van het hout.

Je bent in elk geval aardig bezig. Nu op naar het moment van rijden. Is altijd weer een mijlpaal.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

Goedenavond allen,

Vanavond begonnen aan het leggen van het "bovenste" spoor van de eerste bak. als eerste moest er natuurlijk een hoop gesoldeerd worden. Dit is iets wat ik bij m'n vorige banen elke keer fout ging, dus nu liever te veel aansluitpunten dan te weinig.

Afbeelding
Het is een hoop solderen voor zo'n klein stukje maar zoals ik net al zei, liever te veel dan te weinig ;)

Afbeelding
Een simpele oplossing om alle draden snel uit te rollen, en hij past weer netjes terug in z'n vakje.

Afbeelding
Een simpel maar effectief hulpmiddeltje om te voorkomen dat de sporen niet verschuiven tijdens het solderen.

Het is maar een kleine update maar iets is beter dan niets...toch ??? :P

Nu ga ik snel weer verder, wil vanavond nog wat spoor leggen.

Tot de volgende update!!

Grtz, Jeroen


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

Vanmiddag kreeg ik een pakje van binnen me wat spulletjes voor de baan:
wat soldeer-ogen, 3 wissel aandrijvingen van Conrad en twee stootblokken voor bij het station.
Ben benieuwd hoe het plaatsen van de aandrijvingen gaat lukken, maar als ik zo kijk moet het niet al te moeilijk zijn.

Afbeelding

Vanavond weer verder gegaan met het leggen van de sporen, het "schaduwstation(etje)" ligt er en de bocht richting het station.

Afbeelding

Afbeelding

Meteen gekeken of m'n langste wagonnen goed door de bocht heen kwamen, en dit ging goed had ongeveer een halve cm speling langs de wand.

Afbeelding

Ik ben trouwens niet van plan deze te gaan gebruiken op deze baan, ze zijn te lang om mooi door de bochten te komen.

En zoals op de 3de foto te zien is ben ik meteen maar begonnen om digitaal te gaan rijden :D . Heb vanmiddag m'n eerste loc laten ombouwen en ik ben meteen verslaafd aan de mogelijkheden die je hebt met digitaal rijden. rijdt veel beter over wissels heen en rijdt ook langzaam zeer mooi.

Nu eerst morgen proberen de stations sporen te leggen en dan beginnen aan de tweede bak, kan ik tenminste een heel rondje gaan rijden

Tot de volgende update!!

Grtz, Jeroen


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.

obb1044
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 jul 2010 07:15
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door obb1044 »

Hoi Jeroen,

Dat gaat er mooi uitzien,ieder zijn keus in materiaal, de een doet het met mdf de ander met multiplex, is maar net hoe jeje
grenzen aangeeft wat je tot je beschikking hebt.Zelf ben ik benieuwd naar het resultaat van het landschap.
Zal zeker dit draadje blijven volgen.

Groet Alexander


SNCF Petit a Rosé.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jeroen. ;)

Punt wat erg belangrijk is.
De bereikbaarheid als de boel is dicht gebouwt.
Hoe staat het daar mee ?

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

mdedeugd schreef:Hallo Jeroen. ;)

Punt wat erg belangrijk is.
De bereikbaarheid als de boel is dicht gebouwt.
Hoe staat het daar mee ?

Martin de Deugd
Martin,

De sporen die op de bovenstaande foto's te zien zijn, verdwijnen inderdaad onder een berg maar deze zijn nog bereikbaar door de gaten in de achterwand.
En de onderste sporen die zijn bereikbaar via de onderkant van de module bakken.

Als het goed is moet de bereikbaarheid dus geen probleem worden, maar toch bedankt voor het meedenken.


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door marco »

Ziet er goed uit jeroen ik houd wel van zulke kleine baantjes, lijkt wel wat op mijn modulebaantje.
Let er wel op dat je vooral de kopse ( gezaagde ) kanten van het mdf even schildert dit neemt namelijk erg gemakelijk vocht op tijdens het ballasten ofzo. Ik kan het weten want ik heb ervaring :oops: Het mdf zet dan uit als het vochtig word, het beste is om het helemaal te schilderen zodat er geen vocht meer in kan trekken.
Ik blijf je volgen 8-)


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

marco schreef:Ziet er goed uit jeroen ik houd wel van zulke kleine baantjes, lijkt wel wat op mijn modulebaantje.
Let er wel op dat je vooral de kopse ( gezaagde ) kanten van het mdf even schildert dit neemt namelijk erg gemakelijk vocht op tijdens het ballasten ofzo. Ik kan het weten want ik heb ervaring :oops: Het mdf zet dan uit als het vochtig word, het beste is om het helemaal te schilderen zodat er geen vocht meer in kan trekken.
Ik blijf je volgen 8-)
Marco:

Bedankt voor de tip, dit zal ik zeker gaan doen. Ik was net van plan om toch naar de bouwmarkt te gaan dus zal meteen wat verf meenemen om te voorkomen dat het in de toekomst mis gaat ;) .


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.

dwarsligger
Berichten: 289
Lid geworden op: 08 apr 2011 10:30

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door dwarsligger »

Mooie baan Jeroen, erg gaaf. Zo te zien heb je alles ook erg goed uitgedacht en getekend.

Wat ik me trouwens afvraag is waar je die soleerogen voor gebruikt.


zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannes
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

dwarsligger schreef:Mooie baan Jeroen, erg gaaf. Zo te zien heb je alles ook erg goed uitgedacht en getekend.

Wat ik me trouwens afvraag is waar je die soleerogen voor gebruikt.
Die soldeerogen ga ik gebruiken om het in elkaar zetten van m'n schakelpaneel wat makkelijker te maken, je zal het snel genoeg zien.

En over het schakelpaneel gesproken, ik ben alvast begonnen met de bouw van deze. Ik wil namelijk met het proefrijden wel de wissels e.d. kunnen gebruiken.
De bedoeling is om de loc's digitaal te laten rijden en het schakelen van de wissels e.d. zelf te doen, zo blijft het in mijn ogen nog een beetje spannend.

Afbeelding
een overzicht van het paneel, natuurlijk moet het nog worden afgewerkt maar het begin is er.

Afbeelding

Afbeelding
een duidelijker overzicht van de schakelborden zelf.

Tot de volgende update!!

Grtz, Jeroen


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
JvC
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 dec 2011 23:48
Locatie: Breda

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door JvC »

Ik ben weer wat verder met het schakelpaneel, heb niet veel tijd gehad maar elke dag een half uur tot een uurtje en je komt langzaam weer wat verder.

Het schakelpaneel voor het station(zichtbare gedeelte) is nu af en werkt naar behoren, hieronder wat foto's van de werkzaamheden

Ik heb er voor gezorgd dat alle draden die ik van te voren kon solderen, al gedaan waren voordat ik alles in elkaar ging zetten. Eenmaal af was het een aardige bundel draden voor een "schakelpaneeltje"
Afbeelding

Afbeelding

Nadat alles was aangesloten heb ik eerst getest of alle ledjes werkten zoals het de bedoeling was, en gelukkig klopt alles :D
Elk schakelpaneel krijgt z'n stroom van een aparte trafo, het spoor krijgt z'n jus van de trafo die bij de multimaus hoort.
Afbeelding

Afbeelding

Een overzicht van de dradenmassa en de aansluiting van de D-sub die straks ook op de modulebakken komt te zitten, de bedoeling is dat ik dan snel en gemakkelijk de boel aan kan sluiten.
Afbeelding

Alle draden die via de D-sub lopen heb ik netjes genoteerd om bij eventuele problemen snel de boosdoener te vinden.
Afbeelding

Tot de volgende Update!!!

Grtz, Jeroen


volg Hier de bouw van mijn module-baan.
of / en
volg Hier de bouw van mijn Diorama.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door Jos »

Netjes hoor!

Groetjes,
Jos



pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Module-baan van Jeroen

Bericht door pp4trains »

Strak werk.
Erg netjes.

Groeten,
Patrick


Plaats reactie